Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 24

Onderwerp: Al het werk voor niets?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    39
    Posts
    67
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Al het werk voor niets?

    ik ben echt zwaar over de zeik. ik kan mijn auto gewoon niet mooi houden. wat doe ik fout ?

    zoals zo vaak, gisteren de auto gewassen met meg gold class en daarna in de wax gezet met gols glass paste. banden zwart gemaakt en velgen met een borstel schoongemaakt. auto zag er prachtig uit. 3,5 ur werk aan gehad.

    en als iedere keer kom ik vandaag bij mijn auto en hij ziet er werkelijk gruwelijk uit. allemaal opgedroogde water druppels. water van de mist van vanacht droogt op op de auto. het is echt geen gezicht. ik kan er beter heel hard mee door een zand pad rijden dan ziet het er nog beter uit. het ziet er echt heel erg vies uit. de ramen zitten ook onder de druppels.

    wat doe ik verkeerd of hou je dit niet tegen ? ik heb dit nog nooit zo erg gehad met andere autos. kan het aan de kleur liggen ? ( heel donker blauw )

    wie kan me helpen, want ik baal hier eigenlijk best wel van. vandaag weer poetsen ?

  2. #2
    emiel10's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    2.549
    Kudos
    86
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Al het werk voor niets?

    heb je anders wat foto's ervan, dat praat zich wat makkelijker, vochtdruppels van de mist hou je niet tegen, dat heb ik ook, alleen op een zilvere auto valt dat minder op... Donkerblauw en zwart zijn DE kleuren waar je echt alles op ziet, elk druppeltje blijf je zien inderdaad, als je je daaraan ergert zit er weinig anders op de auto vaker te poetsen of met bijvoorbeel poorboys spray en gloss de auto langslopen
    Audi A6 1.8TFSI Ultra Advance Sport S-line/VW Crosspolo 6R/VW Kever 1200 1970/VW T2 Westfalia
    Audi A3 8P SB 1.8TFSI Attraction B.eAudi TT 8N 1.8T coupe 225pk/350nm

  3. #3

    Standaard Re: Al het werk voor niets?

    Ik droog hem nooit maar spuit hem af bij de pomp met de optie 'afspoelen zonder vlekken'.

    Works like a breeze.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    39
    Posts
    67
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Al het werk voor niets?

    ik heb wat fotos geprobeerd te maken met mijn iphone maar daar zie je het niet echt op.
    ik kan hem nu wel gaan afspuiten met dat vlekvrije water maar blijft de wax dan zitten ? die spray is dat het zelfde als de meg quik detailer ?

  5. #5

    Standaard Re: Al het werk voor niets?

    vlekvrij naspoelen werkt prima en tast je was niet aan AFAIK
    my first quattro was a wilkinson


  6. #6

    Standaard Re: Al het werk voor niets?

    Vergelijkbaar idd. Auto is toch het mooist na een detail job en dat blijft ook altijd zo helaas
    » E-Tron Quattro Advanced ιι Pro Line S » A1 SB 1.4 TFSI S-Tronic ιι Pro Line S » OEM Ross-Tech VCDS »
    ————————————————————————

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    39
    Posts
    67
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Al het werk voor niets?

    nou dan zo maar snel op weg naar huis langs de pomp en hem afspoelen met dat vlekvrije water. en morgen dan maar weer ben ik bang. bah....

    maareh, als ik hem nu alleen afspoel is da voldoende ? ik hoef hem niet meer in de shampoo te zetten en van die hotwax er op te spuiten ?

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Al het werk voor niets?

    Een keertje afspoelen zal je pas aangebrachte waslaag niet meteen wegspoelen hoor.
    Zelfs een keertje wassen met shampoo zal 'm nog niet helemaal weghalen, daarvoor moet je toch echt óf langer wachten, óf een keer met kleien aan de slag.
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  10. #9

    Standaard Re: Al het werk voor niets?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door frank19851985 Bekijk Berichten
    ik kan hem nu wel gaan afspuiten met dat vlekvrije water maar blijft de wax dan zitten ?
    Ik neem aan dat het gewoon gegalvaniseerd water is.

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    39
    Posts
    67
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Al het werk voor niets?

    jah volgens mij wel, hier noemen ze het osmose water. omgekeerd water of zo iets.
    omgekeerd water ....? moet er altij dmom lachen als ik het zie staan

  12. #11
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.880
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Al het werk voor niets?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 030 Bekijk Berichten
    Ik neem aan dat het gewoon gegalvaniseerd water is.
    Gedestilleerd. Water met een laagje zink erover is wel goed tegen roest, maar niet voor je lak.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  13. #12

    Standaard Re: Al het werk voor niets?

    Whoeps, hahaha. I stand corrected!

  14. #13
    emiel10's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    2.549
    Kudos
    86
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Al het werk voor niets?

    je kunt de auto afspoelen zovaak je wil, als het vanacht weer vochtig wordt heb je morgen weer die vlekjes...
    Audi A6 1.8TFSI Ultra Advance Sport S-line/VW Crosspolo 6R/VW Kever 1200 1970/VW T2 Westfalia
    Audi A3 8P SB 1.8TFSI Attraction B.eAudi TT 8N 1.8T coupe 225pk/350nm

  15. #14
    A-tje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    512
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard

    Het is eigenlijk simpel, er zit vuil/stof in de lucht, dit komt op je auto, door de wax krijg je druppels (beading), dit droogt op en laat het stof achter... Dat is wat je ziet. Dat hou je niet tegen, het is nu eenmaal zo. De ene keer heb je er meer last van dan de andere keer.
    Audi A3 8Y Limousine S-Line, S-Tronic

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    39
    Posts
    67
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A-tje Bekijk Berichten
    Dat hou je niet tegen, het is nu eenmaal zo. De ene keer heb je er meer last van dan de andere keer.
    dat wou ik natuurlijk niet horen maar goed het is duidelijk. hoop dat het in de zomer wat minder zal worden. het is echt geen gezicht hoor.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Gedestilleerd. Water met een laagje zink erover is wel goed tegen roest, maar niet voor je lak.
    is het echt zo slecht voor je lak ? waar komt dat door dan en wat zijn de problemen voor de lak ?
    Laatst gewijzigd door tom; 23-03-11 om 19:27.

  17. #16

    Standaard Re: Al het werk voor niets?

    een zinklaag hoort onder je lak, niet erop.
    my first quattro was a wilkinson

  18. #17
    A-tje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    512
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Al het werk voor niets?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door frank19851985 Bekijk Berichten
    dat wou ik natuurlijk niet horen maar goed het is duidelijk. hoop dat het in de zomer wat minder zal worden. het is echt geen gezicht hoor.
    Ik heb een Donkergroene Opel Vectra gehad en nu een Zwarte Audi A4. ben er aan gewend dat in bepaalde periodes dit gebeurd. Ik heb het geaccepteerd. Om mijn Audi te wassen en af te spoelen gebruik ik een water ontharder die tussen de tuinslang zit. Dit voorkomt al kalkvlekken na het afspoelen.
    Er zit nu eenmaal een hoop troep in de lucht en dat komt op je lak terecht. En op een glanzende auto zie je dat nu eenmaal een stuk sneller.
    Audi A3 8Y Limousine S-Line, S-Tronic

  19. #18
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Al het werk voor niets?

    Mijn auto heeft dat ook met de druppels en de stof, maar de laatste twee dagen geeft hij licht in het donker.
    Is weer eens wat anders dan Sahara zand.

    Benieuwd waar deze stof nou weer vandaan komt....
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  20. #19
    skippie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    31
    Posts
    1.715
    Kudos
    45
    Auto
    Audi S3

    Standaard Re: Al het werk voor niets?

    Japan natuurlijk!

    (of kwam die wolk mogen pas...)
    Audi S3 1999. JD tuned! 270PK 400NM

    Why worry about tomorrow? It will be gone the day after.

  21. #20
    Applejuice's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    55
    Posts
    866
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Al het werk voor niets?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A-tje Bekijk Berichten
    Om mijn Audi te wassen en af te spoelen gebruik ik een water ontharder die tussen de tuinslang zit. Dit voorkomt al kalkvlekken na het afspoelen.
    Ik heb gelukkig een eigen "bron", dus heb van dat kalkgedoe helemaal geen last. Ik merk heel goed het verschil tussen kraanwater en het bronwater.
    *** Q3 TFSIe Chronos Grey*** A1 8X 1.2 TFSi Phantom black *** ***
    Luister, leer en reageer. Niemand weet alles. We weten allemaal iets.


Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •