Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Welke pad/middel combinatie advies

  1. #1
    Gadgets's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    41
    Posts
    551
    Kudos
    129
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Welke pad/middel combinatie advies

    WARNING: Beginnner

    Graag zou ik advies bij de kenners willen opvragen voor het wegwerken van de volgende krasjes:

    ImageUploadedByTapatalk1366485280.159222.jpg

    De rest van de lak is in prima staat, weinig swirls op enkele kleine (witte/ondiepe) krasjes na. Graag zou ik van jullie een advies hebben hoe ik dit aan moet pakken, welke stappen en pad/middel combinatie.

    Zelf denk ik niet dat er een hele sterke correctie toegepast hoeft te worden (behalve de genoemde krasjes).

    Ik heb tot mijn beschikking:

    - DAP900
    - 6 pads (Carclean december aanbieding: zie onder)
    - Monello (inzo, mezzo, finale)
    - PB SSR3
    - PB EX-P
    - PB Blackhole
    - PB Natty Red Wax
    - Clay

    Pads:

    [1] Ivory Pad (Super Finishing Pad - extra zacht): te gebruiken voor glazes, wax, sealant enz.
    [2] Rode Pad (Finishing Pad): voor verwerken van finishing polish, glazes, cleanerwaxen (kan buffermarks & hologrammen verwijderen)
    [3] Zwarte Pad (Light Polishing): voor verwerken van (lichte) polish & cleanerwaxen (voor lichte verweerde lakken & lichte swirls)
    [4] Blauwe Pad (Heavy Polishing): voor lichte imperfecties (lichte verweerde lakken, swirls & kleine krasjes)
    [5] Oranje Pad (Light Cutting): voor lichte tot gemiddelde imperfecties (verweerde lakken, swirls & kleine krassen)
    [6] Witte Pad (Cutting): voor verweerde lakken, swirls & krassen

    Foto's:
    ImageUploadedByTapatalk1366485756.658302.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1366485800.075404.jpg

    Mijn eigen stappenplan:

    - Foamen
    - Wassen
    - Kleien
    - Stap 1: Alleen krasjes met mezzo/oranje pad
    - Stap 2: Finale/zwarte pad
    - Stap 3: PB Blackhole/rode pad
    - Stap 4: PB EX-P/ivory pad
    - Stap 5: PB Natty Wax/hand
    - Biertje/wijntje

    Ik ben een absolute beginner dus schroom niet met adviezen/opmerkingen. Ik wil het vooral firsttime right proberen te doen.
    Audi A6 Avant Quattro 2.0 TFSI | 2019 | S-line | Gletsjer Wit | Black optic
    Audi A3 Limousine 1.4 TFSI | 2018 | S-line | Gletsjer Wit | Black optic

  2. #2
    Jurgh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    48
    Posts
    5.956
    Kudos
    620
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke pad/middel combinatie advies

    Je bent al behoorlijk op de goede weg, alleen krijg je op de harde (keramische) lak van Audi niet zoveel weg met de combi oranje/inizio. Ik zou als ik jou was was er nog een wollen pad bijkopen, dat is zwaarste combi die je met DAP kunt maken. Die krassen zullen er in eerste instantie niet geheel mee weg gaan, maar na een paar passes zou je echt wel resultaat moeten gaan zien. Wetsanden is ook een mogelijkheid, maar daar zou ik als beginner zelf niet direct mee beginnen.

    Overigens zou ik gewoon je hele auto met oranje en inizio doen, er zitten waarschijnlijk meer krasjes op dan je de denkt. Vervolgens mezzo op blauw (ken ik niet) en dan finale op lichtgroen, zwart heeft geen cutting factor volgens mij? BH kun je wel met zwart aanbrengen. DAn je wax en dan ben je helemaal het heertje. Zo zou ik het doen, maar ongetwijfeld hebben de
    Experts een andere mening haha
    Audi S6 2012 4.0 TFSI CoD ABT tuned -540p / 650Nm-
    Audi A1 2014 1.4 TFSI CoD Sport Edition Daytona Grey
    Jurgh Car Detailing / Glascoating / High-end Detailing www.detailing.nl -

  3. #3
    Paladore's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    61
    Posts
    341
    Kudos
    106
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke pad/middel combinatie advies

    Voor de diepere krassen kom je waarschijnlijk iets te kort met mezzo op oranje.
    Probeer toch eerst mezzo op oranje (stand 4 tot 5 op DAP)..... heb je te weinig resultaat dan inizio op wit. (stand 4)
    Je kunt nog overwegen om de kleine backingplate te kopen voor de DAP900 met bijbehorende cutting pads.
    Dan kan je dit soort spots mooi behandelen en daarna met de grotere pads afwerken.

    De black hole goed uitpoetsen met zachte doeken en daarna rustig de EX-P verdelen.
    EX-P moet een uurtje curen voordat je de wax aanbrengt.

    Je behandelplan is verder prima, met name de laatste stap

    Groet en succes
    Paul
    Audi 80 B4 + Infiniti FX35
    Audi A2 1.6FSI S-Line...verkocht

    Audi A6 2.7TDI Quattro S-Line... BeHartoged! ...verkocht

  4. #4
    Gadgets's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    41
    Posts
    551
    Kudos
    129
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Welke pad/middel combinatie advies

    @Jurgh @Paladore thanks hier kan ik wat mee, hopelijk hoef ik niet zwaarder geschut aan te schaffen voor de krasjes, ik heb al een behoorlijk bedrag uitgegeven.

    Ik wil met goed weer elke avond een deel van de auto aanpakken. Hebben jullie een tip waar en hoe te beginnen? Een testspot maken? Meerdere delen kleien en polijsen? Of per deel het stappenplan uitvoeren. Ik heb ook nog een cleaner (Carpro) aangeschaft, moet ik deze na elke stap gebruiken of bij het overstappen van polish > glaze. En ik hoe weet ik of de polish 'klaar' is? Wordt deze dan droog, poederig?

    Sorry voor mijn noob vragen...
    Audi A6 Avant Quattro 2.0 TFSI | 2019 | S-line | Gletsjer Wit | Black optic
    Audi A3 Limousine 1.4 TFSI | 2018 | S-line | Gletsjer Wit | Black optic

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •