Plus de bedoeling is dat het maximum aantal pk's uit dit 1800 blokje word geperst.
Hey allemaal, ik heb nu nog me oude blokje over, en ik heb wel zin in een topicje tuning voor audi motortje.
Het gaat om me oude Ru blokje die beetje aan slijtage onderhevig was. Meer info volgt.. Komen in ieder geval een hele reeks met fotos dan. Waarbij ik dan stap voor stap laat zien hoe het gebeurt
Nee, eigenlijks gaat gewoon alles veranderd worden, krukas, drijfstangen zuigers, cilinderkop kleppen, boel word geflowd, en idd komen er webers op. Nokkenass en een leuk iets met turbo, maar dat ga ik pas op laatst verklappen. Het gaat een duur projectje worden maar het zal wel gaan lonen.. Naja voor mezelf dan :-D
Oorspronkelijk geplaatst door quattro84
Heerlijk een Dubbele carb met Turbo dat geluid daar kan geen injectie motor tegenop
Succes je bent wel on the move he eerst het Gti blok en nu deze motor
Haha, ik heb zelf een tijd bij een revisie bedrijf gewerkt. Daarnaast deed ik vroeger altijd opel motoren tuning voor mezelf. "schaam schaam" met leeftijd kwam ik erachter dat ik echte duitse degelijkheid moest hebben en zo kwam ik op gegeven moment bij Audi. "gelukkig wel "
Inderdaad, dat geluid is echt heerlijk. Eerst maak ik dat blok maar helemaal klaar, en later kijk ik wel in welke auto hij komt. Dat van me gti motor in me 80 was eerst een noodoplossing voor apk :-D + om ff weer in te komen met auto gebeuren, zat bij mijzelf beetje vastgeroest maar zoals ze zeggen.. "Eens geleerd en dan nooit verleerd"
Eeen lastige combinatie, turbo en carburateurs, waarom geen injectie met megasquirt o.i.d.? een pingelregeling lijkt me ook wel lekker om serieus druk te draaien en het heel te houden. :-D
Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.
Serieus lastig, carburateur laat weinig tot geen controle toe op zelfdetonatie waar een geblazen motor erg gevoelig voor is. Succes, persoonlijk zou ik er niet aan beginnen.
ja die kans zit er dik in maar als je voor degelijkheid gaat moet je hem origineel houdenOorspronkelijk geplaatst door desmett
zon project doe je niet om je motor betrouwbaarder te maken, je doet het om alles er uit te halen wat er in zit, en dan kun je trots op jezelf zijn
en als het kapot gaat heeft ie nog een motorblok achter de hand
En ik met jou.. vrij programmeerbare ecu erop zoals MSII.. als je de prijs nog een beetje wil drukken.. je kunt wel zeggen dat je het een mooie uitdaging is om het zo te maken, maar als je complete blok (waar je dan je duurverdiende pleuro's ingestoken hebt) warmloopt of compleet de soep indraait omdat je o.a. de mengverhouding (te arm draaien bijv.) niet onder controle hebt...Oorspronkelijk geplaatst door desmett
Als je maximaal vermogen wil gaan zoeken zou ik zoiezo niet met webers gaan beginnen.. dan heb je totaal geen controle over waar dat mengsel heengeblazen wordt e.d. Om nog maar niet te spreken over afstelling vollast/deellast, stationair, koude start. (Dus o.a. A/F-ratio)
Helemaal mee eensOorspronkelijk geplaatst door herman 100quattro
Nou voordat je begint, ruim je schuur netjes op hang eerst alle sleutels schroevendraaiers en alles op. Hoef je die niet te zoeken tijdens je project.. Dus daar ga ik mee beginnen, schuur overdekop halen. :-D