Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 74

Onderwerp: Waterontharder, fabel of realiteit?

  1. #41
    HJR
    Guest

    Standaard Re: Waterontharder, fabel of realiteit?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Panoman Bekijk Berichten
    Fegon apparaat werkt prima. Mijn meterkast is ontworpen door een ongeïnteresseerde bouwvakker, en zelfs daar hebben ze het in no-time netjes kunnen inbouwen.


    Gewoon abonnement genomen, wordt eens per jaar zout thuisbezorgd en nagekeken. Kosten zijn inderdaad rond de €1500,- Is effe geld, maar daarna genieten.

    Hiervoor had ik zo een amazing Mike ding wat kalk zou neutraliseren (wikkeling om je koperen pijp met pulsjes), dat verlaagde de DH waarde met ongeveer 2. Ligt nu te zwerven ergens.

    Was helemaal klaar met die kalk ellende. Koffie lekkerder, meer volume (rofl) en alles
    hoeveel wordt de hardheid naar beneden gehaald? geen kalkvlekken meer op de auto?

  2. #42

    Standaard Re: Waterontharder, fabel of realiteit?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HJR Bekijk Berichten
    hoeveel wordt de hardheid naar beneden gehaald? geen kalkvlekken meer op de auto?
    Afhankelijk van de instelling. Desnoods naar 0 maar dat is weer niet helemaal wenselijk.,
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  3. #43
    Panoman's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    54
    Posts
    2.830
    Kudos
    118
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Waterontharder, fabel of realiteit?

    Precies. Nul is technisch geen enkel probleem, alleen dan smaakt je koffie ook weer niet.

    Ik heb iets minder dan 1. Bevalt prima.

    Er zit nog wat kalkrommel in mijn slanghaspel, maar het is zo goed als vlekvrij opdrogen. Maar dat doe je in de praktijk natuurlijk niet Met mijn DH van 9 moest ik eerst de plakaten er vanaf bikken
    A6 Allroad 3.0TDI 2009 (privé), A3 Ambition SB 2.0TDI S-Tronic 2010 (zakelijk), A3 Ambition Individual Cabrio 2.0TFSI S-Tronic 2009 (fun!)

  4. #44
    Jurgh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    48
    Posts
    5.956
    Kudos
    620
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Waterontharder, fabel of realiteit?

    Ik ben zeer te spreken over mijn ontharder, maak er alweer bijna jaar gebruik van, naar volle tevredenheid, kan echt iedereen de investering aanraden!
    Audi S6 2012 4.0 TFSI CoD ABT tuned -540p / 650Nm-
    Audi A1 2014 1.4 TFSI CoD Sport Edition Daytona Grey
    Jurgh Car Detailing / Glascoating / High-end Detailing www.detailing.nl -

  5. #45

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2013
    Leeftijd
    54
    Posts
    293
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Waterontharder, fabel of realiteit?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FASt Bekijk Berichten
    Afhankelijk van de instelling. Desnoods naar 0 maar dat is weer niet helemaal wenselijk.,
    Yep. Helemaal geen kalk is ongezond, dan gaat het water mineralen aan je lichaam onttrekken.


  6. #46

    Standaard Re: Waterontharder, fabel of realiteit?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hobbes02 Bekijk Berichten
    Sorry, maar dit is onzin. Een geigerteller meet geen UMTS-straling, noch enige andere radiostraling. De enige manier om een Geigerteller in huis te laten uitslaan is door een granieten vloer of muren te installeren.
    Het verschil tussen de Achterhoek en de Randstad omvat zoveel factoren dat "electrosmog" daaruit niet is vast te stellen. Sterker nog, er zijn 0 onderzoeken die een verband aantonen tussen gezondheid en neit-ioniserende electromagnetische straling.
    @Hobbes02

    Goedenavond,

    Zo dat is wel een bericht uit de oude doos ha,ha.
    Ik moet je daar inmiddels inderdaad gelijk in geven.. maar feit blijft dat de energie/flow in de achter hoek heel anders is dan hier in de randstad en ja, daar dragen heel veel factoren hun steen aan bij.

    Echter, waarom zou een Geigerteller geen frequentie van bijvoorbeeld een draadloze router kunnen meten ? Zo'n apparaat kun je toch op verschillende frequenties afstellen ?
    Op zoek naar een Audi

  7. #47

    Standaard Re: Waterontharder, fabel of realiteit?

    Misschien leuk voor wie wil weten of die hard of zacht water heeft,

    http://www.kwrwater.nl/uploadedFiles...rkaart2009.pdf
    Op zoek naar een Audi

  8. Ad
  9. #48

    Standaard Re: Waterontharder, fabel of realiteit?

    @Panoman Fegon vandaag gesproken. Leveren alleen nog via groothandel (TU en Pflieger). Dus eigen installateur ff bellen.
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  10. #49

    Standaard Re: Waterontharder, fabel of realiteit?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris80v6 Bekijk Berichten
    Misschien leuk voor wie wil weten of die hard of zacht water heeft,

    http://www.kwrwater.nl/uploadedFiles...rkaart2009.pdf
    Watermaatschappijen vinden 8 dH al heel netjes. En de meeste (iig Brabantwater) geven de info ook via hun site. Ik heb nu 11 dH en krijg straks 8
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  11. #50
    Panoman's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    54
    Posts
    2.830
    Kudos
    118
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Waterontharder, fabel of realiteit?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FASt Bekijk Berichten
    @Panoman Fegon vandaag gesproken. Leveren alleen nog via groothandel (TU en Pflieger). Dus eigen installateur ff bellen.
    Huh? Dat is nieuw.....
    A6 Allroad 3.0TDI 2009 (privé), A3 Ambition SB 2.0TDI S-Tronic 2010 (zakelijk), A3 Ambition Individual Cabrio 2.0TFSI S-Tronic 2009 (fun!)

  12. #51

    Standaard Re: Waterontharder, fabel of realiteit?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Panoman Bekijk Berichten
    Huh? Dat is nieuw.....
    Inderdaad. Zelfs de website is niet aangepast. Onderhoud bleven ze doen .... zeiden ze.
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  13. #52

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2013
    Leeftijd
    54
    Posts
    293
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Waterontharder, fabel of realiteit?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris80v6 Bekijk Berichten
    @Hobbes02

    Goedenavond,

    Zo dat is wel een bericht uit de oude doos ha,ha.
    Ik moet je daar inmiddels inderdaad gelijk in geven.. maar feit blijft dat de energie/flow in de achter hoek heel anders is dan hier in de randstad en ja, daar dragen heel veel factoren hun steen aan bij.

    Echter, waarom zou een Geigerteller geen frequentie van bijvoorbeeld een draadloze router kunnen meten ? Zo'n apparaat kun je toch op verschillende frequenties afstellen ?
    Een Geigerteller meet geen radiofrequenties, maar ioniserende straling. Gammastraling heeft een frequentie rond de 1019 Hz. Radiostraling bevindt zich in het gebied tussen 1 MHz en ~30 GHz, dus de frequentie ligt minimaal een miljard maal lager. Dat alleen al maakt het moeilijk om een ontvanger te bouwen die beide kan meten. In de praktijk zit een Geigerteller ook heel anders in elkaar dan een radio-ontvanger.
    Ioniserende straling heeft een ander effect dan radio: gammastraling heeft per deeltje genoeg energie om atomen te vernielen. Radiostraling kan dit niet, het maakt niet uit hoe sterk de zender is. Het enige effect dat radiostraling kan hebben is dat het materie opwarmt.

  14. #53
    Panoman's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    54
    Posts
    2.830
    Kudos
    118
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Waterontharder, fabel of realiteit?

    Tsjonge, mannen wat is de link met een waterontharder hier?
    A6 Allroad 3.0TDI 2009 (privé), A3 Ambition SB 2.0TDI S-Tronic 2010 (zakelijk), A3 Ambition Individual Cabrio 2.0TFSI S-Tronic 2009 (fun!)

  15. #54

    Standaard Re: Waterontharder, fabel of realiteit?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HJR Bekijk Berichten
    hoeveel wordt de hardheid naar beneden gehaald? geen kalkvlekken meer op de auto?
    Aangezien wij in dezelfde regio wonen kan ik mijn ervaring delen met een waterontharder icm. onze hardheid (+/-9dH), ik heb een AquaCell. Enige waar ik spijt van heb is dat ik hem niet eerder heb aangeschaft. Badkamer blijft volledig vrij van kalk, alle zeep, shampoo, wasmiddel, vaatwastablet etc. kun je halveren, huid en haren zijn babyzacht en alles wat met water in aanraking komt zoals een strijkijzer, quooker, stoomoven, stoomdouche etc. blijft kalkvrij, sterker nog het water ontkalkt je leidingen zelfs.... in mijn stoomoven zat aardig wat kalkaanslag (duidelijk zichtbaar) volgens de verkoper zou dat verdwijnen na verloop van tijd... ik knikte maar ja maar geloofde hem niet (kheb m'n vriendin zien boenen, uiteindelijk ging het om mijn auto kalkvrij af te spuiten, weg te rijden en geen zichtbare kalkresten meer zou zien. Toevallig keek ik gisteren in de oven en tot mijn verbazing was alle kalk verdwenen, vroeg nog voor de zekerheid of dit weggepoetst was...

    de hardheid zit ergens tussen 0 en 1 dH, dus geen kalkvlekken meer op de auto... echter blijven er nog wel mineralen achter, veel minder zichtbaar dan kalk maar zichtbaar voor detailers wanneer je hem in de volle zon afspuit en op laat drogen, enige is dat de prijs een stuk hoger ligt dan de bovengenoemde prijzen (2200,-), geen idee waar dit verschil in zit.
    Audi A1 1.2T S-Edition [Daytona 2011]
    Audi Q5 2.0T S-line S-tronic [Daytona 2010]

  16. #55
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Waterontharder, fabel of realiteit?

    ik heb wel altijd geleerd dat er kalk in het water MOET zitten.
    Anders gaan de leidingen echt naar de kl@te.
    Weten jullie welke waarde dit moet zijn eigenlijk?

    Verder iets dat hoog op mijn wensenlijstje staat.
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  17. #56

    Standaard Re: Waterontharder, fabel of realiteit?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door poetsertje Bekijk Berichten
    ik heb wel altijd geleerd dat er kalk in het water MOET zitten.
    Anders gaan de leidingen echt naar de kl@te.
    Weten jullie welke waarde dit moet zijn eigenlijk?

    Verder iets dat hoog op mijn wensenlijstje staat.
    Vraag 2, staat het antwoord op jouw vraag incl. TNO onderzoek

    Het ontkalken van het leidingwater is, ondanks dat er zo nu en dan toch weer spookverhalen in de media opduiken, niet schadelijk voor uw waterleiding. Sterker nog: TNO deed in 2012 onderzoek [1] en concludeerde dat kalkvrij water juist beter voor de waterleiding is. Ontkalking van leidingwater is dus beter voor de waterleiding dan niets doen, Aldus TNO.

    Lange tijd werd er gedacht dat zacht water corrosief is en koperen leidingen aantast. In zekere zin is water per definitie corrosief, maar met name natuurlijk zacht water heeft vaak een dusdanig tekort aan mineralen (TDS, Total Dissolved Solids) dat de pH-waarde laag is en het water corrosief wordt. Hard water bevat veel mineralen, waardoor het basisch is.

    Onthard water (water dat zacht is gemaakt door uitwisseling van harde calcium- en magnesiumionen door natriumionen) is echter nog het minst corrosief, zo blijkt uit diverse recente internationale onderzoeken [2][3][4] en het onderzoek van TNO.




    [1] http://www.aquacombi.nl/files/eindra..._leidingen.pdf

    [2] http://www.ukwta.org/assets/NewFolde...ive-Rev2-1.pdf

    [3] Harrison, J.F. (2006). Why Naturally Soft and Softened Water Are Not The Same. Water Quality Association.

    [4] Govaert, N. (2007). Onthard water is niet corrosiever dan water vóór ontharden. Geraadpleegd op 10 december 2014. http://www.aquabelgica.be/files/ABE-...ev20070606.pdf
    Laatst gewijzigd door KRS; 10-12-14 om 11:14.
    Audi A1 1.2T S-Edition [Daytona 2011]
    Audi Q5 2.0T S-line S-tronic [Daytona 2010]

  18. #57
    harlin's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2006
    Posts
    2.290
    Kudos
    150
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Waterontharder, fabel of realiteit?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door poetsertje Bekijk Berichten
    ik heb wel altijd geleerd dat er kalk in het water MOET zitten.
    Anders gaan de leidingen echt naar de kl@te.
    Weten jullie welke waarde dit moet zijn eigenlijk?

    Verder iets dat hoog op mijn wensenlijstje staat.
    Zonder kalk heb je geen sop, ze hebben hem bij ons afgsteld op de waarde 2 (kom van 11). We hebben gekozen voor de Aquacell op advies van cc destijds. De markt nu ken ik niet zo maar het voordeel van de Aquacell was dat het twee units zijn en bij regeneratie je gewoon water kan blijven gebruiken.
    De unit zelf is geen desinvestering, je kunt hem indien noodzakelijk zo loskopen en meeverhuizen als je ooit gaat verhuizen.
    Audi S4 Avant B7 4.2L V8

    if I get too many stars there's a danger i might be over-qualified to become a pilot

  19. #58
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.575
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Waterontharder, fabel of realiteit?

    Gisteren is bij mij een apparaat van Aquacombi (is Aquacell) geplaatst. Weinig ruimte nodig en geen stroom.
    nog geen 24 u in bedrijf maar de koffie smaakt al beter... Een deze dagen de 6 eens wassen en zien hoe daarop de invloed is.
    hardheid is gedaald van 7 a 8 DH naar 1 DH
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  20. #59
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard Re: Waterontharder, fabel of realiteit?

    Ik blijf het interessant vinden.... kan dat ding ook in een kruipruimte?

    En @HD1 , wat kost zo iets nou ongeveer? (mag per PB)
    One liter, driver's licence eater...


  21. #60
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.575
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Waterontharder, fabel of realiteit?

    Ja, dat kan @Arlo.. +- 2200. Lijkt veel geld maar uitgebreide garantie en evt mee te nemen naar ander huis. Check de website maar eens.
    www.aquacell-waterontharder.nl
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •