Pagina 8 van 13 EersteEerste ... 456789101112 ... LaatsteLaatste
Resultaten 141 tot 160 van de 250

Onderwerp: vitamine van DrBuergi

  1. #141
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.704
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    die watertemp was alleen ff op het eerste stukje, waarna hij er ook wat uitgooide.
    daarna (met ca een 3/4 litr) geen probs meer gehad.
    dat fluiten was trouwens daarna (na rep) niet meer aanwezig.\het slangentje nr de N57 was gewoon niet helemaal vast geschroeft (slangeklem)
    het gepruttel lijkt mij dan ook vanaf het spruitstuk te komen, alleen de drukopbouw tot maar 0,9bar bevalt me idd nog niet echt.
    maar als de turbo niet genoeg druk meer opbouwd, door een lekke uitlaat lijkt het me wel mogenlijk.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  2. #142

    Standaard

    Als het inderdaad een gescheurd uitlaatspruitstuk is, toch maar ineens die motorsteunen vervangen. Ik had in het verleden al gehoord dat dit de oorzaak zou zijn van die kapotte spruitstukken, en bij het demonteren bij de mijne (ex-steve) bleken de motorsteunen inderdaad compleet verrot. Dat uitlaatspruitstuk is ook al gelast geweest...

  3. #143
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.704
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rosse Bekijk Berichten
    Als het inderdaad een gescheurd uitlaatspruitstuk is, toch maar ineens die motorsteunen vervangen. Ik had in het verleden al gehoord dat dit de oorzaak zou zijn van die kapotte spruitstukken, en bij het demonteren bij de mijne (ex-steve) bleken de motorsteunen inderdaad compleet verrot. Dat uitlaatspruitstuk is ook al gelast geweest...
    dat kan idd een reden zijn, alhoewel volgens de garage en RDW steekproef deze nog goed zaten.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  4. #144

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rosse Bekijk Berichten
    Als het inderdaad een gescheurd uitlaatspruitstuk is, toch maar ineens die motorsteunen vervangen. Ik had in het verleden al gehoord dat dit de oorzaak zou zijn van die kapotte spruitstukken, en bij het demonteren bij de mijne (ex-steve) bleken de motorsteunen inderdaad compleet verrot. Dat uitlaatspruitstuk is ook al gelast geweest...
    Idd, die heeft een ééndelig en is er veel gevoeliger voor. Was dus ook gescheurd, en heb ik laten lassen. De oorzaak ligt echter voornamelijk in de legering van het metaal. Audi heeft die fout later zelf toegegeven. Een kapotte motorsteun versnelt het proces natuurlijk alleen maar
    De 2-delige spruitstukken staan bekend als veel beter, maar bij mij was hij op 290k ook gescheurd. De motorsteun was los in 2 gescheurd, en het feit dat het blok getuned is zal er ook niet aan geholpen hebben.

    Oplassen is echter de enige rationele oplossing, want een nieuwe kost een pak geld (en is dacht ik niet meer leverbaar). 034 heeft er eentje in het aanbod, maar voor dat geld kan je de oude al een stuk of 10 keer oplassen...
    Quattro Powaa

  5. #145
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.704
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steve Bekijk Berichten

    Oplassen is echter de enige rationele oplossing, want een nieuwe kost een pak geld (en is dacht ik niet meer leverbaar). 034 heeft er eentje in het aanbod, maar voor dat geld kan je de oude al een stuk of 10 keer oplassen...
    tja oplasssen.
    de ene weet zeker dat dat echt houd, de ander weer niet.
    eerst maar ff kijken wat er exact aan defect is.
    wbt leverbaarheid, ze zijn er weer wel, alleen het tussen pakking (bij 2delige) weer niet
    de 3 cilinder helft kost ca 315 euri de 2 cilinderhelft maar 250

    eerst ff tijd vrij zien te maken voor een druk test, meteen ff een spiegeltje op een steeltje zoeken om rond te speuren onder de inlaat.

    ofdat het geluk is of niet er lekt nergens olie, de kop is niet door oid, de kans bestaad nl ook nog dat de voering/demping in de aanzuigslang nr de IC de zaak blokkeerd. met de rest verwacht ik eigenlijk weinig probs, ofschoon het natuurlijk ook de turbo zelf kan zijn.

    om daar ff op door te gaan, wat is eigenlijk het onderscheid tussen de KKK24 op de MC/ 3B en aanverwanten tov de RS?
    iemand een idee?
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm


  6. #146

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door viermaal Bekijk Berichten

    om daar ff op door te gaan, wat is eigenlijk het onderscheid tussen de KKK24 op de MC/ 3B en aanverwanten tov de RS?
    iemand een idee?
    Op de site van Karl Steinmuller vind je de verschillen tss de K24 7000 en 7200 (RS2).

    http://mtsonline.mt.funpic.de/turbolader.html
    Quattro Powaa

  7. #147
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.704
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steve Bekijk Berichten
    Op de site van Karl Steinmuller vind je de verschillen tss de K24 7000 en 7200 (RS2).

    http://mtsonline.mt.funpic.de/turbolader.html
    ikm had hiervan nog de oude link en die werkte niet meer.
    gelukkig hebben we nu de juiste weer.

    wbt de tq idd het spruitstuk is door en wel exact bij de turbo motageplaat.
    tja dat je dan niet echt meer druk opbouwt vind ik niet gek.
    alle slangen/leidingen nogsteeds dicht.
    nu maar ff gaan opteren welke werkzaamheden ik ga doen qua kosten.
    op dit moment zou ik de kop lichten om direct aan de spruitstukbouten te kunnen komen.
    dus ook een nw (20V) koppakking, nw hyd klepstoters en meteen de aangepaste kopkoelpijp van de 20V pas maken (uitboren koelwaterkanaal) nw waterpomp/pakking dist snaar en geleide rollen, spruitstuk en aanverwante zaken (kopbouten moeren pakkingen ed)

    zou het evt ook nog zinvoller zijn om de kleppen en kanalen (met aanverwante art) mee te nemen?
    natuurlijk wel zinvoller om de motorophanings rubbers mee te nemen en dan eigenlijk ook de versn bak oph rubbers, toch?
    evt andere ideeén die hier direct mee te maken kunnen hebben ook graag (een nw turbo evt RS is niet direct betaalbaar, tenzij noodzakelijk) spuieen.


    bvd
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  8. Ad
  9. #148

    Standaard

    De kop lichten zal wss een must zijn, want ga er maar van uit dat verscheidene van die spruitstuikbouten zullen afbreken. Bij mij was het die vlak boven de turbo die al enige en laatste afbrak... viel niet uit te boren wegens schrik om een koelkanaal te raken, dus ging het kopje eraf.

    De kop zou ik gewoon laten beoordelen door een vakman. Mss eens een klepje lichten om te zien wat de toestand is, maar als het ok is => zo laten. Bij mij is dit ook gecontroleerd bij een revisiebedrijf, en daar zeiden ze afblijven (vond ik niet slecht, op 290.000km).

    Die koelpijp is wel interessant ja, had ik graag ook nog gehad.
    Quattro Powaa

  10. #149
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.704
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    wel het begin is er.
    zojuist een nette uitlaatspruitstuk gescoord, compleet en niet gescheurd via een 100online foremlid
    nu de rest ff binnen krijgen en hopelijk wat tijd hebben om het af te maken........................
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  11. #150
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.458
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Volkert kan weer aan den knutsel
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  12. #151

    Standaard

    mooi!

    en nu hoop ik met je mee dat er geen bouten afbreken bij het demonteren. En bekijk die motorsteun maar ineens goed
    Quattro Powaa

  13. #152
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.704
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    motor en bak steunen/lagers worden direct vervangen tzm de dist en waterpomp daar de kop er toch afgaat.
    daarom ook meteen de 20V koppakking etc etc.......
    nog evt meer ideeen?
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  14. #153

    Standaard

    Ik zou toch eerst zien of hij er niet toevallig afkomt zonder afgebroken draadeinden. Zomaar de kop lichten is nu ook weer niet nodig...

  15. #154
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.704
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rosse Bekijk Berichten
    Ik zou toch eerst zien of hij er niet toevallig afkomt zonder afgebroken draadeinden. Zomaar de kop lichten is nu ook weer niet nodig...
    TJA, waarom risico nemen als het blijkbaar altijd verkeert gaat.
    die exxtra prijs voor een koppakking is het niet, de dist zou dit jaar toch vervangen moeten worden, daarom dan alles maar in 1 x
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  16. #155
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.704
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    ondertussen reeds de bouten, moeren en ringetjes bij de dealer opgehaald.
    meteen ook een domper,
    de tussen slang van de koppelings gever cilinder naar de nemercilinder is lek.
    ach ff en nw bestellen, denk je dan:
    VAG nr 443721477E voor>> 44-J-300 000* en die is EOE.
    ff verder gevraagt bij de 100 online kenners en die gaven deze aan als juiste:
    VAG nr 431721465
    en vraag je bij de dealer hiernaar................................... EOE
    tja das balen, gelukkig nog bij een forum lid in D er ff 1tje kunnen kopen
    dan eerst ff de slang vervangen, ontluchten en nr de garage rijden om te kunnen sleutelen.
    Maar ff nog de laatste onderdelen opwachten (alle pakkingen, lagers, steunen, turbo drukslangen ed)
    loopt trouwens al aardig op de euri uitgaven, maarja als je weer wilt rijden..................
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  17. #156

    Standaard

    ik zou ongeacht hoeveel tapeindes er afbreken in de kop ze gelijk vervangen.
    de kosten zijn niet de grootste maar het kan je achteraf veel werk besparen
    Trying is the first step towards failure.
    http://www.typ8185-forum.nl

  18. #157
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.704
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door januzzzz Bekijk Berichten
    ik zou ongeacht hoeveel tapeindes er afbreken in de kop ze gelijk vervangen.
    de kosten zijn niet de grootste maar het kan je achteraf veel werk besparen
    nee die worden allemaal vervangen, daar neem ik zekers geen risico mee.
    maar bedankt voor de tip.

    von het wel vreemd trouwens, dat de wastegate aansluiting geen pakking gebruikt, alleen de 20 heeft diewel.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  19. #158
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.704
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    Vandaag de eerste stap maar weer gezet.
    daar de hyd koppelingslang lek was -en hij al reeds 4 weken stil stond- was natuurlijk het systeem leeg.
    vorige week gelukkig nog een orgislang te pakken gekeregen (zijn niet meer leverbaar) heb ik deze maar erop gezet.
    eigenlijk een klusje van nix. de aansluiting op de gever loopt vanaf een remleiding in een rubberophanging met 2 messing afdichtringen.
    de remleiding steeksleutelmaat 12 de slang 19.
    exakt op deze aansluiting hangt hij aan een steun waarin een rubber ring is geplaatst.
    pas als deze los is (remnippel losdraaien) komt hij vrij en kun je hem aan de nemer losschroeven met steeksleutel 14.
    monteren natuurlijk in omgekeerde volgorde.
    totaal neemt dit 10 a 15 min in beslag.Natuurlijk zit het wel weer op een lastig te berijken plaats waardoor een brug een stuk makkelijker is (mits je deze hebt) in mijn geval even op de krik en daarna zeker stellen met 2 assteunen.
    Hierna moet natuurlijk de zaak weer ontlucht worden.
    mijn vorige zelf gemaakte set om te ontluchten heeft mij broer niet overleeft, daarom komt er morgen maar eens een orgi set in huis (wat dus betekend dat ik morgen pas ga ontluchten)
    hierna heb ik een afspraak gemaakt met mijn garage om gebruik te mogen maken van een werkplaats met brug om het uitlaatspruitstuk te gaan vervangen. ik verwacht nl morgen cq woensdag alle delen pakkingen ed binnen te hebben.
    ik ga in ieder geval ff proberen hiervan wel wat foto's te maken. al is het alleen maar makkelijk om alles na te kunnen zien wat je los haalt (en weer terug mag plaatsen) of en klein beetje handleiding voor een ander.
    wel kreeg ik de tip om de montage punten op het spruitstuk (de buitenste) ietsjes groter te boren (van 10mm nr 11mm) om wat trekspanning kwijt te raken ivm het uitzetten bij hete motor/turbo.
    ik hoop nog steeds (daar de portemonee aardig leeg is) dat de turbo nog goed genoeg is om te gebruiken, zodat ik wat kan door sparen voor een alternatief. (of een K24 uit de RS of een GT2560R (GT28R) en de water/olie leidingen).
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  20. #159

    Standaard

    Zo'n grotere turbo heb je toch niets aan, als je de injectie niet aanpast?
    Quattro Powaa

  21. #160
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.704
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steve Bekijk Berichten
    Zo'n grotere turbo heb je toch niets aan, als je de injectie niet aanpast?
    bij de Kjet maakt dat weinig uit.
    het is eerder dat de poort wat groter is zodat je meer lucht kunt verplaatsen itt de standaard KKK24.
    de kkk24 is een prettige snelle turbo, maar het max heb ik al bereikten zelf de poort groter maken heeft weinig nut.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

Pagina 8 van 13 EersteEerste ... 456789101112 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •