Resultaten 1 tot 1 van de 1

Onderwerp: A6 C5 4B gedeeltelijke restauratie met een beetje patina

  1. #1
    fruitbear's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2022
    Leeftijd
    32
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard A6 C5 4B gedeeltelijke restauratie met een beetje patina

    Ik dacht een fotodraadje te maken over hoe ik de auto van mijn vader stukje bij beetje restaureer en hem er frisser laat uitzien.
    De auto heeft momenteel 407.000 kilometer op de klok staan en werkt nog als een klok. Tot nu toe is er alleen geld uitgegeven aan onderhoud. De A6 is een Vfl BJ 2001, 2.5 diesel Quattro met 180 paarden.




    Tot nu toe heb ik het volgende gedaan:




    Repareerde de snelheidsmeter omdat het display leeg of erg donker was.
    Lakwerk volledig gepolijst met 7 passages inclusief 12M wax sealant.
    Lederen zetels gereinigd en gereviseerd
    . Nieuwe sleutelhanger gefreesd uit een blanco en voorzien van een paar mooie labels.
    Passagiersdeur volledig vernieuwd wegens roest
    Volledige reiniging interieur
    Voorste koplampen vervangen door nieuwe.
    Donkere folie op ramen met deskundig advies over registratie.
    Defecte bekerhouder vervangen door bijna nieuwe van schroothandelaar.
    De knoppen op het bedieningspaneel van de airconditioning zijn vervangen door mooiere knoppen zonder zachte verf.
    Vleugels aan beide zijden geheel vervangen door nieuw gespoten exemplaren vanwege roest.




    Wat er komt:
    Herstel donkergrijze hemelbekleding zoals op mijn B7.
    Wielkastbeschermers nieuw gebruikt gewassen en verzegeld (oude kapot en niet meer duurzaam).
    Verwijder roest van de onderkant en de achteras met een naaldkrabber, breng een laag Brunox aan en verzegel met was.
    Ofwel laat u het stuur opnieuw bekleden, ofwel schuurt u het op en brengt u zelf de verf opnieuw aan.
    Heb het buitenste plaatwerk op de wielkasten opnieuw laten spuiten, er is wat roest en dat moet weg.
    Vervang 3 deuren en krijg nieuwe deurlijsten volgens traditie. Ik heb allemaal nieuwe gebruikte deuren zonder roest.
    Lichtschakelaar moet vervangen worden (probleem met zachte verf).




    Ik denk dat dat het is voor nu. Ik vind het leuk om met de auto te rijden. Het is leuk. Behalve schilderen, doe ik al het werk zelf. Alleen de installatie van de hemelbekleding wordt door iemand anders gedaan.




    Bijgevoegd zijn een paar foto's:

    Snelheidsmeter reparatie:
    IMG_2699.jpgIMG_2703.jpgIMG_2704.jpgIMG_2705.jpgIMG_2710.jpg

    Interieur voorbereiding van de lederen zetels:
    IMG_4934.jpgIMG_4935.jpgIMG_4937.jpgIMG_4938.jpgIMG_4940.jpgIMG_4942.jpgIMG_4943.jpgIMG_4944.jpg

    Verf voorbereiding:
    De verf voorbereiding nam 2 hele weekenden in beslag, het was zo beschadigd dat iedereen dacht dat het niet zou werken, maar zoals je kunt zien werkte het wel. Het bewijs van de pudding zit in het eten:
    IMG_4970.jpgIMG_4971.jpgIMG_4981.jpgIMG_5060.jpgIMG_5047.jpgIMG_5048.jpgIMG_5061.jpgIMG_5736.jpgIMG_5737.jpgIMG_5738.jpgIMG_5739.jpgIMG_5748.jpg
    https://www.youtube.com/shorts/0pDihRnJ54w


    Ik heb ook een nieuwe sleutel gemaakt en de lege 1:1 gekopieerd:
    IMG_5492.jpgIMG_5493.jpgIMG_5494.jpg

    Tot slot een paar foto's van de fotosessie, genomen door een vriend met zijn spiegelreflexcamera:
    DSC_5736 .jpgDSC_5753 .jpgDSC_5784 .jpgDSC_5819 .jpgDSC_5869 .jpgDSC_5903 .jpgDSC_5923 .jpgDSC_5930 .jpg
    Ik doe dit alles als een pure hobby, waar ik veel plezier aan beleef, voor mij is het mijn compensatie na het werk of op een vrije dag.
    Ik laat de steenslag op de motorkap en bumper, ik denk dat dat deel uitmaakt van de ervaring met het voertuig. Mijn vader heeft de auto nu al bijna 12 jaar.

    Hopelijk kun je de foto's zien, als ik het bericht bewerk zie ik de foto's
    Laatst gewijzigd door fruitbear; 30-03-22 om 11:25.
    Helaas spreek en schrijf ik geen Nederlands, ik werk via een vertaler. Ik hoop dat wat ik post begrijpelijk is en uitdrukt wat ik bedoel. Ik vraag om uw begrip. Hartelijk dank :)

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •