het spul komt uit de vliegtuigwereld en wordt gebruikt als primer voor aluminium delen.Oorspronkelijk geplaatst door quattrostyle
het is een 3K lak met een verwerkingstijd van +/- 48 uur.
maar in de vriezer kan deze tijd verlengd worden.
goed bezig januz
mooie werkplaats heb je daar, ruimte genoeg
en da product werkt goed zo te zien
maar hecht die goed aan de metaal ?
de type 85 projecten zijn echt hun opmars aan het doen :-D
leuk
zo veel verschilende projecten, er zijn toch heel wat liefhebbers
groetjes
ik zal mijn topic ook weer eens uit het stof vissen.
ik heb de laatste tijd niet veel aan de auto gedaan,maarja heb geen haast ermee.
ons pa had weer een draaibank,freesbank,en schaafbank bijgekocht waardoor de ruimte weer helemaal op was om fatsoenlijk te kunnen sleutelen.
ook stond de cq op zo'n dermate slechte plek dat deze ook weer op moest schuiven naar zijn oude vertrouwde plaats op de put
maarja in de put zaten balken waardoor we met de brug niet over de put konden komen.
dus heb hier ook maar wat tijd aan besteed om er platen in te leggen die gelijk met het beton liepen.
er zijn in die tijd toch wel wat dingen gevorderd.
ik heb bv een andere spoiler op de kop getikt,en een 20v turbo blok bijgekocht.
ook ben ik weer begonnen om de 10vt motor op te bouwen.
de zuigers zitten er weer in,dit heb ik gedaan met een stuk verenstaal en de tool om de oliefilter te verwijderen.
de krukas keeringen zijn vervangen.
heb toch effe na moeten denken hoe ik de keering er bij de oliepomp het makkelijkste uitkreeg.
deze heb ik met een beiteltje op een paar plaatsen met beleid naar het midden getikt totdat die loskwam.
de oliepomp zit er weer op.en ben vanavond bezig geweest om de carterpan te fatsoeneren.
en zo tobben we maar wat aan
gister weer vooruitgang geboekt met de cilinderkop.
heb alvast een paar tools gemaakt voor onderandere
-het verwijderen van de kleppen.
-het verwijderen van de kleprubbers.
-het inbrengen van de nieuwe kleprubbers.
voor het verwijderen van de kleppen heb ik een boormachine houder gebruikt als basis.
deze is in zijn stand vast te zetten zodat je gemakkelijk de wigjes kunt verwijderen met een gemagnetiseerd schroevendraaiertje.
voor de kleprubbers te verwijderen heb ik een revet uitgezocht die precies om de onderkant van de kleprubber valt.
daarna heb ik deze in 2 delen gezaagd en op de uiteindes van een spitsbektang gelast.
om de nieuwe kleprubbers te monteren heb ik een busje nylon gepakt en deze met de draaibank een gat in gemaakt zodat het rubber en netjes invalt.
ook heb ik alvast de tapeindes van het uitlaatspruitstuk verwijdert.
dit viel me niet tegen (op de een a laatste dan).
er was er eentje afgebroken en je kon zien aan het breekpunt dat deze nog geen 1/3 aan 'vlees' overhad.
omdat de rest redelijk gemakkelijk loskwam durfde ik het wel aan om het gebroken tapeind met een extractor los te draaien.
dus eerst een gaatje geboord extractor erin en gelukkig kwam deze los zonder dat de extractor brak(anders ben je verder van huis)
wat ik nog wil doen aan de kop voordat ik deze afmonteer :
-in en uitlaat poorten op maat maken.
-extra koel kanalen maken bij de laatste cilinder
ik had het gezien op het motorgeek forum.Oorspronkelijk geplaatst door viermaal
http://www.motorgeek.com/phpBB2/view...t=urq&start=25
oke.
ik had op div fora's al gelzen dat er een betere koeling kon worden gemaakt om 4 en 5 beter te koelen door de vriesplaatjes te doorboren en er dan de water pijp van een 20V op te zetten.
past naar het schijnt op alle 5 cilinders net zo makkelijk.
dat is op de foto's de pijp waarin de sensoren geschroefd zijn.
ook nog ff hier gekeken:
http://mtsonline.mt.funpic.de/
op deze wijze kan het dus ook nog.
In theorie , als de koperen busjes met flexibele slang aangesloten worden is er geen elekrische verbinding tussen het koper en het alu . Geen kortsluiting , geen galvanisch element .
Verder is het koelwater een gesloten circuit , en raakt het diëlctricum
na enige tijd uitgewerkt .
En dan kan het geen kwaad .... in theorie . De praktijkt wijst echter dikwijls anders uit . In een vochtige omgeving is alu en rood koper , zelfs alu en staal best te vermijden .
Vandaar ook dat in alu ramen altijd rvs schroeven gebruikt worden .
Stalen zouden er in no time uitgeroest zijn .
Pat
de cilinderkop staat op dit moment effe standby.
dit omdat er een afgebroken bout in het koelings kanaal zat.
deze had ik uitgeboord en eruit willen trekken met de extractor.
maar het geluk zat niet mee en de extractor was afgebroken in het gat&$^%^.
en omdat het spul bikkelhard is moest ik erlangs boren om deze eruit te krijgen.
deze zal met tig weer opgevuld moeten worden,zodat er weer een nieuwe draad in gesneden kan worden.
de auto staat momenteel weer op de wielen en de motor zit er tijdelijk in.
ben nu bezig met intercoolersteunen te maken en de steunen voor de bumper te monteren.
ik ben afgelopen weekend ook bij de kerstman op bezoek geweest die me voorzien heeft van wat extra materiaal zoals:
de knipperlichten en mistlichten.
wat extra voorschermen.
en wat oud ijzer afkomstig van een uri.
genoeg geluld,tijd voor wat foto's :-D