Pagina 1 van 9 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 162

Onderwerp: 3B motor in Audi 90 quattro type 85

  1. #1

    Standaard 3B motor in Audi 90 quattro type 85

    Wanneer ik genoeg moed en kennis verzamelt heb zal ik beginnen aan de S2 motor swap.

    Vorige week heb ik een S2 coupe gekocht die prima kan dienen als donor alleen ben ik bang dat de turbo is overleden maar de prijs was niet heel gek dus heb 'm toch maar meegenomen.

    De historie van de S2 is wat frappant er zit sinds december 2003 geen APK meer op maar in april 2005 zijn o.a. de remschijven en blokken voor vervangen en een wiellager achter bij de dealer nog wel... :-?

    tips tricks zijn welkom, ik wens mezelf alvast veel succes iig :-D

    de donor:
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    my first quattro was a wilkinson

  2. #2
    Chaos's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    11.405
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard

    hey dr moet nog een foto van je typ 85 bij :P

    ik ben beneiwud of het allemaal gaat lukken!
    Audi 200 Quattro 20V | 2.2T 220pk | KONI Sport geel | H&R 40mm verlaging | 16" BBS V8 | GTM oliekoeler | GTM radiator | CAC RVS exhaust


  3. #3

    Standaard

    wat mankeer er nog meer aan die S2 dan? als aleen de turbo stuk is
    -die je zoieso moet vervangen-
    dan is het financieel beter om dat ding weer wat op te knappen

  4. #4

    Standaard

    Succes Patrick, maar dat komt vast helemaal goed. Ik houd deze thread in de gaten.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door herman 100quattro
    wat mankeer er nog meer aan die S2 dan? als aleen de turbo stuk is
    -die je zoieso moet vervangen-
    dan is het financieel beter om dat ding weer wat op te knappen
    heb nog wat roest aan de middendemper kunnen ontdekken verder weinig voor de APK schrikbarende zaken volgens mij.

    ja de auto doorverkopen is financieel natuurlijk altijd slimmer, maar dan wil ik over een jaar alsnog een S2 blok en moet er dan dik voor gaan betalen...

    de type 85:
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    my first quattro was a wilkinson


  6. #6

    Standaard

    ook geen schade o.i.d?
    en dat wil je gebruiken als donor

  7. #7

    Standaard

    ja er mist een stukje uit de bumper onderin het zwarte plastic.

    op de foto kun je het niet beoordelen herman, auto heeft rondom schade gehad en zo'n bijzondere auto is het nu ook weer niet, de opties zijn ook schaars.
    my first quattro was a wilkinson

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    net ff een nuttig en leuk gesprek gehad met adurquattro er is me het een en ander duidelijk geworden, zit nu met een 'dilemma' welke aandrijving ik ga gebruiken de originele 90q of de S2 aandrijving overzetten
    my first quattro was a wilkinson

  10. #9

    Standaard

    hehe SUPER project!

    succes ermee!
    Number one in the hood G!

  11. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door quattrostyle
    op de foto kun je het niet beoordelen herman
    daarom vroeg ik het ook ;-)

    het lijkt mij dat de aandrijving van de S2 wat meer hebben kan, wel zo handig als je verder ook nog tuning van plan bent, ben je ook van plan om de veerpoten en naven over te zetten?

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    303
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 90
    Land
    Land

    Standaard

    ik zou de bak nemen van de s2 zelf.
    met heel de as met de veerpoten en al.
    vele gemakelijker.En tis een heel schoon 90 quattro. :oops: grts

  13. #12
    Lee's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2005
    Leeftijd
    41
    Posts
    6.178
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Da's een interessant project!
    Succes! 8)

  14. #13

    Standaard

    was jij niet van plan om er type89 veerpoten onder te zetten?
    dan is een S2 onderstel helemaal een mooie upgrade 8)
    maar die assen en dergelijke gaat dat zomaar passen qua lengte enzo?

  15. #14

    Standaard

    Mooi project man! Goeie keus om nu toe te slaan als je het toch van plan was!.

    Rest van de onderdelen verkopen, dan valt het financieel ook nog wel mee! :-D
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  16. #15

    Standaard

    Gaaf project idd.
    Wat weegt zo'n 90 quattro type 85? Zal wel goed vooruit komen straks met een S2 blok denk ik.

    Succes ermee!

  17. #16

    Standaard

    @romano de 90q weegt 1200 kilo tegenover 1444 van de S2 :-D

    @franx verkoop van de onderdelen gaat tegenvallen als ik de aandrijven en het onderstel van de S2 ga gebruiken (dat is nog wel wat waard nl.)

    ik heb net een maand terug mijn verlagingset binnen gekregen (€500,-) als ik die niet kan gebruiken icm de S2 veerpoten weet ik niet of ik het S2 onderstel ga gebruiken, moeilijk, moeilijk...

    met de originele bak zal de 90 wel erg snel acceleren denk ik, maar ook veel hogere toeren draaien bij bijv. 120 km/u ivm de S2 bak.

    wil ik de S2 bak gebruiken dan moeten de schakelstangen aangepast worden en weet ik niet wat de snelheidsmeter aan gaat geven (bandenmaat S2: 205-55-16 en de 90q staat op 195-50-15)

    ik twijfel er niet aan of de originele aandrijving van de 90q het extra vermogen aankan heb alleen wat weinig vertrouwen in me huidige bak.
    my first quattro was a wilkinson

  18. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door quattrostyle
    @franx verkoop van de onderdelen gaat tegenvallen als ik de aandrijven en het onderstel van de S2 ga gebruiken (dat is nog wel wat waard nl.)
    Strips bumpers lampen.......Dat kun je wel kwijt hoor! :-D
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  19. #18

    Standaard

    ja dat weet ik ook wel frank maar zonder verkoop van het onderstel toch de helft minder.

    het is nog niet zeker wat er gaat gebeuren ik kan misschien geholpen worden aan een nwe 016 bak
    my first quattro was a wilkinson

  20. #19

    Standaard

    verkoop van onderstel delen valt vaak tegen hoor, de lampen en strippenboel is veel meer gezocht. en aanpassen van de schakelstangen is een eitje toch, als het enige probleem de km teller was dan wist ik het wel, en daar is ook nog wel een oplossing voor te verzinnen

  21. #20

    Standaard

    kom maar op met je oplossig voor de km teller herman
    my first quattro was a wilkinson

Pagina 1 van 9 12345 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •