Pagina 2 van 62 EersteEerste 1234561252 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 1228

Onderwerp: S2 ombouwen naar een race auto

  1. #21
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PvdH
    Zitten de remschijven niet verkeerd om? Ik ging er altijd van uit dat de groeven van binnen naar buiten moeten lopen "met de vooruit mee" zeg maar.. en nu zoals ik op de foto's kan zien zitten deze verkeerd om? Ergens ook logisch aangezien het remstof dan naar buiten wordt afgevoerd en niet naar binnen zoals in dit geval.

    Ik kan het natuurlijk helemaal mis hebben.. maar het viel me op. Verder erg leuk project en hou ons op de hoogte!
    Ze zaten bij de comp ook zo om ..is volgems idd merk/soort afhankelijk..
    Toen ik er (toendertijd) op ge-google'd had.. kwam ik veel info tegen die wees op een "bijterig" gedrag bij remmen in deze richting..
    One liter, driver's licence eater...


  2. #22
    Evert Thomas's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2005
    Leeftijd
    45
    Posts
    725
    Kudos
    16
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard

    Ok, ik zal het eens bekijken

  3. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Evert Thomas
    - RS remklauwen van Brembo

    Er staat toch echt Porsche op.

    Zo te zien wordt het een behoorlijke brute bak. Op welk circuit ga je ermee scheuren?

  4. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Invader Zim
    Zo te zien wordt het een behoorlijke brute bak. Op welk circuit ga je ermee scheuren?
    Nurburgring
    my first quattro was a wilkinson

  5. #25
    Evert Thomas's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2005
    Leeftijd
    45
    Posts
    725
    Kudos
    16
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard

    Ja er staat inderdaad Porsche op, maar op de andere kant van de klauw staat Brembo. Het boekje wat er bij zit is ook van Brembo.

    Ik denk dat de klauwen gemaakt zijn door Brembo voor Porsche, welke vervolgens weer op de RS2 terecht gekomen zijn.

    De Nurnburgring inderdaad. En waarschijnlijk nog op Assen.


  6. #26

  7. #27
    Evert Thomas's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2005
    Leeftijd
    45
    Posts
    725
    Kudos
    16
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard

    Gisteren hebben we de auto klaar gemaakt. Alles zit er nu op. Het enige wat we nog willen doen is het plaatsen van magiccamber bouten, tenminste als die leverbaar zijn. De nieuwe stoelen zijn inmiddels ook geariveerd. Bij deze de foto's
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  8. Ad
  9. #28

    Standaard

    auto ziet er stak uit zo op de foto was afgelopen jan wel anders

  10. #29

    Standaard

    mooi zeg! leuk project! puike stoeltjes ook! wat gaat er allemaal aan de motor verbouwd worden?

    flinke schijven zeg! je velg zit goed vol! remt zeker als de beste!

  11. #30
    Evert Thomas's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2005
    Leeftijd
    45
    Posts
    725
    Kudos
    16
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard

    De motor ga ik eerst nog niets aan doen. Ik ga eerst nog het volgende doen:
    - Open luchtvilter.
    - Uiltaat vervangen, RVS grotere diameter waar mogelijk, en catalysators er tussen uit.
    - Kooi er in lassen.
    - Waarschijnlijk groter oliekoeler.
    - Kijken welke 'ophangingsrubbers' vervangen moeten worden.

    Motorisch heb ik wel ideen over, maar dit zal pas later komen.

  12. #31
    urquattropower's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2006
    Leeftijd
    40
    Posts
    3.849
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    leuk project

    kom je er ook een keer mee naar een AF meeting?
    Audi A2
    Audi quattro '84
    Audi 80 quattro 5E `83

  13. #32
    Evert Thomas's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2005
    Leeftijd
    45
    Posts
    725
    Kudos
    16
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard

    Ik woon in Friesland, dus als er een keer een meeting niet al te ver hier vandaan is, kom ik wel een keer.

  14. #33

    Standaard

    Zeker een leuk project, en met deze auto moet het wel een must zijn om een keer naar de Meern te komen.
    Audi cariolet 2.3, Audi A4 1.9 TDI avant

  15. #34
    Evert Thomas's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2005
    Leeftijd
    45
    Posts
    725
    Kudos
    16
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard

    Is ongeveer 180km rijden, dus niet echt om de hoek. Maar als het er een keer gezellig is, is het misschien wel mogelijk

  16. #35

    Standaard

    Cool project! Enne, het is er altijd gezellig! 8)
    Shit happens...

  17. #36
    Evert Thomas's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2005
    Leeftijd
    45
    Posts
    725
    Kudos
    16
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard

    Er is afgelopen week weer veel gebeurt. Donderdag is de auto naar de uitlijner geweest. Het bleek een hele klus op de auto goed af te stellen voor gebruik op het circuit. De auto is nu zo afgesteld dat hij zoveel mogelijk op het binnenkant van het wiel rolt. Dit betekent dat ik op de rechte einden wat stabiliteit moet inleveren (minder rubber aan de grond), maar in de bochten meer grip voor terug krijg. Door de G krachten wordt de auot meer naar buiten geduwd en dus krijg je meer rubber aan de grond en dus meer grip.

    Mijn eerste indruk na een paar ridjes op de openbare weg zijn zeer positief, het is net of de auto een paar hondert kilo lichter geworden is. Ook de KW schroefset en de remmenset komen nu zeer goed tot hun recht.

    Ik heb het uitlijnen laten doen bij Lammert van der Meulen in Dokkum. Hij heeft zijn eigen bedrijf wat niets anders doet dan auto's uitlijnen, het liefst voor op het circuit. Het is strak bij hem ook mogelijk om bij hem de auto te laten uitwegen. Dit betekent dat je met een schroefset de auto zo kunt afstellen en uitlijnen dat de auto maximaal in balans is.

    Zoals jullie wellicht al gelezen hebben is mijn auto gisteren ook op de rollerbank geweest. Aangezien ik de auto nog niet zolang heb, leek me dit een mooie gelegenheid om eens te kijken wat de start positie is. Hij bleef steken op 190pk aan de krukas, dus er is werk aan de winkel. Meest voor de hand licht turbodruk verlies, maar dat moeten we nu dus gaan uitzoeken.

  18. #37

    Standaard

    Ofwel je hebt hem meer negatief camber gegeven. Zal standaard, gok ik, rond tussen de 0-0.5° negatief hebben gezeten, waar zit je nu op?
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  19. #38
    Evert Thomas's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2005
    Leeftijd
    45
    Posts
    725
    Kudos
    16
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard

    Normaal krijg ik altijd een uitdraai mee. Maar dat is er deze keer bij in geschoten. Dus ik moet het antwoord schuldig blijven wat het precies is geworden.

  20. #39
    Evert Thomas's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2005
    Leeftijd
    45
    Posts
    725
    Kudos
    16
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard

    Beste forummers,

    Afgelopen weekend is de S2 voor het eerst op de Nordschleife geweest, dus bij deze maar even een verslagje van mijn ervaringen.

    Het was in duitsland een heet weekendje, ongeveer 34 graden celcius. Dus een mooie testcase om met name de koeling van de auto te testen. Op de heenrit naar het circuit werd al duidelijk dat de olie temperatuur idd een probleem is, zoals ik al had verwacht. Bij 170Kmh kruisen op de km teller liep de temperatuur op tot 125 graden. Ook bleek er een probleem met het linker voorwiel, een schurend geluid was te horen tijdens de rit, met name bij het terug schakelen. Bij aankomst bij het hotel het wiel er af gehaald om te kijken wat het probleem was. Het bleek dat het wiel een beetje aanloopt in de wiel kast. Maar niet dermate dat we geen rondje op het circuit konden wagen.

    Zaterdagmiddag het eerste rondje geprobeerd. Ook hier liep ik al snel tegen een te hoge olie temperatuur aan, kwam boven de 130 graden, wat natuurlijk te heet is. Wat me wel positief verastte zijn de remmen en de wegligging van de auto. Het rempedaal moet wel stevig ingetrapt worden, maar dan remt hij ook prima en ook geen last gehad dat ze heet worden. In scherpe bochen liep het wiel inderdaad enigzins aan, dus die avond maar besloten om de schroefset ietsje omhoog te draaien. Nadeel hiervan is dat het invloed heeft op de uitlijning van de auto, maar het was het een of het ander.

    De volgende dag nog een rondje gedaan. Aangezien hier niet een reis vanuit Nederland aan vooraf gegaan was, ging het nu beter met de olie temperatuur. Naar 15km had de olietemperatuur echter toch de 130 graden bereikt. Mijn positieve gevoel over de wegligging werd nog eens bevestigd. Onzettend veel grip in de bochten en ook een heel vertrouwd gevoel. En doordat de S2 gezegend is met een hoog koppel, doet hij het op dit circuit wat betreft prestaties ook uitstekend.

    Het is nu dus een kwestie van een grotere oliekoeler, een kooi en de ophaningsrubbers voor PU rubbers vervangen en dan moet er veel mogelijk zijn.

    Op het circuit heb ik ook nog een fransman getroffen met een audi 90 (volledig in grijze rode DTM kleuren). Hij heeft hier een S2 blok in gezet (een blok wat 10 jaar op een plank heeft gelegen en 15.000km had gelopen). De motor is gechipt naar 250PK. Hij legt met deze auto het rondje af in 8:20, dus dat is echt vreselijk snel. Hij heeft nog een rondje achter ons (een vriend van mij reed) aan gereden, hij was erg benieuwd hoe het zou gaan met de S2 met zijn quatro aandrijving. Maar na ongeveer 3km had hij wel genoeg gezien en ging ons voorbij of we er niet stonden. Maar naar het rondje had hij wel wat tips. We rijden nog te veel met de auto of het een voorwiel aangedreven auto is, dus nog iets te hard de boch in en nog te weinig gebruik maken van de vierwiel aandrijving bij het uitgaan van de bocht. Op zich ook niet gek omdat we alleen nog voorwiel aangedreven auto's kenden.

    Foto van de S2 op het circuit
    http://www.autopics.nl/fotos/nurburg...7/IMG_3577.JPG

    De mazda van mijn vrienden:
    http://www.autopics.nl/fotos/nurburg...7/IMG_3365.JPG

    http://www.motorsport-pics.de/Galeri...70715_0568.jpg

    De audi 90:
    http://images.mw-sportfoto.de/2007/t...touri0526.html

    http://images.mw-sportfoto.de/2007/t...touri1238.html

  21. #40

    Standaard

    Dat is Dan20V van op ASC. Toffe kerel, al ontmoet op francorchamps

    Zou nog een 1200 (dacht toch zoiets) kg wegen en 260pk hebben. Bloedsnel idd, M3's op franco waren geen probleem.


    Erg leuk wat je doet met je S2 btw, veel succes nog met de verdere mods!
    Quattro Powaa

Pagina 2 van 62 EersteEerste 1234561252 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •