Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 112

Onderwerp: Geen Lelystad poetsmeetings meer...

  1. #41
    kilometervreter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    64
    Posts
    7.768
    Kudos
    1877
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Geen Lelystad poetsmeetings meer....

    Vandaag een mailtje van Jaap gehad:

    Beste allemaal,

    Allereerst allen hartelijk dank voor het aanbod van hulp, advies, steunbetuigingen, korte bezoekjes, kaartjes en telefoontjes dat was voor ons echt hartverwarmend.
    Van de aangeboden hulp hebben we in enkele gevallen ook gebruik gemaakt, hartelijk dank hiervoor.
    Wat iedereen natuurlijk graag wil weten, hoe en waar is de brand ontstaan.
    Helaas hebben we géén idee, de forensische recherche heeft na een eerste inspectie er van afgezien om verder onderzoek te plegen, omdat dit ongelooflijk veel manuren zou gaan kosten en waarschijnlijk geen resultaat zou opleveren.
    Dat er brand gesticht zou zijn zullen we maar niet vanuit gaan.
    Zaterdagmiddag zijn er voor
    het laatst bezoekers in de hallen geweest en zowel zaterdagavond als zondag, voor de laatste keer tegen elf uur 's avonds heb ik nog gecontroleerd of de verlichting uit was en of de deuren op slot zaten. Dat achteloze bezoekers de oorzaak zouden zijn kunnen we dus ook vrijwel uitsluiten. Wat dan wel, er is niet veel anders te bedenken dan kortsluiting in een aangesloten apparaat of een motorvoertuig.
    Waar de brand ontstaan is is achteraf moeilijk te bepalen, waar ik het voor het eerst zag is boven het voorste gedeelte van de twee grote hallen, daar was een rode gloed boven de daken. Toen ik besefte dat er brand was ben ik naar binnen gevlogen om het alarmnummer te bellen. Even later (Amy was inmiddels ook beneden gekomen) sloegen de vlammen al uit het dak en kwam er een vonkenregen richting woonhuis. Omdat ik bang was dat de woning ook in brand zou vliegen durfde ik niet bij de loodsen te gaan kijken en ben ik bij het huis blijven wachten tot de brandweer gearriveerd was.
    Mogelijk had ik in dit stadium nog kunnen zien welke loodsen er in brand stonden.
    Toen de brandweer er eenmaal was (elf minuten na de melding) stond heel de boel al in lichterlaaie. Later ben ik wel over het erf gelopen en heb nog enkele foto's gemaakt, hierop zie je door de grote overhead deuren (die al gesmolten waren) dat er in elke hal een waar inferno heerste.
    De brandweer heeft het huis natgehouden evenals de aanwezige propaantank (waarvan zij niet op de hoogte waren, maar waarvan de tekeningen wel op het Gemeentehuis liggen) achter de hallen en zij konden weinig meer doen dan de boel gecontroleerd laten uitbranden.
    De eerste hal was nog bedekt met asbest golfplaten, waardoor er ongerustheid heerste over de gevolgen. Om een uur of negen kwamen er berichten dat er zwarte deeltjes bij de buren lagen, weer later hoorden we dat op het vliegveld en het hotel ook zwarte deeltjes lagen.
    Een dag later hoorden we dat er deeltjes tot bij het Tango tankstation lagen. De ambtenaar van gemeente Lelystad dacht dat dit onmogelijk asbest zou kunnen zijn, maar zowel wij als de betrokkenen wilden hier wel graag zekerheid over hebben. Pas woensdagavond was er uitslag van het laboratorium en bleken de monsters inderdaad geen asbest te bevatten.
    Een dag later hoorde ik van de brandweercommandant dat de brandweer maandagmorgen al monsters genomen had en dat er geen asbest was aangetroffen. Hoezo?
    communicatie.
    Wat ook een belangrijke vraag is, zijn we goed verzekerd? In principe zijn we hoog genoeg verzekerd, maar we zijn er door derden ook op gewezen dat het lastig kersen eten is met verzekeringsmaatschappijen. Afwachten dus maar.
    Wat een grote impact heeft is het feit dat er veel (onverzekerde) eigendommen van derden verloren zijn gegaan, je voelt je hier toch medeverantwoordelijk voor en wij betreuren dit ten zeerste.
    Sinds vandaag beschikken we weer over internet (langzaam) en is er dus weer contact met de buitenwereld.
    De horeca activiteiten kunnen we bij de dichtstbijzijnde vliegschool voortzetten (1km), hier zijn voldoende mogelijkheden.

    Helaas heeft deze mail al dagen vertraging omdat we nog steeds geen goed functionerend internet hebben (breedband, daar wordt je gek van)

    Nogmaals allemaal heel hartelijk bedankt.
    Jaap, Amy en de kinderen.


    Hij blijft gelukkig positief!
    Rij nooit harder dan je beschermengel vliegen kan.
    Volvo V60 PIH R-design, hybride tecnology line, intellisafe line, Onyx Black, etc etc.

    Lakliefhebber

  2. #42
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.588
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Geen Lelystad poetsmeetings meer....

    Ik heb m ook ontvangen.
    Ben blij dat we er aandacht aan besteed hebben. Weet zeker dat dit Jaap goed heeft gedaan.
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  3. #43
    kilometervreter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    64
    Posts
    7.768
    Kudos
    1877
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Geen Lelystad poetsmeetings meer....

    Inderdaad vriend, het was een kleine moeite en het heeft hem zeker goed gedaan.
    Rij nooit harder dan je beschermengel vliegen kan.
    Volvo V60 PIH R-design, hybride tecnology line, intellisafe line, Onyx Black, etc etc.

    Lakliefhebber

  4. #44

    Standaard Re: Geen Lelystad poetsmeetings meer....

    Nou, dat gaat weer de goede kant uit.

    Wel een verhaal zeg, zo'n ervaring wens je niemand toe ... pfff

    Maar een hal voor 150 auto's .... wauw!
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  5. #45
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Geen Lelystad poetsmeetings meer....

    leuk, maar we halen gemiddeld de 30 niet.......

    Hindernisbaan voor na het poetsen?
    (En tja.....de landingsbaan is ook niet ver, dus............)
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd


  6. #46

    Standaard Re: Geen Lelystad poetsmeetings meer....

    Ik was ook zeer geschokt na het lezen van dit nieuwsbericht. Ongeloof was het eerste wat in mij op kwam. Heel veel sterkte aan Jaap en familie en dat de verzekering ook zijn/haar beste beentje voor zet om dit op een goede manier af te handelen.
    Op zien drents: kop dur veur en blief veuruut kiekn!!
    » E-Tron Quattro Advanced ιι Pro Line S » A1 SB 1.4 TFSI S-Tronic ιι Pro Line S » OEM Ross-Tech VCDS »
    ————————————————————————

  7. #47

    Standaard Re: Geen Lelystad poetsmeetings meer....

    Ik ken 'm niet, maar stel jezelf idd maar eens in die positie, moet zeker fijn voelen als mensen blijk van medeleven tonen in zo'n situatie.
    Verzekering zal toch iets moeten qua afhandelen, of de dekking sluitend word is idd altijd lastig. Gaat van rapport tot rapport en van dossier naar dossier, intussen kan je weinig!

    (Beetje off-topic hieronder, maar om eens te kijken naar een groter aantal 'poetsfans' en gezamelijke mogelijkheden)
    Over de aantallen van 30 poetsers, da's toch flink wat? Op zich zou ik ook willen deelnemen aan dat soort meetings, maar er houdt mij van alles tegen als ik de poets-topics lees
    Ik krijg toch nog steeds het gevoel dat er inmiddels een vaste groep ontstaat die elkaars werkmethode tot heilig verklaard en met hele andere ogen kijkt naar waar ze mee bezig zijn, los nog van de producten/middelen. Zowat iedere 'Newbie' wordt daarbij ingelijfd en geinformeerd naar 'de waarheid'.
    Daar pas ik echt voor, en heb geen zin om daarin als een buitenstaander gezien te worden. Dat zou bij mij heel erg 'de rust' uit het werk halen ten nadele van het resultaat. Bovendien kan ik dan thuis eigenlijk veel meer doen en hoeft de auto niet eens de straat meer op! (Ofwel ik kan thuis toch weer opnieuw beginnen na aankomst).

    Ik vraag me af hoe 'open' zijn de meetings? Mijn beeld is dat iedereen met een Dap op de schouder de flesjes schut en zegt "Nee nee, dat moet je zo doen en nee joh, dat moet echt met dat middeltje en padje".. Ik zelf ben vrij gevormd en ben blij met wat ik kan toepassen op mijn auto's (en soms van andere). Meer of anders heb ik niet zo nodig.
    Misschien geheel overbodig of zie ik het verkeerd maar wil het maar eens gezegd hebben... wellicht geld dit ook voor andere mensen op het forum?

    Want laten we eerlijk zijn: Er is hier alleen een behoorlijke vaste kern die naadloos aansluit op elkaars verhaal. Van andere mensen die ook in een schone en nette auto rondrijden hoor je niet hoe ze het bijhouden en houden zich misschien wel op de vlakte? Het commentaar op bepaalde machines of 'andere' middelen knijpt de boel behoorlijk af.
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  8. Ad
  9. #48
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Geen Lelystad poetsmeetings meer....

    Gaan we nu weer die discussie doen?
    nee toch he.

    Ons motto onder de poetsers is al jaren "Find something you like and use it often"

    Men is gewoon druk met zijn/haar auto poetsen.
    Er lopen mensen die je kunt aanspreken als je hulp nodig hebt.
    Je kunt middelen kopen bij een leverancier
    Er zijn mensen die met de hand poetsen, dap of roterend.

    De een helpt de ander met een nare kras.
    Mensen doen een paar delen, sommige redden de hele auto.
    Een gezellige sfeer en we eten een hapje na die tijd.

    Net als op meetings.
    Maar of jij je thuis zult voelen, kan ik niet bepalen.
    We houden er in iedergeval geen discussies over merk of werkwijze.
    We laten elkaar wel de werking van een nieuw middeltje zien.

    Poetsers onder elkaar.

    De fase van eeuwige discussie of autofinesse nou beter is als Excalibur car wax zijn we voorbij.
    (commandant mag alleen echt niet meer!!)

    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  10. #49

    Standaard Re: Geen Lelystad poetsmeetings meer....

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door poetsertje Bekijk Berichten
    Gaan we nu weer die discussie doen?
    nee toch he.
    Ik geloof niet dat we die discussie ooit gevoerd hebben over beleving van poetsmeetingen? Wellicht wel op het forum over hoe er met het onderwerp 'poetsen' omgegaan wordt. Als dat dus hetzelfde is gezien het (weer?) voeren van die discussie ga ik er vanuit dat de meetings ook hetzelfde beleefd worden.

    Maar, ik weet genoeg, mij hoor er je er echt niet meer over. Sorry dat ik er over begon, blijkbaar blijft dat gevoel bij mij gewoon hangen...
    (Ik wrijf mijn blik commandant nog effe op)
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  11. #50
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Geen Lelystad poetsmeetings meer....

    Wel lezen wat ik schrijf he Frank.

    Ik beschrijf juist de ongedwonge sfeer, waar niemand het gebruik van welke methodes of middelen dan ook
    wordt opgelegd.
    Dit als tegengas voor de gekleurde en totaal verkeerde beeldvorming die jij beschrijft in het bericht er boven.

    Eigenlijk ben ik van mening dat je er niets over kunt (mag) zeggen of allerlei aannames doen zonder dat je er bent geweest.

    Je zult je verbazen over de gezellige en ongedwonge sfeer.
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  12. #51
    water-escape's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Leeftijd
    39
    Posts
    3.445
    Kudos
    216
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Geen Lelystad poetsmeetings meer....

    Het is super gezellig en leuk daar!

    je kan er zelfs terecht zonder DAP of poetspullen of ervaring . is mij 2x gelukt, toen vonden ze het tijd dat ik mijn eigen spullen ging gebruiken haha .

    ik ben niet zo fanatiek als sommige, maar kijk graag rond wat ze doen. en zo langzamerhand gebruik ik zelf ook steeds meer en meer, gewoon als ik er achter dat het ook echt effect heeft .

    Had ik al aangegeven dat het er super leuk en gezellig is! en niks moet en alles mag .
    2. Audi A6 AR 3.0 TDI Q2007 Hartog Tuned! ('17 - '21 van 142k - 188k )
    3. Audi A3 SB 2.0 TDI S-Line 2008 Hartog Tuned! ('13 - '16 van 80k - 151k)
    4. Audi A6 3.0 TDI Q 2007 Hartog Tuned! ('07 - '13 van 0k - 310k)

  13. #52
    kilometervreter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    64
    Posts
    7.768
    Kudos
    1877
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Geen Lelystad poetsmeetings meer....

    @ Franx van harte welkom in Lelystad en daarna pas een (gefundeerde) mening vormen.
    Geef even aan als je komt bestel ik een broodje kroket voor je mee
    Rij nooit harder dan je beschermengel vliegen kan.
    Volvo V60 PIH R-design, hybride tecnology line, intellisafe line, Onyx Black, etc etc.

    Lakliefhebber

  14. #53
    kossie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Posts
    1.729
    Kudos
    170
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Geen Lelystad poetsmeetings meer....

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kilometervreter Bekijk Berichten
    .......als je komt bestel ik een broodje kroket voor je mee
    oh dat klinkt goed, ik hou me aanbevolen

    tja de poetsmeetings, de ene slaapt bij wijze van spreken met z'n DAP en de ander loopt daar de hele dag te lullen, de ene keer sta je naast die en de volgende keer leer je weer een ander kennen, de ene eet een hele koe en de ander eet een broodje onderweg of thuis

    it's all up to you, het leven is een feest maar je moet wel zorgen dat je zelf de slingers op hangt (of zoiets )

  15. #54
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.588
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Geen Lelystad poetsmeetings meer....

    Ieder zijn ding.
    Zullen we weer BTT gaan ?!
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  16. #55

    Standaard Re: Geen Lelystad poetsmeetings meer....

    Ow, ik ga ook altijd heen hoor, gelegenheid om de auto 'ns flink te grazen te nemen, neem ik thuis de tijd niet voor.
    En ik denk dat eenieder wel kan be-amen dat ik een behoorlijke dwarspisser ben ten opzichte van de rest met mn poetsgedrag.
    Geen DAP, en omdat ik niet zo vaak poets, ook mn eigen, - ten opzichte van de fanatiekere poetser, al wat gedateerde - middeltjes die ik zelf erg prettig vind om mee te werken. Af en toe probeer ik 'ns wat nieuws, en daar zit gerust 'ns wat leuks tussen.

    En natuurlijk krijg je goedbedoeld advies, maar wat je er mee doet moet je zelf weten.
    Vorige keer toch weer een goede tip gehad, ik had bij 1 stap een toch niet zo effectief middel, die dan maar 'ns voor wat anders vervangen.
    Met als voordeel dat ik dus wél eerst een demo kreeg, en niet blind iets kocht, dat is natuurlijk super!
    Ik heb vorige keer heerlijk staan poetsen op MIJN manier en was enorm tevreden na afloop, en ik heb geen DAP of wat dan ook aangeraakt.

    Oja, hier nog zo'n dwarspisser;

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door water-escape Bekijk Berichten
    Het is super gezellig en leuk daar!

    je kan er zelfs terecht zonder DAP of poetspullen of ervaring . is mij 2x gelukt, toen vonden ze het tijd dat ik mijn eigen spullen ging gebruiken haha .

    ik ben niet zo fanatiek als sommige, maar kijk graag rond wat ze doen. en zo langzamerhand gebruik ik zelf ook steeds meer en meer, gewoon als ik er achter dat het ook echt effect heeft .

    Had ik al aangegeven dat het er super leuk en gezellig is! en niks moet en alles mag .
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  17. #56
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Geen Lelystad poetsmeetings meer....

    En toch mogen jullie elke keer weer komen, lief van ons he.
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  18. #57

    Standaard Re: Geen Lelystad poetsmeetings meer....

    Nou, ik haal er toch behoorlijk wat positiefs uit hoor, genoeg om een keer te komen buurten. toch niet zo gek om daar eens naar te vragen? Zelfde probleem als je b.v. steeds met je 25 jr ouwe ringendrager tussen de jonge audi's staat op meetings, je zult toch over wat gemeenschappelijks moeten kunnen babbellen niet?
    Als je ook eens leest wat ik typte kun je ontdekken dat het mijn bedoeling was om misschien meer mensen te triggeren om naar zulke meetings te gaan die wellicht het zelfde beeld hebben als ik? er werd een aantal van 30 genoemd en lijkt alsof men meer deelnemers wil? That's all

    Als ik een keer een smerig vuile audi op kan snorren lijkt het me wel leuk om te gaan, of anders om eens te kijken.
    over broodjes kroket moet je bij mij niet beginnen. Ik ben een cullinaire vuilnisbak, warm en vet kan er onverzadigbaar in!
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  19. #58
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Geen Lelystad poetsmeetings meer....

    Ik bedoel het ook zeker positief

    Maar ervaring leert dat we gewoon niet boven de dertig uitkomen.
    Maar is ook mooi groepje hoor,
    Poetsgekken onder elkaar is altijd leuk.

    Ik zou het fantastisch vinden als je en keer kwam.
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  20. #59

    Standaard Re: Geen Lelystad poetsmeetings meer....

    Ik denk ook dat juist voor een aan de slag meeting 30 - 40 man een mooi aantal is.
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  21. #60
    Gluibert's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    52
    Posts
    556
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Geen Lelystad poetsmeetings meer....

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franx Bekijk Berichten
    Nou, ik haal er toch behoorlijk wat positiefs uit hoor, genoeg om een keer te komen buurten. toch niet zo gek om daar eens naar te vragen? Zelfde probleem als je b.v. steeds met je 25 jr ouwe ringendrager tussen de jonge audi's staat op meetings, je zult toch over wat gemeenschappelijks moeten kunnen babbellen niet?
    Als je ook eens leest wat ik typte kun je ontdekken dat het mijn bedoeling was om misschien meer mensen te triggeren om naar zulke meetings te gaan die wellicht het zelfde beeld hebben als ik? er werd een aantal van 30 genoemd en lijkt alsof men meer deelnemers wil? That's all

    Als ik een keer een smerig vuile audi op kan snorren lijkt het me wel leuk om te gaan, of anders om eens te kijken.
    over broodjes kroket moet je bij mij niet beginnen. Ik ben een cullinaire vuilnisbak, warm en vet kan er onverzadigbaar in!
    Frank,

    ik kan als newbie volledig onderschrijven dat ik op geen moment het gevoel heb gehad dat ik er zonder DAP niet bijhoor! Mijn commandant is zelfs nog gebruikt door Erwin om ergens een vieze kras weg te halen ;-)

    Huibert
    Huibert

    '03 A4 Avant 1.8T
    '05 A3 Sportback Tdi

Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •