Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Resultaten 41 tot 56 van de 56

Onderwerp: Audi B7 Avant 2.0 TFSI Quattro project (motor defect)

  1. #41
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.107
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Audi B7 Avant 2.0 TFSI Quattro project (motor defect)

    Remklauwen had ik wel 2 nieuwe gekocht, niet origineel misschien maar voor 7 tientjes de 2 kan je ook niet klooien.
    Midden demper is zeker? het is vaak de flex vooraan die kapot is.

    https://www.ebay.nl/itm/204177070749...Bk9SR-DdyIfDYw

    ik heb nog wel een Rs4 middendemper liggen 😉
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  2. #42
    bjB7's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    33
    Posts
    44
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi B7 Avant 2.0 TFSI Quattro project (motor defect)

    Ja heb ook nieuw gekeken maar daar had ik niet 2 stuks voor 7 10jes... Dat ze het er voor kunnen maken. Nu gaat die iet wat roestige gebruikte klauw wel veel beter op in zijn omgeving kwa looks de rest erom heen is ook wat bruin/zwart. Achteraf mischien toch beter 2x nieuw kunnen bestellen. Heb ook nog gezocht of de achterklauw kunnen worden geriviseerd maar alleen zuiger etc.
    Als de oude eraf ligt wou ik het toch is nader onderzoeken of de stift niet uit te wisellen is.
    Eerst maar weer even door de Apk...

    Heb eigelijk nog wel de droom om de B7 te schorsen en weer als "fabrieks nieuw" te maken dan zullen er mischien wel nieuwe klauwen opkomen.
    Maar deze droom staat ver ergens in een diepvries.

    Het flex stuk is bij mij nog dicht het betreft het deel waar het zich opsplitst vanaf de midden demper naar de 2 eind dempers (Y-stuk) op de las. De shell rond de midden demper is ook op verschillende compleet door. Denk niet dat die RS4 midden demper 1 op 1 gaat passen
    Seat Leon 5F 2.0 TFSI/DQ250 Cupra300

    A4 B7 2.0 TFSI Quatrro (stage1 VAG techiek)

  3. #43
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.107
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Audi B7 Avant 2.0 TFSI Quattro project (motor defect)

    Nee die past niet, is 60mm diameter en mijn S4 heeft 54mm of zoiets, ik heb er toen verloopjes tussen gelast dus rijd wel met een rs4 demper. Je kan ook een x-pipe kopen en de demper weg laten, geen idee hoeveel lawaai dat maakt.

    Klauwen
    https://www.ebay.de/itm/254217911061...Bk9SR5bRq5_DYw

    Die van mij destijds

    IMG_4004.jpg
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  4. #44
    bjB7's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    33
    Posts
    44
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi B7 Avant 2.0 TFSI Quattro project (motor defect)

    Mwoahh ik pas voor een X-pipe, onze Leon Cupra heeft een midden demper delete alles tussen de 120-160km/h is niet grappig geeft toch een behoorlijke drone. Heb de achterbank en kofferbak met noico matten bekleed dit helpt wel. Of tjah altijd boven de 160 rijden

    Ik wacht rustig even af tot dat ik wat tegen kom wat mij past.

    Achter heb ik 287.7x12 (1KW) dus linkje past al niet en is wel goedkoop maar ook 50 euro verzend kosten..

    Met betrekking tot de distrubutie heb ik niet extreme haast gebruik de auto voor mijn werk dat is om de 5 weken 400km.
    Laatst gewijzigd door bjB7; 08-03-24 om 07:33.
    Seat Leon 5F 2.0 TFSI/DQ250 Cupra300

    A4 B7 2.0 TFSI Quatrro (stage1 VAG techiek)

  5. #45
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.107
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Audi B7 Avant 2.0 TFSI Quattro project (motor defect)

    Jazeker! Die klauwen was een voorbeeld, alle versies staan er, en ook met normale verzendkosten, ik had ze voor 70,- thuis voor mijn diesel.

    neem je deze 😉
    https://www.ebay.de/itm/295464717641...BFFJ1V2FHXDFX3
    Laatst gewijzigd door Rol-Co; 07-03-24 om 20:00.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.


  6. #46
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.107
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Audi B7 Avant 2.0 TFSI Quattro project (motor defect)

    Leuk setje gescoord voor de TFsi, stoffen interieur is toch wat saai.

    IMG_4044.jpeg

    IMG_4041.jpeg

    IMG_4043.jpeg

    Knapt ie vast van op. Hemel moet ik toch nog doen kan die gelijk zwart.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  7. #47
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.107
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Audi B7 Avant 2.0 TFSI Quattro project (motor defect)

    Weer eens een stapje gedaan, pdc pieper uitgebouwd en stukje begonnen met het interieur, overal waar ik kom is hij wel lekker origineel en geen gekke dingen.

    Wel een sloop partijtje voor een pdc pieper 🙄

    IMG_4083.jpg IMG_4081.jpg IMG_4082.jpg


    Wel jammer is dat er een volledig reserve wiel bij zit van staal en de binnenbak daarvoor maar een thuiskomer deksel, dus of de verkeerde set of het verkeerde deksel.
    Als iemand nog een deksel heeft voor een volledig reserve wiel van een b6/7 laat even weten.

    edit:
    gasveren van de achterklep ook gelijk vervangen, de huidige zijn wat slapjes en lekken iets vettigheid.

    1 pdc sensor kapot, geeft ie aan in vcds, dus daar moet een andere voor komen.
    Laatst gewijzigd door Rol-Co; 25-03-24 om 21:54.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  8. Ad
  9. #48
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.107
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Audi B7 Avant 2.0 TFSI Quattro project (motor defect)

    Weer wat tijd voor de "blauwe" het hemeltje en interieur uitbouwen, achterbank en stoelen er uit, er lag gelukkig niets onder de achterbank. 🙄
    Wel de sticker er nog netjes onder.

    IMG_4102.jpg

    Stoelen verwijderd en de hele wagen netjes gestofzuigd, dan is er een mooie ruimte om even op je gemak die zijkanten los te halen.

    IMG_4111.jpg IMG_4112.jpg

    En het hemeltje los.

    IMG_4114.jpg IMG_4115.jpg

    Nu kijken, of zelf doen of laten doen, wat vinden/denken jullie?

    IMG_4116.jpg
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  10. #49
    gratje83's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2008
    Posts
    1.504
    Kudos
    38
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi B7 Avant 2.0 TFSI Quattro project (motor defect)

    Zelf doen, staan genoeg how-to's op YouTube. En ik schat zo in dat je er handig genoeg voor bent.
    Audi a4 3.0 v6 avant quattro
    Ross-tech hex+can VCDS
    vcdscodering@gmail.com

  11. #50

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    381
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Audi B7 Avant 2.0 TFSI Quattro project (motor defect)

    Zelf doen @Rol-Co, kan jij vast heel goed!

  12. #51
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.107
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Audi B7 Avant 2.0 TFSI Quattro project (motor defect)

    Dank voor het vertrouwen 😀
    Een ander gestoffeerde voor een avant kost 305,- waarvan 80,- verzenden.
    Losse stof is 24,- de meter dus 60,- plus 30,- lijm = 90,- en de tijd.

    Nog steeds zelf?
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  13. #52
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi B7 Avant 2.0 TFSI Quattro project (motor defect)

    Schaal extreem goed schoonmaken, inspuiten met niet doorslaande lijm (let op, juiste soort kopen), doek afrollend erop leggen en steeds gewichten erop. Als het vastzit de randen inspuiten en met knijpers de stof eromheen vastklemmen. Hierdoor gaat het midden niet meer los als je de randen vastzet. Ga aan de veilige kant van de droogtijd van de lijm zitten.

    Twee hemels zo gedaan, de tweede was perfect (geleerd van de eerste en ook betere stof gekocht).
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  14. #53
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.107
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Audi B7 Avant 2.0 TFSI Quattro project (motor defect)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Schaal extreem goed schoonmaken, inspuiten met niet doorslaande lijm (let op, juiste soort kopen), doek afrollend erop leggen en steeds gewichten erop. Als het vastzit de randen inspuiten en met knijpers de stof eromheen vastklemmen. Hierdoor gaat het midden niet meer los als je de randen vastzet. Ga aan de veilige kant van de droogtijd van de lijm zitten.

    Twee hemels zo gedaan, de tweede was perfect (geleerd van de eerste en ook betere stof gekocht).

    Bedankt voor de uitleg tom, kan je nog schuiven of iets als je een plooitje hebt?
    Ik lees verder op internet dat je een lijm hebt die zoals bison kit werkt, eerst 5 min laten liggen, maar ben bang dat het dan gelijk vast zit en dus met een plooi je niets kan doen.

    Deze stof
    https://www.schuimrubberbetaalbaar.n...cm-breed-.html

    En onderstaand aan die pagina die spuitbussen lijm.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  15. #54
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi B7 Avant 2.0 TFSI Quattro project (motor defect)

    Dat is het mooie, het duurt wel even voor het echt vastzit dus je kunt corrigeren.

    Ik heb een roller gebruikt om het aan te duwen. Schoonmaken is het belangrijkste, elk vuiltje wat achterblijft is een bultje op de nieuwe bekleding.

    Draag nieuwe handschoenen bij het aanduwen van de stof.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  16. #55
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi B7 Avant 2.0 TFSI Quattro project (motor defect)

    Nog een tip: meet het midden van de hemelschaal en de bekleding uit en zorg ervoor dat je aan weerszijden iets over hebt voor kleine afwijkingen. Zorg ervoor dat de middelpunten aan het begin zoveel mogelijk overeenkomen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  17. #56
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.107
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Audi B7 Avant 2.0 TFSI Quattro project (motor defect)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Nog een tip: meet het midden van de hemelschaal en de bekleding uit en zorg ervoor dat je aan weerszijden iets over hebt voor kleine afwijkingen. Zorg ervoor dat de middelpunten aan het begin zoveel mogelijk overeenkomen.
    Dank je, maar ik denk niet dat het krap komt, de stof is 1m45 breed en de schaal 1m.

    Maar ik zie dat de stof zilver is ipv creme wat ik eerst dacht.


    IMG_0177.jpg

    IMG_0176.jpg
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •