Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
Resultaten 61 tot 63 van de 63

Onderwerp: 3.0 TDI 211/218 pk model facelift (2015) niet te tunen?

  1. #61

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    36
    Posts
    49
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Uitlaat tegendruk verlagen van 3.0 TDI, C7, 218 pk

    Beste Peter,

    Hoe gaat het momenteel met het project? Rijdt het allemaal nog zuiver? En wat is het verbruik en met name het verschil in verbruik van voor en na de aanpassingen?
    Alvast bedankt!

    Mvg,
    Thijmen
    --2017 A4 3.0TDI Quattro S-line Gotlandgrun 360Pk/745Nm by JD--
    --2013 A3--2011 A3--2006 A3--2002 A3--


  2. #62

    Standaard Re: Uitlaat tegendruk verlagen van 3.0 TDI, C7, 218 pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peter 6 Bekijk Berichten
    Uiteindelijk heb ik voor de dpf het volgende gevonden

    Bijlage 254345

    Hier kan je meer informatie vinden over deze technologie: http://tikkosracing.com/product/high...v=04c19fa1e772
    Grote hamvraag: wat kost zo'n ding? Ik heb op mijn ouwe 2.5 V6 TDI momenteel geen katalysator, geen DPF en gewoon een vol open uitlaatlijn. Dat rijdt op zich prima, maar het milieuaspect (en de zwarte kont..) spelen parten, ook bij APK. Ik overweeg een roetfilter te laten zetten, eventueel met terugplaatsen van de stock katalysator, maar het motormanagement is lang niet slim genoeg om een actief filter aan te kunnen sturen.

    Zo'n passieve, compacte en eenvoudige oplossing zou dan best interessant zijn om 'm voortaan (veel) schoner door de stad en APK te loodsen.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  3. #63

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2015
    Leeftijd
    65
    Posts
    100
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Grote hamvraag: wat kost zo'n ding? Ik heb op mijn ouwe 2.5 V6 TDI momenteel geen katalysator, geen DPF en gewoon een vol open uitlaatlijn. Dat rijdt op zich prima, maar het milieuaspect (en de zwarte kont..) spelen parten, ook bij APK. Ik overweeg een roetfilter te laten zetten, eventueel met terugplaatsen van de stock katalysator, maar het motormanagement is lang niet slim genoeg om een actief filter aan te kunnen sturen.

    Zo'n passieve, compacte en eenvoudige oplossing zou dan best interessant zijn om 'm voortaan (veel) schoner door de stad en APK te loodsen.
    Gewoon even kijken op internet, zoiets tussen de 350 en 400 Euro en dan nog de plaatsing.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thijmen Bekijk Berichten
    Beste Peter,

    Hoe gaat het momenteel met het project? Rijdt het allemaal nog zuiver? En wat is het verbruik en met name het verschil in verbruik van voor en na de aanpassingen?
    Alvast bedankt!

    Mvg,
    Thijmen
    Met nu 214000 km op de teller nog altijd heel tevreden. In vergelijking met vroegen kan ik met een tankbeurt 150 a 200 Km meer rijden. Zo'n 1100 tot 1250 km per tankbeurt

    Ik ben nu wel een andere turbo aan het voorbereiden voor nog meer vermogen. Later volgt hier nog wel wat over.
    Laatst gewijzigd door tom; 13-03-22 om 16:22.
    A6 Avant, model 2015, Clean Diesel, Quatro 3 L, 218 PK, S-line kit, en met vele opties....

Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •