Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 74

Onderwerp: Waterontharder, fabel of realiteit?

  1. #21
    harlin's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2006
    Posts
    2.290
    Kudos
    150
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Waterontharder, fabel of realiteit?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kwastmichiel Bekijk Berichten
    Dit heeft volgens mij niets met het ontharden van water van doen.
    Heeft idd niets met ontkalken te maken, beetje googlen op watervitaliser of kraanvitaliser kom je al gauw in de richting van de psuedowetenschap (leliveld vitaliser) terecht. Zelfde sector als aardstralen matjes, biostabiel en magneetveld opheffers. Iedere wetenschappelijke onderbouwing ontbreekt maar er zijn hele volksstammen die er beweren er gelukkiger van te worden.
    Laatst gewijzigd door harlin; 09-01-12 om 12:46.
    Audi S4 Avant B7 4.2L V8

    if I get too many stars there's a danger i might be over-qualified to become a pilot

  2. #22

    Standaard Re: Waterontharder, fabel of realiteit?

    Ik schijn in een redelijk 'zacht' gebied te wonen, maar ik word gek van die kalkvlekken. Ik heb gelijk zo'n ontharder van carclean besteld, best betaalbaar!
    quattro addict

    8,4 liter 776 pk aan quattro GmbH power

  3. #23

    Standaard Re: Waterontharder, fabel of realiteit?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door damaX Bekijk Berichten
    Ik schijn in een redelijk 'zacht' gebied te wonen, maar ik word gek van die kalkvlekken. Ik heb gelijk zo'n ontharder van carclean besteld, best betaalbaar!
    Benieuwd naar de ervaring
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  4. #24

    Standaard Re: Waterontharder, fabel of realiteit?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FASt Bekijk Berichten
    Benieuwd naar de ervaring
    Je merkt wel verschil (ik heb er 2 achter elkaar gezet) maar ik heb het idee dat een vaste installatie beter werkt al is het principe het zelfde. Alleen een vaste installatie regenereert ook automatisch en dat moet met de casettes van CC zelf worden gedaan.Ik moet mijn auto nog steeds afdrogen, en bij ons is de waterhardheid 6,7 dh voordat het water mijn huis binnenkomt wat al niet erg veel is. Ik zit te denken om toch maar een vaste installatie te plaatsen als ik daar een beetje voordelig aan kan komen en hem fatsoenlijk kan plaatsen
    Laatst gewijzigd door kwastmichiel; 10-01-12 om 19:42.

  5. #25

    Standaard Re: Waterontharder, fabel of realiteit?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harlin Bekijk Berichten
    Heeft idd niets met ontkalken te maken, beetje googlen op watervitaliser of kraanvitaliser kom je al gauw in de richting van de psuedowetenschap (leliveld vitaliser) terecht. Zelfde sector als aardstralen matjes, biostabiel en magneetveld opheffers. Iedere wetenschappelijke onderbouwing ontbreekt maar er zijn hele volksstammen die er beweren er gelukkiger van te worden.

    De/een vitaliser heeft wel degelijk invloed op kalk wat zich in het water bevindt, de aanslag is namelijk niet (meer) te zien in de fluitketel/koffiemachine/pannen/wc's etc. En ook met het wassen van de auto's of ramen van het huis heb je geen last meer van de kalk, hoe dit kan kun je ook lezen op de website.

    Wat de mens niet kan zien kan wel degelijk bestaan, en onderzoeken zijn er ook zeker gedaan en als je daar aan twijfeld kun je zelf onderzoeken, wat zeker aan te raden is. Zowel op het gebied van straling als op het gebied van het goddelijke water
    Op zoek naar een Audi


  6. #26

    Standaard Re: Waterontharder, fabel of realiteit?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harlin Bekijk Berichten
    er zijn hele volksstammen die er beweren er gelukkiger van te worden.
    Zo zie je maar weer.

    Ik ben een beetje sceptisch over dit soort zaken, radar heeft er zelfs een uitzending aan iets soortgelijks gewijd.

    http://www.trosradar.nl/uitzending/i...?tx_brmenu2010[year]=2011

    Maar ieder zijn ding zeg ik maar.
    Laatst gewijzigd door kwastmichiel; 12-01-12 om 10:08.

  7. #27

    Standaard Re: Waterontharder, fabel of realiteit?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kwastmichiel Bekijk Berichten
    Je merkt wel verschil (ik heb er 2 achter elkaar gezet) maar ik heb het idee dat een vaste installatie beter werkt al is het principe het zelfde. Alleen een vaste installatie regenereert ook automatisch en dat moet met de casettes van CC zelf worden gedaan.Ik moet mijn auto nog steeds afdrogen, en bij ons is de waterhardheid 6,7 dh voordat het water mijn huis binnenkomt wat al niet erg veel is. Ik zit te denken om toch maar een vaste installatie te plaatsen als ik daar een beetje voordelig aan kan komen en hem fatsoenlijk kan plaatsen
    Dat geeft me niet veel hoop... ik ga er 1 gebruiken bij een hogere hardheid (8 komma nog wat), ik hoop toch wel van de vlekken af te zijn...
    quattro addict

    8,4 liter 776 pk aan quattro GmbH power

  8. Ad
  9. #28

    Standaard Re: Waterontharder, fabel of realiteit?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door damaX Bekijk Berichten
    Dat geeft me niet veel hoop... ik ga er 1 gebruiken bij een hogere hardheid (8 komma nog wat), ik hoop toch wel van de vlekken af te zijn...

    Ik ben benieuwd naar je resultaten, misschien kan het helpen om de kraan wat minder ver open te draaien waardoor de flow lager wordt en de hars meer in staat gesteld om de kalk op te nemen.

  10. #29

    Standaard Re: Waterontharder, fabel of realiteit?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kwastmichiel Bekijk Berichten
    Zo zie je maar weer.

    Ik ben een beetje sceptisch over dit soort zaken, radar heeft er zelfs een uitzending aan iets soortgelijks gewijd.

    http://www.trosradar.nl/uitzending/i...?tx_brmenu2010[year]=2011

    Maar ieder zijn ding zeg ik maar.
    Sceptisch zijn is altijd goed

    Loop voor de gein eens met een gijgerteller door je huis, je zult je rot schrikken in wat voor energie veld je leeft.
    En dan vinden mensen het gek dat ze altijd kwakkelen, ziek, zwak of misselijk zijn, slecht slapen, altijd moe, onhandelbare kinderen hebben en ga zo maar door.

    Iemand die in de achterhoek woont in de bossen en naar de randstad komt zal kunnen beamen dat hij/zij zich anders voelt door de kapot makende elektro smog.

    Zeer informatieve site, www.stopumts.nl

    Ieder zijn ding zoals jij het bekijkt

    back on toppic.
    Op zoek naar een Audi

  11. #30

    Standaard Re: Waterontharder, fabel of realiteit?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kwastmichiel Bekijk Berichten
    Ik ben benieuwd naar je resultaten, misschien kan het helpen om de kraan wat minder ver open te draaien waardoor de flow lager wordt en de hars meer in staat gesteld om de kalk op te nemen.
    Goeie tip! Voor de tuinslang kan dat wel, bij de hoge druk zal dat waarschijnlijk niet kunnen. Maar ik ga het zeker proberen.
    quattro addict

    8,4 liter 776 pk aan quattro GmbH power

  12. #31
    Jurgh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    48
    Posts
    5.956
    Kudos
    620
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Waterontharder, fabel of realiteit?

    Even een oud topic omhoog halen. Van CC heb ik de waterontharder al en ik ben zeer te spreken over de resultaten hier van. Vandaag heb ik een CV monteur in huis gehad en de zonneboiler en keerklep waren geheel verkalkt. Eigenlijk wil ik een waterontharder maar wel een die in de meterkast past. Als ik op waterontharder Google krijg ik allemaal van die ZIP tuning achtige bedrijven met fantaaaaastische ervaringen. Daar ben ik dus huiverig voor. Wie kan me een degelijk onthardsysteem aanbevelen? €1500 vind ik royaal aan de prijs, maar goed als dat het nu eenmaal kost....
    Audi S6 2012 4.0 TFSI CoD ABT tuned -540p / 650Nm-
    Audi A1 2014 1.4 TFSI CoD Sport Edition Daytona Grey
    Jurgh Car Detailing / Glascoating / High-end Detailing www.detailing.nl -

  13. #32
    Paladore's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    61
    Posts
    341
    Kudos
    106
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard Re: Waterontharder, fabel of realiteit?

    Alle amazing mike / tell sell producten die waterontharding beloven zijn over het algemeen wassen neus producten.

    Ik heb mijn installatie laten verzorgen door Fegon.
    Panoman heeft ook een dergelijke installatie laten doen door dit bedrijf.
    Keurig bedrijf, prima apparatuur, ik ben er erg blij mee.

    Goeie pitch voor de lady of the house...
    - de koffie / thee smaakt beter
    - je haar krijgt meer volume en glans
    - de ramen lappen geeft mooier resultaat
    - huishoudapparaten blijven langer heel
    - en oh ja...de auto wassen kan natuurlijk ook

    Groet Paul
    Audi 80 B4 + Infiniti FX35
    Audi A2 1.6FSI S-Line...verkocht

    Audi A6 2.7TDI Quattro S-Line... BeHartoged! ...verkocht

  14. #33

    Standaard Re: Waterontharder, fabel of realiteit?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Paladore Bekijk Berichten
    Alle amazing mike / tell sell producten die waterontharding beloven zijn over het algemeen wassen neus producten.

    Ik heb mijn installatie laten verzorgen door Fegon.
    Panoman heeft ook een dergelijke installatie laten doen door dit bedrijf.
    Keurig bedrijf, prima apparatuur, ik ben er erg blij mee.

    Goeie pitch voor de lady of the house...
    - de koffie / thee smaakt beter
    - je haar krijgt meer volume en glans
    - de ramen lappen geeft mooier resultaat
    - huishoudapparaten blijven langer heel
    - en oh ja...de auto wassen kan natuurlijk ook

    Groet Paul
    Niet bij iedereen
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  15. #34
    Jurgh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    48
    Posts
    5.956
    Kudos
    620
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Waterontharder, fabel of realiteit?

    Vond de aquastar s 1000 Inc inbouwen te duur, heb daarom bij waterluxe een duo14 besteld. Volgens mij dezelfde kwaliteit, andere uitvoering. Maar prijstechnisch wel iets vriendelijker. De 29e komen ze het installeren
    Audi S6 2012 4.0 TFSI CoD ABT tuned -540p / 650Nm-
    Audi A1 2014 1.4 TFSI CoD Sport Edition Daytona Grey
    Jurgh Car Detailing / Glascoating / High-end Detailing www.detailing.nl -

  16. #35

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    253
    Kudos
    21
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Waterontharder, fabel of realiteit?

    Ik merkte het al toen ik verhuisde. Ben opgegroeid in Landgraaf met zeer zacht water: 3,54 Duitse graden. Zou volgens velen rechtstreeks uit de Eiffel komen (dat inderdaad om de hoek ligt). Woon nu in Heerlen waar de waterhardheid op 9,5 ligt De koffie is gewoon al minder lekker. Heb het een tijdje met bronwater gezet maar vond dat te omslachtig/duur. Ik zit nu in een huurwoning, als ik eenmaal mijn eigen huis zou open in een hardwaterregio, weet ik ook wel waar ik in investeer Voor de koffie, vaatwasser, wasmachine, sanitair en de auto!

    PS: aangezien ik in een flat woon, was ik de auto bij mijn ouders op de oprit mooi dus dat ze erg zacht water hebben :P
    Laatst gewijzigd door Geronimous; 23-06-13 om 11:26.

  17. #36

    Standaard Re: Waterontharder, fabel of realiteit?

    Hier ineens een actueel topic. Morgen een afspraak prikken met Fegon over de mogelijkheden.
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  18. #37
    Akita's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    2.625
    Kudos
    281
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Waterontharder, fabel of realiteit?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FASt Bekijk Berichten
    Hier ineens een actueel topic. Morgen een afspraak prikken met Fegon over de mogelijkheden.
    Benieuwd hoe dat gaat verlopen? En naar eventuele kosten..
    A4 Allroad Pro Line Business 2.0 TFSI 2011.
    A4 Allroad Quattro Edition 2.0 TFSI 2018.

  19. #38

    Standaard Re: Waterontharder, fabel of realiteit?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Akita Bekijk Berichten
    Benieuwd hoe dat gaat verlopen? En naar eventuele kosten..
    Zoals al een stuk terug te lezen tussen de € 1000 en € 1500. Overigens gaan we hier volgend jaar van 11 naar 8 dH. Maar volgens mij is 8 dH nog voldoende reden om de badkamer eindelijk eens te gaan ontzien. Met 11 dH is er in ieder geval geen houden aan.
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  20. #39
    Panoman's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    54
    Posts
    2.830
    Kudos
    118
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Waterontharder, fabel of realiteit?

    Fegon apparaat werkt prima. Mijn meterkast is ontworpen door een ongeïnteresseerde bouwvakker, en zelfs daar hebben ze het in no-time netjes kunnen inbouwen.


    Gewoon abonnement genomen, wordt eens per jaar zout thuisbezorgd en nagekeken. Kosten zijn inderdaad rond de €1500,- Is effe geld, maar daarna genieten.

    Hiervoor had ik zo een amazing Mike ding wat kalk zou neutraliseren (wikkeling om je koperen pijp met pulsjes), dat verlaagde de DH waarde met ongeveer 2. Ligt nu te zwerven ergens.

    Was helemaal klaar met die kalk ellende. Koffie lekkerder, meer volume (rofl) en alles
    A6 Allroad 3.0TDI 2009 (privé), A3 Ambition SB 2.0TDI S-Tronic 2010 (zakelijk), A3 Ambition Individual Cabrio 2.0TFSI S-Tronic 2009 (fun!)

  21. #40

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2013
    Leeftijd
    54
    Posts
    293
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Waterontharder, fabel of realiteit?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris80v6 Bekijk Berichten
    Sceptisch zijn is altijd goed

    Loop voor de gein eens met een gijgerteller door je huis, je zult je rot schrikken in wat voor energie veld je leeft.
    En dan vinden mensen het gek dat ze altijd kwakkelen, ziek, zwak of misselijk zijn, slecht slapen, altijd moe, onhandelbare kinderen hebben en ga zo maar door.

    Iemand die in de achterhoek woont in de bossen en naar de randstad komt zal kunnen beamen dat hij/zij zich anders voelt door de kapot makende elektro smog.
    Sorry, maar dit is onzin. Een geigerteller meet geen UMTS-straling, noch enige andere radiostraling. De enige manier om een Geigerteller in huis te laten uitslaan is door een granieten vloer of muren te installeren.
    Het verschil tussen de Achterhoek en de Randstad omvat zoveel factoren dat "electrosmog" daaruit niet is vast te stellen. Sterker nog, er zijn 0 onderzoeken die een verband aantonen tussen gezondheid en neit-ioniserende electromagnetische straling.

Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •