Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Auto wassen met stoom

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Auto wassen met stoom

    Ik ben sinds enige dagen de gelukkige bezitter van een nieuwe A6.

    Mijn goede voornemen is om deze auto tip top in orde te houden, maar ik wil er zelf niet teveel tijd aan besteden.
    Wasstraten blijken krasstraten te zijn, ik heb volgend alternatief gevonden:

    Stoom reiniging is een eenvoudige en extreem efficiënte methode voor oppervlaktereiniging.

    De hoge temperatuur van het stoom verweekt vet en smeer dat het vuil op de verschillende oppervlaktes doet kleven, en door de druk worden de vuildeeltjes los gemaakt.

    De behandelde oppervlaktes zijn binnen enkele minuten droog en het vuil kan er vervolgens afgeveegd of opgezogen worden, zodat de oppervlaktes perfect proper en hygiënisch worden. Alle bacteriën zijn ondertussen gedood door de hoge temperatuur.

    Bijvoorbeeld bij http://www.carcleaningvenlo.nl/stoom

    Heeft iemand met deze techniek al ervaring of een mening over?

  2. #2
    A1tje
    Guest

    Standaard Re: Auto wassen met stoom

    ~~~~~~
    Laatst gewijzigd door A1tje; 18-11-12 om 23:33.

  3. #3
    metalpat's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    53
    Posts
    803
    Kudos
    10
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Auto wassen met stoom

    ervaring op lak heb ik er niet mee, wel als test op inox (voedingsbedrijf) toch lijkt het mij geen goed idee dit meermaals toe te passen op autolak , de hoge temperatuur gaat volgens mij ook de beschermlaag (wax) verwijderen waardoor er net meer vuil kan gaan hechten op de lak.

    je dient ook rekening te houden, wil je een goede reiniging hebben met stoom (en is ook uit onze test in het bedrijf naar voor gekomen) dat dit enige tijd in beslag neemt, het is niet zoals in de reclame stoomsproeier erop en je ziet het vuil glijden. Tijd zal het altijd kosten

    wekelijks een sopje met het vernoemde 2 emmer systeem en paar keer per jaar kleien en waxen zorgt ervoor dat je op een efficiënte manier de wagen kan onderhouden.
    Audi A6 - 4F Avant

  4. #4
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Auto wassen met stoom

    1e post?

    Lijkt mij 1 grote reclame post.
    Er staat al genoeg over op het forum.

    Zucht
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  5. #5

    Standaard Re: Auto wassen met stoom

    Niet teveel tijd willen nemen om.... maar idd wel een hoop uitgezocht blijkbaar gezien de tekst. Kost ook tijd, tijd die mensen vaak dus niet nemen
    idd, riekt naar reclame..

    Maar als je geen tijd aan je auto wilt besteden maar wel voor de dag wilt komen... laten doen is de oplossing!
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Auto wassen met stoom

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door poetsertje Bekijk Berichten
    1e post?

    Lijkt mij 1 grote reclame post.
    Er staat al genoeg over op het forum.

    Zucht
    Ja, 1e post.
    Rij al heel lang Audi en heb al veel nuttige dingen van het Forum gehaal. Ben altijd een beetje huiverig dat ik iets doms vraag of iets in het Forum over het hoofd heb gezien en vervolgens een lullige reactie krijg.

    Absoluut geen reclame.

    Sorry voor de overlast

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Auto wassen met stoom

    Bedankt voor je reactie, over de effecten voor de waxlaag had ik nog niet nagedacht.
    De tijd die ik spaar met wassen, moet ik vervolgens weer besteden aan opnieuw waxen.

    Ik ben wel eens met klei in de weer geweest, maar verbruikte veel te veel spray.
    Zal me opnieuw gaan verdiepen in de nuttige tips die dit Forum biedt.

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •