Resultaten 1 tot 14 van de 14

Onderwerp: Audi A3 1.6 TDI naar S-Line ombouw

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Audi A3 1.6 TDI naar S-Line ombouw

    Hoi,

    Daar ben ik weer na weggeweest. Na het daverende succes van mijn vorige projectpage maar besloten de ombouw van mijn huidige A3 ook in foto's bij te houden. Bij verkoop van de vorige A3 bleek de pagina handig, de aankopen en technische beurten en onderdelen konden op datum, foto en tekst aangetoond worden.

    Mijn vorige A3 was een Sportsback uit 2005 die ik wou ombouwen naar een S-Line/S3. Had hiervoor nog nooit aan auto's gesleuteld dus laten we zeggen dat dit het opstapje was naar "het betere" (https://www.audiforum.nl/forum/audif...chiptuned.html). Deze keer pak ik het wat beter aan en laat jullie mijn "nieuwe" aanwinst zien.

    Gekocht op 1 Juli in Almere, een Audi A3 1.6 TDI Attraction Sport;



    Het betreft een Attraction model, de (volgens mij) meest basis uitvoerbare model. Bij aankoop had de vorige eigenaar wat leuke dingen in laten bouwen zoals o.a.


    • RNS-E Audi Plus (Radio, Navigatiesysteem)
    • Bi-Xenon koplampen
    • Multifunctioneel stuurwiel


    Dit scheelt mij weer een beetje werk en geld . Meteen na aankoop ben ik naar een kennis gereden die een eigen tuning bedrijf heeft.

    Standaard komt deze uitvoering met een vermogen van ~105 PK en een koppel van ~ 250 Nm. Na hij stage 1 gechipt is moet die ongeveer ~30/35 PK meer hebben en ~ 70 Nm meer koppel hebben.



    Het idee van deze A3 is het ombouwen naar een S-Line model. Dit wou ik bij mijn vorige ook, maar dit werden meer Chinese onderdelen dan echt Audi. Deze keer wil ik het beter aanpakken door (meer) originele Audi onderdelen te gebruiken.

    Genoeg geluld, kijk, lees en huiver...
    Laatst gewijzigd door tom; 31-08-19 om 09:46.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A3 1.6 TDI naar S-Line ombouw

    Direct een Augustus update

    De A3 met verschrikkelijke standaard 15" velgen gekocht. Daarnaast kon ik aan de stand van de banden al zien dat uitlijning een woord was die de vorige eigenaar niet gekend heeft. Even een foto om een beeld te geven van de afschuwelijke velgen;



    Direct na aankoop gaan speuren op Marktplaats naar een paar mooie velgen en gevonden. Een mede Audi bezitter verkocht zijn velgen. Velgen die standaard onder een 8V sport worden uitgevoerd. Bij montage direct de banden laten uitlijnen en kon na een dag de auto ophalen. Er werd me bij aankomst verteld dat er behoorlijk wat bij te stellen viel. De banden die er onder weg komen zijn ook helemaal schuin afgesleten. Na montage van de nieuwe velgen en banden rijdt de auto ook veel rustiger en hobbelt ook totaal niet meer.





    Voor de scherpe kijker; S-Line embleempjes. Deze heb ik wel uit China en alvast besteld omdat ik weet dat ik het deze keer toch goed aan ga pakken. Geen loze emblemen op een A3 die zich "voor doet" als een S-line maar dat eigenlijk niet is.

    Dat gezegd te hebben ben ik de weken erop direct op zoek gegaan naar S-Line leder interieur. En wie zoekt, die zal vinden.. Afscheid nemen van het huidige stoffen interieur was niet moeilijk bij het zien van de S-Line stoelen. Heb geluk gehad en kon deze set goedkoop ophalen door schade aan de achterbank. Nu geef ik daar zelf niet heel veel om maar in de nabije toekomst zal dit wel gerepareerd worden of vervangen.

    Before;





    En after;






    Bij het openen van de deur glimt het leer en het S-line logo van het interieur je tegemoet. Maar bij het openen van de deur glimt er nog meer; namelijk deurstrips! Deze ook uit China besteld, heb er al wat gehad en vond ze prima kwaliteit voor de prijs (€20,- voor het hele setje).







    Ook hiervoor geldt, als ik een keer betaalbare mooie A3 S-Line deurstrips vindt neem ik die mee om te monteren natuurlijk, maar voor iets wat 90% van de tijd niet in zicht is vind ik dit ook prima.

    Op moment van schrijven krijg ik net mail dat ik mijn stuur kan ophalen, dus die bewaar ik voor de volgende keer ..

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A3 1.6 TDI naar S-Line ombouw

    Kleine update.

    Stuur is betaald en aangekocht, wordt vandaag opgestuurd en zal ergens volgende week ingebouwd gaan worden!


  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A3 1.6 TDI naar S-Line ombouw

    "Kleine" update

    Afgelopen dinsdag het stuur binnen gekregen, ding ziet er nog netjes uit voor z'n leeftijd (2010). Direct die avond als een gek naar de garagebox gereden om hem in te gaan bouwen.











    En toen kwam daar het moment... Het moment waar ik in alle enthousiasme niet aan gedacht had.. Een conversie van 4-spaaks naar 3-spaaks, dit betekend dat mijn huidige 4-spaaks airbag dus nooit gaat passen i.v.m. de vorm. Dikke domper dus, dom, eigen schuld.

    Direct die avond op Onderdelenlijn.nl gezocht naar een 3-spaaks airbag en wonder boven wonder lag er een in Dedemsvaart zo'n 40KM van mij vandaag voor maar €40,- geen geld.. Vandaag direct opgehaald na school en als een gek alles weer over gaan zetten.









    En zie hier dan het resultaat.. Een stuur die vele malen fijner in de handen ligt en ook een totaal andere uitstraling aan het interieur geeft, erg tevreden over!






    Wat ik nu nog verwacht;

    - Deksel armsteun (leder)
    - Bluetooth module RNS-E

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A3 1.6 TDI naar S-Line ombouw

    Diffuser update

    Vandaag de diffuser onder handen genomen, ging er vanuit dat dit een kut werk zou gaan worden maar dit bleek heel erg mee te vallen.

    De begin (oude) situatie (trekhaak al gedemonteerd :P );





    Diffuser zit vast met 2 kleine schroeven aan de zijkanten en voor de rest een klik-systeem. Deze gedemonteerd en met wat wrikken kwam de oude diffuser los.



    Daar kwam het eerste "probleem". De vorige eigenaar heeft zelf een gat voor de trekhaak gemaakt. Ik wou eerst de hele trekhaak gewoon demonteren maar deze blijkt vastgelast aan het frame en eigenlijk is een trekhaak ook wel handig. Daarnaast is de trekhaak afneembaar dus heb ik besloten eenzelfde soort gat in de S-Line diffuser te maken.







    De diffuser even op z'n plek gedrukt en weer gemonteerd en het resultaat mag er zijn. Ik ben er nog niet helemaal over uit of de trekhaak ervoor moet, alleen zo'n stekkerdoos is ook een raar gezicht..








    Voor nu liggen de veranderingen even stil, ik ben momenteel op zoek naar S-Line hemel bekleding en A-Stijlen (interieur). Deze zijn moeilijk te vinden en moeten waarschijnlijk uit Duitsland gehaald worden.

    Daarnaast en door de sport diffuser het nu ook een must om een dakspoiler te hebben om de look compleet te maken. Hier ook meer over binnenkort .


  6. #6
    PaudiA's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2018
    Posts
    3.426
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A3 1.6 TDI naar S-Line ombouw

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door henkkeumus Bekijk Berichten
    Diffuser update

    Vandaag de diffuser onder handen genomen, ging er vanuit dat dit een kut werk zou gaan worden maar dit bleek heel erg mee te vallen.

    De begin (oude) situatie (trekhaak al gedemonteerd :P );





    Diffuser zit vast met 2 kleine schroeven aan de zijkanten en voor de rest een klik-systeem. Deze gedemonteerd en met wat wrikken kwam de oude diffuser los.



    Daar kwam het eerste "probleem". De vorige eigenaar heeft zelf een gat voor de trekhaak gemaakt. Ik wou eerst de hele trekhaak gewoon demonteren maar deze blijkt vastgelast aan het frame en eigenlijk is een trekhaak ook wel handig. Daarnaast is de trekhaak afneembaar dus heb ik besloten eenzelfde soort gat in de S-Line diffuser te maken.







    De diffuser even op z'n plek gedrukt en weer gemonteerd en het resultaat mag er zijn. Ik ben er nog niet helemaal over uit of de trekhaak ervoor moet, alleen zo'n stekkerdoos is ook een raar gezicht..








    Voor nu liggen de veranderingen even stil, ik ben momenteel op zoek naar S-Line hemel bekleding en A-Stijlen (interieur). Deze zijn moeilijk te vinden en moeten waarschijnlijk uit Duitsland gehaald worden.

    Daarnaast en door de sport diffuser het nu ook een must om een dakspoiler te hebben om de look compleet te maken. Hier ook meer over binnenkort .
    Stekkerdoos achter de bumper plaatsen,uit het zicht.
    MUSIC IS MY DRUC AND MÖTORHEAD IS MY DEALER

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A3 1.6 TDI naar S-Line ombouw

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PaudiA Bekijk Berichten
    Stekkerdoos achter de bumper plaatsen,uit het zicht.
    Ja maar het gedeelte waar de haak aan zit is gelast dus dat zal altijd uitsteken. Dat eraf halen vind ik zonde i.v.m. misschien verkopen van auto later. Dus ik denk dat ik de haak er weer achter hang.

    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door henkkeumus; 13-09-19 om 18:34.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A3 1.6 TDI naar S-Line ombouw

    Kleine update

    Vandaag het verlossende telefoontje van de Audi dealer, de dakspoiler is binnen .
    Direct na het werk naartoe gereden om hem op te pikken en te passen.







    Direct even op het dak gepast om te kijken hoe het gaat staan en dat ziet er prima uit .







    Ligt klaar om morgen of volgende week naar de spuiter te gaan, hopelijk volgende week klaar dus en dan kan die er van 't weekend op...

  10. #9
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A3 1.6 TDI naar S-Line ombouw

    Mooie upgrade


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A3 1.6 TDI naar S-Line ombouw

    Dakspoiler is terug van de spuiter en ziet er goed uit .



    Zaterdag vroeg op om voor de voetbal dit geheel aan de auto te knutselen.
    Derde remlicht heeft een aantal aanpassingen nodig om nu passend te maken, de afstand van de clipjes is nu natuurlijk een stukje verder met de dakspoiler erop.



    Daarna kan de tape eraf om de kit groef schoon te maken, deze ontvet en droog gemaakt waarna ik er een dikke laag carrosserie kit overheen gekwakt heb..





    Dit moment moest binnen een minuut gedaan worden i.v.m. het hard worden van de kit, dus heb geen foto's van het plaatsen en uitlijnen van de spoiler . Omdat het derde remlicht vastklikt in de achterklep is dit een mooie uitlijn punt. Waarna deze vast zit wordt de spoiler eigenlijk al rechtgetrokken en hoef hem maar een paar MM te helpen.



    Zaterdagochtend de auto neergezet en zondagavond de auto weer opgehaald en zeer blij met het resultaat .






  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    112
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A3 1.6 TDI naar S-Line ombouw

    Mooi project
    Audi A6 3.0 TDI 245pk Quattro S-tronic 2012

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A3 1.6 TDI naar S-Line ombouw

    Wederom niet stil gezeten en het een en ander besteld voor de Audi wat komende week moet aankomen en ergens volgend weekend gemonteerd zal worden .

    - OEM Sline deur instaplijsten


    - Sline pook knop


    - Chromen Sline askbak/deurlijsten
    [imghttps://i.ebayimg.com/00/s/NzI2WDU0NQ==/z/GksAAOSw7mldsJrJ/$_85.JPG[/img]


    Wat er nu nog op mijn wishlist staat;

    Optisch:
    - Sline chromen pook sierlijst
    - Chromen dakrails
    - Sline honinggraat grille
    - Sline zwarte hemel, zonnekleppen, interieurlampen, A-stijlen, B-stijlen
    - Voetruimte verlichting
    - Dynamic knipperlicht in spiegels en achterlamp

    Technisch:
    - Licht/regen sensor inbouwen (en automatische lichtknop) voor CH/LH functie en automatische wisser
    - Elec. verstelbare spiegels (al weet ik niet of dit helemaal mogelijk is ivm kabelboom)
    - Stoelverwarming kabelboom inbouwen als het geld en tijd het toelaat
    - PDC (Parking Distance Control) en eventueel camera voor in de grille voor HBA (High Beam Assist)

    Het uiteindelijke doel is deze A3 bomvol opties te gooien, het is een A3 uit 2012 dus in mijn inziens nog dubbel en dwars waard..

    Laatst gewijzigd door henkkeumus; 27-10-19 om 09:25.

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A3 1.6 TDI naar S-Line ombouw

    Weer een update .

    De chromen deurlijsten zijn binnen gekomen evenals de asbak.
    Uit Engeland een chromen pook sierlijst op de kop weten te tikken dus die set is compleet.
    Daarnaast ook een S-Line pook besteld, deze is ook binnen gekomen waarmee dit gedeelte nu "klaar" is .







    Op een sloop kwam ik speaker grilles tegen met het BOSE logo erop, deze zijn normaliter erg duur (setje kost zo €70,-) en ik mocht ze voor 15,- meenemen, natuurlijk gedaan en vanaf heden op zoek naar BOSÉ subwoofer en speakers die erbij horen .





    De instaplijsten die ik had kwamen van Ali Express. Waren opzich prima maar aangezien ik nu toch volledig OEM S-Line ga konden deze er natuurlijk niet ontbreken. Via Ebay een aantal originele deurlijsten weten te bemachtigen en gemonteerd .

    Foto van montage ontbreekt en zal later gemaakt worden!

    Boven origineel s-line deurlijsten, onder de chinese variant op de orginele lege deurlijsten.


    En last but not least; door het browsen op het internet stuitte ik op een supernette S-line interieur set stof/leder voor een prijs die ik niet kon laten staan... Vandaag opgehaald en gemonteerd, super blij mee aangezien dit de hele auto een andere look geeft en een heel stuk netter is dan het oude lederen S-line wat erin zat.

    Goede foto's zal ik van 't weekend even maken maar een sneakpeek;




  15. #14
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A3 1.6 TDI naar S-Line ombouw

    Goed bezig


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •