Pagina 1 van 13 1234511 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 1 tot 20 van de 247
    1. #1
      viermaal's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      11 2003
      Posts
      9.654
      Kudos
      14
      Auto
      Audi 100
      Land
      Land

      Standaard vitamine van DrBuergi

      Vandaag mijn nw Hitachi MAC-14 met vitamine van drBuergi ontvangen.
      Heb meteen gelegenheid om het ff in te bouwen en te ervaren ofdat dit werkt.

      standaart zou ik met de MC-2 motor op
      121kw (165 pk) bij 5500 tpm hebben
      en een koppel van 240 Nm bij 3000 tpm
      met de vitamine
      232 pk und 351 Nm

      eens afspreken met essez ofdat hij ietsgelijks kan aflezen

      (drBuergi is op het duitse 44 forum de chip goeroe)
      227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

    2. #2
      Lutser Sander's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      11 2003
      Leeftijd
      40
      Posts
      16.278
      Kudos
      302
      Auto
      Audi Q5
      Land
      Land

      Standaard

      ah, cool ben daar wel benieuwd naar!

      met de oettinger wil ik bij een volgende S2power meeting mee naar Rica om m op de rollenbank te zetten, niet ook interessant voor jou volkert?

    3. #3
      viermaal's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      11 2003
      Posts
      9.654
      Kudos
      14
      Auto
      Audi 100
      Land
      Land

      Standaard

      zekers daar heb ik mijn eerste uitlezing (in standaart trim) laten maken,
      dus het verschil zou er moeten zijn.
      227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

    4. #4
      viermaal's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      11 2003
      Posts
      9.654
      Kudos
      14
      Auto
      Audi 100
      Land
      Land

      Standaard

      ff 6o km gereden;
      eerst rustig warm gereden, alle bc op nul en de snelweg op.
      vind zelf dattie feller trekt vanaf 2600 tpm en loopt nu makkelijker naar de 6500tpm (heb het niet uitgeprobeert ofdat de begrenser ingrijpt)
      en ik zat in no time boven de gezonde snelheid van spee :roll:
      retour dezelfde afstand binnendoor gereden en hij pakt makkelijker op in elke versnelling.
      zo op de snelweg met beh tempo reg de bc een verbruik van 12 a 13 litp100km
      (afwisselend in 4 bij 5000tpm tot 5 met 3500 tmp en af en toe wat meer)
      en volgens de newscooldriving zat ik rond de 9 a 10 liter op de binnenwegen.
      nu dus is gaan nadenken over het vervolg (lees rollebank oid) om uit te vinden wat er nu dus gebeurt, en nog ff sparen voor deel 2.
      deel 2 wordt de inbouw van het n 75 taktventiel.
      Leitungssatz N 75 komplett mit Taktventil:

      Leitungssatz für 2. N 75, komplett mit 2. Ladedruck-Taktventil (VAG 078 906 283 A)
      Der Leitungssatz wird benötigt zum Anschluss eines 2. N-75 Taktventils beim Umbau auf die verbesserte Ladedruckregelung beim 10V turbo (MC, 1B & 2B).
      Eine ausführliche Umbauanleitung befindet sich in der Audi 100 online FAQ unter diesem Link:
      Verbesserte Ladedruckregelung beim 10V turbo
      Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
      227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

    5. #5

      Standaard Re: vitamine van DrBuergi

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door viermaal
      Vandaag mijn nw Hitachi MAC-14 met vitamine van drBuergi ontvangen.

      moet je in combinatie met die nieuwe computer ook niet je wastegateveer aanpassen om hogere turbodruk mogelijk te maken?


    6. #6
      viermaal's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      11 2003
      Posts
      9.654
      Kudos
      14
      Auto
      Audi 100
      Land
      Land

      Standaard

      yes, dan kom ik op ca 1,9 b
      maar dat werkt dus nog veel lekkerder met het taktventiel :wink:
      daar ik eerst ff wou weten of er merkbaar en meetbaar resultaat te behalen valt doe ik het in 3 stappen
      227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

    7. #7

      Standaard

      1.9 bar? jij hebt een K24 turbo? Jij hebt je wastegate al aangepast? Hoe heb je dat gedaan?
      Audi TT 1.8TQ - 2001 | Porsche 911 C4 - 2000

    8. Ad
    9. #8
      viermaal's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      11 2003
      Posts
      9.654
      Kudos
      14
      Auto
      Audi 100
      Land
      Land

      Standaard

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maarten
      1.9 bar? jij hebt een K24 turbo? Jij hebt je wastegate al aangepast? Hoe heb je dat gedaan?
      nog niet zie vorig replay :roll:
      227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

    10. #9

      Standaard

      ow, dat ventiel zorgt ervoor? ik dacht dat dat mee hielp, zo las ik het bericht.

      Ik lees overal dat je de veer moet indraaien ofzo, of een andere veer erin moet hangen... de werking van dat 'takt ventiel' is me dan niet helemaal duidelijk
      Audi TT 1.8TQ - 2001 | Porsche 911 C4 - 2000

    11. #10
      viermaal's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      11 2003
      Posts
      9.654
      Kudos
      14
      Auto
      Audi 100
      Land
      Land

      Standaard

      de wastegate veer zet je strakker door er een plaatje in te leggen waardoor de druk later komt.

      het taktventiel zorgt ervoor dat de drukopbouw langer behoudenblijft waardoor er eerder respons is van de turbo.
      hierdoor heb je dus bij een lager toerental meer vermogen.

      de k24 worden in D vaak wel tot 2,2 a 2,5 bar gezet, maar het advies van OlliW ism met dr Buergi is 1,9 voldoende.

      tijdens het uittesten van de eerste chips hadden ze op zijn 100TQ sport een lafderdruk van bijna 2,9 en op de teller ruim 270 kmpu.
      dat vonden ze iets van het goede :roll:
      227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

    12. #11

      Standaard

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door viermaal
      de wastegate veer zet je strakker door er een plaatje in te leggen waardoor de druk later komt.
      heb je dat al gedaan?

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door viermaal
      het taktventiel zorgt ervoor dat de drukopbouw langer behoudenblijft waardoor er eerder respons is van de turbo.
      hierdoor heb je dus bij een lager toerental meer vermogen.
      dit is een mechanisch ventiel? En die gaat waar op aangesloten worden? De wastegate ook?

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door viermaal
      de k24 worden in D vaak wel tot 2,2 a 2,5 bar gezet, maar het advies van OlliW ism met dr Buergi is 1,9 voldoende.
      2.2 - 2.5 lijkt mij veelsteveel, volgens mij zittie dan alleen nog een beetje hete lucht te malen, en weinig meer te comprimeren

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door viermaal
      tijdens het uittesten van de eerste chips hadden ze op zijn 100TQ sport een lafderdruk van bijna 2,9 en op de teller ruim 270 kmpu.
      dat vonden ze iets van het goede :roll:
      vraag me af of ze met minder turbodruk niet betere resultaten hadden kunnen bereiken (niet qua topsnelheid, maar lagere temp, betere ontbranding, meer draaimoment)

    13. #12
      <> joris(snaak)'s Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      11 2003
      Leeftijd
      44
      Posts
      6.309
      Kudos
      106
      Auto
      Audi RS4

      Standaard

      gaat dat ventiel ook werken op een KG blokkie? Anders kunnen we misschien een mini groepsaankoop doen.
      '01 rs4 641 ps

    14. #13

      Standaard

      of het is uitgaande van 1 = de normale buitenwereld druk, dan is het is 1.2 - 1.5 bar overdruk... dan moet je niet reageren op wat ik net zeg

    15. #14

      Standaard

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joris(snaak)
      gaat dat ventiel ook werken op een KG blokkie? Anders kunnen we misschien een mini groepsaankoop doen.
      van die plaatjes? ik wil wel eens weten wat voor plaatje dat is, als dat een soort ring is.. dan kan ik dat probably zelf wel?

    16. #15
      viermaal's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      11 2003
      Posts
      9.654
      Kudos
      14
      Auto
      Audi 100
      Land
      Land

      Standaard

      vulplaatjes geven dus de oplossing, hoef je natuurlijk niet samen te kopen.

      wat betreft het takt ventiel, deze werdt als eerste gebruikt in de 20V en daarna bij alle audi (VAG) turbo's (verschilende aansluitingen) en is gewoon bij de Dealer of CD oid verkrijgbaar.

      het taktventiel wordt hier beschreven (helaas dus niet voor de KG :x )
      http://www.audi100-online.de/Technik...___tricks.html

      ff zoeken rechts onderin klik op: Verbesserte Ladedruckregelung beim 10V Turbo (MC1/MC2/1B/2B)

      en idd de beschreven druk is de aflezing (dus ff 1bar normaale druk aftrekken) zoals je al schreef @Maarten :wink:
      je hebt gelijk met :
      vraag me af of ze met minder turbodruk niet betere resultaten hadden kunnen bereiken (niet qua topsnelheid, maar lagere temp, betere ontbranding, meer draaimoment)
      maar als je opdat moment al een strakkere wastegateveer hebt en nw programering toepast is het altijd ff testen voordat je dus verdergaat,
      daarom wordt nu dus 1,9 geadviseerd al kan je dus hoger gaan (maar waarom) zoals jij terecht opmerkt.
      227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

    17. #16

      Standaard

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door viermaal
      vulplaatjes geven dus de oplossing, hoef je natuurlijk niet samen te kopen.
      hoe zien die eruit? en waar haal ik die?

    18. #17
      viermaal's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      11 2003
      Posts
      9.654
      Kudos
      14
      Auto
      Audi 100
      Land
      Land

      Standaard

      gewoon platte ronde plaatjes :roll:
      qua juiste diameter en/of dikte heb ik nog geen info, moet nog ff een afspraak regelen met Olli W om een en ander te bespreken/uittevoeren :wink:
      bij verdere info meld ik mijn gewoon.
      227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

    19. #18

      Standaard

      gaaaaaarne

      ik heb nl. ook verhalen gelezen over een veer uit een automaatbak die er ook in schijnt te passen....
      Audi TT 1.8TQ - 2001 | Porsche 911 C4 - 2000

    20. #19
      viermaal's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      11 2003
      Posts
      9.654
      Kudos
      14
      Auto
      Audi 100
      Land
      Land

      Standaard

      tja maar welke veer.
      een vulplaatje is overal wel te verkrijgen en met evt wat proberen in de div diktes is dan wat makkelijker en goedkoper. toch :P
      227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

    21. #20

      Standaard

      true, ben erg benieuwd
      Audi TT 1.8TQ - 2001 | Porsche 911 C4 - 2000

    Pagina 1 van 13 1234511 ... LaatsteLaatste

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •