Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 86

Onderwerp: Een 3B-Blok tunen en reviseren.

  1. #1

    Standaard Een 3B-Blok tunen en reviseren.

    Vandaag heb ik een 3B-blok weten te bemachten waar nog wel het één en ander aan moet gebeuren. Het hele blok gaat uit elkaar om te kijken of alles nog in goede staat is. Verder ben ik van plan om het standaard vermogen van 220 pk te verhogen naar +/- 325 pk?

    Bij het blok zaten de volgende onderdelen:

    Kabelboom van een RS2
    Intercooler van een S2
    Injectoren van een ?
    Luchtmassameter van een ?
    RVS Downpipe
    Inlaatspruitstuk van een S2
    Uitlaatspruitstuk + wastegate van een S2
    En een paar dozen welke ik nog moet uitzoeken
    De turbo en ecu ontbreken

    Nou ben ik benieuwd of jullie suggesties hebben om de 325 pk te halen.
    RS2 turbo + RS2 ontsteking + RS2 inlaat en injectoren + aangepaste ecu dacht ik zo in eerste instantie aan.

  2. #2

    Standaard

    Bij dezen een paar foto's.

    Kan iemand misschien zeggen of de wastegate, LMM en de injectoren van een S2 afkomstig zijn.

    LMM: 034.133.471K
    Injector: 034.906.031
    Wastegate: 034.145.705B - 035.145.725A
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  3. #3

    Standaard

    die gaat neem ik aan in je 80?
    er worden leuke projecten opgestart zeg :mrgreen:.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Delaney
    die gaat neem ik aan in je 80?
    er worden leuke projecten opgestart zeg :mrgreen:.
    eeeuhm laten we dat maar niet doen, 300 pk op de voorwielen lijkt me iets te veel van het goede.

    Eerst even rustig de tijd nemen om het blok te reviseren en aanpassen, dan zien we wel verder.

  5. #5
    Lee's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2005
    Leeftijd
    41
    Posts
    6.178
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Succes!
    Ik zal het volgen!


  6. #6

    Standaard

    LMM, Wastegate en injectoren zijn inderdaad van een S2.
    Al lijkt me dit iets om voor de koop te controleren. Een LMM kost nieuw bijv. zo'n € 500 euri via de verkeerde kanalen.

    Als jou doel "slechts" ±325 pk is, moet je m.i de volgende dingen direct schrappen van je wensenlijstje:

    • RS2 ontsteking
      RS2 kabelboom


    De ontsteking van de 3B motor is zeker goed tot 350pk, er zijn er zelfs met 400+ pk. Om dan RS2 (ADU) of S2 (ABY) ontsteking te gaan gebruiken kost je alleen onnodig geld, tijd en gevloek.

    Een RS2 kabelboom is nogal zeldzaam en/of duur. Bovendien, als je echt je 3B wil ombouwen naar 5 bobines, doet de kabelboom van een ABY volgens mij net zo goed de klus. Alleen staat er geen "RS2" op, wat je (meestal) terug ziet in de prijs. En een ABY boom is er in Coupe en Avant uitvoering, al weet ik niet uit mijn hoofd wat de verschillen zijn (ook niet tussen een ADU en ABY boom, ik denk dat ze hetzelfde zijn, mits de ABY boom uit een Avant komt...)
    Ook de 5 bobines plak je niet zomaar op een 3B motor.

    Ik zie nu pas dat je de RS2 kabelboom al hebt... Dat maakt het wel al makkelijker...

    Ik denk dat je de keuze 1 of 5 bobines moet maken voor je op zoek gaat naar de ECU.

    De RS2 injectoren hebben ook een zwaardere brandstofpomp nodig, uit de Audi catalogus moet je dan die van de RS2 kiezen.

    RS2 turbo past op een S2 uitlaatspruitstuk, al moet je dit eigenlijk niet doen. Je moet een RS2 spruitstuk gebruiken.

    Ook zou ik een RS2 intercooler monteren i.c.m de RS2 turbo. Sterker nog, ik heb nu al een RS2 intersjaak gemonteerd op mijn S2.

    Zoals meestal, is het spul nooit compleet voor inbouw. Dat is ook bijna niet te doen, wanneer is het compleet?

    Succes!
    S2 Coupe ABY -- 525iAT LPG -- Seat Cordobanaan LPG

    WWW.S2Power.COM

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerd
    Als jou doel "slechts" ±325 pk is, moet je m.i de volgende dingen direct schrappen van je wensenlijstje:

    • RS2 ontsteking
      RS2 kabelboom


    De ontsteking van de 3B motor is zeker goed tot 350pk, er zijn er zelfs met 400+ pk. Om dan RS2 (ADU) of S2 (ABY) ontsteking te gaan gebruiken kost je alleen onnodig geld, tijd en gevloek.

    Een RS2 kabelboom is nogal zeldzaam en/of duur. Bovendien, als je echt je 3B wil ombouwen naar 5 bobines, doet de kabelboom van een ABY volgens mij net zo goed de klus. Alleen staat er geen "RS2" op, wat je (meestal) terug ziet in de prijs. En een ABY boom is er in Coupe en Avant uitvoering, al weet ik niet uit mijn hoofd wat de verschillen zijn (ook niet tussen een ADU en ABY boom, ik denk dat ze hetzelfde zijn, mits de ABY boom uit een Avant komt...)
    Ook de 5 bobines plak je niet zomaar op een 3B motor.

    Ik zie nu pas dat je de RS2 kabelboom al hebt... Dat maakt het wel al makkelijker...

    Succes!
    Ja opzich zou ik de originele onststeking wel kunnen houden maar als ik nog eens plannen krijg om voor meer dan 400 pk te gaan kan ik denk ik beter nu al een ABY ontsteking gebruiken, kabelboom heb ik toch al. Ik zal er eens over nadenken.

    Dan moet ik maar eens opzoek gaan naar een RS2 uitlaatspruitstuk + turbo + injectoren + pomp en intercooler.

    Tot hoeveel inlaatdruk kan ik gaan zonder dat ik mijn compressieverhouding moet gaan verlagen, of is dit sowieso geen slecht idee?

    Hoeveel vermogen zal bovenstaande setup ongeveer kunnen leveren met staandaard inlaatdruk en aangepaste ecu?

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Hier nog even wat foto's die ik vandaag gemaakt heb.

    Mijn eerste indruk nu ik het één en ander heb losgedraaid is erg possitief, alles ziet er nog goed uit, zit goed in de olie en loopt lekker soepel.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  10. #9
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.478
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Mwah zo op de foto's afgaand ziet dat er niet gruwelijk uit of had je het spulletje al schoongemaakt.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  11. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steven
    Mwah zo op de foto's afgaand ziet dat er niet gruwelijk uit of had je het spulletje al schoongemaakt.
    Niet slecht he.

    Nee het schoonmaken ga ik zo dadelijk doen, kan ik gelijk gaan meten of de kop nog een beetje vlak is.

  12. #11

    Standaard Hmmm

    Gooi er aub een 3B vliegwiel op......................
    Heb het blokkie al eens in IRL gezien.
    Rally isn't a crime!

  13. #12

    Standaard Re: Hmmm

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Adurquattro
    Heb het blokkie al eens in IRL gezien.
    Weet je de historie van dit blok dan?

  14. #13

    Standaard

    Vanavond nog even het uitlaatspruitsuk gestraald + gespoten en de cilinderkop weer een stukje verder gedemonteerd.
    Vlakheid van de cilinderkop heb ik helaas nog niet kunnen meten.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  15. #14
    quattro84
    Guest

    Standaard

    Ziet er netjes uit dat uitlaatspruitstuk.

    Geparelstraald? Ga je het nog behandelen?

  16. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door quattro84
    Ziet er netjes uit dat uitlaatspruitstuk.

    Geparelstraald? Ga je het nog behandelen?
    Nee, voor het "grove" werk gebruik ik aluminium oxide, uitlaatspruitstuk is al gespoten. Valt misschien niet erg op maar de kleur is antraciet.

  17. #16

    Standaard

    Heb je mijn PB ontvangen?
    RS2 RS-blau - 315 HP
    RS2 Zwart - 315 HP
    Sport Quattro, 1005 HP
    www.highoctane.nl

  18. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jeffer
    Heb je mijn PB ontvangen?
    Jazeker, bedankt voor het advies. Ik stuur je nog wel een PB.

  19. #18

    Standaard

    Momenteel ben ik bezig om het hele blok te demonteren.

    Het blok moet er weer als nieuw uit te komen zien. Daarom ga ik veel onderdelen stralen en wil ik ze vervolgens spuiten. Nou zou ik graag willen weten wat voor lak ik het beste kan gebruiken voor een langdurig mooi resultaat.

    Op ebay kwam ik deze kleppendeksel tegen, deze is gestraald en vervolgens gespoten met hittebestendige lak welke bestaat uit een Zink-Aluminium legering, geeft een erg mooi resultaat vind ik.

    Heeft iemand hier ervaring mee, wat voor lak kan ik het beste gebruiken?
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  20. #19

    Standaard

    Ik denk dat glasparelstralen alleeen al genoeg is. Het geeft een prachtig resultaat, en door de ronde vorm van het medium sluit je het materiaal af tegen verwering (tot zekere mate)

    groeten
    RS2 RS-blau - 315 HP
    RS2 Zwart - 315 HP
    Sport Quattro, 1005 HP
    www.highoctane.nl

  21. #20
    Lutser Sander's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    43
    Posts
    16.279
    Kudos
    302
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard

    Ik vind m te zilverkleuring...

Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •