Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 40

Onderwerp: Audi S4 B6 Avant project

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2021
    Leeftijd
    40
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Audi S4 B6 Avant project

    Zoals ik al aan heb gegeven in de Showroom ben ik bezig met een S4 B6 weer tot leven te brengen.

    Ik zal hier wat foto's posten van de vooruitgang, mocht er iemand hier zo'n project ooit al eens aangepakt hebben hoor ik graag tips en meningen.

    Zoals je op de foto ziet ben ik er al snel genoeg achter gekomen dat de geleider gebroken was toen ik de auto ontving. (verkoper gaf al aan dat de motor slecht liep dus had al een vermoeden)
    De retourleiding van de stuurbekrachtiging is ook kapot en moet vervangen en VCDS geeft aan storing op de motorsteunen.
    Dus er valt nog genoeg te doen.

    Ik ga nu ook alle onderdelen die normaal gesproken moeilijk of niet te vervangen zijn met de motor in de auto preventief vervangen, koppeling, startmotor, enz. Is er bij iemand bekend of de DMFW te vervangen is met een vast vliegwiel?

    Mocht er iemand tips hebben hoor ik het graag en mocht er iemand bezig zijn of aan zo'n project willen beginnen dan hoor ik het ook graag, wellicht kunnen we elkaar helpen.

    MVG Sam

    Motor ruimte S4.jpggeleider breuk s4.jpgketting s4.jpg

  2. #2
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard

    Distributie kettingen ga ik ook nog doen, check valves niet vergeten maar dat kan eventueel nog later. Ik ga het eerder doen.

    Heb je een bbk of bhf motor, als je het niet weet kan je het aan de fuel rail zien, met een druk regelaar er in is een bbk, zonder een bhf.
    Ik heb timing gereedschap voor de distributie, ik weet niet of je het al hebt?
    Ik heb onderdeel nummers voor chain guides en ook voor de checkvalves, pakkingen, seals , kleppendeksels enz enz, dus roep maar als je iets nodig hebt.

    Ik ga bij mij denk ik wel het hele subframe met veerpoten lossen en laten zakken, met de bak er op alles, zo gaat het in de fabriek er ook in dus lijkt me de makkelijke manier. Maak ik een kar van staal met wielen waar de auto op kan liggen en kan verrijden.

    Vergeet ook de nokkenasverstellers niet te controleren op uitgeslagen kamers. Duur spul als die kapot zijn.

    De geleiders vind ik nog wel meevallen, slechts 1 gebroken en de midden boven lijkt nog heel, die is ook vaak kapot, wat is de kilometerstand? En welke foutcodes had je?
    Ik heb mijn bedenkingen of hij door dit ene geleidertje rot loopt, misschien meer aan de hand?
    Laatst gewijzigd door tom; 22-06-21 om 23:18.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2021
    Leeftijd
    40
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard re: Audi S4 B6 Avant project

    De check valves ga ik inderdaad ook vervangen.

    De blok is een bbk.

    Gereedschap heb ik besteld, hier zit helaas een week levertijd op dus sta nu even stil met de ketting. Maar er moet nog genoeg gebeuren, bijna alles wat ik demonteer breekt wel een klipje van af of zit een plekje roest op. Dus momenteel bezig met alle onderdelen opzoeken en bestellen.

    De onderdeel nummers heb ik ook al gevonden inmiddels. Ik hoop in ieder geval dat ik alles heb. Ik kon niet aan de bovenste geleider komen heb er nu een van een rs4 besteld. Deze is zo te zien dezelfde maar dan van aluminium. Ook de gebroken geleider onder heb ik besteld van een RS4 (dit past zeker).

    Nokkenasverstellers heb ik ook wat over gelezen, dit moet ik inderdaad nog controleren.

    De Geleiders vallen ook mee verder. 1 gebroken inderdaad met km stand van 210000km.

    Ik had: Random/Multiple Cylinder Misfire: P0300 en links en rechts motorsteun foutcode (ik denk dat de motorsteun storing vaker voor komt want heb er vorige week ook een hier gehad met dezelfde storing).
    Ik heb de bougies, olie, en bobines eerst vervangen om dit eerst uit te sluiten. Verder weet ik niet waar het aan zou kunnen liggen dus ben er maar in gedoken en ga er vanuit dat het aan de ketting ligt. Ik zal een foto sturen van de stand van de nokkenas dit scheelt behoorlijk wat dus vermoed dat die 1 geleider toch de dader is. Ofja..ik heb er geen ervaring mee maar dit is mijn conclusie uit alles wat ik er tot nu toe over heb gelezen.

    Op de 2e foto zie je dat de ketting zo los heeft gezeten dat deze de kleppendeksel geraakt heeft. Ik heb de compressie nog gemeten en dit was nog binnen de norm.

    kleppendeksel.jpgnokkenas .jpg

  4. #4
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Audi S4 B6 Avant project

    Ok,
    De rs geleiders is ook de way to go, geeft weer een stukje verbetering, kettingen origineel? Of ga je nog aftermarket er in zetten?

    De nokkenassen staan behoorlijk off inderdaad, de verstellers kan je open maken en kijken of ze uitgeslagen (ovaal) zijn, bij jhm staan wel wat filmpjes er over. Ik heb ze hier al liggen, goede gebruikte overgenomen van een duitser die zijn hele blok gedaan heeft.


    Voor de check valves heb je het volgende nodig incl seal oliefilterhuis.

    O-ring
    N 90959701

    Seal
    079115111A

    Seal 2x pakking
    077129717Q

    Seal
    079103161D

    Oil spray jet
    079115540A

    Non return valve 2x
    079103175C

    Kost ongeveer 180,- bij de dealer en onderstaand nog een repair kit voor de intake flapper actuator, kost 220,- zit aan de buitenkant van het spruitstuk.

    Intake flapper actuator repair kit
    079198327

    als je eerder wilt beginnen met je kettingen even mailen naar info at nickname nl
    incl sleutel voor de bouten.
    F6E6EA25-37DB-4A21-B706-AD3F82A4F318.jpg
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2021
    Leeftijd
    40
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi S4 B6 Avant project

    Ik heb de originele kettingen besteld. Zijn daar betere aftermarket kettingen voor? Ik wist in ieder geval nog niet dat ze een probleem waren.

    Ik kan pas de verstellers bekijken als het gereedschap binnen is, heb wel mail gehad dat vrijdag de bestelling geleverd word maar of daar ook het gereedschap bij zit weet ik niet aangezien ze al aan hebben gegeven dat hier langer levertijd op zit.

    Ik dacht dat ik al alles had voor de check valves maar goed dat je dit even stuurde want ben vergeten inlaatspruitstukpakkingen te bestellen.

    Intake flapper kijk ik op het eind wel even naar. De kosten lopen nu al aardig op en probeer alles nu te vervangen waar ik later niet meer of in ieder geval heel moeilijk bij kan. De intake flapper zou evt ook later kunnen.

    Bedankt voor je reacties en het mee denken


  6. #6
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Audi S4 B6 Avant project

    Origineel is goed, niet dat je een febi besteld of zo, daar heb ik mijn twijfels over. En zoals gezegd, ik heb een montage set en ligt toch niets te doen, dus als je niet ver van gouda woont. waar heb je die besteld? Niet usa hoop ik?

    Verstellers kan je controleren als je ze er af hebt inderdaad, niet speciaal nu het gereedschap voor nodig, dat is bij de montage. Intake flapper repair kit is alleen aan de buitenkant maar de problemen zitten juist binnen, haal dat spruitstuk ook maar eens open, losse boutjes, stukjes van de flap afgebroken enz enz.
    Nokkenas versteller control valves ook even op een accu aan tikken met 12v en kijken of ze los zijn, die gooien ook nog wel eens roet in het eten.

    Wat pak je allemaal mee nu het blok er toch uit is? Heb je een lijstje?
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2021
    Leeftijd
    40
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi S4 B6 Avant project

    Ik woon bij Weert in de buurt dus dat is wel ff rijden haha. Ik heb hem besteld bij HS Autoparts die zitten in Baarlo maar leveren hem ook via iemand anders.

    Wat pak ik mee...

    Koppeling

    Vliegwiel

    checkvalve onderdelen en oliefilterhuis ringen

    multi v riem en spanners

    Alle geleiders en spanners met 4 kettingen

    Bijna alle koelvloeistof slangen van de linker (bestuurderskant) radiateur. Deze zijn week geworden door de stuurbekrachtiging vloeistoflekkage.

    Pers en retour leiding van de stuurbekrachtiging. Heel belangrijk om deze preventief te vervangen ivm scheuren. Mocht je de nummers hier van willen weten dan puzzel ik ze vanavond even uit.

    Vrijwel compleet uitlaat, deze is namelijk behoorlijk rot.

    Alle keerringen en pakkingen

    Alle bouten moeren en ringen

    Dit is vrijwel alles wat ik tot zo ver tegen ben gekomen.

  8. Ad
  9. #8
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Audi S4 B6 Avant project

    Dat is een heel lijstje, nog wat om te overwegen.

    Olie koeler seals
    Kleppendeksel pakkingen
    Waterpomp
    Temperatuur sensor
    Secondary air valves controleren
    Auxilary thermostaat testen (zit in de slang) passagiers kant
    Terugslagklep testen (zit in de slang) bestuurders kant


    upgrade naar rs4 geleiders misschien?

    059109469E boven

    059109469F links onder




    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2021
    Leeftijd
    40
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi S4 B6 Avant project

    Gereedschap is binnen en ben begonnen.




    De Rs4 upgrade geleiders heb ik inderdaad ook besteld.
    De bovenste geleider was origineel ook niet meer leverbaar dus heb deze moeten vervangen door de RS4 geleider.

    Heb net de verstellers los gehaald. Beginnen wel wat uit te slaan maar werken nog wel.
    Helaas kan ik dat zo niet terug zetten haha kan ik niet tegen om het niet 100% te hebben.
    Zie dat JHM daar een verbeterde versie van hebben a 450 dollar per stuk. Iemand een beter oplossing (ofja goedkoper) maar toch goed?
    Origineel zijn ze 500 euro per stuk geloof ik.

    bedank voor het meedenken

  11. #10
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Audi S4 B6 Avant project

    Klein beetje is niet erg, kan je een foto maken? Ik heb er 2 gekocht van een duitse kennis die ook rigoureus vervangen had, was niets mis mee. Koste een klap minder en als ik mijne gaat controleren heb ik tenminste wat.

    De jhm versie is een hoop geld plus douane en btw dus zou dat niet doen, dan deed ik eerder nog met korting bij de dealer.
    Maar zoals gezegd, hoe erg is het.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2021
    Leeftijd
    40
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi S4 B6 Avant project

    Dit is de bestuurders kant. Deze is het ergste van de 2.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  13. #12
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Audi S4 B6 Avant project

    Twijfelgeval met deze, hij is niet ver uitgeslagen maar de schuine kant is veraderlijk. Ik denk niet dat het problemen geeft hoor, dan zijn ze wel iets erger.

    even gevraagd voor je aan een duitse kennis die heel zijn blokje al gedaan heeft, die zegt dat je ook de andere kant even goed moet kijken, of het pennetje nog rond en vlak is en of die nog strak/mooi in dat gat past waar hij in beweegt.

    dan zijn ze nog prima te gebruiken.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2021
    Leeftijd
    40
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi S4 B6 Avant project

    Ik ben nog een geleider tegen gekomen die wat kunststof mist.
    Dus voor de zekerheid de pan er maar af gehaald. Dat was een goede beslissing.

    20210701_164610.jpg20210701_164524.jpg

    De pick-up van oliepomp zat ook vol kleine stukjes.

  15. #14
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Audi S4 B6 Avant project

    Maar goed dat je bezig bent dus, welke geleider was dit? Van een kettingspanner? En boven of beneden?


    ik zie hem al in je eerste post denk ik, bijrijderskant boven de geleider.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2021
    Leeftijd
    40
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi S4 B6 Avant project

    Het is deze.

    Omdat ik de nieuwe niet in de hand had gehad en de ketting nog gemonteerd zat, wist ik niet dat hier geen kunststof onder zat.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  17. #16
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Audi S4 B6 Avant project

    Maar je gaat ze wel allemaal doen toch?
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2021
    Leeftijd
    40
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi S4 B6 Avant project

    Ja alles is nu vervangen.

    Dacht alleen gelukt te hebben dat er maar1 geleider kapot was en ik beide stukken compleet heb.
    Nu zitten er honderden stukjes in de pan en misschien zelfs in de pomp.

    Voor de zekerheid alles even demonteren en reinigen.

  19. #18
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Audi S4 B6 Avant project

    De zeef zal alles toch wel tegengehouden hebben? En die pan er af en even reinigen is sowieso niet erg.

    Ik ben benieuwd hoe het loopt straks.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2021
    Leeftijd
    40
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi S4 B6 Avant project

    Ja ik ga er ook vanuit dat alles wat door de zeef zou kunnen dus ook niet schadelijk is voor de motor...(toch?)

    Ik ben ook benieuwd hoe de motor zal lopen straks.
    Omdat deze zolang ik hem heb nooit goed gelopen heeft weet ik niet of ik nu een hoop geld uit geef en nog iets niet goed is.
    Compressie is goed en het ziet er naar uit dat dit het probleem was. Maar zekerheid heb ik pas als alles weer terug is en hij start en loopt.

    Hoe is het met jou auto, je gaf al aan dat je dit zelf ook wil gaan doen in de toekomst.
    Ben je zelf monteur of iets dergelijks?

  21. #20
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Audi S4 B6 Avant project

    Ja ik denk het ook, de kleine stukjes verpulveren in de pomp, heel veel kan je er niet aan doen, dat moet met de oliewissels weer verdwijnen.

    Mijn auto? Ja die heeft ook de kilometers voor een wissel dus staat ook zeker op mijn lijst.
    Monteur? Ja voor geleerd, en doe al een jaartje of 30 alles wat met auto’s te maken heeft.

    mijn topic waar de S4 begint
    https://www.audiforum.nl/forum/audif...ml#post1888095
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •