Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 117

Onderwerp: mijn ur80q

  1. #41

    Standaard

    Dat zijn toch wel de ideale vakanties, ver van huis lekker sleutelen aan een Audi in een prachtige omgeving
    Mooi project hoor.
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  2. #42

    Standaard

    Hulp nodig klinkt inderdaad als een ultieme vakantie, voor jou dan toch...
    of helpt "ze" mee?
    Kijk mij onhandig...

  3. #43
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard

    zo, maar eens een update. nog geen echt grote dingen gedaan, ff opwarmen zeg maar.

    als eerste de type omschrijving achterop er op geplakt, het juiste benzinepomp relais gemonteerd, vervolgens de mistlampen er in. de afdekkingen nog niet, want het bleek dat de bumper dus niet van een 80q is, en de schroefgaten daarvoor zitten er nog niet in. vandaag dus ff een el cheapo boor gekocht, morgen verder.

    verder vooral voorbereidende acties gedaan, div schroeven etc gekocht, van alles gepast en gemeten. sommige dingen vielen toch wat tegen, de luidsprekers voor bv: mijn mooie gefreesde plaatje paste niet (was op maat van de cq, en da's dus net een maatje groter) en de afstand van de achterspeakers tot de metalen onderplaat is groter dan ik boutjes kan krijgen, dus ook daar moeten we wat creatiefs verzinnen. de radio is gedemonteerd, de extra meters zijn gepast (staat erg goed, foto zit nog in de camera, post ik in m'n volgende bericht wel).
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  4. #44
    QuattroNL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    54
    Posts
    6.426
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    looking good!

  5. #45

    Standaard

    Wagen kleurt mooi bij je blokhut. Leuk project


  6. #46

    Standaard

    ziet er netjes uit
    my first quattro was a wilkinson

  7. #47

  8. Ad
  9. #48
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard

    zo, hier de foto van de metertjes.. zo had t dash er wat mij betreft altijd al uit mogen zien 8) de voltmeter en de oliedruk heb ik al aan t werk, de olietemp nog niet.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  10. #49
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard

    zo, vandaag dus de short shifter van 034 gemonteerd. centje van een fluit zolang je maar alles hebt wat er in de instructies staat. klus in iets van een 2 uurtjes gedaan, alles op z'n gemakkie en incl schoonmaken van de delen die terug moesten.

    resultaat: :-D schakelt weer als nieuw! echt ongelofelijk. eerst wilde die met moeite in V en echt lastig in achteruit, en ook de andere versnellingen gingen niet van harte. maar nu dus alles soepel als een mes door de boter. advies aan alle typ85 rijders: kopen *) dat ding, als je auto niet perfect meer schakelt dan ligt dat niet aan de bak dus...

    en de schakelweg wordt idd flink korter, is ook nog instelbaar hoeveel je dat wil doen. wel liep hij bij mij in de hoogst mogelijke stand tegen de afdekking aan (die heb ik dus met een metalen plaatje wat hoger gezet). is toch wel lekker zo'n korte schakelweg.

    *) zeer binnenkort gewoon hier in den lande te verkrijgen.... ja 034 gaat hier geïmporteerd worden.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  11. #50

    Standaard

    :-D netjes op gelost.
    Audi 80 CD 5S 1982 & Audi 80 quattro type 85 1983
    Audi 80 quattro 2.3e B4 1992 & Audi Cabriolet 2.3e 1993
    Audi A4 Avant 1.8T Pro Line 2004 & Audi A3 Sportback 1.9 TDI 2009

  12. #51
    QuattroNL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    54
    Posts
    6.426
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Kiiijjjjkk, netjes!
    Ziet er toch weer heel wat beter uit.

  13. #52

    Standaard

    Ik vind die analoge metertjes persoonlijk ook veel mooier dan het digitale display zoals in mijn eigen coupé.

  14. #53

    Standaard

    ah je gaat zonder radio door het leven?

    shortshifter is zeker leuk, ook maar eens bestellen denk ik
    my first quattro was a wilkinson

  15. #54
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard

    voorlopig ligt de radio er dus uit, komt wel weer eens terug in t dash kastje ofzo (zou een beetje maf zijn om mt veel passen en meten speakers in te bouwen en dan geen radio )

    btw speakers: ik heb dus een stel 17cm lange slag woofers gevonden met magneten van Neodynium, die zijn klein genoeg om door de gaatjes in het blik onder de hoedenplank te passen. enige punt is dat de afstand hoedenplank-blik iets van 8cm is en ik geen M4 boutjes van die lengte kan vinden (en de lokale hardwarestore heeft ook geen draadeinden in M4). de speakers zijn compleet zwart, zonder enige opdruk, dus vrij decent in te bouwen. foto's volgen later wel

    shortshifter is meer dan leuk: schakelen gaat weer als in een nieuwe auto zo strak, echt ongelofelijk

    @QuattroNL: zit de short shifter er bij jou al in? of twijfel je nog in welke je t gaat inbouwen (die luxeproblemen van jou ook)

    @RT90: de ori bevestigingsplaat is in 10 minuten met de figuurzaag op maat gemaakt voor inbouw in t radiogat. voor de facelift is t mss wat meer werk, maar voor de preface is t echt makkelijk met dat verspringende dash

    @quattrostyle: ff Sjoerd van S2Power contacten dan...

  16. #55
    guido
    Guest

    Standaard

    Mooi, dat maken we zelf even

  17. #56
    QuattroNL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    54
    Posts
    6.426
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henkjan
    zit de short shifter er bij jou al in? of twijfel je nog in welke je t gaat inbouwen (die luxeproblemen van jou ook)
    Ik ben van plan 'm 'straks' in de rally te bouwen.
    De rest van m'n wagenpark schakelt eigenlijk prima (maar wie weet bouw ik 't ook wel in m'n andere urq in).

    look who's talking about luxeprobleem

  18. #57
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door QuattroNL
    look who's talking about luxeprobleem


    net ff de achterdeur gedaan, was positief verbaasd over het veel eenvoudiger systeem dan met al die stangetjes dat ik in de deur van de coupe tegen kwam...

  19. #58
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard

    de 1e post ook maar ff geupdate met de stand van vandaag

    nadat ik de handgreep van de linxachterdør weer goed had gezet zodat die van buiten ook weer open kon, was meteen die van de rechterachterdeur zo beledigd vanwege het gebrek aan aandacht dat deze brak. ik heb het provisorisch kunnen maken met wat kit en een schroefje, maar deze zal dus ook vervangen moeten worden.

    de 1e van de achterluidsprekers zit er in, viel toch nog wel tegen qua moeite. morgen de 2e er in. is nu vooral optisch, om de gaten in de hoedenplank tenminste dicht te hebben :-D

  20. #59
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard

    soms zit t mee, soms tegen...

    wat zat er mee: de temperatuurvoeler voor de olietemperatuur zit gewoon in het blok! dat scheelt dus weer heel wat gepruts, alleen kabeltje naar binnen en klaar. :-D

    tegenvaller was dat een van de metertjes kaduuk ging tijdens het monteren: de voorkant (het glaasje zeg maar) ging los van t huis gelukkig met 2-componentenlijm kunnen plakken, mar t was wel even achteruitbidden.....

    maar eind goed al goed: alle 3 de metertjes doen het nu dus! en hebben meteen hun nut bewezen, want nu kon ik dus direct waarnemen dat de koolborstels van de dynamo aan vervanging toe zijn, want maar 13V met draaiende motor... dus maar ff nieuwe spanningsregelaar gehaald daarnet en die gaat er zo dus onder.

    Ook de luidsprekers achter zitten er beide in, ziet er weer een stuk netter uit nu dacht ik zo...
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  21. #60
    QuattroNL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    54
    Posts
    6.426
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henkjan
    en hebben meteen hun nut bewezen, want nu kon ik dus direct waarnemen dat de koolborstels van de dynamo aan vervanging toe zijn, want maar 13V met draaiende motor... dus maar ff nieuwe spanningsregelaar gehaald daarnet en die gaat er zo dus onder.
    Zit bij jou de zekeringkast in de motorruimte of onder het dash?
    Als ie onder het dash zit kan het ook makkelijk de zekeringkast zelf zijn.
    De V-meter van m'n 5S geeft tijdens draaiende motor krap 12V aan. Zet ik de blower van stand 1 naar 0 dan staat ie opeens op ruim 13V. Is nog niet veel maar ok, die V-meter is ook geen precisie-instument.
    Ik heb voor de zekerheid maar alvast een nieuwe zek.kast gekocht (jawel, nog leverbaar!). Nu nog 'even' inbouwen...
    Slechte contacten of massa kan ook een oorzaak zijn.

Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •