Pagina 2 van 8 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 146

Onderwerp: beginnend was- en poetspakket voor nieuwe auto

  1. #21
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: beginnend was- en poetspakket voor nieuwe auto

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door edraket31 Bekijk Berichten
    Ik heb geen mening over alle producten die je aanschaft .........knip....... en te kijken of je het überhaupt wel leuk vind om je auto zo uitvoerig zelf te poetsen.
    .
    Ed,

    Toen ik de allroad (4B) kocht wilde ik hem goed laten poetsen bij een poetsbedrijf.
    Navraag bij zo'n lakverprutser leerde dat dat 150 euro ging kosten.

    Na lang lezen en studeren besloot ik zelf de sprong te wagen en voor dat bedrag een poetsset te kopen waarmee ik daarna meerdere keren de wagen mee kon verwennen.

    Het lijstje dat the Wale laat zien is een schoolvoorbeeld van zo'n setje en sorry, er zit niets te veel in.
    Dus ja, een startsetje kost gewoon 200 euro.

    Natuurlijk kun je ook met turtle beginnen, maar een setje uit de ICE serie kost ook al snel 100,-
    (ook niet slecht maar minder duurzaam vermoed ik)

    Meguiars was de eerste die een hoger (maar vooral veel uitgebreider) niveau poetsmiddelen op de markt bracht in Nederland, maar in Engeland en Amereika is het detailwereldtje op een niveau waar je hier nooit aan kunt tippen.

    Tim heeft vervolgens door durf en inzet dat wereldje hierheen gehaald met merken als Mothers, poorboy's en Dodo
    en de poetswereld open gebroken hier in Nederland
    Ik koop helaas nog steeds een poetsbeurt aan spullen elk jaar, maar gelukkig neemt het wel langzaam af.
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  2. #22

    Standaard Re: beginnend was- en poetspakket voor nieuwe auto

    prijs loopt ook al snel op als je eenmaal dingen in het winkelwagentje begint te gooien

    achjaa, zoals poetsertje idd al zij bij een ''professionele'' poetser kost het ook aardig geld, voor dat geld kom je zelf ook al een heel eind
    Geen 80 in z'n vijf, maar 80 in z'n Drive

  3. #23
    edraket31's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Leeftijd
    54
    Posts
    872
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: beginnend was- en poetspakket voor nieuwe auto

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Wale Bekijk Berichten
    daar heb je wel gelijk in edraket... Heb voorlopig nog geen hogedrukreiniger..
    Kwam vandaag toevallig op ibood uit. Iemand ervaring met deze reiniger?
    Er zit geloof ik ook een extra reservoir bij. http://www.ibood.com/be/nl/index/
    Grtz!
    In eerste instantie lijkt 't erg goedkoop, maar als je verder zoekt dan zie je dat die prijs niet spectaculair is.
    Kijk hier voor meningen over een soortgelijke aanbieding: http://forum.carclean.nl/cc_postst61...erzending.aspx

    Voor wat betreft die reiniger zelf: ik heb zelf ook (tot volle tevredenheid) een Nilfisk, weliswaar een wat zwaardere met wat meer druk maar volgens mij is deze goed genoeg. Dat vloeistofreservoir is niet te gebruiken met de sopjes van CC, beter kun je dan dat ding bij hen bestellen: http://www.carclean.nl/product/Autob...23_100659.aspx

    Wel weer een hele uitgave........
    Laatst gewijzigd door edraket31; 23-05-10 om 12:07.

  4. #24
    The Wale's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    37
    Posts
    3.169
    Kudos
    25
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: beginnend was- en poetspakket voor nieuwe auto

    Merci vr info ed, had ondertussen ook al wat reviews gelezen en deze komt er niet slecht uit...
    Lees wel op meerdere plaatsen dat de karchers meer problemen hebben met korte levensduur als gevolg.
    Zal der nog ens over nadenken. Grtz!

  5. #25
    edraket31's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Leeftijd
    54
    Posts
    872
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: beginnend was- en poetspakket voor nieuwe auto

    Volgens mij heb ik destijds bewust voor een Nilfisk gekozen ipv Kärcher omdat de Kärcher kunststof koppelingen heeft, waar de Nilfisk ze van metaal heeft......
    Die koppelingen gaan meestal pas kapot als de garantie is verstreken.


  6. #26
    The Wale's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    37
    Posts
    3.169
    Kudos
    25
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: beginnend was- en poetspakket voor nieuwe auto

    Ik ga het rustig eens bekijken en vergelijken. Dan kan pa nog mee uitleggen ervoor
    Grtz!

  7. #27

    Standaard Re: beginnend was- en poetspakket voor nieuwe auto

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door edraket31 Bekijk Berichten
    Ach, uiteindelijk zijn we het toch (in grote lijnen) wel met elkaar eens denk ik en ondertussen zitten we andermans topic te kapen.

    Back on topic maar weer? Als TS en De Walvis toch lekker enthousiast gaan poetsen, waarom nemen jullie er geen foamlans bij voor het inweken van het vuill?
    Dat nog overwogen?
    Dat snap ik dan weer niet........enerzijds koop je een duur flesje met doek om je ruiten te reinigen (wat mij duidelijk maakt dat je "all the way wilt gaan", terwijl ik mijn ruiten super helder krijg met een huis-tuin-keuken-glasreiniger), maar anderzijds knal je het water op de droge auto en hup poetsen maar!
    Ik snap ook wel dat die foamlans een stukkie duurder is dan zo'n flesje ruitenreiniger, maar je bent zo perfectionistisch bezig door allerlei dure spullen aan te schaffen, waarom dan geen schuimbeurtje vooraf??

    Ik doe dat dan weer wel namelijk.........
    Als ik mijn auto was bij de wasstraat (dat doe ik nu nog wel) spoel ik hem eerst af, dan een laagje schuim erover, en dan boenen met de mitt. Probleem wat ik dan heb is dat het schuim eerder opdroogd dan dat ik klaar ben met de totsle wagen, hierdoor ontstaan er vuile vlekken die achterblijven. ook na het afspoelen. Daarnaast speelt nog mee dat ik wil beginnen met een setje voor mijn velgen en auto, de rest wil ik later pas aan te schaffen als het bevalt en ook de kosren een beetje te drukken.

    Daarnaast is het de veaag hoe ver je dan gaat.......moet je ook een ontharder aanschaffen?
    Huidig: Audi A4 Avant 1.9TDI Pro Line Business
    In bestelling: Audi A4 Avant 2.0 S-edition Daytona grijs

  8. Ad
  9. #28
    a6-owner's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2007
    Leeftijd
    51
    Posts
    4.545
    Kudos
    267
    Auto
    Audi A7

    Standaard Re: beginnend was- en poetspakket voor nieuwe auto

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RichardE Bekijk Berichten
    Als ik mijn auto was bij de wasstraat (dat doe ik nu nog wel) spoel ik hem eerst af, dan een laagje schuim erover, en dan boenen met de mitt. Probleem wat ik dan heb is dat het schuim eerder opdroogd dan dat ik klaar ben met de totsle wagen, hierdoor ontstaan er vuile vlekken die achterblijven. ook na het afspoelen.
    Zoals ik jouw verhaal nu lees, maak ik daaruit op dat je de auto afspoelt, laagje schuim erover aanbrengt en gaat boenen met de mitt. Boenen?
    Als het schuim dus eerder opdroogt dan dat jij klaar bent, betekent dat dat je dus geen emmer(s) met water gebruikt...
    Dit zou helemaal funest zijn omdat je dan natuurlijk al het nog achtergebleven vuil over je hele auto aan het verplaatsen bent. Je washmitt komt helemaal vol te zitten en werkt uiteindelijk averechts. Ga dan inderdaad door de wasstraat!

    Ofwel je moet een liefhebber van de "big swirllook" zijn, en anders zeg ik... als de sodemieters over stappen naar het 2 emmersysteem.
    Audi A7 3.0 TFSI Audi S4 B7 Audi 80 B3

  10. #29
    edraket31's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Leeftijd
    54
    Posts
    872
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: beginnend was- en poetspakket voor nieuwe auto

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RichardE Bekijk Berichten
    Daarnaast is het de veaag hoe ver je dan gaat.......moet je ook een ontharder aanschaffen?
    Duh, zou je er nog wel mee gaan rijden? Beter om na het wassen direct de auto in de garage te zetten

  11. #30

    Standaard Re: beginnend was- en poetspakket voor nieuwe auto

    @ A6-owner: begrijp me niet verkeerd, ik vindt het leuk om mijn wagen op te poesten bij de wasstraat en als hij dan weer staat te glimmen voor de deur heb ik daar een goed gevoel bij. Het sop wat uit de spuitlans komt bij de wasstraat droogt bij mij vrij snel op. Ik begin van boven naar beneden en dan kom ik tot de conclusie dat het sop op dak al is opgedroogd als ik beneden klaar ben. Dan heb ik de wagen als geboend of gewassen (waarschijnlijk een betere woordkeus). Lijkt me dat ik je advies maar opvolg en gewoon het twee emmer systeem ga hanteren.

    @edraket: Het liefst rij ik er niet mee, ik ben momenteel ook bezig met een glazen kooi van 7 bij 4 meter. Op het klusforum kan je daar alles over vinden.

    Wat ik eigenlijk wil vragen is of het nu wel verstandig is om gelijk een HD aan te schaffen. Naast mijn straterset (ook al 150 euro) een HD (lopen de kosten aardig op voor iest waar ik mee wil beginnen) en ik vind ook op het forum van CC terug dat het belangrijk is een ontharder te kopen, omdat het kalk uit het water witte vlekken achterlaat en dat weer eindigd in krassen als je hem in de was zet.

    Zoals ik al aangeef. ik ben op dit gebied een leek en probeer wat wijzer te worden hier.
    Huidig: Audi A4 Avant 1.9TDI Pro Line Business
    In bestelling: Audi A4 Avant 2.0 S-edition Daytona grijs

  12. #31
    edraket31's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Leeftijd
    54
    Posts
    872
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: beginnend was- en poetspakket voor nieuwe auto

    @RichardE: kudo's voor je reactie met die glazen kooi, maar mijn reactie was ook een beetje gechargeerd juist om aan te geven dat ik je gedachten over waterontharder nogal "over the top" vond voor een starter (of leek zoals je jezelf omschrijft).
    Joh, ga lekker poetsen en kijk of je er plezier aan beleeft en kijk dan nog eens of je verder wilt uitbreiden. Een HD-reiniger of waterontharder kan altijd nog. Ik heb geen ontharder en nog nooit heb ik me gestoord aan zgn kalkvlekken op mijn auto.
    Zaterdag heb ik de auto fantastisch gewassen, maar moest later op de dag nog een stukkie rijden naar de bouwmarkt (2,5km). Daardoor meer vlekken dan eventuele kalkvlekken, dus ik bedoel maar.

    Je moet ook niet teveel op dat andere forum kijken hé!! Heb daar ooit wel eens berichten gelezen over "vervuiling" door de koplampsproeiers en vervuiling doordat er 's nachts condens op de auto kwam.
    Zo kun je wel bezig blijven en inderdaad beter zo'n glazen kooi aanschaffen............

  13. #32
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: beginnend was- en poetspakket voor nieuwe auto

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door edraket31 Bekijk Berichten
    doordat er 's nachts condens op de auto kwam.
    Zo kun je wel bezig blijven en inderdaad beter zo'n glazen kooi aanschaffen............
    jajajajaja wrijf het maar in.

    Geen vervuiling, permanente lakschade icm de zaadjes van notebomen.
    (en het proces lijkt nog steeds aktief....)

    shit happens, maar inderdaad zou ik ook het liefst zo min mogelijk rijden na de poetsbeurt.
    Meestal de dag er na een regenbuitje icm saharazand en we staan weer met beide benen
    op de grond.

    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  14. #33
    edraket31's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Leeftijd
    54
    Posts
    872
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: beginnend was- en poetspakket voor nieuwe auto

    @poetser: was zeker niet richting jou bedoeld! Ik kan me alleen herinneren dat ik ooit een topic las van iemand die om een middeltje vroeg dat 'ie effe snel tussendoor kon gebruiken, want hij baalde er altijd zo van dat hij zijn auto had gewassen en dat er dan de volgende ochtend condens/dauw op zat. Dan kun je beter ook niet je auto gaan gebruiken denk ik dan.

    De notebomen doen me laten schrikken! M'n ouweheer heeft z'n caravandak er vol mee zitten (ook in La France geweest).
    Ik had 'm beloofd vandaag een flesje Dasty mee te geven. Vergeten dus.........
    Zou dat effectief zijn op een caravandak waarop flink geboend mag worden?

  15. #34
    The Wale's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    37
    Posts
    3.169
    Kudos
    25
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: beginnend was- en poetspakket voor nieuwe auto

    Is er hier op het forum ook een actiecode van carclean meegedeeld?
    Wou juist mijn all round setje bestellen en zag toen de actiecode staan vandaar...
    Alles is wat we kunne meenemen is mooi he
    Grtz!

  16. #35
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: beginnend was- en poetspakket voor nieuwe auto

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door edraket31 Bekijk Berichten
    @poetser: was zeker niet richting jou bedoeld! Ik kan me alleen herinneren dat ik ooit een topic las van iemand die om een middeltje vroeg dat 'ie effe snel tussendoor kon gebruiken, want hij baalde er altijd zo van dat hij zijn auto had gewassen en dat er dan de volgende ochtend condens/dauw op zat. Dan kun je beter ook niet je auto gaan gebruiken denk ik dan.

    De notebomen doen me laten schrikken! M'n ouweheer heeft z'n caravandak er vol mee zitten (ook in La France geweest).
    Ik had 'm beloofd vandaag een flesje Dasty mee te geven. Vergeten dus.........
    Zou dat effectief zijn op een caravandak waarop flink geboend mag worden?
    Gek genoeg had de caravan geen last, maarja wit dak en witte vlekjes.
    Ik doe de sleurhut altijd eind van het seizoen met APC en autoshampoo.
    Brandschoon meestal weer.

    Ik weet het hoor dat de dakopmerking niet aan mijn adres was, maar ik moest vanmorgen tijdens het
    wassen toch wel weer even een klein beetje huilen.
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  17. #36
    edraket31's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Leeftijd
    54
    Posts
    872
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: beginnend was- en poetspakket voor nieuwe auto

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Wale Bekijk Berichten
    Is er hier op het forum ook een actiecode van carclean meegedeeld?
    Wou juist mijn all round setje bestellen en zag toen de actiecode staan vandaar...
    Alles is wat we kunne meenemen is mooi he
    Grtz!
    Die actiecode (als er al 1 geldig is) wordt meestal bij poetsmeetings afgegeven. Met zo'n code kun je dan vaak 1 bepaald setje tegen een actieprijs (you know, for special friend) aanschaffen.
    Vaak gaat 't om starterpakketjes waar echt alles in zit voor zo'n 50-60 euro

  18. #37

    Standaard Re: beginnend was- en poetspakket voor nieuwe auto

    Nog even een specifieke vraag, is het noodzakelijk om een gritguard aan te schaffen of volstaan twee emmers zonder gritguard ook? Snap het idee achter het principe wel, maar voegt het ook zoveel toevoegt.
    Huidig: Audi A4 Avant 1.9TDI Pro Line Business
    In bestelling: Audi A4 Avant 2.0 S-edition Daytona grijs

  19. #38

    Standaard Re: beginnend was- en poetspakket voor nieuwe auto

    gritguard is hype. Mocht het op de één of andere manier het vuil van boven naar beneden doorlaten maar niet in de omgekeerde richting, aanschaffen maar. Maar ik betwijfel het of het dit doet. Als je je mitt in de emmer (na de spoelemmer) sopt beweegt het water in alle richtingen en beweegt het vuil mee. Indien je zdd veel vuil hebt, zware brokken, dan denk ik dat het beter is om in zo'n foam te investeren of een extra spoelbeurt.

    Een foam vervangt de mitt niet maar lijkt me zeker handig in de winterperiode, dat schaf ik me wel aan tegen die periode.
    Kwa foams heb je er ook die na 15min weg zijn of die de volgende dag nog steeds aanwezig is.

  20. #39
    edraket31's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Leeftijd
    54
    Posts
    872
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: beginnend was- en poetspakket voor nieuwe auto

    Bij de Praxis kun je overigens tot 31-05 15% extra korting krijgen op een Hoge Druk Reiniger.
    Op de site van Praxis moet je daarvoor een kortingsbon printen.

  21. #40
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: beginnend was- en poetspakket voor nieuwe auto

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door edraket31 Bekijk Berichten
    Bij de Praxis kun je overigens tot 31-05 15% extra korting krijgen op een Hoge Druk Reiniger.
    Op de site van Praxis moet je daarvoor een kortingsbon printen.
    Maar ik vond jou eerste advies het beste.
    Gewoon een knappe van Alto/Nilfisk

    Niet de goedkoopste serie, die is ook niet bijzonder
    Maar vanaf de Nilfisk C120 serie is het goed.

    Deze is echt geen rib uit je lijf. (Nilfisk C120.4-6)



    129 euro thuis op de stoep.
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

Pagina 2 van 8 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •