Pagina 2 van 9 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 162

Onderwerp: 3B motor in Audi 90 quattro type 85

  1. #21

    Standaard

    eh tellerwerk overbouwen

    of anders ga je rijden met iemand erachter aan die je verteld hoe hard je op bepaalde momenten rijdt dan weet je hoeveel de afwijking is en dan kun je zelf een nieuwe wijzerplaat maken :-? :-D

  2. #22

    Standaard

    Typ81 heeft mechanische teller. S2 is electronisch... Dus je zal toch echt een andere oplossing moeten verzinnen.
    Audi 80 CD 5S 1982 & Audi 80 quattro type 85 1983
    Audi 80 quattro 2.3e B4 1992 & Audi Cabriolet 2.3e 1993
    Audi A4 Avant 1.8T Pro Line 2004 & Audi A3 Sportback 1.9 TDI 2009

  3. #23

    Standaard

    maar is de teller van een S2 niet pas te maken in het dash van de type81
    qua diameter zal het niet veel schelen,

    als je een complete motor met onderstel over kan bouwen dan kan dat klokkie toch nooit zon probleem zijn lijkt me

  4. #24

    Standaard

    Ahum...Gooi het hele type89 dash erin? (zou ik niet doen hoor), maar in die blauwe verlaagde type81 van Leon, (ben ff zijn Nickname kwijt) staat het super!
    daar zit een Audi 200 teller (en motor) in
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  5. #25

    Standaard

    nee wil me dash en klokken origineel houden , denk toch dat ik de S2 motor voor deze bak hang (of een nwe 016)
    my first quattro was a wilkinson


  6. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door type81
    Typ81 heeft mechanische teller. S2 is electronisch... Dus je zal toch echt een andere oplossing moeten verzinnen.
    Das een zacht ei .
    Staat bij mij ook op de planning .
    Zesbak van een S4 in een 81-er oer-q met analoog dashbord .
    De km teller is echt wel het minste van m'n zorgen .

    Pat
    Waar het reglement heerst , wordt de gedachte overbodig .

  7. #27

    Standaard

    en waar gaan de meeste zorgen naar uit pat?
    my first quattro was a wilkinson

  8. Ad
  9. #28

    Standaard

    :-D Al de rest ....

    Nee , ik verwacht geen grote problemen , zeker daar ik het
    volledige S2 onderstel ga gebruiken .

    Waarschijnlijk zal het deftig inbouwen van de nieuwe bekabeling het moeilijkste zijn . Wordt ook volledig van de S2 overgezet .
    ABS , automatische airco , cruise controle , el ramen en spiegels , centrale vergrenseling met afstandbediening . Hoop metertjes er nog bij .
    Als het effe kan vloeibare lpg injectie met megasquirt .

    Allemaal zaken die de oer-q niet had en die ik er wel in wil

    Pat
    Waar het reglement heerst , wordt de gedachte overbodig .

  10. #29

    Standaard

    ik verwacht ook genoeg problemen, met name het elektrisch gebeuren...
    my first quattro was a wilkinson

  11. #30

    Standaard

    Ach patrick als je bij het uitbouwen maar zorgvuldig en geduldig te werk gaat, stekkertjes labelen, (dymo labelwriter of zoiets kan handig zijn heb ik wel eens gezien en die dingen kosten ook niet zoveel op mp ofzo), ik heb zoiets eens bij een brommer gedaan (ja is geen vergelijk) die kabelboom lag toen een half jaar op zolder, ik had alle stekkertjes gelabelt met papier-tape en met potlood erop geschreven :-? resultaat: heel veel onleesbare labels
    Schemas van beide autos kunnen ook erg van pas kan komen

    En ga er niet vanuit dat je die kabelboom ff in een dagje overbouwt, je mag er gerust een heel lange tijd over doen, als je het maar goed doet

  12. #31

    Standaard

    heb je nog veel van de vraagprijs af kunnen halen? zag hem staan op marktplaats voor een scherpe prijs,maar idd altijd afwachten wat eraan mankeert....anders laat je de turbo gewoon reviseren
    All women are the same, they just look different so you know which ones yours

  13. #32

    Standaard

    idd herman ben niet van plan alles binnen een week af te krijgen ofzo, en labelen zit ik ook aan te denken, wil ook de koppakking, in-/uitlaatspruitpakking, distributieriem en waterpomp vervangen.

    @qk nee er is niet veel van de prijs af gegaan idd of de turbo laat ik reviseren of jeffer heeft er nog 1 voor me liggen, net wat voordeliger is, al zal reviseren het verstandigst zijn.
    my first quattro was a wilkinson

  14. #33

    Standaard

    he patrick een vriend van me heeft ook een S2, en hij heeft mischien nog onderdelen nodig, wat blijft er allemaal van de jouwe over?

  15. #34

    Standaard

    dat weet ik nog niet precies herman, je kan me wel een pb sturen over wat hij nog nodig heeft, veel luxe zit er niet aan de S2, jeffry noemde het de peppie en kokkie uitvoering...
    my first quattro was a wilkinson

  16. #35
    quattro84
    Guest

    Standaard

    Hmm.. dat past mooi bij Jef's Peppie & Kokkie eigenbouw motorsteun/bok

  17. #36
    Alexd's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Leeftijd
    53
    Posts
    233
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Zo, heftige ombouw zal dat worden, wolf in (mooie) schaapskleren. Kun je zolang zonder je auto?

  18. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Alexd
    Zo, heftige ombouw zal dat worden, wolf in (mooie) schaapskleren. Kun je zolang zonder je auto?
    nee :-D , ach er staat altijd nog wel wat anders voor de deur, tenminste zolang de peug erbij blijft
    my first quattro was a wilkinson

  19. #38

    Standaard

    vandaag eindelijk weer wat vooruitgang geboekt
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    my first quattro was a wilkinson

  20. #39

    Standaard

    Handig toch he zo'n afneembaar front .
    Is bij een oer-q/CQ wel wat anders .

    Bij jouw 90 trouwens ook als ik me niet vergis .

    Pat
    Waar het reglement heerst , wordt de gedachte overbodig .

  21. #40
    Chaos's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    11.405
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard

    het begin is er!

    ben beniewud hoeveel tijd het je gaat ksoten om je 90Q rijklaar met het S2 blok te krijgen,
    Audi 200 Quattro 20V | 2.2T 220pk | KONI Sport geel | H&R 40mm verlaging | 16" BBS V8 | GTM oliekoeler | GTM radiator | CAC RVS exhaust


Pagina 2 van 9 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •