Pagina 2 van 9 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 164

Onderwerp: Project Audi 90 quattro 1985

  1. #21

    Standaard

    Zal Ron eens vragen als hij weet wat hij allemaal heeft je een PM te sturen :wink:
    Audi A4 Avant 1.9 TDI Quattro 1999

  2. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stragenmitsuko
    Ha ha , die onderdelen . Eens je daar me begint eindigt het niet meer .
    Ik zie op het zicht spiegels , abs computer , el raam of ruitenwissermotoren , pneumatische pomp van de centraal vergrendeling .

    Klopt heel goed gezien zijn o.a onderdeel van el. ramen volgens mij geen ruitenwissermotoren :wink:
    Audi A4 Avant 1.9 TDI Quattro 1999

  3. #23
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.864
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Schroth vierpuntsgordels in een 90q? Beetje optimistisch.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #24

    Standaard

    Vandaag ben ik toch maar begonnen met de achterlichten te vervangen. Eerst maar eens de oude eruit, althans alleen de middenbalk vervangen voor de Treser middenbalk van een 200 die de vorige eigenaar al op maat was gemaakt.
    De oude lichten gaven zich niet zomaar over ze waren met heel veel kit vast gezet. Dus met grof snij en trekwerk hebben we hem uiteindelijk los weten te krijgen. Vervolgens ruim een uur bezig geweest te zijn met het verwijderen van de restanten en het oppoetsen van de mooie rode kleur :wink: Maar het werd toch wel erg fris buiten (uit de zon) is het dat wel gelukt maar ze doen het nog steeds niet. :?
    We kwamen weer allemaal losse draden tegen die afgeknipt waren en te kort om te verlengen

    Hier wat foto`s van voor en na :roll:
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  5. #25

    Standaard

    dat ziet er netjes uit! heb je ook detail foto's van hoe de middenbalk gemodificeerd is?
    Audi TT 1.8TQ - 2001 | Porsche 911 C4 - 2000


  6. #26
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.864
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Zo, dat ziet er een stuk beter uit! Nu nog die rare sticker links eraf en de zwarte delen van de bumper oppoetsen...

    Complimenten voor het poetswerk aan de klep en succes met het elektrische speurwerk.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  7. #27

    Standaard

    begint een leuke auto te worden zo :wink:

    wat een beetje poetsen al niet kan doen he
    ach en die draadjes altijd een ramp bij die oudi's maar ook relatief makkelijk op te lossen dus het zal wel goed komen

  8. Ad
  9. #28

    Standaard

    Die platen waar de lampjes in zitten kunnen ook een eigen leven leiden .
    Het is koper en versinkt staal op mekaar geperst en door gesmolten plastic aan mekaar gehouden .
    Jaren van oxidatie en corrosie zorgen voor inwendige slechte contacten .
    Er is een oplossing voor , ik zal daar binnenkort eens wat foto's van maken .

    Ik heb ook nog wel ergens een schema van de achterlichtenbekabeling als je dat nodig moest hebben .

    Enne petje af voor het poetswerk hoor .
    Das nu net het enige waar ik niet toe in staat ben bij een auto

    Pat
    Waar het reglement heerst , wordt de gedachte overbodig .

  10. #29

    Standaard

    Dat lijkt er aardig op... ;-)
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  11. #30

    Standaard

    wouw :shock: Is direct een ander zicht.
    Veel succes en moed met de restauratie. :wink:

    Gegroet Jan
    Trots eigenaar van 0pk aan AUDI power en (185pk + 240pk mercedes power)

  12. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maarten
    dat ziet er netjes uit! heb je ook detail foto's van hoe de middenbalk gemodificeerd is?
    Ik heb het niet nagemeten, maar volgens mij zit het op een halve centimeter na in het midden :roll: :wink:

    Na het plaatsen van de middenbalk merkte ik dat de ruimte voor de kentekenplaat iets te krap was.
    De witte plaat komt niet tegen de achterplaat aan en zit er eigenlijk half rond in. Of deze witte (Duits-transportkenteken)moet iets groter zijn dan de Nederlandse plaat?

    De delen kreeg ik los mee en heb zelf een plaatje gemaakt om de delen voornamelijk bovenin recht te houden. De kentekenplaat zal de andere twee delen op hun plaats houden.
    De buitenste lichten zaten al op de auto vast. Ik ben er nog niet helemaal achter hoe het verschil is gekomen.
    Ik denk dat het te maken heeft met de achterschade, de hoekverlichting zit niet met alle schroefjes vast. Als er tijd is zal ik deze ook een keer los halen om te kijken of ze ook met kit zijn vastgezet?

    Ik ga ze denk ik verkopen, vind het niet mooi op mijn rode 90 quattro.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  13. #32

    Standaard

    zo moet het er bij mij dus ook uit gaan zien, maar heb nog geen goeie info over hoe de reflectorplaat aangepast moet worden, kun je nagaan hoe het bij de jouwe gedaan is?
    my first quattro was a wilkinson

  14. #33
    <> joris(snaak)'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    6.328
    Kudos
    106
    Auto
    Audi RS4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door quattrostyle
    zo moet het er bij mij dus ook uit gaan zien, maar heb nog geen goeie info over hoe de reflectorplaat aangepast moet worden, kun je nagaan hoe het bij de jouwe gedaan is?
    die plaat is in 2-en gezaagd en aldaar ingekort. Dat is ook de reden dat de nummerplaat nnu niet meer past. EEUWIG zonde van zo'n middenplaat, mits hij origineel is. Die dingen zijn wel wat waard.
    '01 rs4 641 ps

  15. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stragenmitsuko
    Die platen waar de lampjes in zitten kunnen ook een eigen leven leiden .
    Het is koper en versinkt staal op mekaar geperst en door gesmolten plastic aan mekaar gehouden .
    Jaren van oxidatie en corrosie zorgen voor inwendige slechte contacten .
    Er is een oplossing voor , ik zal daar binnenkort eens wat foto's van maken .

    Ik heb ook nog wel ergens een schema van de achterlichtenbekabeling als je dat nodig moest hebben .

    Enne petje af voor het poetswerk hoor .
    Das nu net het enige waar ik niet toe in staat ben bij een auto

    Pat
    Nou....... Pat 8) als je een kopie hebt voor mij van de bedrading dan zou ik daar erg blij en erg geholpen mee zijn.
    Dan kan ik echt eens de schaar er in zetten en vanaf de hoofdkabel weer verder en alles met nieuwe stekkers aansluiten.

    Groeten Ron

  16. #35

    Standaard

    @joris die van mij is niet origineel, wel nieuw bestels bij cac in luxemburg, maar wil eerst wat info hebben voor ik de zaag erin zet

    @quattron heb je de nederlandse kentekenplaat al gepast? als ik zie hoe krap het origineel is denk ik niet dat die nu nog gaat passen
    my first quattro was a wilkinson

  17. #36

    Standaard

    Audi 100/200 trekhaak .
    In principe moet je hier alle kleurcodes van de bedrading terugvinden .
    De U = de trekhaakaansluiting , die negeer je gewoon .

    Pat
    Bijgevoegde Bestanden Bijgevoegde Bestanden
    Waar het reglement heerst , wordt de gedachte overbodig .

  18. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joris(snaak)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door quattrostyle
    zo moet het er bij mij dus ook uit gaan zien, maar heb nog geen goeie info over hoe de reflectorplaat aangepast moet worden, kun je nagaan hoe het bij de jouwe gedaan is?
    die plaat is in 2-en gezaagd en aldaar ingekort. Dat is ook de reden dat de nummerplaat nnu niet meer past. EEUWIG zonde van zo'n middenplaat, mits hij origineel is. Die dingen zijn wel wat waard.
    Ik snap je frustie maar het kwaad was al geschied toen ik de auto kocht en het klopt ze zijn door de midden gezaagd en het woordje "Made" staat er voor de helft op :wink:

    Ze zijn origineel Treser dat staat er ook in gesmolten. Maar ze zijn evengoed uniek en te koop :wink:

    Groeten Ron
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  19. #38

    Standaard

    @quattrostyle, Nee heb ik inderdaad nog niet gedaan omdat ik geen NL plaat beschikbaar had om te passen. Daar komt bij dat het koud werd buiten en ik naar binnen wilde om op te warmen. (pas ziek geweest :wink: )

    Achteraf had ik natuurlijk de plaat van de A4 Avant af kunnen halen om te passen :oops: Maar als je de plaat aan de achterkant opvult met busjes dan past het wel, hij komt alleen meer naar voren, waarbij je wel moet oppassen de kentekenverlichting.

    Groeten Ron

  20. #39

    Standaard

    Is een meetlint wat, of denk ik nou te technisch?
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  21. #40

    Standaard

    hahaha ja dat dacht ik ook net
    maar zo te zien is die duitse plaat een stukkie langer als een nederlandse

Pagina 2 van 9 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •