Leuke klus...
Deze Audi 60 heb ik afgelopen zomer zien rijden in Nieuwegein, trouwens!
ik heb hem met iemand geruild voor mijn simca 1100.
dat was in zoetermeer.
ga ook nog even het originele kenteken aanvragen bij rdw.
is leuker dan dat 84er kenteken.
het is simpel met zo'n onderliggende nokkenas.
het is dat ik nog niet helemaal klaar ben met de uitlaten anders had het allemaal zo gepiept geweest.
jaja weet het .
maar ondanks de roest die ze hadden waren ze technisch perfect.
die 1100 was van 1971 met al hydraulische koppeling.
heb vroeger altijd mee gereden met die auto's, maar sta er zelf van te kijken hoe prettig ze rijden.
de matra simca die ik heb is helemaal een leuke ervaring om mee te rijden.
en die krengen doen het altijd.
heb laatst een simca 1000 opgehaald die ruim 18 jaar had stilgestaan.
nieuwe benzine erin en ben er gewoon mee naar huis gereden.
geen probleem, motor loopt als een zonnetje.
maar heb de 1100 weggedaan omdat ik al langer opzoek was naar een audi 60.
en zo hou ik de score gelijk 3 audi's 3 simca's.
heerlijke hobby die ouwe zooi
ja als de kleppen niet goed gesteld werden berg je dan maar.
1000 rally staat ook nog op mijn lijstje.
maar die zijn erg prijzig.
dus moet het nog maar even doen met mijn 1000 GLS en 1000 LS.
ook leuk fun gehalte om mee te rijden net als de bagheera.
niet zo mooi cilinderkop niet meer te redden.
vol met scheurtjes.
maar via de AACN toch weer een kop kunnen vinden.
vandaag opgehaald in duitsland(daar is hij naar toe verhuist).
was heel niet erg, even de 200 laten blazen.
220 kilometer per uur is echt een makkie voor hem.
cilinderkop gelijk weggebracht.
hoop van de week de boel weer op te kunnen bouwen.
vanavond de laatste dingetjes gedaan.
en het spannende moment was daar.
draaide de sleutel om en hij liep in 1 keer.
zonder problemen.
van de week even goed laten draaien en dan de kop natrekken en kleppen stellen met warme motor en klaar.