Pagina 278 van 379 EersteEerste ... 178228268274275276277278279280281282288328378 ... LaatsteLaatste
Resultaten 5.541 tot 5.560 van de 7572

Onderwerp: Het grote Poets-Praatgroep topic

  1. #5541

    Standaard Het grote Poets-Praatgroep topic

    Wat helemaal helpt is je niet meer ergeren aan alle krasjes. Ik zou mezelf gek maken want het is toch niet te voorkomen. De A3 is nog erg strak maar lichte swirls zie ik na een jaar ook al. Ach, het is vooral de glans die overheerst... Het is geen porselein tenslotte!

    Ik merk wel dat de tijd weer is aangebroken dat de auto snel vies wordt. Twee weken op rij de auto vrij grondig gepoetst. Vorige week nog afgemaakt met rondje Poorboys maar daar is nog maar vrij weinig van te zien.
    Laatst gewijzigd door peternorth; 18-10-14 om 21:16.
    Audi A3 Sportback 8V S line 1.6 TDI S-tronic Beluga braun
    Audi A2 1.4 Ebonyschwarz Voorheen: A4 B6 Avant 3.0 V6 Q - A4 B6 Avant 1.9TDI Q - Audi A3 SB 1.4TSI 8P - Audi A3 2.0 TDI 8P

  2. #5542

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    35
    Posts
    591
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Het grote Poets-Praatgroep topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JM A7 Bekijk Berichten
    Aan de foto te beoordelen, zou ik zeggen dat deze swirls afkomstig zijn van het wassen; heb je recent de auto nog gepolijst, ontvet en voorzien van welke wax?
    Zelfs MF-doeken zijn geen garantie om swirls te voorkomen en bovendien zie je op een donkere kleuren ALLES. Wellicht dat Black Diamond van PB 'de pijn' enigszins kan verlichten maar is ook een kwestie van maskeren en beperkt de standtijd van je wax.
    De auto is voor de zomervakantie gepolijst. Op oranje en wit. Maar binnenkort gaat de dap er weer op maar dan op geel want, resultaat met oranje werd niet gehaald. De wax die erop zit is collinite 845. Voor de diepe glans en lichte swirls te maskeren heb ik de Black Hole.

    De auto wekelijks of max. om de 2weken bij houden om swirls te voorkomen.

  3. #5543

    Standaard Re: Het grote Poets-Praatgroep topic

    Als je geel nodig hebt ... Dan is lijkt me dit meer dan waskrassen.
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  4. #5544
    kilometervreter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    64
    Posts
    7.768
    Kudos
    1877
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Het grote Poets-Praatgroep topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zakaria Bekijk Berichten
    De auto is voor de zomervakantie gepolijst. Op oranje en wit. Maar binnenkort gaat de dap er weer op maar dan op geel want, resultaat met oranje werd niet gehaald. De wax die erop zit is collinite 845. Voor de diepe glans en lichte swirls te maskeren heb ik de Black Hole.

    De auto wekelijks of max. om de 2weken bij houden om swirls te voorkomen.
    Als oranje niet helpt zal geel ook niet zoveel meer doen.....ook nog afhankelijk van het polijstmiddel dat je gebruikt icm de pad.
    99 van de 100 Audi hebben een keiharde lak. Roterend de eerste keer zal je auto strak krijgen. Hierna afwerken naar groen/zwart met fijn polijstmiddel.
    Als je een "gevoelige" lak hebt (mijn misano is dat ook) zul je naarmate je fijner gaat polijsten een kortharigere doek moeten gebruiken zoals Jurgh ook schrijft.
    De laatste stap afnemen met Meg. Ultimate wipe of met suède doeken.
    Om je gevoelige lak tegen dit soort waskrassen te beschermen is het een optie om je auto in een glascoating te zetten. Dit is een zeer goede harde laag die je lak vele malen beter beschermt dan wax.
    Die van mij staat in de CQuartz en ben daar meer dan teverden over.
    Als je je auto droogt, moet je ook geen druk op je droogdoek zetten maar plat neerleggen en deppen, daarna rustig wegtrekken. Wel goed uitkijken of er geen zandkorreltje ergens ligt!

    Succes! Als je vragen hebt gewoon vragen en misschien is het ook wel goed om 30 november in Ede op de poetsmeeting langs te komen, kan je misschien ook nog wel wat leren!
    Er is denk ik geen plaatst meer maar een bakkie komen doen is altijd goed.
    Rij nooit harder dan je beschermengel vliegen kan.
    Volvo V60 PIH R-design, hybride tecnology line, intellisafe line, Onyx Black, etc etc.

    Lakliefhebber

  5. #5545

    Standaard Re: Het grote Poets-Praatgroep topic



    Weer even geinvesteerd in de collectie

    Dodo Juice Basics of Bling Clay Bars; Na 5 jaar met 2 Meguairs Clay bars gewerkt te hebben, wel 'ns tijd voor wat nieuws

    500ml PET Fles + Sprayer; Omdat ik momenteel meer middeltjes dan sprayers heb, maar even een setje van 3 sprayflessen besteld. Kan ik ook mooi 2 verschillende mixen APC gaan gebruiken (1 op 4 en 1 op 10).

    Surf City Garage Barrier Reef Carnauba Paste Wax; Aangezien m'n blik Meguairs M16 éindelijk (bijna) leeg is, (restje zal ik voor de velgensets blijven gebruiken) en ik hier veel goede berichten hoor over de BR wax, ga ik daar lekker mee aan de slag. Vooral het feit dat je dit gewoon makkelijk kunt verwerken en niet bang hoeft te zijn dat het bij niet snel genoeg uitbuffen meteen "aangekoekt" zit, maakt het voor mij nu al een grote verbetering. En ook erg leuk dat er een pad en MF-doek bij zit, maakt het plaatje wel zo compleet!

    Ben benieuwd naar de levering. 30 november lekker aan de slag!
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic


  6. #5546

    Standaard Re: Het grote Poets-Praatgroep topic

    @Bob ik heb nog wel M16 voor je ...
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  7. #5547

    Standaard Re: Het grote Poets-Praatgroep topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FASt Bekijk Berichten
    @Bob ik heb nog wel M16 voor je ...
    ... nee dank je ... tijd voor een verse en vooral meer gebruiksvriendelijkere nu
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  8. Ad
  9. #5548
    JM A7's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Leeftijd
    58
    Posts
    2.488
    Kudos
    620
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Het grote Poets-Praatgroep topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk Berichten

    Surf City Garage Barrier Reef Carnauba Paste Wax; Aangezien m'n blik Meguairs M16 éindelijk (bijna) leeg is, (restje zal ik voor de velgensets blijven gebruiken) en ik hier veel goede berichten hoor over de BR wax, ga ik daar lekker mee aan de slag. Vooral het feit dat je dit gewoon makkelijk kunt verwerken en niet bang hoeft te zijn dat het bij niet snel genoeg uitbuffen meteen "aangekoekt" zit, maakt het voor mij nu al een grote verbetering. En ook erg leuk dat er een pad en MF-doek bij zit, maakt het plaatje wel zo compleet!
    Ben benieuwd naar de levering. 30 november lekker aan de slag!
    Surf City Garage BR is een super wax voor wat betreft verwerking en glans; hou wel rekening met een kortere standtijd. De standtijd kun je wel verlengen door de auto, na het polijsten, te ontvetten alvorens je de wax aanbrengt. Bob, je zult dus wel wat vaker 'de handjes uit de mouwen moeten steken' wat poetsen betreft .
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!


  10. #5549
    skippie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    31
    Posts
    1.715
    Kudos
    45
    Auto
    Audi S3

    Standaard Re: Het grote Poets-Praatgroep topic

    Gewoon collinite 915 gebruiken. Ben je er gelijk de hele winter vanaf
    Audi S3 1999. JD tuned! 270PK 400NM

    Why worry about tomorrow? It will be gone the day after.

  11. #5550
    kilometervreter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    64
    Posts
    7.768
    Kudos
    1877
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Het grote Poets-Praatgroep topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk Berichten


    Weer even geinvesteerd in de collectie

    Dodo Juice Basics of Bling Clay Bars; Na 5 jaar met 2 Meguairs Clay bars gewerkt te hebben, wel 'ns tijd voor wat nieuws

    500ml PET Fles + Sprayer; Omdat ik momenteel meer middeltjes dan sprayers heb, maar even een setje van 3 sprayflessen besteld. Kan ik ook mooi 2 verschillende mixen APC gaan gebruiken (1 op 4 en 1 op 10).

    Surf City Garage Barrier Reef Carnauba Paste Wax; Aangezien m'n blik Meguairs M16 éindelijk (bijna) leeg is, (restje zal ik voor de velgensets blijven gebruiken) en ik hier veel goede berichten hoor over de BR wax, ga ik daar lekker mee aan de slag. Vooral het feit dat je dit gewoon makkelijk kunt verwerken en niet bang hoeft te zijn dat het bij niet snel genoeg uitbuffen meteen "aangekoekt" zit, maakt het voor mij nu al een grote verbetering. En ook erg leuk dat er een pad en MF-doek bij zit, maakt het plaatje wel zo compleet!

    Ben benieuwd naar de levering. 30 november lekker aan de slag!
    Gaaf waxje Bob! Ga je geen spijt van krijgen!
    Rij nooit harder dan je beschermengel vliegen kan.
    Volvo V60 PIH R-design, hybride tecnology line, intellisafe line, Onyx Black, etc etc.

    Lakliefhebber

  12. #5551
    Jurgh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    48
    Posts
    5.956
    Kudos
    620
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Het grote Poets-Praatgroep topic

    @Bob, ik heb nog flessen IPA te koop
    Audi S6 2012 4.0 TFSI CoD ABT tuned -540p / 650Nm-
    Audi A1 2014 1.4 TFSI CoD Sport Edition Daytona Grey
    Jurgh Car Detailing / Glascoating / High-end Detailing www.detailing.nl -

  13. #5552

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    35
    Posts
    591
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Het grote Poets-Praatgroep topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kilometervreter Bekijk Berichten
    Als oranje niet helpt zal geel ook niet zoveel meer doen.....ook nog afhankelijk van het polijstmiddel dat je gebruikt icm de pad.
    99 van de 100 Audi hebben een keiharde lak. Roterend de eerste keer zal je auto strak krijgen. Hierna afwerken naar groen/zwart met fijn polijstmiddel.
    Als je een "gevoelige" lak hebt (mijn misano is dat ook) zul je naarmate je fijner gaat polijsten een kortharigere doek moeten gebruiken zoals Jurgh ook schrijft.
    De laatste stap afnemen met Meg. Ultimate wipe of met suède doeken.
    Om je gevoelige lak tegen dit soort waskrassen te beschermen is het een optie om je auto in een glascoating te zetten. Dit is een zeer goede harde laag die je lak vele malen beter beschermt dan wax.
    Die van mij staat in de CQuartz en ben daar meer dan teverden over.
    Als je je auto droogt, moet je ook geen druk op je droogdoek zetten maar plat neerleggen en deppen, daarna rustig wegtrekken. Wel goed uitkijken of er geen zandkorreltje ergens ligt!

    Succes! Als je vragen hebt gewoon vragen en misschien is het ook wel goed om 30 november in Ede op de poetsmeeting langs te komen, kan je misschien ook nog wel wat leren!
    Er is denk ik geen plaatst meer maar een bakkie komen doen is altijd goed.
    Ik had al een testspot gemaakt op de passagiersdeur, geel(veloce), oranje(mezzo) en als laatst op wit(finale) en moet zeggen dat het beter uitzag. Dan de motorkap die alleen vanaf oranje gepolijst was.
    Alle spinweb krassen waren, als sneeuw voor de zon verdwenen.
    Hoe breng je z'n glascoating in de praktijk aan? Klinkt best interessant. Werkt het ook goed tegen steenslag. Want, volgens mij heb ik een unilak die echt gevoelig is voor alles.
    Voor het afhalen van polijstproducten heb ik de groene monello doeken en daar droog ik ook de auto mee. Om wax af te halen heb ik de halfords microvezel doeken(voelt ultra zacht aan)

    De auto is nog niet helemaal gepolijst. Alleen de voorneus en passagiersdeur.
    Wat ik merkte bij het polijsten dat de 5.5 inch pads op bepaalde plekken lastig is. Voordat ik de auto helemaal ga polijsten wil ik de kleinere pads.
    Welke 3.5inch pads zijn goed, Monello of HEX? En welke kleuren zijn nu gunstig, geel alleen? Of alles.
    Laatst gewijzigd door zakaria; 20-10-14 om 19:11.

  14. #5553

    Standaard Re: Het grote Poets-Praatgroep topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JM A7 Bekijk Berichten
    Surf City Garage BR is een super wax voor wat betreft verwerking en glans; hou wel rekening met een kortere standtijd. De standtijd kun je wel verlengen door de auto, na het polijsten, te ontvetten alvorens je de wax aanbrengt. Bob, je zult dus wel wat vaker 'de handjes uit de mouwen moeten steken' wat poetsen betreft .
    Geeft niet, ik houd de auto's tegenwoordig goed bij, dus af en toe een nieuw laagje smeren vind ik zeker niet erg.
    Ontvetten schijnt het voor mij weer niet te worden, want ik werk ook met black-hole.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kilometervreter Bekijk Berichten
    Gaaf waxje Bob! Ga je geen spijt van krijgen!
    Ben idd erg benieuwd

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jurgh Bekijk Berichten
    @Bob, ik heb nog flessen IPA te koop
    Illegale Poolse Alcohol?
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  15. #5554
    kilometervreter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    64
    Posts
    7.768
    Kudos
    1877
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Het grote Poets-Praatgroep topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zakaria Bekijk Berichten
    Ik had al een testspot gemaakt op de passagiersdeur, geel(veloce), oranje(mezzo) en als laatst op wit(finale) en moet zeggen dat het beter uitzag. Dan de motorkap die alleen vanaf oranje gepolijst was.
    Alle spinweb krassen waren, als sneeuw voor de zon verdwenen.
    Hoe breng je z'n glascoating in de praktijk aan? Klinkt best interessant. Werkt het ook goed tegen steenslag. Want, volgens mij heb ik een unilak die echt gevoelig is voor alles.
    Voor het afhalen van polijstproducten heb ik de groene monello doeken en daar droog ik ook de auto mee. Om wax af te halen heb ik de halfords microvezel doeken(voelt ultra zacht aan)

    De auto is nog niet helemaal gepolijst. Alleen de voorneus en passagiersdeur.
    Wat ik merkte bij het polijsten dat de 5.5 inch pads op bepaalde plekken lastig is. Voordat ik de auto helemaal ga polijsten wil ik de kleinere pads.
    Welke 3.5inch pads zijn goed, Monello of HEX? En welke kleuren zijn nu gunstig, geel alleen? Of alles.
    Maakt niet zoveel uit welke pads, alhoewel ik de Chemical guys hex logics wel heel fijn vind werken. Uiteraard heb je ook een kleine backingplate nodig en als je grof begint met polijsten zal je ook de fijnere pads nodig hebben.

    Als je de auto met de groene monello doeken droogt blijf je wel krassen en swirls houden. Je hebt een droogdoek nodig als de Microfiber madness dry me crazy of een CSF Delirium.
    Ook voor het afnemen voor je polijstmiddel, zeker voor de fijnste stap adviseer ik een kortharige/zachte doek.
    Rij nooit harder dan je beschermengel vliegen kan.
    Volvo V60 PIH R-design, hybride tecnology line, intellisafe line, Onyx Black, etc etc.

    Lakliefhebber

  16. #5555

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    35
    Posts
    591
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Het grote Poets-Praatgroep topic

    Bedankt, de Chemical guys hex logics zien er ook gaver uit.
    De kleine backingplate heb ik in bezit. De kleuren zullen geel, oranje en wit worden.

    Wel zonde voor de groene monello doeken want ik heb 4stuks compleet gekregen bij de dap900 van CC.
    En verwacht natuurlijk een krasvrije lak om te drogen en om de residu af te halen.

    Monello droogdoek heeft een dichtheid van 350 gram p/m2

    CSF Cleaning 500gram/m2

    Microfiber madness Dry me Crazy 1200 gram/m2

    Wat is de beste? De laatste is wel prijzig. Maar liever duurder en altijd de strakke gewenste resultaat behalen!
    Laatst gewijzigd door zakaria; 21-10-14 om 20:54.

  17. #5556
    ShuttersPeet's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    53
    Posts
    3.784
    Kudos
    1350
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Het grote Poets-Praatgroep topic

    @zakaria;
    Ik heb zelf de Dry me Crazy en deze bevalt perfect. Hij is wel iets kleiner dan de andere doeken maar dat vindt ik juist een voordeel.
    http://www.waxworld.nl/shop/index.ph...ucts_id=100734

    Deze droogdoek is ook een hele goede.
    http://www.waxworld.nl/shop/index.ph...ucts_id=101454

    Ik heb zelf ook altijd "gedroogd" met de Monello droogdoeken en was daar wel tevreden over, totdat ik een andere probeerde. De Monello gebruik ik nu voor de deursponningen.

    En qua doeken om een wax of een detailspray uit te "buffen" kan ik je deze zeker aanraden. Hèèrlijke doeken.
    http://www.waxworld.nl/shop/index.ph...ucts_id=101330
    En de groene doeken kan je wel ergens anders voor gebruiken, oa je velgen. Doeken kan je sowieso eigenlijk nooit te veel hebben. Zeker niet als je gaat polijsten.
    Als je echt een gevoelige lak hebt, dan zijn deze doeken wel erg goed maar ook nogal aan de prijs.......
    http://www.waxworld.nl/shop/index.ph...ucts_id=100763
    Op mijn lak "doen" de eerste doeken het erg goed maar er zit nogal verschil in de diverse lakken. Ook in de Audi lakken. Je zou toch denken dat een blanke lak op een, laten we zeggen, Daytona grijze dezelfde lak zou moeten zijn als op een Misano rode.... Maar dat is dus niet zo. Daar weet @kilometervreter; alles over!

    Wat natuurlijk ook van belang is, is het op de juiste manier wassen van je doeken. Dan blijven je gewoon veel langer goed. Dus sowieso nòòit met wasverzachter wassen!

    Ben benieuwd wat je keuze zal worden!
    "Shoot for the moon, even if you miss, you''ll land amongst the stars!
    #2-A4 Avant 2.0TFSI S-Tronic Sport Proline-S - Virtual Cockpit - MMI+ - Afgeplat MF Sportstuur - Verwarmbare stoelen - Zonwering - Getint glas - Audi Connect - Lichtpakket - Alcantara bekleding - SCM/ TNO alarm - 19" PQ5 Velgen.

  18. #5557

    Standaard Re: Het grote Poets-Praatgroep topic

    Omdat ik vaak twee auto's doe gebruik ik zelf 4 doeken. Twee goede voor de lak. Eentje voor de sponningen en eentje voor de wielen. En die van de lak schuiven naar verloop van tijd door in de keten totdat ze bij de wielen zijn. Binnenkort weer eens een carrousel opzetten met een nieuwe doek.
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  19. #5558

    Standaard Re: Het grote Poets-Praatgroep topic

    Ik heb maar 1 droogdoek, voor sponningen en wielen gebruik ik een inmiddels wat afgedankte MF-doek.

    Overigens; Tegenwoordig trek ik de auto droog met zo'n speciale wisser, voordat ik met de droogdoek aan de slag ga.
    Dan is-ie al 80% droog en hoef ik alleen nog even na te lopen met de droogdoek en een beetje spray & wipe zo hier en daar.
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  20. #5559
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Het grote Poets-Praatgroep topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk Berichten
    Tegenwoordig trek ik de auto droog met zo'n speciale wisser
    Bob!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Ik krijg zo wat een hartaanval.......
    NOOIT meer doen.
    Een korreltje zand er onder en je lak is naar de knoppen.

    Doeken prima, maar een wisser alleen voor de ramen
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  21. #5560

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2014
    Posts
    20
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Het grote Poets-Praatgroep topic

    Doe zelf altijd na wassen / afspoelen met tuinslag, even de snelkoppeling eraf , dan heb je mooie Dikke straal water, en daarmee van boven naar beneden auto nog een keer aflspoelen, dat "trekt" al aardig wat water van de auto af, zeg maar Drogen met Water

    daarna ffies nalopen met droogdoek.
    A4 Avant 2013 1.8 TFSI M-tronic Phantomzwart

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •