Pagina 369 van 379 EersteEerste ... 269319359365366367368369370371372373 ... LaatsteLaatste
Resultaten 7.361 tot 7.380 van de 7572

Onderwerp: Het grote Poets-Praatgroep topic

  1. #7361
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.313
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Het grote Poets-Praatgroep topic

    @kilometervreter. Gebruik je na het polijsten van de koplampen nog een sealen oid? Ik wil namelijk de koplampen van de auto van mijn ouders opknappen.
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.

  2. #7362
    robasto's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    5.107
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Het grote Poets-Praatgroep topic

    Sealant is nodig. Deze beschermlaag van t kunststof zit er af fabriek standaard altijd op. Bij polijsten van de koplampen 'schuur' je t eraf. Zonder nieuwe laag corrodeert t en wordt t heel snel weer dof.
    The desire to know is natural to all good people.

  3. #7363
    kilometervreter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    64
    Posts
    7.768
    Kudos
    1877
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Het grote Poets-Praatgroep topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Superavenger69 Bekijk Berichten
    @kilometervreter. Gebruik je na het polijsten van de koplampen nog een sealen oid? Ik wil namelijk de koplampen van de auto van mijn ouders opknappen.
    Uiteraard niet, als ik een glascoating erop zet, ik schuur, polijst ontvet en zet dan de CQuartz UK erop.
    De standtijd van een sealent is niet langer dan 6 maanden, cquartz UK blijft ca 2 jaar beschermen.
    Dus absoluut geen sealent zetten als je er een glascoating opzet.
    Rij nooit harder dan je beschermengel vliegen kan.
    Volvo V60 PIH R-design, hybride tecnology line, intellisafe line, Onyx Black, etc etc.

    Lakliefhebber

  4. #7364
    robasto's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    5.107
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Het grote Poets-Praatgroep topic

    Maak ik dus een cruciale terminologie misser tussen coating en sealant? Beoogt is in ieder geval het aanbrengen van een beschermlaag op het blank geschuurde 'kunststof' van de koplampen tegen invloeden van buitenaf.
    Voor dit doel kreeg ik zelf eerder TI-22 van Angelwax, hetgeen een sealant is, geadviseerd. Wel met de kanttekening het 2x per jaar aan te brengen.
    Of bereik je met beide 'producten' hetzelfde resultaat, maar met een verschil feitelijk alleen in de standtijd?
    Laatst gewijzigd door robasto; 28-04-18 om 09:14.
    The desire to know is natural to all good people.

  5. #7365
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.313
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Het grote Poets-Praatgroep topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kilometervreter Bekijk Berichten
    Uiteraard niet, als ik een glascoating erop zet, ik schuur, polijst ontvet en zet dan de CQuartz UK erop.
    De standtijd van een sealent is niet langer dan 6 maanden, cquartz UK blijft ca 2 jaar beschermen.
    Dus absoluut geen sealent zetten als je er een glascoating opzet.
    Thanks voor de uitleg.Goed om te weten dat er een verschil is tussen een talent en een coating en het toepassingsgebied van beide producten.
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.


  6. #7366
    Jurgh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    48
    Posts
    5.956
    Kudos
    620
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Het grote Poets-Praatgroep topic

    Een sealant is organisch (paraffine, carnauba, olieen etc) en zal derhalve 'verdampen'. een goede sealant zal het idd een maand of 4-6 weten uit te houden. AW Ti-22 twee of drie keer pj zal het verouderingsproces zeker vertragen. Een coating (en dan wel een uit het hogere segment) is op basis van silica (even lekentaal; gesmolten vensterglas ) En dat is anorganisch, kan dus niet verdampen. Daarom heeft een coating de voorkeur boven een sealant. Maar, hoe goed de coating ook mag zijn, op een of andere manier, veroudert een coating op een polycarbonaat koplamp sneller dan een coating op een lak. Mijn ervaring is dat als je een een coating op een koplamp smeert dat die na een jaar toch weer begint te verouderen. In dat geval even polijsten, ontvetten en weer klein beetje coating opzetten. Dit onderhoud kost je nog geen 5 minuten per koplamp en zo blijven ze toch prachtig helder!
    Audi S6 2012 4.0 TFSI CoD ABT tuned -540p / 650Nm-
    Audi A1 2014 1.4 TFSI CoD Sport Edition Daytona Grey
    Jurgh Car Detailing / Glascoating / High-end Detailing www.detailing.nl -

  7. #7367
    robasto's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    5.107
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Het grote Poets-Praatgroep topic

    De meeting is niet al te ver weg meer. In de voorbereiding daarop zo links-en-rechts alvast wat spulletje aangevuld en wil eigenlijk daarmee aan de slag. Al was het maar om ter plekke niet nog 'the full programme' af te moeten handelen. Blijk immers steeds één van de laatsten te zijn die nog druk is tegen het einde van de middag.
    'k Wil dus wat voorwerk verrichten, maar ... De oplettende lezers van het forum weten van de eerdere stuurmanskunsten van een trekhaakauto en de creatieveling die zich bediende van mijn motorkap om zich te uiten. Met andere woorden; een goede 10-14 dagen vóór de meeting worden beide delen gespoten. Normaal gesproken klei, polijst etc ik de auto op de meeting. Maar is dat nu verstandig?
    Kortom, wat zijn de do's and don'ts voor deze delen?
    Laatst gewijzigd door robasto; 06-05-18 om 14:44.
    The desire to know is natural to all good people.

  8. Ad
  9. #7368
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Het grote Poets-Praatgroep topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jurgh Bekijk Berichten
    Een sealant is organisch (paraffine, carnauba, olieen etc) en zal derhalve 'verdampen'. een goede sealant zal het idd een maand of 4-6 weten uit te houden. AW Ti-22 twee of drie keer pj zal het verouderingsproces zeker vertragen. Een coating (en dan wel een uit het hogere segment) is op basis van silica (even lekentaal; gesmolten vensterglas ) En dat is anorganisch, kan dus niet verdampen. Daarom heeft een coating de voorkeur boven een sealant. Maar, hoe goed de coating ook mag zijn, op een of andere manier, veroudert een coating op een polycarbonaat koplamp sneller dan een coating op een lak. Mijn ervaring is dat als je een een coating op een koplamp smeert dat die na een jaar toch weer begint te verouderen. In dat geval even polijsten, ontvetten en weer klein beetje coating opzetten. Dit onderhoud kost je nog geen 5 minuten per koplamp en zo blijven ze toch prachtig helder!
    Welk segment is het hogere in deze ? Is de CQuartz UK een goede ?

    Heb vorige week mijn auto met de DAP500 onder handen genomen. Met Monello raffini en finish. Pad met cutting factor 4 en 2 , maar de spullen zijn zeker 7 jaar oud volgens mij. Kan het zijn dat de werking dan afneemt ? Er zaten nog best wat krassen in de lak helaas.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  10. #7369
    Jurgh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    48
    Posts
    5.956
    Kudos
    620
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Het grote Poets-Praatgroep topic

    wat een boel vragen Ik heb het over een coating voor een koplamp, niet direct voor de lak. Ik werk al jaren niet meer met CQuartz, maar volgens mij produceren zij nog prima mid-end coatings. Met een dap500 bereik je niet zoveel op een keramische lak als wat Audi heeft. Net of je met een wattenschijfje een olifantenhuid oppoetst . Als de producten jaar in jaar uit in de hitte of vrieskou in de schuur hebben gestaan zal de werking idd wel afgenomen zijn.
    Audi S6 2012 4.0 TFSI CoD ABT tuned -540p / 650Nm-
    Audi A1 2014 1.4 TFSI CoD Sport Edition Daytona Grey
    Jurgh Car Detailing / Glascoating / High-end Detailing www.detailing.nl -

  11. #7370
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Het grote Poets-Praatgroep topic

    Boel vragen van mij bedoel je? Is deze lak van audi zoveel anders dan die van een Seat Leon Cupra R (Toevallig ook zwart non metalic) Hier waren toch echt veel meer krasjes weg.

    Maar ik dacht dat het aan de Pad icm polijst middel zou liggen in hoeverre de krassen weg te poetsen zijn. Maar ik heb nu dus niks aan mijn DAP500 ?
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  12. #7371
    Jurgh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    48
    Posts
    5.956
    Kudos
    620
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Het grote Poets-Praatgroep topic

    op een audi lak niet echt nee, leuk om wat lichte krasje oppervlakkig te verwijderen of het aanbrengen van een wax, maar veel mee red je er niet mee. Of je moet engelengeduld hebben. Ik zou eerder gaan kijken naar een Dap900 of een Kraus. Zoeits als dit: https://www.detailing.nl/product/no-...olijstmachine/
    Audi S6 2012 4.0 TFSI CoD ABT tuned -540p / 650Nm-
    Audi A1 2014 1.4 TFSI CoD Sport Edition Daytona Grey
    Jurgh Car Detailing / Glascoating / High-end Detailing www.detailing.nl -

  13. #7372
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Het grote Poets-Praatgroep topic

    Maar ben je met zo'n machine dan ook ineens veel 'gevaarlijker' bezig voor de lak ? Met de DAP500 kan je dan redelijk ongestraft aan de gang gaan als ik het moet geloven met de lak hardheid ?
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  14. #7373
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Het grote Poets-Praatgroep topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door witalik Bekijk Berichten
    Maar ben je met zo'n machine dan ook ineens veel 'gevaarlijker' bezig voor de lak ? Met de DAP500 kan je dan redelijk ongestraft aan de gang gaan als ik het moet geloven met de lak hardheid ?
    Het zijn beide dual action machines, daar kan je bij normaal gebruik geen schade mee aanrichten, bij te veel druk op de lak draait de machine minder snel.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  15. #7374
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Het grote Poets-Praatgroep topic

    Wat is dan het wezelijke verschil tussen een ander apparaat en mijn (blijkbaar inferieure) DAP500 ? Kan ik niet eerst proberen met Veloce en een gele 5 cutting pad? Vind het zo gek dat mijn apparaat ineens niet meer te gebruiken zou zijn Want die DAP900 heeft dan een grotere uitslag van 15mm ipv de 8mm van mijn DAP500 en hij is dan 900 watt ipv 500. Maar wat je zegt, als ik met dat zwaardere apparaat meer druk zou zetten gaat ie niet ineens meer draaien toch ? Neem aan dat het sowieso niet de bedoeling is dat je er zoveel druk op moet uitoefenen dat het apparaat minder gaat draaien bijvoorbeeld. (Net zoals je met een boor zou doen door moeilijk materiaal)
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  16. #7375
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.913
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Het grote Poets-Praatgroep topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door witalik Bekijk Berichten
    Maar ben je met zo'n machine dan ook ineens veel 'gevaarlijker' bezig voor de lak ? Met de DAP500 kan je dan redelijk ongestraft aan de gang gaan als ik het moet geloven met de lak hardheid ?
    Aanstaande poets meeting in kampen ben ik er ook
    Ik heb de krauss van Jurgen
    Daar je zelf een dap500 hebt mag je mijn krauss wel even testen
    Mits je ook op de poets meeting komt

    Verstuurd vanaf mijn SM-J530F met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door Kevin1980; 16-05-18 om 06:20.
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  17. #7376
    rolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Leeftijd
    59
    Posts
    5.672
    Kudos
    110
    Auto
    Audi A2

    Standaard Re: Het grote Poets-Praatgroep topic

    DAP900 heeft regelelectronica die het toerental constant houd als de belasting toeneemt, dat heeft de 500 niet.
    Dus met de laatste generaties DAP900 kun je wel degelijk stevig polijsten en is het met zware polijst combo's van pad en polijstmiddel toch wel enige voorzichtigheid geboden.
    Een lakdikte meter is dan ook geen overbodige luxe als je daarmee aan de gang gaat.
    En op donkere lakken zie je alles.............dan moet je ook weten wanneer je moet stoppen.
    A2 1.4 ColourStorm Open Sky, Toyota RAV4 Hybride, Nissan Leaf Acenta 2014.

    https://www.visitnorway.nl/

  18. #7377

    Standaard Re: Het grote Poets-Praatgroep topic

    Op Uni zwart red ik het met de FLEX DA met flash pad en Veloce ook pas naar diverse hits correctie maar niet ultiem ... dus bikkelharde toplaag. Die voor krassen beetpakken (bijv van wetsanden) een rotary met wol nodig heeft
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  19. #7378
    Jurgh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    48
    Posts
    5.956
    Kudos
    620
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Het grote Poets-Praatgroep topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door witalik Bekijk Berichten
    Wat is dan het wezelijke verschil tussen een ander apparaat en mijn (blijkbaar inferieure) DAP500 ? Kan ik niet eerst proberen met Veloce en een gele 5 cutting pad? Vind het zo gek dat mijn apparaat ineens niet meer te gebruiken zou zijn Want die DAP900 heeft dan een grotere uitslag van 15mm ipv de 8mm van mijn DAP500 en hij is dan 900 watt ipv 500. Maar wat je zegt, als ik met dat zwaardere apparaat meer druk zou zetten gaat ie niet ineens meer draaien toch ? Neem aan dat het sowieso niet de bedoeling is dat je er zoveel druk op moet uitoefenen dat het apparaat minder gaat draaien bijvoorbeeld. (Net zoals je met een boor zou doen door moeilijk materiaal)
    ik heb het woord inferieur nooit gebruikt en ook niet gezegd dat je de 500 niet meer kan gebruiken. Je constateert zelf dat de dap500 weinig uithaalt op je lak. Ik bevestig dat alleen. Je machine heeft simpelweg te weinig power om een goede correctie te behalen. Of je moet engelengeduld hebben en uren op een paneel willen werken. Wil je sneller resultaat halen adviseer ik een zwaardere machine met een bijv. een 900w motor. Daarmee kun je de correctie op een veilige manier uitvoeren en dan gebruik je de 500 voor finish en aanbrengen van een glaze of wax. (een 900W krijg je niet zo snel stil als je harder gaat drukken, ik zie het nut er ook niet van in om harder te gaan drukken op je machine??)
    Audi S6 2012 4.0 TFSI CoD ABT tuned -540p / 650Nm-
    Audi A1 2014 1.4 TFSI CoD Sport Edition Daytona Grey
    Jurgh Car Detailing / Glascoating / High-end Detailing www.detailing.nl -

  20. #7379
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.913
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Het grote Poets-Praatgroep topic

    Klein compliment naar de mannen hier zoals Jurgh en Paul

    Daar sta je dan als monteur en Audi gek op de schade afdeling van dat bedrijf uit Beieren
    Vol trots loopt daar een poetser rond
    Modesta achter op z'n t-shirt
    Beetje door de schade afdeling trappen met een witte 5 serie ...

    Komt hij bij me....
    Kan ik straks door de deur als de 5 klaar is want die wordt nu gewassen
    Ja hoor meneer de poetser met modesta op je shirt ....

    5min later komt hij er weer aan ...
    Inmiddels ben ik klaar en loop ik naar hem toe
    Ik zeg voor de gein...
    "Nou heb je modesta op je shirt staan
    En dan druk je die 5 nog door de wasstraat?"
    Jah als ik elke auto met de hand moet wassen dan doe ik er maar 2 in de week
    Nu 30 op een dag

    Vol trots loopt hij met z'n cartec glaze om de auto heen spuit er wat op en droogt hem af..
    Kijk zegt hij....
    Moet je voelen hoe glad hij is....

    Waarop ik zeg....
    Zo glad is mijn Audi als ik hem heb gekleid



    Verstuurd vanaf mijn SM-J530F met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  21. #7380
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Het grote Poets-Praatgroep topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jurgh Bekijk Berichten
    ik heb het woord inferieur nooit gebruikt en ook niet gezegd dat je de 500 niet meer kan gebruiken. Je constateert zelf dat de dap500 weinig uithaalt op je lak. Ik bevestig dat alleen. Je machine heeft simpelweg te weinig power om een goede correctie te behalen. Of je moet engelengeduld hebben en uren op een paneel willen werken. Wil je sneller resultaat halen adviseer ik een zwaardere machine met een bijv. een 900w motor. Daarmee kun je de correctie op een veilige manier uitvoeren en dan gebruik je de 500 voor finish en aanbrengen van een glaze of wax. (een 900W krijg je niet zo snel stil als je harder gaat drukken, ik zie het nut er ook niet van in om harder te gaan drukken op je machine??)
    Nee ok, maar er blijkt wel een stapje zwaarder te zijn voor polijst middel en pad, die kan ik dan toch eerst proberen ? Ipv gelijk een nieuwe machine aan te schaffen. Dat is dus ook mijn vraag, ik lees dat die DAP500 minder draait of roteerd met meer belasting (drukken op machine?) Dat daar dan misschien het verschil zit van DAP500 en DAP900, en @rolf bevestigd dat er een regeling in de DAP900 zit (bedankt hiervoor) dus nu begrijp ik beter wat het verschil is.

    Tis geen aanval ofzo hoor maar eigenlijk hoor ik gelijk dat er iets met die DAP500 is waardoor ik een apparaat moet aan gaan schaffen terwijl ik benieuwd ben hoe en wat :-) . De vraag was trouwens wat algemeen, alleen stond het in de quote van mij naar jou omtrent dat quartz spul ;-)
    Laatst gewijzigd door A6 Black Optic; 18-05-18 om 13:35.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •