Pagina 2 van 11 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 201

Onderwerp: Restauratie Urquattro en stuur van rechts naar links!

  1. #21

    Standaard

    ik dacht dat alle coupe quattro's een kunststof achterklep hadden
    my first quattro was a wilkinson

  2. #22
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.849
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Niet allemaal. Volgens mij de latere modellen (1985-'86?) wel. Ik ben het nooit tegengekomen als optie in een prijslijst.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #23
    QuattroNL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    54
    Posts
    6.426
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Idd vanaf ongeveer '86 maar en geen pijl op te trekken wanneer precies. Beetje willekeur lijkt het (je ziet het bij UrQ's en CQ's meer dan bij CGT's volgens mij).

  4. #24

    Standaard

    De engelse cq is van 1987 en heeft een metalen kofferdeksel!

    Scheelt wel een paar kiloos ten opzichte van elkaar, alvast meegenomen...

  5. #25
    avus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Leeftijd
    49
    Posts
    1.498
    Kudos
    7
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door doeme
    Hallo,

    Bedankt Avus, ik zal donderdag is proberen, ik zal waarschijnlijk nog wel hulp nodig hebben.
    Er is me iets opgevallen , het kofferdeksel is uit kunststof, is dat normaal want bij die engelse auto is het een metalen, of was dat een optie in 1986?

    Nog een vraagje, hoe krijg ik er de ruiten het beste uit, zonder ze te breken?

    Dominique
    e ruiten krijg je eruit met twee stompe schroevendraaier,s geen scherpe, daar sloop je de rubbers mee.
    gewoononderaan beginnen, wrik voorzichtig een schrovendraaier, onder het rubber en wip die over de rand, die laten zitten rechtop, en da met de ander voorzicht de rest over de rand wippen, niet tesnel willen, en maak met je handen ff de randen buiten ff wat los ff met de vingers eronder, etc zodat het aangekoekte beetje los komt, heel voorzichtig tewerk gaan, van de 7 ruiten die ik al gedonteerd heb is alleen een voortuit gesprongen, die zat onder spanning erin door de roestplekken, je kan er beter wat telang over doen dan tesnel.

    btw mijn cgt uit 86 heet een metalen klep ik heb alleen bij een urq wel eens een polyester klep gezien.,
    audi coupe gt 2,2 kv motor alpinewit


  6. #26

    Standaard

    Thanks avus, k'zal donderdag eens een poging doen.

  7. #27

    Standaard

    Inderdaad , de rivet uitboren en de hoes van de handrem gaat eraf, rest nog niet geprobeerd, heb loodgieter moeten spelen, niet aan de auto.......... :cry:
    En nu vakantie naar Oostenrijk, misshien wel een paar uri's spotten, zal camera in de aanslag houden.

    Dominique

  8. Ad
  9. #28

    Standaard

    Hallo,

    In mijn cq steekt een alarm, ik denk standaard vanuit fabriek, kan ik dat er zomaar uithalen , moet ik iets overbruggen, heeft iemand hier een schema van.
    Het werkt toch niet mee.

    Dominique

  10. #29
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard

    denk niet dat t standaard was, ben t op t schema niet tegengekomen in elk geval...

    btw: ken je dit boek

  11. #30
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.849
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Nog nooit een fabrieksalarm op een type 81/85 gezien, ook niet voor de Amerikaanse markt.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  12. #31

    Standaard

    Interessant boek, Henkjan,welk is het?
    Ja ik heb vanmorgen is verder geïnformeerd bij een dealer, en die dacht ook dat het niet vanuit het fabriek kwam, verwonderde mij al aan de manier waarop het gedaan was.
    Ik zal zelf maar puzzelen en het eruit gooien, zal de verhouding pk en gewicht weer ten goede komen :-D
    Dominique

  13. #32
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door doeme
    Interessant boek, Henkjan,welk is het?
    reparaturanleitung Audi 90 quattro / coupe quattro van Bücheli Verlag

  14. #33

    Standaard

    Kleine update,

    De acherste ramen zijn eruit, drie stuks en allen nog heel! :-D
    De voorste wil zo niet mee, daarom dacht ik van ze eruit te snijden en een nieuw rubber te bestellen, is dit nog te verkrijgen?
    Nog de bekabeling en de motor eruit halen en de kas is kaal, zal volgende keer nog wat fotoos posten.
    Dominique

  15. #34
    audimechanic
    Guest

    Standaard

    Rubber MOET je heel houden! Rubbers zijn NIET meer nieuw te bestelle...

  16. #35

    Standaard

    De rubber van de frontscheibe is nog wel te bestellen ,(andere weet ik niet) de prijs weet ik nog niet maar dat wisten ze me bij classic parts te zeggen.
    Dominique

  17. #36
    audi-jop's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2006
    Posts
    346
    Kudos
    2
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard

    Ja Doeme heeft gelijk, alleen de voorraamrubber is nog nieuw te bestellen ,voor de rest moet je geluk hebben dat er iemand nog iets heeft liggen, zit er zelf ook mee, moest nog raamruggers hebben van de deuren......
    vergeet het maar.......

  18. #37

    Standaard

    Audi-jop,

    Die heb ik nogwel liggen stuur me maar een pb als je geïnteresseerd bent.

    Dominique

  19. #38

    Standaard

    Update,

    Spijtig genoeg heb ik nu gemerkt dat de schade door het ongeval veel groter is dan gedacht, en de roest aan de onderbodem en de achterkant is ook veel erger dan gedacht.
    Dat komt ervan natuurlijk als de wagen in een loods staat vol stof en je er bijna niet rond kunt.
    maar we geven de moed niet op.
    Ben dus op zoek naar een kale coupe type 85 quattro of urquattro.
    Als er iemand iets weet hoor ik het wel.
    Doeme

  20. #39
    heslie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Leeftijd
    54
    Posts
    1.415
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S6

    Standaard

    Dus met deze CQ is het einde verhaal? Toch wel jammer dat je hm niet kunt redden.
    Ik heb een bloedhekel aan bumperklevers, vandaag zat er weer eentje voor me.

  21. #40

    Standaard

    Ja inderdaad , ik denk dat het beter is om een andere kas te zoeken, de opening tussen de deuren schelen 5 a 6 mm, het dak heeft een klein deukje, je kan dat misschien uittrekken maar dan is er nog de roest in de bodem van de koffer en de bodem onder chauffeur en passagier.
    Denk dat de auto lang heeft buitengestaan op grasveld of zo.
    Eigenlijk mijn fout :oops: had beter moeten kijken en de mensen niet op hun woord geloven, maar zoals ik al zei, de auto stond in eel loods , je kon er nauwelijks rond en hij was helemaal onder het stof.
    Maar omwille van de prijs en de talrijke opties was het verleidelijk hem te kopen......
    Ik ga nu op zoek naar een andere kas, liefst een naakte auto, cq of urq, had bijna eentje in duitsland op de kop getikt maar hij heeft hem aan iemand anders doorverkocht.
    We geven de moed niet op, indien er iemand hier op het forum iets heeft staan laat je het maar weten.
    Groetjes Doeme

Pagina 2 van 11 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •