Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Resultaten 41 tot 49 van de 49

Onderwerp: Audi 100 2.3 Revisie + Restauratie

  1. #41
    Viper109's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2017
    Leeftijd
    28
    Posts
    215
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: Audi 100 NF revisie

    Volgende stapje was het opbouwen van de nieuwe neus. Verstralers ipv mistlampen en koplampsproeiers. De kabels voor de verstralers liggen al in de neus klaar. Hier moest alleen achter het dashboard het een en ander aangelegd worden en omgesoldeerd. Extra relais en schakelaar erbij. Maar alles alsof het origineel had kunnen zijn. Vervolgens beginnen met het passen van de neus, en het aanleggen van de slangen en extra voeding voor de 2de washerpomp.



    Voor de verstralers moest nog wel een beugeltje gefabriceerd worden. Alles zo gemaakt dat de originele mistlampen nog steeds ingebouwd kunnen worden. Zo zitten deze in ieder geval op een discrete manier vast en zonder al te veel gewiebel tijdens het rijden. Ook alles met originele Audi stekkers in elkaar gezet.







    En natuurlijk ook hiervan het eindresultaat. Van buiten lijkt het alweer precies op een auto.

    Restaurateur
    -Audi 100 2.3E 1988 NF
    -Audi 90 2.3E 1987 NG

  2. #42
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.785
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Audi 100 NF revisie

    Heerlijk om te lezen. Ze ziet er no goed uit, goed bezig!
    Allroad 2.7T biturbo H6 LR MY2003 Atlasgrijs,
    verkocht: A6 Allroad 2007 3.0 tdi, kobaltblauwe Allroad Quattro 2.7T MY2003, A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008.

  3. #43
    Viper109's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2017
    Leeftijd
    28
    Posts
    215
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: Audi 100 NF revisie

    Laatste loodjes zijn nabij. Klusje dat ik nog had liggen was het ombouwen van de tellerunit van de avant met mijn eigen. Dit omdat ik het toch niet aandurfde om het autocheck systeem over te bouwen. En tevens had de avant al de nieuwe km teller waarbij een 2.0 inneens tot 260 kan. Echt appart, want tot 89 konden ze maar tot 220. Effin, bleek een koud kunstje te zijn door 4 draadjes erbij te solderen bij mijn huidige unit en alles zat zo om.





    En persoonlijke smaak. Maar ik hou nou eenmaal van chromen ringen om mn tellers.



    Vervolgens een klus waar ik lang tegenop zag: het dash er weer opnieuw inbouwen. Hier veel horrorverhalen over gehoord hoe die van een 100 nog erger was als een 80. Maar viel me 100% mee. Binnen een kwartiertje zat die op de juiste plek. Nog wel een paar keer lopen stoeien met wat draden die verlegd moesten worden. Dat krijg je nou eenmaal als je dingen er zelf bij gaat leggen. Maar achteraf eigenlijk dus makkelijker als die van een 80. Dikke meevaller.









    Vervolgens nog de deurkaarten om het af te maken. Eerst een keer goed gereinigd. En dan konden die er ook op. Ook deze vielen nog wel mee. Maar ben nog niet helemaal tevreden hoe die zitten. Met name met de klink heb ik het idee dat dit nog wat beter zou kunnen. Eventueel moet dat nog eens over dan.



    Echter nog wel een tegenvaller hier: Centrale vergrendeling weigert dienst. Na weer uren in het elektrisch schema en alle contacten nameten eigenlijk maar tot 1 conclusie kunnen komen. Deurschakelaar defect. En jahoor, nieuwe erin en gaan. Bleken dus gewoon allebei tegelijk de geest te hebben gegeven. Nou dan ben je goed ziek hoor als je daar 3 dagen naar loopt te zoeken. Hoe vaak gaan die nou allebei tegelijk kapot?





    En toen restte eigenlijk niet veel meer als de finishing touches.











    Dat ziet er eindelijk weer uit als de luxeauto die het 30 jaar geleden had moeten zijn!

    Is die dan nu klaar? Nou nog niet helemaal... Zoizo blijft die nu staan tot het weer klaar is met slecht zijn. Vorig jaar de winter doorgereden en dat heb ik geweten. Dus ergens eind maart zal die pas op de weg verschijnen denk ik. Auto moet dan zoizo meteen uitgelijnd worden omdat de hele ophanging eraf is geweest en vervangen of gerestaureerd. Tevens komen er dan Ronal velgen met nieuwe banden op. En momenteel bezig met nog een setje sportstoelen laten opknappen voor die er in kunnen. Zit nog even te twijfelen of ik op korte termijn de hemel doe. Toch wel weer een kostbaar klusje. Misschien dat er hier mensen ervaringsdeskundige in zijn?

    Dus binnenkort de aller aller laatste loodjes nog even. En dan rijden! Want daar is die tenslotte voor.
    Restaurateur
    -Audi 100 2.3E 1988 NF
    -Audi 90 2.3E 1987 NG

  4. #44

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    112
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi 100 NF revisie

    Mooi hoor. Dikke complimenten

    Persoonlijk vind ik deze velgen het mooiste
    Laatst gewijzigd door HakanC; 13-02-20 om 16:36.
    Audi A6 3.0 TDI 245pk Quattro S-tronic 2012

  5. #45
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.243
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi 100 2.3 Revisie + Restauratie

    Netjes gedaan.

    En is en blijft een mooie wagen.

    Verstuurd vanaf mijn SM-T830 met Tapatalk
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com


  6. #46
    struikie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2005
    Posts
    3.235
    Kudos
    48
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi 100 2.3 Revisie + Restauratie

    Gaaf !

    JW
    | 1993 | Audi 80 quattro | +500pk long term project |
    | 2006 | BMW E91 335d touring | 410pk 745 Nm | daily driver |

  7. #47
    Viper109's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2017
    Leeftijd
    28
    Posts
    215
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: Audi 100 2.3 Revisie + Restauratie

    Auto ondertussen met Ronal R8s uitgerust en nieuwe Vredestein bandjes. Vlug naar de uitlijner en de eerste km's zitten er alweer op!





    Tevens spatlapjes voor de vooras weten te scoren. Natuurlijk wel meteen lettertjes wit spuiten!





    Dan binnenkort de sportstoel nog monteren die nu nog bij de herbekleder staat. En verder is er hier en daar nog wat afstelwerk. De eerste km's zijn goed bevallen al. Was echt weer een genot om de auto weer te mogen rijden!
    Restaurateur
    -Audi 100 2.3E 1988 NF
    -Audi 90 2.3E 1987 NG

  8. Ad
  9. #48
    Viper109's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2017
    Leeftijd
    28
    Posts
    215
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: Audi 100 2.3 Revisie + Restauratie

    Afgelopen week ook de herbouwde stoel van de bekleder op kunnen halen. Beide wangen opgevuld en nieuwe stof in gezet. Wouden er eigenlijk nieuwe stof in plaatsen. Maar zodra die er langs gehouden werd bleek de verkleuring toch wel schandalig ver te zijn. Dus besloten een oude stoel op te offeren en daar de stof van over te zetten. Het resultaat mag er zijn!



    Zelf nog eventjes de achterkantjes om gezet. De sportstoelen hadden grijze achterkantjes. Maar zwart staat toch wel veel beter.





    Ten slotte nog een probleem in de injectie opgespoord. Ik vond dat de auto een stuk slechter wegtrok als dat ik me herinnerde. Dit kan natuurlijk zijn omdat het minstens een jaar geleden was dat ik de auto gereden had natuurlijk. Tevens zit er nu een langere versnellingsbak in. Wat het optrekken natuurlijk niet ten goede komt. Ik had recent de brandstofdruk corrector gewisseld. Dus voor de grap er een andere op geplaatst en: placebo placebo, hij leek weer vlotter te gaan.

    Voor de nacontrole die 'mindere' corrector even op de 90 gestopt en idd, die leek toen ook minder te presteren als eerst. Dus denk toch probleem opgelost.

    Nu lekker rijden. En dinsdag worden beide auto's getaxeerd. Eens zien hoe weinig we van dat geld wat er in zit terug gaan zien. Ben benieuwd.
    Restaurateur
    -Audi 100 2.3E 1988 NF
    -Audi 90 2.3E 1987 NG

  10. #49

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    112
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi 100 2.3 Revisie + Restauratie

    Mooi werk. Echt respect voor! Maar vorige velgen maken de auto veel mooier. Ronals heb ik nooit mooi gevonden. Onder geen 1 Audi. Maakt de auto veel smaller. Maar ja smaken verschillen. Als jij het mooi vindt, niks aan de hand. Volg je project zeker
    Audi A6 3.0 TDI 245pk Quattro S-tronic 2012

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •