Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 40 van de 40

Onderwerp: Audi S4 B6 Avant project

  1. #21
    Diepenmaat's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2014
    Leeftijd
    32
    Posts
    86
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Audi S4 B6 Avant project

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door figjam Bekijk Berichten
    Dit is de bestuurders kant. Deze is het ergste van de 2.
    Ik heb nog 1 goede tweede handse voor je. Mocht je er belang bij hebben. Deze komt van cilinder bank 1 af!
    Want ik heb hem toen die tijd vervangen voor niks! Het onderdeel kostte mij toen 650 euro. Daar moet de diamantplaatje (klein ringetje) van 50 euro ook bij worden vervangen. Althans dat werd mij geadviseerd!
    De nokkenasversteller heeft 90.000km gedraaid en is niet ingesleten.

    Verder ben je goed bezig! Mooi om te zien!

  2. #22
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Audi S4 B6 Avant project

    Versteller toen met de motor in de auto vervangen? En wat was de kwaal dat ze daar mee kwamen?
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  3. #23
    Diepenmaat's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2014
    Leeftijd
    32
    Posts
    86
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Audi S4 B6 Avant project

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Versteller toen met de motor in de auto vervangen? En wat was de kwaal dat ze daar mee kwamen?
    Uiteraard heb ik dit zelf gedaan met de motor er nog in. Kan allemaal net!

    Foutcode op nokkenasversteller bank 1. Op internet staat veel over dat dan dat gat ovaal is geworden. Vandaar dat ik deze had vervangen.
    Ik zag ook dat me al met de bedrading van de solenoïde had geklooid. Deze heb ik vervangen voor een tweede handse uit eindelijk.
    En ja ik heb er van geleerd, meten is weten! :P
    Achteraf bleek een kleine diode van deze versteller in de ecu doorgebrand te zijn. Hoe dat kan geen idee. Misschien was toch de solenoïde niet helemaal lekker!
    Laatst gewijzigd door Diepenmaat; 05-07-21 om 15:26.

  4. #24
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Audi S4 B6 Avant project

    Ok, dus de solenoid is ook in de auto te vervangen, dat wil ik nog eens doen namelijk.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  5. #25
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Audi S4 B6 Avant project

    @figjam

    Hoe gaat het met je project?
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2021
    Leeftijd
    40
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi S4 B6 Avant project

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Diepenmaat Bekijk Berichten
    Ik heb nog 1 goede tweede handse voor je. Mocht je er belang bij hebben. Deze komt van cilinder bank 1 af!
    Want ik heb hem toen die tijd vervangen voor niks! Het onderdeel kostte mij toen 650 euro. Daar moet de diamantplaatje (klein ringetje) van 50 euro ook bij worden vervangen. Althans dat werd mij geadviseerd!
    De nokkenasversteller heeft 90.000km gedraaid en is niet ingesleten.

    Verder ben je goed bezig! Mooi om te zien!
    Goedemorgen.

    Bedankt voor je aanbod. Ik had ook gelezen dat het NET mogelijk is om deze te vervangen als de motor in de auto ligt, dus heb de oude er terug in gezet.
    Mocht het nodig zijn dan kan ik later alsnog de versteller vervangen. Apart dat 1 van de 2 als nieuw is en 1 al slijtage begint te vertonen. Sorry voor de late reactie, ik heb het erg druk om het moment en krijg gisteren pas mail dat iemand een reactie had geplaatst.

    Nogmaals bedankt.

  7. #27

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2021
    Leeftijd
    40
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi S4 B6 Avant project

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    @figjam

    Hoe gaat het met je project?
    Gaat goed.

    Ik kom natuurlijk tijdens het opbouwen steeds weer dingen tegen die ik liever vervang dan laat zitten. En onderdelen die ik besteld heb die verkeerd geleverd worden of die ik vergeet te bestellen. En zo lig je weer een weekje achter op schema.

    Ik heb een eigen bedrijf en prop langs het werk zoveel mogelijk tijd in de S4.
    De motor is nu in ieder geval helemaal weer opgebouwd ik wacht nog op een paar slangetjes en slangenklemmen die roestig zijn en twijfel nog om de stuurbekrachtigingpomp te vervangen omdat deze toch even droog heeft gelopen toen de leiding kapot is gegaan denk ik. Vaak gaan deze dan meteen kapot. Dit is wel weer een onderdeel van 600 geloof ik. Kan het volgens mij ook reviseren of ik kan hem ook naderhand vervangen als de motor gemonteerd is en blijkt dat hij kapot is. Is schijnbaar niet zo heel veel werk.

    Er zit inmiddels al bijna 4000 aan onderdelen in op en aan dus het mag wel eens afgelopen zijn haha.

  8. Ad
  9. #28
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Audi S4 B6 Avant project

    Ja het is zaak je niet te laten verleiden door de verhalen op internet over dit en dat vervangen als je toch bezig bent. Ik heb een duitser in de whatsapp die al 10k in de motor heeft zitten, alles gedaan van zuigers tot oliepomp nieuw en dan gaat het hard.

    Beter kijken naar dingen die echt niet gaan als je de motor ingebouwd hebt, de rest kan later wel en zal minder makkelijk zijn maar dat is maar tijd extra.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  10. #29

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2021
    Leeftijd
    40
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi S4 B6 Avant project

    Ja dat klopt.

    Daar ben ik ook mee bezig inderdaad. Door de lekkage van stuurbekrachtigingolie zijn links voor de koelvloeistof slangen week geworden en ga ik ook vervangen, deze zijn relatief goedkoop.

    Ik heb de 2 massa vliegwiel en koppeling vervangen ook alle 4 de sensoren op de uitlaat vervangen.
    Waterpomp, thermostaat, tempsensor, alle klemmen, pakkingen, rubbers, O-ringen enz vervangen. In ieder geval alles wat achterop de motor zit.
    Daarnaast heb ik nog een nieuwe voorbumper en rechter voorscherm gekocht en heb een gebruikte motorkap gevonden.
    Uitlaat is vanaf de katalysatoren ongeveer helemaal rot dus daar moet ik ook een oplossing voor bedenken.
    Motorsteunen geven op vcds storing, kabelboom is niets aan te zien. Zou deze eigenlijk ook moeten vervangen.
    Hemel moet ook vervangen omdat deze door zakt. Kost geloof ik ook 550ex

    Zodra dit allemaal compleet is, opgebouwd is en alles werkt dan ga ik alle lijsten lampen deksels emblemen ramen enz demonteren.
    Dan kan hij naar de spuiter en kunnen ze hun ding doen.

  11. #30
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Audi S4 B6 Avant project

    Uitlaat is best lastig inderdaad, ik kon ook geen middendemper vinden en heb er maar 1 voor een rs4 tussen gezet, heb je met of zonder kleppen bij de achterdempers?
    Anders zou je nog zoiets kunnen doen.
    https://www.milltekuitlaten.nl/millt...CABEgIG-PD_BwE

    hemel kan je ook laten bekleden met zwart bijv, dat kost geen 550,-
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  12. #31

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2021
    Leeftijd
    40
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi S4 B6 Avant project

    Goedemiddag.

    Ja ik heb nu van milltek de midden demper vervangers gekocht via marktplaats.
    Ik kan wel wat lassen dus kan zelf wat maken voor de rest vermoed ik. Er zitten kleppen in ja.

    Ik heb me inderdaad verdiept in het bekleden van de hemel. Het nadeel is dat de stijlen ook bekleed zijn en dit moet dan ook opnieuw om stof en kleur identiek te krijgen.

  13. #32
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Audi S4 B6 Avant project

    Dit is ideaal ervoor, ook gebruikt met mijn Rs4 middendemper.

    https://www.extreme-carstyling.nl/si...0-8mm.html?1=1
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  14. #33

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2021
    Leeftijd
    40
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi S4 B6 Avant project

    Bedank.

    Gisteren heb ik nog even wat uurtjes in de S4 gestoken. De motor is nu 95% af, moet alleen eerst de flexibele delen tussen spruitstuk en cat. vervangen want dat zal niet gaan als de motor er in ligt.

    Dan de versnellingsbak er aan hangen en terug zetten. Moet hier even 2 dagen voor uit trekken dat ik ook zeker weet dat alles weer rollend de deur uit kan. Als de bak er aan hangt kan ik de motor niet meer in de takel uit de weg hangen.

  15. #34
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Audi S4 B6 Avant project

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door figjam Bekijk Berichten
    Bedank.

    Gisteren heb ik nog even wat uurtjes in de S4 gestoken. De motor is nu 95% af, moet alleen eerst de flexibele delen tussen spruitstuk en cat. vervangen want dat zal niet gaan als de motor er in ligt.
    .
    Kan wel, die flex delen vervangen ze ook onder de auto, heb ik hier ook gedaan. Ik heb ze hier besteld en deze versie past op de standaard uitlaat, moet je de uitlaat nog geheel maken zou ik de 200 nemen, dan heb je iets meer flex. Origineel audi zit daar een beetje tussenin kwa maat.

    https://goodkat.nl/flexdeel-met-pijp...er-55mm-55x150
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  16. #35
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Audi S4 B6 Avant project

    Het is hier al een tijdje stil, rijden we al weer inmiddels?
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  17. #36

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2021
    Leeftijd
    40
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi S4 B6 Avant project

    Ja het is al een heel tijd stil en zo staat de auto momenteel ook.
    Heb vandaag de motor gestart, alles werkt prima. Helaas lekt er olie tussen bak en motor. Heb alles weer gedemonteerd en zie dat de keerring die ik vervangen heb omgevouwen is tijdens montage. Domme fout van me.

    Maar het goede nieuws is natuurlijk dat de motor nu goed loopt want dit was nog onbekend voor me. Morgenvroeg is de nieuwe keerring hier en kan ik alles weer terug bouwen.

  18. #37
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Audi S4 B6 Avant project

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door figjam Bekijk Berichten
    Ja het is al een heel tijd stil en zo staat de auto momenteel ook.
    Heb vandaag de motor gestart, alles werkt prima. Helaas lekt er olie tussen bak en motor. Heb alles weer gedemonteerd en zie dat de keerring die ik vervangen heb omgevouwen is tijdens montage. Domme fout van me.

    Maar het goede nieuws is natuurlijk dat de motor nu goed loopt want dit was nog onbekend voor me. Morgenvroeg is de nieuwe keerring hier en kan ik alles weer terug bouwen.
    Ah dat is jammer maar mooi dat hij iedergeval goed loopt, dat is wel een spannend momentje natuurlijk maar ik neem aan dat je niet alles opgebouwd had maar minimaal om ta laten lopen voor de test.


    Die keering zit toch in het deksel van de distributie? Klein beetje in oliën voor montage.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  19. #38

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2021
    Leeftijd
    40
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi S4 B6 Avant project

    Nee ik had inderdaad alleen olie gevuld en enkele sensoren aangesloten zodat hij zou starten.
    lopend merkte ik niet dat hij lekte omdat het vliegwiel alle olie rondslingerde in de bak.
    Pas toen ik hem uit had gezet en de aandrijfassen ging monteren zag ik de plas olie.

    Maar nu ben ik weer net zo ver als donderdag maar dan zonder lekkage haha.

    Origineel zijn de motorsteunen erg duur. En imitatie kom ik ze wel tegen maar zijn uiteindelijk ook niet leverbaar. Misschien iemand die een alternatief weet? Ik heb een bedrijf gevonden die massief rubber steunen maakt met relais om de sensor te omzeilen maar zou ze liever origineel hebben. Kosten geloof ik 500p.s origineel.
    Laatst gewijzigd door figjam; 02-10-21 om 16:25.

  20. #39
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Audi S4 B6 Avant project

    Onderdelenlijn, coen donkers of ebay, er zijn er wel veel gesloopt hoor ap auto’s bijv heeft redelijk veel.

    maar lekker bezig hoor, keep us posted !
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  21. #40
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Audi S4 B6 Avant project

    @figjam

    Angstvallig stil geworden hier.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •