Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
Resultaten 61 tot 78 van de 78

Onderwerp: Restauratie '77 audi 50

  1. #61
    Lutser Sander's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    43
    Posts
    16.279
    Kudos
    302
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard

    Trekt ie ergens valse lucht? Leuke kleur!

  2. #62

    Standaard

    Gister na het lezen van informatie over webers afstellen op internet eens zelf gaan schroeven.

    Ontsteking op gehoor gezet (strobo is onvindbaar)

    En Carbs afgesteld, uiteindelijk resultaat: redelijk goed lopen blok, reageert goed op het gas, loopt rustig stationair, en valt ook terug van t gas af, klein pluimpje bij gasgeven. Bougies gecontroleerd zagen er redelijk goed uit..

    Eens een ritje ermee gemaakt, nou hij liep goed bij rustigrijden, heel soepel reageerde goed op het gas versnellingsbak en alles werkt ook fatsoenlijk..

    Alleen bij bijna gas los door een bocht of rotonde op hele lage snelheid begint hij te stoeken, misschien vanwege de nokkenas? Of ontsteking?

    Ook eens het gas open getrokken, diepe grom gevolgd door goeie acceleratie, soms bij overschakelen een plofje uit de uitlaat, het kwam iig goed vooruit.


    Alleen na paar snelle bochten ging ie opeens heel hoog stationair lopen, terwijl gas dicht was, even gekeken, was 1 choke erop gegaan (nog niet aangesloten) weer goed gezet, nog een rondje gereden en toen de garage in...

    Nu kan ik er iig al mee rijden, dus evt. naar iemand die t fatsoenlijk kan afstellen, maar toch best trots op mezelf dat ik t goed lopend gekregen heb -klus-

    Foto's:








  3. #63

    Standaard

    Met de audi een stuk gaan rijden, rijdt goed, genoeg koppel iig, 70 in 3de versnelling en trekt dan makkelijk door tot 140..

    Alleen na stukje touren opeens knak, pang brrr.....

    Wat was gebeurd, v-snaar geknapt en tussen d-riem gekomen, uiteidelijk langs de weg alles eruit gekregen, toen stond distributie aantal tandjes verkeerd weer goed gezet. En maar weer snel de garage in, nu weet ik dus weer waarom er normaal een kap op de d-riem zit.

    Dus toch maar nieuwe v-snaar erop zetten..

    Al met al tevreden ochal staat t vast niet geweldig afgesteld, toch zijn de bougies koffie bruin, en rijdt t lekker soepel..

  4. #64

    Standaard

    V-snaar vervangen, nog at bijgesteld aan de carbs en gister stukje door t mergelland "getoured" alleen jammer dat t geluid en de kwaliteit zwaar ruk is..

    http://www.youtube.com/watch?v=P9hoSps4x_0

    Al met al blij met het resultaat...

  5. #65

    Standaard

    Echt mooi ding man! Sja, carbjes... altijd wat, nee als ze eenmaal goed draaien zijn ze fijn, alleen afstellen is... brrr.

    (Kreeg van Malanca de tip 'Speed Centre Geldermalsen'. Ik ga er vrijdag heen na wat probleempjes. Misschien uitbesteden een optie?)


  6. #66

    Standaard

    Wat ziet dat er heerlijk uit onder de kap! Lijkt me echt een lekker autotje voor erbij!
    Audi A4 B7 1.9 tdi l 19" New RS6 wielen l 45/30 mm verlaging

  7. #67
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.651
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard

    Chapeau !!
    Wat een project! Mooi en goed werk.
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  8. Ad
  9. #68
    Chaos's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    11.405
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard

    mooi project, kanp werk om het al zo lopend te krijgen. succes met de finetuning,
    Audi 200 Quattro 20V | 2.2T 220pk | KONI Sport geel | H&R 40mm verlaging | 16" BBS V8 | GTM oliekoeler | GTM radiator | CAC RVS exhaust


  10. #69

    Standaard

    Watskeburt?












    Nu weer de sporing instellen, is niet mee te rijden, bij 30 km/h hoor je de wielen al piepen/wringen.. Dus maar weer snel binnen gezet..

  11. #70

    Standaard

    Toespoor of ben je te laag/breed gegaan met wielen/banden en setup? Wel blits man!

  12. #71
    Chaos's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    11.405
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard

    tziet er zo wel goed uit ja, maar het is wel belangrijk dat er normaal mee te rijden valt :P
    Audi 200 Quattro 20V | 2.2T 220pk | KONI Sport geel | H&R 40mm verlaging | 16" BBS V8 | GTM oliekoeler | GTM radiator | CAC RVS exhaust


  13. #72

    Standaard

    En behoorlijk toespoor, en misschien toch iets te laag..

    Ben van een Fk vaste set, naar een KW schroefset gegaan, met verstelbare toplagers, dus camber en caster zijn te verstellen..

  14. #73

    Standaard Re: Restauratie '77 audi 50

    We zijn weer verder, KW set schroefbaar gekregen, ietsje hoger gelegd zodat hij weer rijdbaar is.

    Spaghetti gemonteert, uitlaat op ebay.de gekocht 60mm rechte buis met RVS powersprint einddemper.

    Probleem is dat de flens van het spruitstuk en het schakelmechanisme ruzie maken..

    Ook nog olietemperatuursensor en druksensor geplaatst en aangesloten op de metertjes in de middenconsole.

    En oliekoeler geplaatst met adapterplaat met thermostaat en staalomvlochten leidingen.

    Nou het probleem met het schakelmechanisme en de uitlaatflens:


    De Einddemper:


    Temp sensor (lange versie) en adapter voor oliekoeler:


    Metertjes en benzinepompschakelaar in middenconsole:


    Bestelde oliekoeler net binnen, eerste reactie: Wat een mini ding...:


    Vraagstuk waar te monteren? Onder de bumper, het ziet racy uit, slangen komen perfect door de gaten in het front, en als ik m netjes ophang zie je de aansluitingen van de slangen niet eens..
    Nadeel: steenslag, vandalisme, oom agent, jullie mening???

    Hier hangt hij aan 1 slangaansluiting, hij zou dus iets hoger komen.

    Achter de grill voor de radiateur, slangen zijn erg lang, vandaar dat ze 1 keer terug lopen, voordeel: fan koelt de olie mee, bij stilstand, nadeel radiateur heeft minder koeloppervlakte:


    En met de grill ervoor:


    Uiteindelijk besloten hem toch voor de radiateur achter de grill te plaatsen,
    voordat mensen ook menen dat ik voor de raceLOOK ga..

  15. #74

    Standaard Re: Restauratie '77 audi 50

    Nieuwe wielen gekocht, wordt een meerjaren project, moet alleen nog smallere ringen vinden en adapters ..

    Compomotive Turbo, met Zentrallverschluss..











    Zo moet het dan "ongeveer" worden (dit zijn Ronals geen Compomotive):




    Nu ben ik alleen op zoek naar iemand die me kan helpen met het maken van adapters..

  16. #75

    Standaard Re: Restauratie '77 audi 50

    Vandaag aan de audi gesleuteld,

    Oliekoeler gemonteerd:


    Wielen gepast,

    Smalste binnen en buitenring:


    Brede binnen, smalste buitenring:


    Mooi plaatje, zullen waarschijnlijk gewoon zilver blijven en achter de letters zwart:


    Brede binnen, brede buitenring (zitten met 1 schroefje gemonteerd):


    Steekt een beetje uit :



  17. #76

    Standaard Re: Restauratie '77 audi 50

    Dik hoor! Mooi setje, gaat lekker staan.

  18. #77

    Standaard Re: Restauratie '77 audi 50

    Erg mooi project zeg! En een leuke tour-omgeving he, dat mergelland? Wellicht leuk om eens in real life te zien op een limbo meeting in Urmond...
    Exit (helaas) S4 B5 Avant 2.7L V6 BiTurbo
    New ride: A4 B7 Avant 1.9 TDI 85kW ProLine, S-line onderstel, sportstoelen

  19. #78
    heslie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Leeftijd
    54
    Posts
    1.415
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S6

    Standaard Re: Restauratie '77 audi 50

    Wagen ziet er erg mooi uit, en een dik setje wielen heb je er voor gescoord, al zal daar ook wel de nodige uurtje in gaan zitten om ze in dezelfde staat te krijgen als je auto.
    Ik heb een bloedhekel aan bumperklevers, vandaag zat er weer eentje voor me.

Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •