Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: A-tje ride A4 1.8T 50% detail

  1. #1
    A-tje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    55
    Posts
    512
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard A-tje ride A4 1.8T 50% detail

    Toen ik de auto net had op een meeting de auto gekleid en een paar testspots gedaan, verder nog geen echte detailbeurt gedaan. Maar daar moest het toch eens van komen en gisteren had ik de tijd er voor. Het is geen volledige detail geworden, gewoon vanwege tijdgebrek, het is beperk gebleven tot de motorkap, zijschermen voor en achter, achterklep en achterbumper. Voorbumper, deuren en dak moeten nog een keer gedaan worden.
    Wielen zijn er af geweest, schoongemaakt, niet voor de 100% omdat deze in de winter opgeknapt gaan worden in verband met stoeprandschade en wat andere lakschade, dus wilde daar niet al teveel tijd in steken. De remklauwen zwart gemaakt, stond beter dan de geoxideerde "look"

    Stappen:

    - Achterklep met rode So1o wool pad en Menzerna Fast Gloss, daarna witte kompressor pad en Monello Mezzo gevolgd door Zwart en Monello Finale

    - Achterbumper met witte spotbuf en Monello Mezzo gevolgd door zwart en Monello Finale

    - Zijschermen voor en achter met gele So1o woolpad en So1o Cut & Cream Polish, gevolgd door de eerdere combo wit/mezzo, zwart/finale

    - Motorkap hetzelfde onderhanden genomen als de achterklep, deze heeft na deze behandeling nog steeds RDS (Random Deep Scratches), misschien in de toekomst maar eens wetsanden.

    Alle bovenstaande stappen zijn met de rotary (AEG) gedaan

    - Alles afgemaakt met Dodo Lime Prime Lite op de DAP500 en Dodo Blue Velvet

    Hier de foto's, zijn gemaakt met een compactcamera die wat moeite had met de zon... Eergisteren ook Sonniboys binnengekregen, dus deze staan natuurlijk ook op de foto's












    Binnenkort maar eens verder, even wachten totdat de poetsbrug gereed is, scheelt weer bukken bij de deuren en dan gaan we iets testen op mijn auto... ik zeg nog niet wat, het is in ieder geval een LSP (Last Step Product = Wax/Sealant)
    Audi A3 8Y Limousine S-Line, S-Tronic

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Leeftijd
    44
    Posts
    240
    Kudos
    0

    Standaard Re: A-tje ride A4 1.8T 50% detail

    Ziet er netjes uit.

  3. #3
    a6-owner's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2007
    Leeftijd
    51
    Posts
    4.544
    Kudos
    267
    Auto
    Audi A7

    Standaard Re: A-tje ride A4 1.8T 50% detail

    Looking good... en wat kan die poetsmeeting dan weer een inspiratiebron zijn hé?

    Terwijl je weg op dat gebied toch wel weet te bewandelen.
    Audi A7 3.0 TFSI Audi S4 B7 Audi 80 B3

  4. #4
    Coen Bergmans's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2008
    Leeftijd
    43
    Posts
    3.813
    Kudos
    163
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: A-tje ride A4 1.8T 50% detail

    netjes
    Audi Q5 2.0TFSI S-Line Quattro JD Engineering 290pk / 430Nm

  5. #5
    A-tje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    55
    Posts
    512
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: A-tje ride A4 1.8T 50% detail

    Het is bij mij gewoon een kwestie van te weinig uren in een week (en geen plek hebben voor de deur af en toe, en polijsten wil ik binnen doen) Ik heb er niet zoveel tijd voor, de meeste tijd gaat op aan mijn normale dagelijkse job en dan nog in de weekenden bij Carclean. Dus... tja, dan komt mijn auto vaak lager op de lijst te staan. Gisteren was ik vrij en was Carclean dicht, dus kon ik gebruik maken van de ruimte daar. Buiten dat vind ik dat mijn auto er gewoon goed uit moet zien, detailen is een uit de hand gelopen hobby voor mij en ook nog een beetje een baan, dus kan ik moeilijk met een krassenbak aankomen

    Hij is nog niet af, ga daar binnenkort tijd voor maken, ook omdat we wat willen testen en mijn auto redelijk wat kilometers maakt in vergelijking met de anderen, alleen is de speciale poetsruimte met poetsbrug nog niet helemaal klaar, dus moet ik eigenlijk ook daar op wachten, beter voor mijn ruggetje
    Laatst gewijzigd door A-tje; 01-05-10 om 19:28.
    Audi A3 8Y Limousine S-Line, S-Tronic


  6. #6
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.162
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: A-tje ride A4 1.8T 50% detail

    gaaf adrie mooi ook om op sommige plaatjes perfect te zien welke delen wel / niet zijn gedaan.

    tipje nog: bestel zilvergrijze kapjes voor over de wielbouten. kosten voor 20 stuks incl. grijpertje om ze er weer af te trekken, nog geen 5 euro...

    Kapjes wielbouten:
    - 4F0 601 173A Z37 (gewoon)
    - 321 601 173A Z37 (voor slotbout)
    ds 16x gewoon, 4x voor slotbout als je slotbouten hebt
    - 8D0 012 244A (grijpertje)

    hele nette wagen, mooie velgen.
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  7. #7
    A-tje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    55
    Posts
    512
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: A-tje ride A4 1.8T 50% detail

    Thanks for the tip! Ik wilde toch al nieuwe wielbouten, deze zijn door de vorige eigenaar een beetje naar de mallemoer geholpen.
    Audi A3 8Y Limousine S-Line, S-Tronic

  8. Ad
  9. #8
    KIK's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    34
    Posts
    3.263
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: A-tje ride A4 1.8T 50% detail

    ziet er weer heel netjes uit!
    Audi A3 1.8 20v Turbo
    S3 Recaro Interieur zwart zilver

  10. #9
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: A-tje ride A4 1.8T 50% detail

    netjes weer Adrianus

    Maar poetsbrug???

    Die hebben wij toch ook niet. Gelijke monnicken gelijke kappen he.
    Wat is Menzerna fast gloss??
    Is het de zwaarste stap zo? (Die heet power gloss toch)
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  11. #10
    A-tje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    55
    Posts
    512
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: A-tje ride A4 1.8T 50% detail

    Yep een poetsbrug, een pro heeft die nodig En ik begin ook al op leeftijd te raken, dus het is beter voor mijn rugje.
    Volgens mij was het Fast Gloss, we hadden daar nog een testflesje van staan, is volgens mij zwaarder dan de Intensive Polish, maar ja, je weet nooit met de benamingen van Menzerna... die zijn zeer verwarrende, de nummers kun je meer mee, maar weet niet welk nummer deze had. Weet wel dat het goed werkt, maar het vult aardig en je pad moet je elke 2 hits schoonmaken Na het polijsten er mee, denk je: Hmmm aardig strak wel wat hologrammen (niet vreemd, rode woolpad ! Dus logisch dat er hologrammen zijn) even afnemen met IPA (IsoPropylAlcohol) en Waaaaah! Hologrammen zijn echt vreselijk aanwezig!
    Nabewerken met Wit/Mezzo en Zwart/Finale en de boel is strak.
    Audi A3 8Y Limousine S-Line, S-Tronic

  12. #11

    Standaard Re: A-tje ride A4 1.8T 50% detail

    Een poetsbrug.. Mmhh.. Ik gebruik een matje. Verschil moet er zijn. ;-)

    Ziet er weer netjes uit Adrie.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •