Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 34 van de 34

Onderwerp: Restauratie en motortuning 100 S4

  1. #21

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Posts
    453
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Talking Re: Restauratie en motortuning Audi 100 S4, Nieuwe hemel en Simons uitlaat

    Het is al een tijdje geleden, maar we maken voortgang. De auto is inmiddels afgemonteerd, (Goede foto's volgen nog maar ik wacht even tot hij naar buiten kan).

    - De hemel is opnieuw bekleed omdat deze hing, samen met de A stijlen die OEM ook bekleed waren. OEM stof kon ik niet zo goed vinden dus heb ik een stof opgezocht die in de buurt kwam en een alcantara look heeft. Zie het resultaat:
    WhatsApp Image 2020-02-10 at 10.59.10.jpg WhatsApp Image 2020-02-11 at 16.26.46.jpg

    - De simons uitlaat zit er ook onder (gelukkig zonder aanpassingen te hoeven doen).
    WhatsApp Image 2020-02-14 at 14.03.34.jpg

    De remmen waar ik mee bezig was heb ik even laten rusten, dit kost aardig wat tijd om dit juist te doen. Wel heb ik remschijven gevonden die passen zonder de naaf te hoeven afdraaien. (345mm van een A7) Bracket design is klaar, Ga ze eerst zelf maken om te kijken hoe het gaat passen om ze vervolgens met de juiste toleranties te laten maken,
    tevens moet ik de klauwen nog aanpassen.

    Eerst de auto maar klaar maken voor de APK (Verlopen sinds 2010).
    '92 Audi 100 S4 automaat
    '07 Passat 2.0 TFSI Highline
    '98 Audi A3 1.8T (circuit gebruik)

  2. #22
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.783
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Restauratie en motortuning Audi 100 S4, Nieuwe hemel en Simons uitlaat

    Whaa, mooi project man. Ik ga dit volgen
    2008 R8 V8 - 2010 RS5 V8 - 2018 SQ5 ABT

    Originele VCDS omgeving Nijmegen

  3. #23

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Posts
    453
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Restauratie en motortuning Audi 100 S4, Nieuwe hemel en Simons uitlaat

    En een paar foto’s van buiten:
    057468C9-222A-407B-8025-2E675FA95D3D.jpg 06FE6D3D-A7CD-41D7-869D-2EEF1F14EFCE.jpg.

    Gister de climatronic module vervangen door één uit een PFL A3 8L. Mijn schermpjes waren niet echt leesbaar meer.
    Het was een gok maar bleek uiteindelijk plug and play.
    '92 Audi 100 S4 automaat
    '07 Passat 2.0 TFSI Highline
    '98 Audi A3 1.8T (circuit gebruik)

  4. #24

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Posts
    453
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Restauratie en motortuning Audi 100 S4, Nieuwe hemel en Simons uitlaat

    Vandaag is het een heugdelijke dag! Na 9 jaar, waarvan 7 jaar eigen bezit heeft de auto weer een verse APK.

    Voor het restauratie deel heb ik nog een paar restpuntjes
    - Uitlijning van de ophanging
    - Motor wordt niet lekker warm, dus vermoedelijk doet de thermostaat niet zijn ding.
    - De aanjager piept nog.
    - Airco af laten persen en af laten vullen.

    Dan focussen op het aanpassen van de remmen. De Ufo's die er nu op zitten remmen toch wel erg slecht en bij het remmen is er geen constante vertraging.
    Ik heb ook een setje HP2 remklauwen, past toch beter bij de auto kwa orginaliteit, van een A6 op de kop weten te tikken, dus nog maar weer even kijken wat we werkelijk gaan doen.

    Eerst maar is rijden.
    '92 Audi 100 S4 automaat
    '07 Passat 2.0 TFSI Highline
    '98 Audi A3 1.8T (circuit gebruik)

  5. #25

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Posts
    453
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Restauratie en motortuning Audi 100 S4, PANIEK!!

    Het is weer een tijdje verder met een aantal gewijzigde dingen. Een van de dingen was voor mij toch wel een paniek punt. Lekker onderweg ineens rook het naar verbrand kunststof. De eerste mogelijkheid gestopt om onder de motorkap te kijken of daar iets tegen de uitlaat of iets dergelijks was aangekomen. Niks te zien, niks te ruiken. Dan roept mijn vriendin, HET ROOKT IN DE AUTO!. Ik in paniek, daar gaat hij, hij brand me hier helemaal af. Auto direct uit gezet en gelukkig werd het roken snel minder.

    De boosdoener, de piepende aanjager waar ik nog mee aan het werk moest. Nou die was in erg slechte conditie.
    unnamed (3).jpg unnamed (1).jpg
    Gelukkig is dit goed gekomen.

    's Avonds in het donker naar huis, wat een slechte verlichting toch. Een paar dagen later naar gekeken en zie het resultaat.......
    HRQK2142.jpg
    Vooral links deed het erg slecht, de reflector van de projector verbrand. Na contact met retrofitlab bleek de mini H1 ook met de gewone H1 lamp te werken ipv Xenon. Aangezien er origineel al H1 in de 100 zit was dit dus de snelste en goedkoopste en meest origineel lijkende oplossing (nieuwe OEM koplamp kost slechts €669,32) en Xenon was enkel voor MJ 1994 pas een optie. Dus heb hier een set van retrofit lab voor besteld. Het bleef een gok want helaas was er geen informatie of de nieuwe projector zou gaan passen. Uiteindelijk bleek dit zeer eenvoudig en hoefde ik alleen een adapterplaat te maken.

    Het verschil mag er wezen:
    unnamed.jpg

    Het laatste kleine dingetje waar ik eigenlijk heel blij mee ben is de radio. Een OEM beta radio.
    CUQI5742.jpg

    De beta heeft helaas alleen maar uitgangen voor de voorzijde, ik ga kijken of ik de speakers via de line uitgang van de radio, via een zelfbouw versterker, kan aansturen. Ik ga hem zelf bouwen omdat alles wat er te koop is veel te groot is, zowel formaat als vermogen. Daarnaast wil ik de tape ombouwen naar AUX-in en in de toekomst een stealth subwoofertje in de kofferbak bouwen.
    Mocht iemand iets anders weten welke wel 4 kanaals is en 192 mm breed (Gamma CC bijvoorbeeld) dan hoor ik dat graag.

    Vraag voor de lezers, weet iemand wat het verschil is tussen de aansluiting in de groene cirkel en de blauwe? Ik heb de blauwe nu aangesloten als geschakelde plus omdat dat het enige is wat ik online kon vinden. Echter als ik nu de radio aan zet dan gaat mijn climatronic ook aan, lijkt me niet de bedoeling.
    BCYIE8624.jpg

    Zit er überhaupt een geschakelde plus optie op deze radio, of moet je hem sowieso met de had uitzetten?
    '92 Audi 100 S4 automaat
    '07 Passat 2.0 TFSI Highline
    '98 Audi A3 1.8T (circuit gebruik)


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Posts
    453
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Restauratie en motortuning Audi 100 S4, connectiviteit Beta radio

    De Beta staat fantastisch mooi in de auto, lekker origineel. De connectiviteit was toen nou niet echt heel goed dus daar zijn we lekker mee aan het spelen gegaan:
    Eerst de het cassette deck maar is uit de radio geschoefd.
    IMG_9910.jpg
    IMG_9909.jpg

    Online gevonden dat pin 6 en 8 doorverbinden op de aansuur print van de cassette resulteert in het omschakelen van FM naar TAPE. In mijn geval een groene en gele draad.
    Voor de test de aux aangesloten op de output van de cassette pickup versterker.
    IMG_9911.jpg

    Dit werkte (wel veel ruis) en heb daarop een bluetooth module aangeschaft en een 5V voedings print gebouwd (tip, gebruik een isolated DC/DC converter tegen ground loop).
    Ook heb ik de input van het audio signaal direct op de MUX IC gemaakt om storingen op de lijn te voorkomen.

    Het uiteindelijke resultaat:
    IMG_0087.jpg

    Met de druk knop voor het wisselen van de cassette richting kan ik nu wisselen tussen BT en FM.

    Verdere plannen voor de audio:
    - Oude deur speakers er uit | Done
    IMG_0101.jpg
    - Nieuwe deur speakers, niets raars Hertz 60W RMS | Done
    - DSP installeren, zo kan ik van de 2 kanaals Beta naar 4 kanaals uitgang + Sub
    - Subkast bouwen (vermoedelijk in reserve wiel bak want verder is er weinig ruimte uit het zicht)
    - Versterkers installeren voor deur speakers en sub

    Last but not least: S8 MK1 velgen.
    IMG_0013.jpg
    '92 Audi 100 S4 automaat
    '07 Passat 2.0 TFSI Highline
    '98 Audi A3 1.8T (circuit gebruik)

  7. #27
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.903
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Restauratie en motortuning 100 S4

    Leuk dat je de oude Beta geupgrade hebt
    Waar een ander hen in de container gooit
    Maak jij een BT module erin
    Nice Job!!!

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  8. Ad
  9. #28
    jos_br's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    63
    Posts
    1.229
    Kudos
    13
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard re: Restauratie en motortuning 100 S4

    Geniaal bedacht zo om de BETA radio erin te houden!!

    Jos.

  10. #29

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Posts
    453
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard re: Restauratie en motortuning 100 S4

    Vorige week een setje eibach veren gemonteerd. Wat een verbetering!
    0218BD83-BAA8-444D-951F-C1AFE96C60DC.jpg

    Vandaag even druk aan de poets geweest
    E07B1BC7-10CA-4EC9-843C-8B0789A91AB0.jpg
    '92 Audi 100 S4 automaat
    '07 Passat 2.0 TFSI Highline
    '98 Audi A3 1.8T (circuit gebruik)

  11. #30
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard re: Restauratie en motortuning 100 S4

    Mooi werk, gave auto die er strak uitziet.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  12. #31

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2016
    Leeftijd
    47
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 Cabrio

    Standaard re: Restauratie en motortuning 100 S4

    Ben onder de indruk van uw project!!!

    Heb onlangs ook een 100S4 2.2t automaat aan men collectie toegevoegd.
    Iedereen verklaart mij gek met een automaat te willen rijden maar toch wil ik dit.
    Heb namelijk nog een S2 voor als ik wil schakelen ...

    Je sprak in het begin van de post om de automaat te upgraden...
    Hoe ver sta je hiermee?
    Ik zou graag rond de 350pk gaan draaien maar mijn vraag is of de automaat dit wel gaat aankunnen.
    Ik vind maar weinig info of getunede 2.2t's met automaat

    Aangezien de huidige automaat toch bijna einde leven is denk ik, ben ik op zoek naar wat de opties zijn.
    Alvast bedank voor de interessant post ...


    mijn collectie.jpg

  13. #32

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Posts
    453
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard re: Restauratie en motortuning 100 S4

    Upgrades voor de automaat zijn er niet (mechanisch) er zijn er maar weinig die uberhaubt nog iets doen met dit spul. Ombouwen naar een andere automaat is ook een grote uitdaging doordat de auto niet is voorzien van CAN-BUS, dus een modernerere bak met OEM regelapparaat is een probleem.

    Ik heb op dit moment mijn turbo verstuurd naar een partij in duitsland die een hybrid versie maken en gaan software aanpassingen doen aan de ECU om met een begrensd koppel tot 300-320 PK te komen. Dit is echter nog lopend dus nog geen resultaten.

    Zij hebben veel ervaring met de 2.2 icm met een automaat en dat heeft mij doen besluiten om hen het werkt te laten doen.
    hier een link naar een van hun projecten: https://5-inline.de/audi-20v-turbo-22-27l-2-3/
    '92 Audi 100 S4 automaat
    '07 Passat 2.0 TFSI Highline
    '98 Audi A3 1.8T (circuit gebruik)

  14. #33

    Standaard re: Restauratie en motortuning 100 S4

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lesley Bekijk Berichten
    hier een link naar een van hun projecten: https://5-inline.de/audi-20v-turbo-22-27l-2-3/
    Diese Seite konnte nicht gefunden werden.

    Denk dat dit hem is?
    https://5-inline.de/motorumbauten-audi-20v-turbo-22-27l
    Laatst gewijzigd door 030; 19-04-23 om 15:45.

  15. #34

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Posts
    453
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Restauratie en motortuning 100 S4

    Ik denk dat ik destijds deze bedoelde

    https://5-inline.de/audi-100-s4-20v-...ttro-automatik
    '92 Audi 100 S4 automaat
    '07 Passat 2.0 TFSI Highline
    '98 Audi A3 1.8T (circuit gebruik)

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •