Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Bruine stippen op de lak.

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Leeftijd
    44
    Posts
    77
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Bruine stippen op de lak.

    Laatst was ik me auto aan het wassen, een Audi A1 in het wit. Toen ik goed keek zag ik op heel de auto hele kleine bruinkleurige stipjes/vlekjes kleiner ( kleiner dan 1 mm) zitten. Denk dat je het vooral ziet op een witte of erg lichte kleur lak.
    Het gaat er af als je goed je best doet met je nagel, alleen met wassen blijft het mooi zitten helaas. Denk zelf dat het van de bomen komt of iets dergelijks, een andere witte auto in de straat heeft het ook. Me auto staat nooit onder een boom. Iemand een idee wat het is, en vooral hoe haal je het er af zonder er letterlijk de hele dag mee bezig te zijn. Het zijn er zeker wel 1000.

    Gr Sulley

  2. #2
    Jurgh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    48
    Posts
    5.956
    Kudos
    620
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Bruine stippen op de lak.

    1000? Wow, niet toevallig over nieuw asfalt gereden, dan zouden het teerspetters kunnen zijn, de kun je verwijderen met een tarremover ( van AUtoglym bijv)

    Als het uitwerpselen zijn, zou je de auto goed moeten wassen en dan kleien. Kijk anders eens in de poetsen/wassen sectie van dit forum.

    Leuk hè witte auto
    Audi S6 2012 4.0 TFSI CoD ABT tuned -540p / 650Nm-
    Audi A1 2014 1.4 TFSI CoD Sport Edition Daytona Grey
    Jurgh Car Detailing / Glascoating / High-end Detailing www.detailing.nl -

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.878
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Bruine stippen op de lak.

    Verplaatst naar Poetsen & wassen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #4
    VroemTFSI's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Posts
    889
    Kudos
    35
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Bruine stippen op de lak.

    Klinkt meer als spoorslag, dwz kleine metalen deeltjes die op de lak komen en gaan roesten en dan deels in de lak lijken te zitten. Er is een prima oplossing voor: Iron-X. Neem anders even de moeite om op de banner van één van de sponsors van het forum te klikken: www.carclean.nl en ga dan naar het forum. Via zoeken is heel veel te vinden over Iron-X.
    Je gaat de auto eerst normaal wassen en afspoelen, daarna spuit je het oh zo lekker ruikende (rotte eieren) Iron-X op de auto, even laten inwerken tot je de plekken mooi paars ziet worden en dat weer afspoelen. Vervolgens nog een keer wassen en je zal er niks meer van zien.
    Oh ja, wassen doe je niet met een spons maar met een washmitt, drogen doe je niet met een zeem (=krassen) maar met een microvezel droogdoek.
    Als je daar 1x mee hebt gewerkt, dan pak je nooit meer een zeem. Je kan met 1 grote doek enorme oppervlakken zoals een dak of motorkap in één keer droogtrekken.
    [COLOR="#006400"]A4 Avant FL 1.8 TFSI Sport Ed. Black, Bj. 2014, PQ1, [/COLOR] Ben vreemdgegaan...VW Polo Blue GT 1.4 ACT, Candy White, 5-drs, 17" Montani antraciet, xenon, stoelverw, navi, PDC

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    37
    Posts
    21
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Bruine stippen op de lak.

    Ik heb vorig jaar m'n auto gewassen met meguiars gold shampoo rond dezelfde tijd van het jaar.
    Da dag erop stond ik op en zaten er ook wel 1000 bruin zwarte stipjes bovenop ( motorkap dak koffer - zo goed als niets langs de zijkanten ) die er niet afwouden alleen door het wassen.
    Even langs mijn neefje gegaan die auto's polijst...
    Bleken uiteindelijk gewoon uitwerpselen te zijn , die beestjes werden blijkbaar aangetrokken door de geur van de shampoo
    Laatst gewijzigd door Putzeys10; 29-03-12 om 15:39.


  6. #6
    chiel00's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    48
    Posts
    256
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Bruine stippen op de lak.

    [QUOTE=VroemTFSI;1259459]Klinkt meer als spoorslag... Klopt helemaal " vliegroest" het zijn metaaldeeltjes in de toplaag. Bij de dealer is er ook industriereiniger te krijgen. Als je het wil kan ik het bestelnr voor je opzoeken. Het is ff werk maar het gaat wel weg. Is oorzaak van buitenaf maar geen uitwerpselen denk ik....
    Audi A3 SB 2015 1.4 150 pk

  7. #7
    Imation's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    41
    Posts
    41
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: Bruine stippen op de lak.

    Toevallig niet kort bij een luchthaven dat je woont? Mijn vriendin haar wagen had dit ook en was te wijten aan de kerosine nevel van de vliegtuigen (zij woonde onder de landingsroute van de vliegtuigen)

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •