Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: glimmend stuur oppoetsen

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    40
    Posts
    1.065
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Talking glimmend stuur oppoetsen

    Onlangs eens van iemand de tip gekregen dat een glimmend lederen stuur eenvoudig en snel kan gereinigd worden, nl: met een zuiver alcohol.
    Nou dacht ik, dat moeten we dan maar eens proberen. Toevallig zulk alcohol staan.

    Op een onopvallende plaats was de "glim" er meteen af. Meteen het hele stuur gedaan. 5 minuutjes werk en net terug zoals nieuw. Nog eventjes met een beschermingsproduct voor leder nawrijven en voila, kan niet beter in mijn ogen.

    Niet te begrijpen waarom er zovele glimmende sturen rond rijden als het zo eenvoudig op te lappen is.

    (Op mijn bruine zetels had ik een groen 'instap' lijntje. Met het alcohol is dit ook weg, maar ik ondervond dat mijn witte doek bruin kleurde. Ben maar direct gestopt dus. In alle geval is die zetel toch weeral stukken mooier zonder dat groene lijntje)

    Wou dit maar even met jullie delen.

  2. #2
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: glimmend stuur oppoetsen

    Tis even te grondig die alohol ben ik bang.
    Beter een allesreiniger gebruiken en verder de lederreinigers
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  3. #3
    A-tje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    512
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: glimmend stuur oppoetsen

    Euhm... alcohol droogt het leer vreselijk uit, de kans is dus dat het leer op je stuur sneller slijt of kapot gaat. Dus eigenlijk altijd nabehandelen met een leer conditioner. Je kunt beter de daarvoor bestemde leerproducten gebruiken, zoals van gliptone bijvoorbeeld, deze zijn veilig voor je leer.
    Audi A3 8Y Limousine S-Line, S-Tronic

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    40
    Posts
    1.065
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: glimmend stuur oppoetsen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A-tje Bekijk Berichten
    , zoals van gliptone bijvoorbeeld,
    Dit heb ik eerst gedaan, maar het lukte zo niet naar behoren. Die glans ging niet overal tegelijk weg. (ofwel deed ik het niet goed, dat kan natuurlijk ook.)

    Wat ik dus wel gedaan heb is het onmiddellijk nadien met zulke leerconditioner nabehandeld. Ik heb sindsdien er toch weeral een stukje mee gereden en het voelt nu toch aan alsof ik een nieuw leren stuur in handen heb.
    Kwaad dan toch voorkomen met de conditioner, of zou ik er later dan nog problemen mee krijgen denken jullie?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •