Resultaten 1 tot 12 van de 12

Onderwerp: Audi A5 in de Gyeon Mohs gezet

  1. #1
    Floretzilver's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    52
    Posts
    85
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Audi A5 in de Gyeon Mohs gezet

    Tijdje geleden mijn A5 in de Gyeon quartz coating gezet. Naar aanleiding van de goede verhalen van een bekende detailingshop, de meeste van jullie weten wel welke ik bedoel, ook maar weer eens een bestellinkje gedaan. Ervaringen zijn tot op heden erg goed. Zeer makkelijke verwerking.

    Werkwijze:
    Auto eerst gewassen, hierna gepolijst met monello finale en ontvet met IPA en vervolgens Eraser. Vervolgens 1e laag Gyeon Mohs aangebracht en na 1 uur de 2e laag aangebracht. Circa 24 uur laten drogen en hierna laagje Gyeon Cure aangebracht. Velgen in de Gyeon Rim gezet. Nu maar kijken of deze coating inderdaad ca. 1 jaar houdt. Coating zou bestand moeten zijn tegen de meeste vormen van vervuiling zoals vogelpoep, pekel en ander straatvuil. Deze zouden door de coatinglaag de lak nu in het geheel niet meer mogen bereiken. Daarnaast benieuwd naar het zelf reinigende vermogen van deze coating.

    Resultaat was een heerljke diepe wetlook glans op de auto. Ervaringen met een flesje water over de motorkap leverde inderdaad een mooie sheeting op. Duideljk zichtbaar dat het water geen vat krijgt op de lak en bijna geheel droog spoelt.

    Bijgaand enkele foto's van het resultaat en de beading na een regenbui.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Audi A5 Sportback 2.0 TFSI S line edition, floretzilver
    Previous: Audi A4 Avant 2.0 TFSI pro line S, floretzilver
    previous: Audi A5 SB 2.0 TFSI pro line S, S-tronic, Quattro ijszilver

  2. #2
    peewie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2006
    Posts
    627
    Kudos
    41
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Audi A5 in de Gyeon Mohs gezet

    Ik ben benieuwd, dit moet de vervanger zijn voor de carpro producten. Houd ons op de hoogte!
    Audi A3 SB 1.8 TFSI S-tronic 2009
    Audi A3 1.8 TDI 1998 #exit
    Audi A4 B5 1.8 20v 1996 #exit

  3. #3
    kilometervreter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    64
    Posts
    7.768
    Kudos
    1877
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A5 in de Gyeon Mohs gezet

    Grappig, vorige week deA4 in de CQuartz UK gezet omdat dit een half jaartje volgens die zelfde bekende detailshop nog zo'n beetje het beste was wat op glascoating gebied te kooop was.
    En nu???
    Wij van WC eend adviseren..... juist ja.
    Volgens mij is er niks mis met carpro producten ( Iron-X werkt ook nog steeds) en is wat prijs vriendelijker. Iik heb in ieder geval geen ruzie met Carpro......
    Het is ook gewoon nog te koop hoor http://www.waxworld.nl/shop/index.ph...7b513b33a1d843 ( zeer klantviendelijke winkel overigens ook)

    Neemt niet weg dat iets nieuws niet een verbetering hoeft te zijn.
    De Mohs is wel twee keer zo duur als de CQUK dus een vergelijk is al niet helemaal eerlijk, maar ik ben wel benieuwd naar je resultaten.
    Zo staat die van mij er nu bij http://www.audiforum.nl/forum/poetse...ml#post1503297
    Rij nooit harder dan je beschermengel vliegen kan.
    Volvo V60 PIH R-design, hybride tecnology line, intellisafe line, Onyx Black, etc etc.

    Lakliefhebber

  4. #4
    kritje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Leeftijd
    49
    Posts
    322
    Kudos
    26
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A5 in de Gyeon Mohs gezet

    prachtig resultaat!
    ben benieuwd hoe lang het houdt ?
    Laatst gewijzigd door kritje; 30-12-13 om 18:58. Reden: verkeerde producten / prijsvergelijk
    Audi A4 B8 Avant 1.8 TFSI Multitronic S-line
    Volvo V50 2.0 D
    Audi A3 Sportsback 1.6 FSI

  5. #5
    forum_user109
    Guest

    Standaard Re: Audi A5 in de Gyeon Mohs gezet

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kilometervreter Bekijk Berichten
    Grappig, vorige week deA4 in de CQuartz UK gezet omdat dit een half jaartje volgens die zelfde bekende detailshop nog zo'n beetje het beste was op glascoating gebied te kooop was.
    En nu???
    Wij van WC eend adviseren..... juist ja.
    Volgens mij is er niks mis met carpro producten ( Iron-X werkt ook nog steeds) en is wat prijs vriendelijker. Iik heb in ieder geval geen ruzie met Carpro......
    Het is ook gewoon nog te koop hoor http://www.waxworld.nl/shop/index.ph...7b513b33a1d843 ( zeer klantviendelijke winkel overigens ook)

    Neemt niet weg dat iets nieuws niet een verbetering hoeft te zijn.
    De Mohs is wel twee keer zo duur als de CQUK dus een vergelijk is al niet helemaal eerlijk, maar ik ben wel benieuwd naar je resultaten.
    Zo staat die van mij er nu bij http://www.audiforum.nl/forum/poetse...ml#post1503297
    Ik vind het jammer dat je in een Gyeon MOHS topic zo actief de producten van CarPro adviseert en actief onze concurrent met linkjes naar de alternatieve producten promoot. Niet perse omdat wij sponsor zijn, maar omdat de situatie rondom CarPro voor ons al lastig genoeg is. Je noemt ons bewust 'detailshop' en je promoot actief Waxworld, jammer. Bovendien geloof ik niet dat een show-off topic bedoeld is om zo actief en op deze manier de alternatieven van de concurrentie te gaan promoten. Je lijkt bijna een advertentiebord van Waxworld.

    Met de producten van CarPro is helemaal niets mis, dat hebben wij ook nooit gezegd.

    C.Quartz UK kan echter niet met MOHS vergeleken worden. C.Quartz UK is een SiO2 coating net zoals de Gyeon Q² PRIME dat is. Q² MOHS is een PHPS coating net zoals C.Quartz Finest dat is.


    Ik zeg niet dat MOHS hetzelfde is als C.Quartz Finest, maar de basis op PHPS is hetzelfde en daarom kun je MOHS ook beter vergelijken met Finest dan met C.Quartz UK. Wil je C.Quartz UK vergelijken met een Gyeon product, dan kom je bij PRIME terecht.

    Ook PRIME is iets duurder, maar ik denk dat het product het prijsverschil wel waard is. De adviesverkoopprijs is € 58,99 van PRIME en van UK is dat € 45.

    MOHS voegt meer hardheid toe dan PRIME of UK. CarPro heeft vooralsnog geen PHPS coating die voor de eindgebruiker te koop is. Wellicht komt dat nog, maar op dit moment is dat niet het geval.

    En over je 'Wij van WC-Eend' tsja, dat is voor ons altijd lastig. Wij zijn een commercieel bedrijf, maar wel een bedrijf dat eerlijk advies wil geven en zo staan we gelukkig ook bekend en dat willen we zo houden. Voor die mensen die in ons geloven, vertrouwen op ons advies. Voor de criticasters, het is jammer, maar ik ben niet de man die moet gaan overtuigen.

    En Iron.X, uiteraard, dat werkt prima! Ik denk dat de Gyeon Q²M Iron, niet beter is dan Iron.X maar gelijkwaardig. Dat wil niet zeggen dat Iron.X het beste product is op de markt. Ik denk dat de Dodo Juice Ferrous Dueller en de Monello Non-Ferro beter presteren dan Iron.X, maar is dat erg?

    Dat wil niet zeggen dat als er een vervelende situatie ontstaan zoals met CarPro het geval is geweest, dat wij een nieuw en vervangend merk niet mogen promoten. Dat moeten we wel en dat is ook broodnodig. Als jij in onze schoenen had gestaan, dan zou je het niet veel anders gedaan hebben.

    Ik heb niet tegen Waxworld overigens, het is een goede klant van ons en we hebben een lange klantrelatie met Stefan.
    Laatst gewijzigd door forum_user109; 28-12-13 om 11:53.


  6. #6
    kilometervreter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    64
    Posts
    7.768
    Kudos
    1877
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A5 in de Gyeon Mohs gezet

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carclean.nl Bekijk Berichten
    Ik vind het jammer dat je in een Gyeon MOHS topic zo actief de producten van CarPro adviseert en actief onze concurrent met linkjes naar de alternatieve producten promoot. Niet perse omdat wij sponsor zijn, maar omdat de situatie rondom CarPro voor ons al lastig genoeg is. Je noemt ons bewust 'detailshop' en je promoot actief Waxworld, jammer. Bovendien geloof ik niet dat een show-off topic bedoeld is om zo actief en op deze manier de alternatieven van de concurrentie te gaan promoten. Je lijkt bijna een advertentiebord van Waxworld.

    Met de producten van CarPro is helemaal niets mis, dat hebben wij ook nooit gezegd.

    C.Quartz UK kan echter niet met MOHS vergeleken worden. C.Quartz UK is een SiO2 coating net zoals de Gyeon Q² PRIME dat is. Q² MOHS is een PHPS coating net zoals C.Quartz Finest dat is.


    Ik zeg niet dat MOHS hetzelfde is als C.Quartz Finest, maar de basis op PHPS is hetzelfde en daarom kun je MOHS ook beter vergelijken met Finest dan met C.Quartz UK. Wil je C.Quartz UK vergelijken met een Gyeon product, dan kom je bij PRIME terecht.

    Ook PRIME is iets duurder, maar ik denk dat het product het prijsverschil wel waard is. De adviesverkoopprijs is € 58,99 van PRIME en van UK is dat € 45.

    MOHS voegt meer hardheid toe dan PRIME of UK. CarPro heeft vooralsnog geen PHPS coating die voor de eindgebruiker te koop is. Wellicht komt dat nog, maar op dit moment is dat niet het geval.

    En over je 'Wij van WC-Eend' tsja, dat is voor ons altijd lastig. Wij zijn een commercieel bedrijf, maar wel een bedrijf dat eerlijk advies wil geven en zo staan we gelukkig ook bekend en dat willen we zo houden. Voor die mensen die in ons geloven, vertrouwen op ons advies. Voor de criticasters, het is jammer, maar ik ben niet de man die moet gaan overtuigen.

    En Iron.X, uiteraard, dat werkt prima! Ik denk dat de Gyeon Q²M Iron, niet beter is dan Iron.X maar gelijkwaardig. Dat wil niet zeggen dat Iron.X het beste product is op de markt. Ik denk dat de Dodo Juice Ferrous Dueller en de Monello Non-Ferro beter presteren dan Iron.X, maar is dat erg?

    Dat wil niet zeggen dat als er een vervelende situatie ontstaan zoals met CarPro het geval is geweest, dat wij een nieuw en vervangend merk niet mogen promoten. Dat moeten we wel en dat is ook broodnodig. Als jij in onze schoenen had gestaan, dan zou je het niet veel anders gedaan hebben.

    Ik heb niet tegen Waxworld overigens, het is een goede klant van ons en we hebben een lange klantrelatie met Stefan.
    Zojuist met Tim een goed telefoongesprek gehad en het één en ander al uitgepraat, het getuigt van klasse van Tim dat hij de telefoon neemt en mij belt waarom ik zo reageer op een topic.
    Rij nooit harder dan je beschermengel vliegen kan.
    Volvo V60 PIH R-design, hybride tecnology line, intellisafe line, Onyx Black, etc etc.

    Lakliefhebber

  7. #7
    Floretzilver's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    52
    Posts
    85
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A5 in de Gyeon Mohs gezet

    Vandaag de auto weer even gewassen en met Gyeon cure nagelopen. Met de hoge drukreiniger al veel vuil weggekregen. Zeer duidelijk dat het vuil zich veel minder hecht aan de lak en dus makkelijker schoon te maken is. Ben benieuwd of dit straks met het strooizout ook nog steeds zo Is.
    Sheeting is nog steeds schitterend nu de auto weer volledig schoon is. Ook de velgen waren zeer eenvoudig te reinigen. Kortom nog steeds volledig tevreden met de Mohs van Gyeon. Vandaag de non ferro en de gyeon tyre en bathe binnengekregen via carclean. Deze de komende tijd testen.

    Een ieder alvast een fijne jaarwisseling toegewenst en al het goeds voor 2014. Dat het maar een mooi poetsjaar mag worden
    Laatst gewijzigd door Floretzilver; 28-12-13 om 17:52.
    Audi A5 Sportback 2.0 TFSI S line edition, floretzilver
    Previous: Audi A4 Avant 2.0 TFSI pro line S, floretzilver
    previous: Audi A5 SB 2.0 TFSI pro line S, S-tronic, Quattro ijszilver

  8. Ad
  9. #8
    forum_user109
    Guest

    Standaard Re: Audi A5 in de Gyeon Mohs gezet

    @Quartsgrijs, als het goed is, heeft strooizout geen vat op de coating. Maar we horen graag je ervaringen uit de prakijk t.z.t!

  10. #9
    Floretzilver's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    52
    Posts
    85
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A5 in de Gyeon Mohs gezet

    Afgelopen zaterdag weer een mooie ervaring met de Gyeon coating gehad. Grote vlek vogelpoep op de motorkap. Omdat ik onderweg was deze niet direct kunnen verwijderen. Toen deze opgedroogd was ontstond er een harde korst van vogelpoep welke niet wilde hechten aan de lak en zelf omhoog/los kwam. Deze dus zeer makkelijk kunnen verwijderen met de birdshit remover van Poorboys. Bijgaand de foto welke ik gemaakt heb.

    Zeer duidelijk dus dat de coating zeer goed zijn werk doet en dat de vogelpoep inderdaad niet aan de lak hecht. Tot nu toe maakt Gyeon zijn prijs en meerwaarde meer dan duidelijk.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door Floretzilver; 03-01-14 om 21:41.
    Audi A5 Sportback 2.0 TFSI S line edition, floretzilver
    Previous: Audi A4 Avant 2.0 TFSI pro line S, floretzilver
    previous: Audi A5 SB 2.0 TFSI pro line S, S-tronic, Quattro ijszilver

  11. #10
    forum_user109
    Guest

    Standaard Re: Audi A5 in de Gyeon Mohs gezet

    Prachtige foto en deze hebben we ook dankbaar op onze Facebookpagina gezet!

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2016
    Leeftijd
    29
    Posts
    21
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Coupé

    Standaard Re: Audi A5 in de Gyeon Mohs gezet

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Quartsgrijs Bekijk Berichten
    Tijdje geleden mijn A5 in de Gyeon quartz coating gezet. Naar aanleiding van de goede verhalen van een bekende detailingshop, de meeste van jullie weten wel welke ik bedoel, ook maar weer eens een bestellinkje gedaan. Ervaringen zijn tot op heden erg goed. Zeer makkelijke verwerking.

    Werkwijze:
    Auto eerst gewassen, hierna gepolijst met monello finale en ontvet met IPA en vervolgens Eraser. Vervolgens 1e laag Gyeon Mohs aangebracht en na 1 uur de 2e laag aangebracht. Circa 24 uur laten drogen en hierna laagje Gyeon Cure aangebracht. Velgen in de Gyeon Rim gezet. Nu maar kijken of deze coating inderdaad ca. 1 jaar houdt. Coating zou bestand moeten zijn tegen de meeste vormen van vervuiling zoals vogelpoep, pekel en ander straatvuil. Deze zouden door de coatinglaag de lak nu in het geheel niet meer mogen bereiken. Daarnaast benieuwd naar het zelf reinigende vermogen van deze coating.

    Resultaat was een heerljke diepe wetlook glans op de auto. Ervaringen met een flesje water over de motorkap leverde inderdaad een mooie sheeting op. Duideljk zichtbaar dat het water geen vat krijgt op de lak en bijna geheel droog spoelt.

    Bijgaand enkele foto's van het resultaat en de beading na een regenbui.
    Hey Quartsgrijs
    ik heb ook een audi A5 en ga deze ook coaten met mohs deze week heb even een vraagje ik heb de 30 ml gekocht en twijfel of dit wel genoeg is om 2 lagen te behalen op mijn a5?

  13. #12
    Floretzilver's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    52
    Posts
    85
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A5 in de Gyeon Mohs gezet

    Hallo DomeroA5,

    Bij normaal gebruik is 30 ml voldoende. Ik hield een heel klein beetje over. Succes met het coaten. Je zult versteld staan van de resultaten.
    Audi A5 Sportback 2.0 TFSI S line edition, floretzilver
    Previous: Audi A4 Avant 2.0 TFSI pro line S, floretzilver
    previous: Audi A5 SB 2.0 TFSI pro line S, S-tronic, Quattro ijszilver

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •