Pagina 9 van 13 EersteEerste ... 5678910111213 LaatsteLaatste
Resultaten 161 tot 180 van de 250

Onderwerp: vitamine van DrBuergi

  1. #161
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.703
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    ff bij werken, de koppeling ontlucht met een easybleed set.
    das echt simpel en makkelijker dan mijn vorige systeem
    het werkt weer geheel naar behoren, meteen ff gebruik gemaakt van de wasplaats om hem wat op te schonen.
    morgen maar eens gaan beginnen met de werkzaamheden.
    nog ff door de uitleg van sanders 1B/2B project gebladerd.
    voel me in elk geval gesterkt in mijn voornemen om de gehele kop te lossen en de zaken te vervangen.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  2. #162
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.703
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    vandaag de benodigde onderdelen binnen gekregen.
    div pakkingen, motor/baksteunen, injector montageset, multieriem met waterpomp en geleidrol, en de aluminium IC pijp en silicone slangenset met klemmen.
    het enige wat ik nog niet besteld/meegenomen had zijn de aansluitingen van de olie/water toe/afvoer van de turbo.
    zoals het nu afgesproken is zal ik er morgen mee gaan beginnen. helaas kan het op zondag dan weer niet en zijn ze dinsdag ook gesloten ivm feestelijkheden. ik ging er van uit dat het met 2 dagen te doen zou moeten zijn en neem 1 dag extra voor het geval dat.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  3. #163
    Chaos's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    11.405
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard

    redelijk omvangrijk project zo, maa ride typ 44 rijd straks (Als alles goed gaat:P) weer als een trein.
    Audi 200 Quattro 20V | 2.2T 220pk | KONI Sport geel | H&R 40mm verlaging | 16" BBS V8 | GTM oliekoeler | GTM radiator | CAC RVS exhaust


  4. #164
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.703
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    zo ff bijkomen.
    vandaag speciaal de camera meegenomen (alleen vergeten de bat te controleren) dus leeg
    maar oke. alle elk aansluitingen losgehaald en gemerkt, voorzijde uitgebouwd (bumper lampen grill 2x ed)
    IC en slang verwijdert, koelslangen losgehaald, injectoren eruitgehaald (letterlijk ff iets opwippen en eruit)
    alle Vsnaren verwijdert en de beschermdeksels van de Dist tezamen met de poelie's waterpomp en snaar eraf.
    de poelies kwamen (na merking) redelijk makkeleijk los met de luchtsleutel,eigenlijk geen hulpstuk nodiggehad behalve voor de nokkenas poelie (ff tegengehouden met een dikke schroevedraaier)
    ben nu zover dat Ma de dynamo er af gaat om bij de moeren van de downpijp te komen.
    nog tegenvallers:
    ja.
    ik heb dus toch nog een aantal kleine zaken vergeten.
    voornamelijk de pakkingen van de olie en water aansluitingen van de turbo
    en wat kleine afdicht O ringen van de brandstofleidingenbanjo's
    2e de bouten/moeren van de uitlaat naar de Kat zijn totaal verrot, ik vermoed dat men daar eens wat mee gedaan heeft daar er 4 verschillende moeren en bouten voor gebruikt waren.

    tot dus ver nog nergens enig een scheur oid gezien aan het spruitstuk, maar maandag gaat de kop eraf!!
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  5. #165
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.703
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    speciaal vandaag de nw baterijen in de camera, heb ik hem aan laten staan (denk ik) dus leege bat ;(
    maar weer een heel stuk verders gekomen.
    De kop is eraf
    bleek dat ik dus een enkel spruitstuk heb, deze was voorzien van een scheur op 2 cilinders, maar tevens waren er 3 bouten verdwenen(afgebroken) 2 zaten er nog wel maar kwamen met de hand er gewoon vanaf 1 brak spontaan en de rest kwam er gewoon vanaf.
    dan de bouten van het luchtspruitsuk, hier bleven er 5 van zitten en daarvan heb ik er 4 met een griptang alsnog uit kunnen draaien.
    1 blijft zitten en die gaat morgen mee naar de BRABO. daar worden de afgebroken tapeineden eruit gehaald alsmede de laatst binnenzeskant.
    al met al ben ik dus erg blij dat ik al gekozen had voor de demontage van de kop. tevens controleren ze ofdat de kop nog extra werk nodig heeft.
    wel was ik onaangenaam verrast dat de vorige _monteur's/dealer?_ niet de noodzaaklijke moeren en bouten hebben gebruikt zoals voorgeschreven. Alle moeren en bouten die verot zijn waren oplossingen en helaas nu bijna niet normaal los te krijgen (nee ik praat niet over oxidatie van aluminium ed maar gewoon pisbakkenstaal.)
    heerlijk is nu wel dat de cilinder wanden en zuigers er goed uitzien, ook de nokkenas/sleepers zien er nog uitstekend uit.
    de turbo zelf is echt nog in een goede staat geen axiale speling of slingering te zien voelen.
    het is een "gewone" K24/700 en wordt nog ff niet vervangen door iets anders (tenzij iemand zich geroepen voeld om een k24/720 te ruilen of gewoon voor weinig kwijt wil )
    ook kwam ik erachter dat hoewel de kop los was, iets het nog vasthield. alle documentatie doorgeplozen, niets.....
    alles volgens de boekken was los...........
    blijkt dat het luchtspruitstuk van een MC2 een extra afvoerheeft naar de onderzijde van de auto, dit om vocht/olie ed dus naar onder af te voeren (de 2 stukken van de MC1 die ik thuis heb, hebben dit dus niet)
    ook is het handig om de montage punten van de dynamo te verwijderen, geeft je net ff iets meer ruimte om de olie leidingen los te krijgen aan het blok (ad turbo is het bijna onmogelijk)

    ook valt het nu op dat de motorruimte wel erg leeg is nu.............................
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm


  6. #166
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.703
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    ff een kleine update:
    de kop is naar de revisie.
    de tapeinden van de uitlat worden eruit gehaald
    de laatste bout van de lucht inlaat wordt losgehaald en op 1 plaats wordt er een scheurtje gerepareerd.
    de gehel kop word weer voorzien van nw klepgelijders, seals, hyklepstoters ed.
    kort om vrijdag mag ik hem weer ophalen zodat ik zaterdag de boel weer terug kan plaatsen.
    morgen maar ff de bak en motor steunen vervangen.

    meteen ff het kleppedeksel en de dist kappen weer zwart gespoten. staat weer wat netter
    Laatst gewijzigd door viermaal; 28-07-09 om 13:28. Reden: nw aktivitijd
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  7. #167
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.703
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    van morgen een belletje, Uw kop is klaar wilt u hem vandaag ophalen?
    supper service van Brabo.
    nw klepgeleiders, seals, hydklepstoters, ontkoold, gewassen, gelakt, tapeinde, schroevengaten voor de luchtinlaat gerepareerd (was 1 ingescheurd) enz gisteren (dinsdag) om 10:00 gebracht vandaag (wo) om 11:30 klaar.
    helaas vandaag alleen maar alles nr de garage gebracht, morgen weer sleutelen
    .
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  8. Ad
  9. #168
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.703
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    vandaag weer wat tegenslag, tijdens de montage 2 tapeinde afgebroken.
    natuurklijk de 2 rottigste, de onderste van cil 2 net boven de turbo en de bovenste van cil 4, zal je altijd weer zie.
    had net bijna alles hand vast gedraaid, maar deze twee moet met een verleng stukje van de ratel, je komt er anders niet bij.
    dus morgen weer ff terug naar de reparateur.
    wel alvast de motor steunen vervangen, eens kijken ofdat de hitten schilden Na montage van de kop ed nog terug te plaatsen is.
    kan pas de steunen op tork zetten als de zaak gedraaid heeft.
    ben trouwens wel het halve maantje van de nokkanastandwiel kwijt, hopenlijk heeft de dealer deze op voorraad anders kan de def montage van de dist tot maandag wachten
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  10. #169

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door viermaal Bekijk Berichten
    blijkt dat het luchtspruitstuk van een MC2 een extra afvoerheeft naar de onderzijde van de auto, dit om vocht/olie ed dus naar onder af te voeren ..
    Heb ik nog nooit gezien, waar komt ie precies vandaan en waar loopt ie naar toe?
    mijn motor heeft vrij veel olie in de inlaat en ik heb het idee dat het vanuit het inlaat spruitstuk komt.

  11. #170
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.703
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door herman 100quattro Bekijk Berichten
    Heb ik nog nooit gezien, waar komt ie precies vandaan en waar loopt ie naar toe?
    mijn motor heeft vrij veel olie in de inlaat en ik heb het idee dat het vanuit het inlaat spruitstuk komt.
    Dat is de opvangbakafvoer
    deze heeft thv intake 4/5 een gaatje waaraan een RVS remleiding zit. deze wordt gesteund door een RVS beugel en komt uit thv de rechtermotorsteun in een rubber? leiding die afloopt onder de wagen.
    de MC1 type heeft deze dus niet waardoor het teveel aan olie.water op de intake blijft staan.
    dus niet in de luchtaanvoer zelf.

    een teveel aan olie in de luchtinlaat zal eerder door de carterontluchting en/of de turbo komen.

    ik moet zeggen dat mijn inlaat systeem weinig tot geen olie in zich heeft (een beetje waas hier en daar)
    zelfs de gasklep is niet echt vuil of oliebedekt.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  12. #171

    Standaard

    ow ja dat ding, ik heb heb de inlaat aardig vol zitten, johan's 200 heeft het ook dus ik denk dat het zo hoort

  13. #172
    Chaos's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    11.405
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard

    Bietsje olie is goed joh... gaat de boel ook niet roesten... lekker gesmeerde luchtinlaat!
    Audi 200 Quattro 20V | 2.2T 220pk | KONI Sport geel | H&R 40mm verlaging | 16" BBS V8 | GTM oliekoeler | GTM radiator | CAC RVS exhaust


  14. #173

    Standaard

    Dat is snel zeg, mijn kop is al bijna 2 maanden binnen voor revisie, en nog steeds niet terug. (komt ervan waarschijnlijk als je zegt dat het niet zo heel dringend is..).

    Ook het half maantje van de nokkenas ontbrak bij mij, blijkbaar laat iedereen dit dus vallen Is wel goed leverbaar, maar in stock gaan ze dat niet hebben denk ik...

  15. #174
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.703
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rosse Bekijk Berichten
    Dat is snel zeg, mijn kop is al bijna 2 maanden binnen voor revisie, en nog steeds niet terug. (komt ervan waarschijnlijk als je zegt dat het niet zo heel dringend is..).

    Ook het half maantje van de nokkenas ontbrak bij mij, blijkbaar laat iedereen dit dus vallen Is wel goed leverbaar, maar in stock gaan ze dat niet hebben denk ik...
    men noem dat "halve maantje" bij audi een veerringetje...............
    lokaal had de dealer deze niet liggen,maar bij de vestiging Voorschoten had men er 10 op voorraad.
    N 0127082 a 0,53 ect. vind trouwens de engelse naam wel mooier: "woodruff key"
    vanmorgen de kop weer ff terug gebracht wegens de wederom 2 afgebroken tapeinde, was 3 uur later weer klaar.
    dus alles weer aan de kop aangebouwd en alle water/olie leidingen (nog zonder turbo) aan het blok gezet. de nw pakking en de kop erop. nu staat alles even op 40NM te wachten op morgen.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  16. #175

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rosse Bekijk Berichten
    Ook het half maantje van de nokkenas ontbrak bij mij, blijkbaar laat iedereen dit dus vallen Is wel goed leverbaar, maar in stock gaan ze dat niet hebben denk ik...
    Ik plak die dingen altijd angstvallig vast met McGuyver-tape, zeker als ik weet dat de boel lang open gaat liggen.
    En dat is niet voor niks

    Rare naam eigenlijk veerring terwijl het A: geen ring is en B: niet veert
    Ik heb het ff nagezocht maar het ding heet echt zo

    Die olie in de inlaat heb ik vandaag ff verder naar gezocht, luchtweger was vettig, Kap luchtweger+slang richting turbo zat onder de smeer, turbo zelf is dan weer kurkdroog, en slang richting IC + IC + spruitstuk zaten dan wel weer onder de olie

    Ik denk zelf toch aan een minder goed ontworpen carterontluchting, tenminste niet 1 die op 20+ levensjaren berekent is.
    Misschien nog dat het actief-koolstoffilter iets te actief is.

  17. #176
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.703
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door herman 100quattro Bekijk Berichten
    Ik plak die dingen altijd angstvallig vast met McGuyver-tape, zeker als ik weet dat de boel lang open gaat liggen.
    En dat is niet voor niks
    dat had ik ook gedaan, alleen met de revisie hadden ze hem in het doosje gedaan met alle andere onderdelen.....

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door herman 100quattro Bekijk Berichten
    Die olie in de inlaat heb ik vandaag ff verder naar gezocht, luchtweger was vettig, Kap luchtweger+slang richting turbo zat onder de smeer, turbo zelf is dan weer kurkdroog, en slang richting IC + IC + spruitstuk zaten dan wel weer onder de olie

    Ik denk zelf toch aan een minder goed ontworpen carterontluchting, tenminste niet 1 die op 20+ levensjaren berekent is.
    Misschien nog dat het actief-koolstoffilter iets te actief is.
    ff zo'n olie afscheider halen bij de dealer.
    ze hebben er eentje (zie plaatje) voor de VW Polo, Golf, Jetta, Passat, Audi A4.
    niet te kostbaar en het schijnt te helpen.

    gisteren ff vette pech.
    mijn turbo is kapot, men liet hem ff vallen...........
    in elk geval heb ik de on-kosten ervan vergoed gekregen)
    vanmorgen meteen CD gebeld en die had er nog eentje liggen, dus meteen ff de skoda TDI van mijn broer gepakt (hij moest om 13:00 vertekken voor zijn vakantie) en als een speer de turbo opgehaald.
    nou denk je het is vakantie tijd. wat moeten al die mensen dan op de weg. dus pas om 14:00 retour gekomen en kon mijn broer ook op pad.
    ik heb dus nu een bruikbare K24/700 van een 3B motor, nooit geweten dat die olie leidingen daarvan langer waren
    dus met redelijk moeite de leidingen gelost, kan ik weer ff een paar nw boutjes en moeren halen.

    dat wordt dus pas maandag. mijn eigen termijn van 3 dagen is dus nu ruim overschreden en ga de baas ff overhalen om nog een paar daagjes erbij te nemen

    wel de kop licht er weer op en ik was dus eigenlijk met de turbo montage bezig dan de distr en waterpomp wederom erop alle aansluitingen en andere delen er weer op, dan zou ik weer kunnen rijden
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  18. #177

    Standaard

    Die olie afscheider heb ik samen met nog wat dingen bij olli besteld, ze zullen niet voor niks op zn site staan.
    Is die jongen op vakantie ofzo??? het duurt echt heeeeeel lang voordat je mail terug hebt terwijl hij anders aardig vlot is.

  19. #178
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.703
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door herman 100quattro Bekijk Berichten
    Die olie afscheider heb ik samen met nog wat dingen bij olli besteld, ze zullen niet voor niks op zn site staan.
    Is die jongen op vakantie ofzo??? het duurt echt heeeeeel lang voordat je mail terug hebt terwijl hij anders aardig vlot is.
    ik heb eigenlijk geen idee, mischien is hij wel met vak.
    of de toeleverancier is met vak...............

    hoe gaat het met jou tubbie?

    vandaag weer een heel stuk verder gekomen.
    downpijp zit er weerop net zoals de waterkoeling aansluitingen van de turbo.
    nog ff een paar boutjes ophalen voor de olie leidingen. nokkenas corect op tijd zetten tzm de krukas en de dist erop.
    alle rubbertjes van de injectoren eraf gehaald en de meeste elk en vacuum leidingen gemonteerd,
    die downpijp montage kost mij gewoon veel tijd omdat mijn handen te groot zijn..............
    ach ik ben nu in elk geval van wat vellen af
    mijn grootste ergenis was eigenlijk het zo ontzettend vast zitten van div boutjes en moeren op de turbo om de olie/ waterleiding eraf te krijgen dat de leidingen wat getrodeerd waren.
    dit breek me nu dus weer op om ze strak terug te krijgen. maar ja nw kopen kan altijd nog
    tja je probeer toch ruim 200 euri in je zak te houden.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  20. #179
    Chaos's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    11.405
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door herman 100quattro Bekijk Berichten
    Die olie afscheider heb ik samen met nog wat dingen bij olli besteld, ze zullen niet voor niks op zn site staan.
    Is die jongen op vakantie ofzo??? het duurt echt heeeeeel lang voordat je mail terug hebt terwijl hij anders aardig vlot is.

    Dan moet ik ook maar ff zo'n ding bestellen denk ik?
    Laatst gewijzigd door Chaos; 04-08-09 om 11:14.
    Audi 200 Quattro 20V | 2.2T 220pk | KONI Sport geel | H&R 40mm verlaging | 16" BBS V8 | GTM oliekoeler | GTM radiator | CAC RVS exhaust


  21. #180
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.703
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chaos Bekijk Berichten
    Dan moet ik ook maar ff zo'n ding bestellen denk ik?
    het is een upate die wel goed is en erg makkelijk.
    heb het zelf nog steeds niet gedaan...............

    maar ff back on topic.
    de wagen is nu voor 90% klaar.
    dwz de olieretour slang moet ik gaan vervangen door een nw. de oude is te ver verbogen dat het niet meer wil passen
    en heb ik de koudstart injector verkeer om gezet, nu past hij wel in 2 standen, alleen wil de stekker dat nu niet
    daarom is het laatste stukje nog niet af, hopenlijk komt de slang snel en heb ik morgen nog ff tijd om wat af te maken (vakantie dagen kan ik ff niet meer opnemen)
    op zijn laatst zal het zaterdag D- dag moeten worden.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

Pagina 9 van 13 EersteEerste ... 5678910111213 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •