Pagina 10 van 13 EersteEerste ... 678910111213 LaatsteLaatste
Resultaten 181 tot 200 van de 250

Onderwerp: vitamine van DrBuergi

  1. #181

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door viermaal Bekijk Berichten
    ik heb eigenlijk geen idee, mischien is hij wel met vak.
    of de toeleverancier is met vak...............

    hoe gaat het met jou tubbie?

    Erg goed, hij is de laatste paar weken erg zuinig
    Ik heb de bak er weer onderuit liggen om nog meer keerringen te vervangen.
    En de bak kan er in principe wel weer onder maar ik zit nog te wachten op een stuurhuisdemper, die had ik nog niet... ben benieuwd of dat wat effect gaat hebben.
    Bovendien ben ik nog wat aan het aansterken, het maakt nogal wat verschil of je de bak voor of na de bouwvak probeert op te tillen

    Het startprobleem heb ik waarschijnlijk ook gevonden, 3 van de 5 injectoren lekken, heb ze laten reinigen maar ze blijven druppen. Met gevolg s'mochtends een poel benzine op de zuiger dus slecht aanslaan met een partij rook.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chaos Bekijk Berichten
    Dan moet ik ook maar ff zo'n ding bestellen denk ik?
    Ik laat het je wel weten of het wat helpt.

  2. #182
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.703
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door herman 100quattro Bekijk Berichten
    Erg goed, hij is de laatste paar weken erg zuinig
    Ik heb de bak er weer onderuit liggen om nog meer keerringen te vervangen.
    En de bak kan er in principe wel weer onder maar ik zit nog te wachten op een stuurhuisdemper, die had ik nog niet... ben benieuwd of dat wat effect gaat hebben.
    Bovendien ben ik nog wat aan het aansterken, het maakt nogal wat verschil of je de bak voor of na de bouwvak probeert op te tillen

    Het startprobleem heb ik waarschijnlijk ook gevonden, 3 van de 5 injectoren lekken, heb ze laten reinigen maar ze blijven druppen. Met gevolg s'mochtends een poel benzine op de zuiger dus slecht aanslaan met een partij rook.


    Ik laat het je wel weten of het wat helpt.
    ff vervangen mischien/

    Fuel Injector OEM Numbers
    #0437502043, 0437502032, 03513355C, 035133551F, 035133551C


    Bosch nr -2470437502043
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  3. #183

    Standaard

    Ik heb een hele zooi bij olli besteld waaronder ook injectoren, mogen ook wel een keer na 2.5 ton

  4. #184
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.703
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door herman 100quattro Bekijk Berichten
    Ik heb een hele zooi bij olli besteld waaronder ook injectoren, mogen ook wel een keer na 2.5 ton
    ik haal ook het meeste bij olli, maar het kleine grut gewoon bij de dealer.
    je merkt wel dat er idd steeds minder van spec spul leverbaar is.
    maar ik heb via mijn schoonvader het speciale tooltje 3215 laten draaien. deze gebruik je om de grote O-ringen op de injector te plaatsen (wel ff een klein beetje vet of benzine gebruiken) das echt een opluchting dan alleen met het handje.
    met de hand heb ik er dus al weer 3 gesloopt heb er al weer 4 ff snel gehaald bij de dealer maar dit zijn zekers niet dezelfde als olli verkoopt!
    mocht je zover zijn geef ff een seintje, kunnen weer weer ff wat afspreken

    vandaag dus ff het slakkenhuis van de turbo gelost en (voor mij) goed gedraaid en vastgemaakt.
    nu zitten de dynam en alle riemen en stelplaatjes/schroeven op zijn plaats zodat ik alleen nog maar de luchtventilatiekap hoef te plaatsen en vast te zetten samen met het spannen van de riemen, IC en slangen monteren
    dan kan de gril lampen en bumper weer op zijn plaats. ik ben alleen nog niet helemaal klaar met de juiste plaatsing van de injectorslangen (en natuurlijk nog 2 O ringen) dan de luchtkoeling/rotor/verdeelkap/bougi's en de olie peilling.
    dan maar starrten............................
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  5. #185
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.703
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    wel de update.
    gestart maar aanslaan............. niet.
    vonk brandstof enz.
    maandag maar ff proberen ofdat ik een foutmelding kan vinden via de diag.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm


  6. #186
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.703
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    wel de motor draaid weer als een zonnetje.
    er was een draadje afgebroken op een Kjet aansluiting.
    nog ff wat rommelen aan de koppelings cilinderslaaf en we kunnen weer rijden.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  7. #187

    Standaard

    bedoel je de warmdraairegelaar? de K-jet zelf gebruikt niet zoveel draadjes

  8. Ad
  9. #188
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.703
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door herman 100quattro Bekijk Berichten
    bedoel je de warmdraairegelaar? de K-jet zelf gebruikt niet zoveel draadjes
    als ik het corect heb, de aanstuuring van de fuelcutoff.
    geen contact geen brandstof
    maar hij loopt weer dus ff afwachten wat er met de hyd koppeling moet gebeuren.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  10. #189
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.703
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    heerlijk, hij is weer helemaal klaar.
    nog ff een kleinstukje gereden voordat ik moest werken en ben bijna helemaal teverden.
    nog wat kleine schoonheids foutjes weg werken, maar de omruil/wisseling en aanpassingen werken nu allemaal naar behoren
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  11. #190
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.427
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    En, binnen hoeveel seconden ben je vanaf nu je rijbewijs kwijt Volker ?

    Goed om te lezen dat de LuxoBarge het weer goed doet.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  12. #191
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.703
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk Berichten
    En, binnen hoeveel seconden ben je vanaf nu je rijbewijs kwijt Volker ?
    pas op wie er mee leest Steef
    eigenlijk nog geen idee

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk Berichten
    Goed om te lezen dat de LuxoBarge het weer goed doet.
    hij moet nog wat verders gepimpt worden, aleen heb ik ff geen beurs meer
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  13. #192
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard

    Haha, mooi dat alles werkt nu volkert. Ben benieuwd hoe dat nu rijdt

  14. #193
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.703
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Y0®iZz Bekijk Berichten
    Haha, mooi dat alles werkt nu volkert. Ben benieuwd hoe dat nu rijdt
    gisteren een lang stuk gereden, via binnendoorweggetjes naar hoek van Holland.
    op de terugweg zekers een halfuur gevolgd door een politieauto dus letterijk exact volgens voorschrift gereden
    daar kwam ik erachter dat na ca 1 a 2 min de linker richtingaanwijzer voor opeens ophoud (achter knippert deze wel vrolijk door) en op het laatste stuk sloeg de motor 2x af bij stilstaan voor een verkeerslicht, dit was waarschijnlijk te verwijten aan een bijna lege tank, want na vullen kwam dit niet meer voor
    nu alles netjes bleef zitten tijdens de shakedouwn ga ik van de week nog ff alle montagepunten van de uitlaat controleren
    ik heb nl het gevoel/geluid dat er nog wat gas ontsnapt tussen de douwnpijpe en de Kat.
    ook was ik ff vergeten de "snorkel"terug te plaatsen op de luchtinlaat en dat merk je wel aan de motor met dit warme weer.
    egenlijk wel een beetje stom natuurlijk, alleen ben ik tevens bezig met een aanpassing aan de deksel vd luchtfilterkast (2e exemplaar) om hiervoor een grotere luchtdoorlaat te creeëren en had dus de snorkel in de garage laten liggen.
    tevens moet ik ook opzoek naar een stukje hittenwerende plaat/folie (zoals Boba2 ook nog zogt voor zijn comp) om op het luchtfilterhuis te plakken (EOE bij audi) dit omdat de oude bijn op is en de zaak echt 10cm van de turbo af zit........
    kwa rijden gaat voor de rest alles uitstekend, ik heb behalve het bovenstaande geen klachten(-behalve de turbo druk, die komt momenteel tot 1.4 1.5 op de digimeter) maar nog wel een paar kleine projectjes die langzaam door gaan (luchtfilterkast/turbodrukmeter plus nog div upgrade voor het interieur en exterieur.

    wel merk ik een veel stillere/soepelere motor loop en veel makkelijker(directer) starten en natuurlijk het totaal wegblijven van enig getik vd hyd klepstoters.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  15. #194

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door viermaal Bekijk Berichten
    ...
    ik heb dus nu een bruikbare K24/700 van een 3B motor, nooit geweten dat die olie leidingen daarvan langer waren
    dus met redelijk moeite de leidingen gelost, kan ik weer ff een paar nw boutjes en moeren halen.
    Blijkbaar zijn de olieleidingen naar een 3B turbo anders dan standaard MC. Denk je dat de leidingen van een 3B/AAN te gebruiken zijn met een standaard MC2 turbo?

    Ik heb een olieaanvoerslang nodig voor mijn MC2, maar deze zijn niet meer te krijgen. De versie voor 3B/AAN vind je wel overal. Zou het passen? Beter te lang dan te kort denk ik dan? En dan ben ik ook meteen klaar voor die dikkere turbo...

  16. #195
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.703
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    nou zo makkelijk is het ook weer niet.
    mijn turbo zou afkomstig zijn van een 3B, maar kwam dus van een later type AAN ca 95 oid.
    en helaas deze leidingen passen dus niet.
    wat je wel kunt doen is deze aansluitingen gebruiken, deze passen 1 op 1 en er een passende teflonleiding met bewapening op zetten.
    de RVS pijpjes zijn iets langer dan een orgi en dus de teflonleiding ook je kunt deze qua lengte niet gebruiken als maat (wel de diameter) die flensen zijn niet alleen geperst maar ook nog eens gelast (beetje overkill)

    ik heb momenteel een spec hyd slang er tussen zitten alleen kan deze dus snel verouderen en gaan lekken, maar is wel ff makkelijker om de maatvoering te kunnen bepalen
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  17. #196

    Standaard

    Bedankt voor de nuttige info. Ik had gehoopt dat het gewoon ging passen, maar blijkbaar dus niet... Eerst maar eens ergens een slang op de kop tikken.

  18. #197
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.703
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: vitamine van DrBuergi

    weer een update.
    voor de kerst 2009, stopte de tq ermee, probleem defecte verdeler.
    aflaten slepen naar de garage alwaar deze ruim een maand heeft gestaan. zelf maar een zoektochtje gemaakt naar een nw verdeler en gevonden. toen begon de ellende eigenlijk pas.
    de garage kon het probleem van niet starten niet vinden en deed achter mijn rug om zaken die ik al reeds gecontroleerd had.
    hierbij werd ook mijn "oude "benz pomp terug geplaatst want deze deed het wel (de nw ook, maar dat was volgens hun niet zo)
    afin na 2 en halve maand de tq naar pedro afgesleept.
    deze berichte mij na een redelijke zoektocht dat de dist gewoon verkeerd stond en de spanner verkeerd om zat waardoor deze ook te strak stond. deze zaken veranderd en alles was weer wel.

    na navraag bij de garage, bleek dat de monteur zonder overleg de dist had losgemaakt en opnieuw had afgesteld........
    tevens begon mijn brandstof pomp (de oude) vreeslijk te huilen en heb ik deze vandaag maar weer om gedraaid met de nw pomp. dit gaf eindelijk rust.
    alleen gaf mijn brandstof meter een continue volle tank aan en bleek na demontage dat deze geblokkeerd was, nu na losmaken geeft deze alleen een lege tank aan............
    ja hoor de brandstofvlotter is dus ook aan gort, leuk

    voor de rest rijd de tq weer heerlijk (dank zij Pedro) en ik neem aan dat deze nu weer wat zuiniger moet gaan rijden dan het afgelopen half jaar, zonder veel extra kosten.
    ik weet dat ik de startmotor mag gaan vervangen, net zoals de olie leidingen tussen de turbo en het blok. de ene heb ik gebruikt gevonden en kan ik de nood oplossing vervangen, de andere lekt wat olie tussen de aansluitingen van de pakking ) te vaak losgehaald en terug gezet zonder extra vloeibare pakking oid, wat dus niet echt goed blijkt te zijn.
    iemand nog advies welke vloeibare pakking hiervoor het beste is
    ook is de tq weer toe aan een wielvlucht afstelling rondom, vooral L achter staat wat vreemd onder de wagen.
    voor de rest moet ik wat tijd gaan spenderen aan het inbouwen van div goodies die ik in de afgelopentijd heb verzameld.
    als het weer tenminste lekker blijft gaat dit wel weer goed komen.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  19. #198

    Standaard Re: vitamine van DrBuergi

    Mooi dat hij weer op de baan is. Kan je niet de originele pakkingen gaan halen voor de turbo aan en afvoer? De blokzijde zat bij mij in de pakkingset van het onderblok, en de andere ben ik los gaan halen. Kost weinig, en is mooi dicht dan.

  20. #199
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.703
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: vitamine van DrBuergi

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rosse Bekijk Berichten
    Mooi dat hij weer op de baan is. Kan je niet de originele pakkingen gaan halen voor de turbo aan en afvoer? De blokzijde zat bij mij in de pakkingset van het onderblok, en de andere ben ik los gaan halen. Kost weinig, en is mooi dicht dan.
    die pakkingen had ik reeds gekocht en verbruikt.
    om een 2 x er zekers van te zijn gebruik ik nu extra een vloeibare pakking erbij.
    qua ruimte is en blijft het een lastige klus, ook nadat je bv de dynamo verwijdert.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  21. #200
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.703
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: vitamine van DrBuergi

    wel de wagen is na wat probs wederom APK goed gekeurd voor een jaar.
    heb nu de achterremklauwen van CAC erop en de olie lekkage is weer verholpen.
    eens wat tijd gaan investeren in het uiterlijk en interieur, dit ziet er nu niet echt fris meer uit en geeft een erg afgeleefde ervaring aan de tq. tevens wederom de airco laten afvullen, hij werkt merkbaar minder, wat wel mag na 4jr
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

Pagina 10 van 13 EersteEerste ... 678910111213 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •