Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 42

Onderwerp: Krassen

  1. #21

    Standaard Re: Krassen

    Ghehehe. idd.

    Je kunt ook met een doekie en een drupje wasbenzine kijken of die rotzooi er 'op' is gekomen door de dader ipv 'in' de lak.
    Als je dat niet vertrouwt, plantenspuit met water erbij om meteen de wasbezine weg te halen (gebeurt niks). vaak is die rommel er meteen vanaf en weet je wat eronder zit qua aanpak-plan.

  2. #22

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Posts
    4.522
    Kudos
    19
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Krassen

    Dan zal ik met wapperende haren de boys bij de bar even bewerken, om er vervolgens achter te komen dat het niet mag van de baas...maar dat ze wel een Civic Hybride hebben staan waar het eventueel mee zou kunnen.

    Dan zullen mijn haren onbewust stilvallen.

  3. #23

  4. #24

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Posts
    4.522
    Kudos
    19
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Krassen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franx Bekijk Berichten
    of je wordt statisch?
    Niet te verwarren met nekharen die rechtovereind gaan staan.

  5. #25

    Standaard Re: Krassen

    Ik sta soms verbaasd welke schaafplekken ik nog met de hand wegpoets, en zonder veel inspanningen! Gewoon proberen met cleaner of polijstmiddel en aardig hard drukken Eén keer had ik op mijn S3 een behoorlijke schaafplek. Dat kon ik echt niet meer zelf wegpoetsen dach ik. Dus ik ging ermee naar een schadeherstelbedrijf om een offerte te vragen voor overspuiten (al dan niet door middel van een spot-repair), want het kón gewoon niet anders dan dat het moest worden overgespoten De man van het schadebedrijf bekeek de schade, liep even weg, en kwam terug met ik geloof een fles terpentine (of wasbenzine) en een doekje :o Hij wreef er even over heen en binnen een seconde was er hélemaal niets meer van de schaafplek te zien :o
    Laatst gewijzigd door EasyRider; 17-06-10 om 22:01.


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Posts
    4.522
    Kudos
    19
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Krassen

    @EasyRider: Hoe was de schaafplek ontstaan? Toch geen Renault Megane die dacht dat hij minder breed was dan dat hij werkelijk was?
    Laatst gewijzigd door Meaudix; 17-06-10 om 22:04.

  7. #27
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard Re: Krassen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Meaudix Bekijk Berichten
    Ik denk dat het onvermijdelijk is dat ik naar de Meern kom a.s. zondag
    Moah, even je haren los gooien en je hebt 20 schade-experts om je heen... .

    Zonder flauwekul, erg jammer natuurlijk. Met goede poets- en polijstmiddelen is er een hoop mogelijk. Met nat schuurpapier en korrel 2500 heeft evert bij mij zelfs eens wat krassen van de achterbumper van moeders a4 gepoetst, totaal niks meer van te zien. Natuurlijk kun je dat niet te vaak doen maar er kán veel. Je moet alleen het geduld hebben en weten wat je doet... Het hoeft niet ingewikkeld te zijn maar je moet het natuurlijk wel mooi wegwerken en niet erger maken . Succes!

  8. Ad
  9. #28

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Posts
    4.522
    Kudos
    19
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Krassen

    Het ziet er naar uit dat er echt een toplaag van de lak eraf is. Vandaag even langs de dealer gereden, die kwam gelijk met een polijstdinges aanzetten... In eerste instantie zag het er goed uit, totdat ik zag dat hij met datzelfde ding ook mijn velgen ging bewerken (ehh, remstof...HALLO?!). Gelukkig deed hij eerst mijn lak en toen mijn velg, maar ik wil niet weten hoeveel velgen hij daarvoor heeft gedaan...

    De dealer zei dat het er naar uitziet dat een oppervlakkige laag van de lak eraf is. Ik heb het nog niet met wasbenzine geprobeerd...maar ja, ik ben koppig, dus ga ik dat alsnog doen Wassen moet ik toch.

    Zie hier voor en na, eigenlijk helemaal geen verschil.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  10. #29
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Krassen

    En zo heerlijk op de vouw, lekker dun plekje lak.....

    Is het alleen vooraan dat kleine plekje, of achteraan ook? (op de foto dan)

    Ik vermoed dat het lakstiften geblazen wordt.
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  11. #30
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.874
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Krassen

    Geen probleem, dat kan vrijwel tot helemaal onzichtbaar, afhankelijk van de plaats.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  12. #31

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Posts
    4.522
    Kudos
    19
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Krassen

    @poets: Het is alleen dat hele kleine plekje, wat je daarachter ziet op de tweede foto is de reflectie van zonlicht door de boomblaadjes heen. Het valt dus heel erg mee wat betreft grootte, maar het doet alsnog pijn
    Als ik een droog moment te pakken heb, ga ik mijn deur eens goed onder handen nemen: wasbenzine, wassen, kleien, polijsten, met Poorboy's Black Hole kijken of dat enigzins iets uitmaakt en weer waxen.

    @tom: Ook op dat kleine plekje op de vouw? De dealert zei dat je het altijd ziet...maar ja, de dealert gebruikt ook hetzelfde polijstapparaat voor lak en velgen, dus ik weet niet of hij zo geloofwaardig is



    Ik ben eigenlijk serieus aan het overwegen om stootstrips aan te schaffen voor op de vouw van de deuren. Ze moeten alleen wel mooi dun zijn, wil het niet afdoen aan het uiterlijk van de auto...maar als ze zo dun zijn, ben ik bang dat het helemaal geen "afstotend" effect heeft op andermans zwaaiende gewoontes.

    Hmm, misschien een chromen stootstrip? Zoals mijn raamlijsten?

  13. #32
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.874
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Krassen

    Ik wil die beschadiging eerst IRL zien, op die foto zie ik niet genoeg. Maar als ik een golvende dubbele sleutelkras van vier meter vrijwel onzichtbaar kan krijgen, moet dit ook lukken.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  14. #33

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Posts
    4.522
    Kudos
    19
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Krassen

    Auw, dubbele sleutelkras! Sommige mensen...

    Helaas heb ik de lakstift pas maandag, ze hadden hem niet op voorraad Ik ben dus bang dat we het er dus alleen in theorie over kunnen hebben.

  15. #34
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.874
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Krassen

    Prima, desnoods is er binnenkort wel weer een Meern-meeting en ik woon vlakbij De Meern.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  16. #35

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Posts
    4.522
    Kudos
    19
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Krassen

    Okay, ik heb het deel van de deur waar de kras zit bewerkt. Helaas had ik geen wasbenzine, maar gezien hij al machinaal was gepolijst door de dealer en mijn plan om te kleien, denk ik wel dat ik alles/het meeste heb weggehaald.

    - Schoongemaakt met shampoo
    - Gekleid
    - Gepolijst (met ADHD handjes)
    - Paar laagjes Poorboy's Black Hole erop gewreven (ook met mijn ADHD handjes)
    - Natty's Paste Wax erop en goed uitgewreven

    Tja, helaas zie je het nog altijd. Moet eigenlijk zeggen dat ik nagenoeg geen verschil zie met de foto's die ik hierboven heb gepost. Het is dus echt gewoon een toplaag van de lak die eraf is.

    Nu twijfel ik nog of ik het wel of niet moet behandelen met een lakstift. Je ziet het eigenlijk alleen als je hoofd er zo'n 30cm vanaf zit...

  17. #36
    fred44nl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    80
    Posts
    4.304
    Kudos
    50
    Auto
    Audi RSQ3
    Land
    Land

    Standaard Re: Krassen

    dan denk ik, dat ik het zonder bril gewoon niet zie

  18. #37

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Posts
    4.522
    Kudos
    19
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Krassen

    Een Passat CC heeft ook van die chromen stootstrips, staat opzich best wel goed. Het verschil is natuurlijk wel dat de plaats van de stootstrips op een "glad" gedeelte zit...in tegenstelling tot de esthetische vouw in mijn deur waar ik ze op zou willen bevestigen.

    Aan de andere kant is het dan geen mooi geheel op mijn auto. Bij de Passat CC loopt de strip ook nog door op de achterbumper:
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  19. #38
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.874
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Krassen

    Ik moet even denken aan die universele stootlijsten die je vroeger bij de Halfords kon kopen. Pasten op geen enkele auto goed, lieten vanzelf weer los en gaven je auto het uiterlijk van een botsautootje.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  20. #39

    Standaard Re: Krassen

    Je hebt ook systemen die je op je auto zet als je hem parkeerd.....

    Zal eens linkje zoeken...

    Danny.

    edit.....
    Dit is 1
    http://www.parkingarmor.com/products...protector.html

    En dit is 2
    http://doordefender.com/con_features.html
    Laatst gewijzigd door Puff; 22-06-10 om 13:19.

  21. #40

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Posts
    4.522
    Kudos
    19
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Krassen

    Geniaal! ....maar wel een beetje lelijk.

    Grote kans dat het er vanaf gestolen wordt

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •