Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Audi 80 B4 2.0 ABT > Turbo?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Audi 80 B4 2.0 ABT > Turbo?

    Beste lezer,

    Ik ben sinds september vorig jaar een trotse bezitter van een Audi 80 b4 2.0 8v. mono. goede keuze geweest. goed onderhouden, rijd heerlijk. verbruikt geen olie.( vanaf aanschaf ververst en nieuwe olie opgedaan)
    benzine verbruik ongv 1 op 10.

    tijdig kwam ik er achter dat de 1.9 tdi variant bijna het zelfde oogt. kwa blok.

    nu ben ik van plan dit uitlaatspruitstuk incl turbo op mijn ABT te monteren. voor dat ik de proef op de som neem zou ik graag via deze weg informatie willen winnen.

    al zou dit passen dan moet ik naar mijn denken nog:
    -koudere bougies.
    -ontsteking iets vervroegen.
    -intercooler (spreektvoorzich)
    -olie toevoer en retour voor de turbo.

    kan dit uberhaupt op een monopoint!??

    hoe denken jullie hier over?

    ik hoor t wel.

    Mvg Jordy
    Laatst gewijzigd door eljo75; 18-05-17 om 13:56.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Posts
    453
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi 80 B4 2.0 ABT > Turbo?

    Correct me if I'm wrong, maar ik denk:

    1. ik denk niet dat dit gaat werken met een monopoint omdat je altijd een variabele turbodruk zit en dus de brandstofdruk ook variabel moet zijn. Tevens moet er meer brandstof worden ingespoten (meer lucht is meer brandstof).
    2. als het spruitstuk al past houd je waarschijnlijk de turbo niet heel, de verbranding van benzine geeft namelijk veel hogere temperaturen dan een diesel, (+/- 800˚C vs 600˚C). Een diesel turbo is hier over het algemeen niet op berekend.
    3. Een turbo koelen met olie betekend ook dat een oliekoeler verstandig is.
    4. Als je het doet voor het vermogen, denk ik dat je hier niet veel winst aan gaat behalen. Het blok is niet bereken op een hoge boost door een compressieverhouding van zeg 10:1. (voorbeeld: 2.2 turbo heeft een compressieverhouding van 9:1 oid)
    5. kosten, een turbo is duur, ombouw van atmosferisch naar geladen is nog duurder.

    Als je wel voor het vermogen wil gaan, zou ik een A3 of A4 1.8T á 150 PK donor auto zoeken en ook meteen een rem upgrade.
    '92 Audi 100 S4 automaat
    '07 Passat 2.0 TFSI Highline
    '98 Audi A3 1.8T (circuit gebruik)

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Audi 80 B4 2.0 ABT > Turbo?

    bedankt voor je reactie,
    ik heb even zitten kijken en uw informatie daarmee gebonden gehouden.

    winst voor deze motor zou dan veiliger te behalen zijn icm een paar dikke webers.

    1.8T heb ik al ervaring mee in een A3, was een normale 1.8 en hebben een Turbo motor ingebouwd. turbo druk verhoogt etc... vandaar opzoek naar wat anders.

    bedankt, topic kan wat mij betreft close

    MVG

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi 80 B4 2.0 ABT > Turbo?

    Ik zou gewoon voor een A4 1.8T gaan. Minder werk en gegarandeerd resultaat, kost ook nog minder.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •