Pagina 2 van 19 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 370

Onderwerp: Restauratie Audi Coupé Quattro 20V 1988

  1. #21
    E320CDI Gelato's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2007
    Leeftijd
    54
    Posts
    5.869
    Kudos
    0

    Standaard

    Ziet er mooi uit,, leuke reportage,, veel succes ermee,, ga dit volgen!

    Gegroet Gelato
    Ice cream is exquisite, what a pity it isn't illegal

  2. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coupe20v
    He die randen komen van mijn wagen.

    Had mijn coupe in de garage staan en de volgende dag zaten er geen randen meer in. Er lagen alleen nog 2 slijpschijven op de grond. :shock:

    Wel netjes met die veerpoten.
    Ja toch? IK hoop dat het mooi blijft, het is een beetje afwachten natuurlijk...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door heslie
    Puik werk joh, mooi dat er ook eens een t89 in ere hersteld word. Zeker de spatborden zien er goed uit, maar wat bedoelde je met het vertinnen ervan?
    Ik heb de las en klein beetje hol geslepen en daarna een dikke laag tin erop gezet, toen met een schuurmachine weer glad geschuurt, dan zit alles goed vol er hoeft nu bijna geen plamuur op.

    btw 1 velg per dag vind ik nog behoorlijk snel gedaan, heb er met m'n atsjes heel wat langer over gedaan.
    Nou het was idd. een dag +een avond eigenlijk, de inbus boutjes heb ik er allemaal ingekit en onder de boutkopjes ligt een piepklein o-ringetje, dat was een echt monniken werkje.

    Op Ebay kwam ik eens een keer een nieuwe set speedlines tegen, ik bood er 250 euro op maar uiteindelijk gingen ze voor 650 euro weg ofzo, dat is natuurlijk weer veel te gek vind ik, deze wielen kosten me nu 100 euro....dat is nog leuk.
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  3. #23
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.872
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Hammerite houdt het lang uit, is geen verkeerd spul. Persoonlijk vind ik poedercoat ook niet overal fijn, dat geklooi met het schoonmaken van schroefdraden is niet echt fijn en als je roest niet helemaal glad gestraald krijgt ziet je poedercoat er beroerd uit. Met Hammerite kun je best veel camoufleren.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #24

    Standaard

    Dat klopt idd., je kunt er een dikke laag opzetten en dat is wel zo handig :-D
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  5. #25

    Standaard

    Laatste nieuws:
    Vandaag even langs de autospuiter geweest, laatste week van oktober kan de Coupe komen....
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A


  6. #26

    Standaard

    Goed bezig zeg, maar beginnen die spatbord randen zo maar te roesten?

    Ik maak iedereen namelijk wijs dat dit type coupe niet kan roesten, gegalvaniseerd he', heb 2x een opel gehad en krijg nog pijn in mn kop als ik aan die roestende spatbordranden denk.

  7. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dijkstra
    Goed bezig zeg, maar beginnen die spatbord randen zo maar te roesten?

    Ik maak iedereen namelijk wijs dat dit type coupe niet kan roesten, gegalvaniseerd he', heb 2x een opel gehad en krijg nog pijn in mn kop als ik aan die roestende spatbordranden denk.
    Ook Audi's roesten, ik heb er momenteel de raamrubbers af en daaronder begint het toch al wel een beetje, ik kan het er zo afschuren dus het is niet rot ofzo .
    Bij mijn spatborden was schade geweest en goedkoop gerepareerd, daar is natuurlijk niks tegen bestand.
    verder is het nog een keiharde auto, ik heb alleen bij de voorruit ook een beetje roest zitten maar de ruit gaat er dinsdag uit dus dan kan ik kijken hoe ernstig het is maar ik denk dat het wel mee zal vallen.
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  8. Ad
  9. #28

    Standaard

    He gelukig, kan ik zo rustig gaan slapen.
    Grapig, ik kreeg vanmiddag t acgn boekje binnen, daar stond dit project ook in, had net t berichtje getypt 8)

  10. #29

    Standaard

    Kijk eens aan , ook een clublid.
    De meeste clubleden zullen alles wel op dit forum lezen denk ik maar aangezien er te weinig stukken ingezonden worden voor het blad blijf ik de restauratie ook daarin plaatsen.

    Persoonlijk vind ik het ook leuk om dingetjes uit een blaadje te lezen.....
    lekker ouderwets
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  11. #30
    Chaos's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    11.405
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard

    wat die roest betreft, is een T89 al gegalvaniseerd (bij schade is dat idd ook geen garantie) ?
    Audi 200 Quattro 20V | 2.2T 220pk | KONI Sport geel | H&R 40mm verlaging | 16" BBS V8 | GTM oliekoeler | GTM radiator | CAC RVS exhaust


  12. #31

    Standaard

    In 1987 waren de Audi's voor een deel verzinkt dacht ik en daarna vol maar dat weet ik niet zeker eigenlijk.
    Mijn Coupe'was vol verzinkt maar bij de minste of geringste schade zit je er doorheen want het schijnt een dun laagje geweest te zijn.

    Bij deze auto waren de spatborden ingedeukt en met zo'n lasapparaat met een gewicht weer terug geklopt zegt maar, op de plekken waar gelast is is dan het zink al weg gebrand maar door de schade is ook je verbinding van je binnen-buiten scherm beschadigt met als gevolg dat er vocht tussen kan komen, de puntjes waar gelast is gaan dan roesten.
    De roest is dus van binnenuit gekomen en op het moment dat je het aan de buitenkant ziet is de binnenkant al een en al roest....
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  13. #32

    Standaard

    Vandaag waren mijn kapjes van de B-stijl klaar, ik heb ze laten poedercoaten maar het is niet naar mijn zin.
    Ze moeten matzwart zijn maar het is meer een zijdeglans geworden en ik vind dat dus niet mooi, toch maar spuiten dan denk ik.....jammer.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  14. #33
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.872
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Dat staat toch niet lelijk...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  15. #34

    Standaard

    Vanavond de voorruit verwijdert, het ding wilde er niet uit en is dus ook gesneuvelt. :cry:
    De kit was flink hard en de ruit was te diep op de carroserie geplakt, op sommige plekken kon de snijdraad er niet tussen en dan trek je tot de draad breekt. Ik ben op het laatst op mijn rug in de auto gaan liggen en heb de ruit er toen letterlijk uitgetrapt
    Weet iemand toevallig wat een nieuwe losse ruit kost, we plakken hem er zelf weer in.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  16. #35

    Standaard

    Mooi project en aardig wat werk verzet zo te zien.

    Succes met alles!



    Groetjes Manuela
    Audi A4 Avant 1.9 TDI Quattro 1999

  17. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Audiva
    Mooi project en aardig wat werk verzet zo te zien.

    Succes met alles!



    Groetjes Manuela
    Dank je....
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  18. #37

    Standaard

    Hoor je wel vaker dat die voorruiten er slecht uit willen, met als gevolg beschadigde randen op de stijlen en/of dak,(zo ook bij mij).

    Zijn die al die rubbers en sierstrips nog een beetje te krijgen? ik neem aan dat er wel 1 sneuvelt als je de oude los haalt.

  19. #38

    Standaard

    -Ik geloof dat er een 5.5 kilo zink op zo'n wagen is verwerkt.

    - Bij jou zie je de reden dat ik bij dit type wagen alleen delen vervang, en uitdeuken niet aan de orde is. Géén gepruts aan verzinkte delen, dat is duidelijk. Soms zou je die schadeherstellers en taxateurs gewoon schoppen, die weten dondersgoed dat de kwaliteit van de wagen na dit prutswerk achteruit holt! Die gasten zijn niks beter dan die lui van De Grote Beurt.

    -Spijt dat je de B-stijlen hebt laten poedercoaten hoef je niet te hebben, je kunt ze na voorbehandeling zo overspuiten, maar de hrde ondergrond blijft! ;-)

    -Net project, je hebt lang plezier van je werk.
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  20. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dijkstra
    Hoor je wel vaker dat die voorruiten er slecht uit willen, met als gevolg beschadigde randen op de stijlen en/of dak,(zo ook bij mij).

    Zijn die al die rubbers en sierstrips nog een beetje te krijgen? ik neem aan dat er wel 1 sneuvelt als je de oude los haalt.
    Alle rubbers kunnen er gewoon terug op, niks uitgehard of verduurt, bij zulke dingen kun je zien dat Audi alleen top kwaliteit gebruikte......of ze er nog nieuw zijn betwijfel ik. :-?
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  21. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Appie Dakleer
    -Ik geloof dat er een 5.5 kilo zink op zo'n wagen is verwerkt.

    - Bij jou zie je de reden dat ik bij dit type wagen alleen delen vervang, en uitdeuken niet aan de orde is. Géén gepruts aan verzinkte delen, dat is duidelijk. Soms zou je die schadeherstellers en taxateurs gewoon schoppen, die weten dondersgoed dat de kwaliteit van de wagen na dit prutswerk achteruit holt! Die gasten zijn niks beter dan die lui van De Grote Beurt.

    -Spijt dat je de B-stijlen hebt laten poedercoaten hoef je niet te hebben, je kunt ze na voorbehandeling zo overspuiten, maar de hrde ondergrond blijft! ;-)

    -Net project, je hebt lang plezier van je werk.
    het dak ,achterklep, c-stijl en spoiler zijn nog eerste lak maar verder istie rondom overgespoten, op de spatborden zaten bergen plamuur en de schuurkrassen schenen door de lak heen, alles was afgeplakt zelfs de achtelichten waren er niet uit geweest en dan heb ik het nog niet over het kleur verschil!
    Dat is het verschil tussen iemand die van zijn werk houd en iemand die snel geld wil verdienen.

    Ik heb zelf in de bouw gewerkt en dan met name de badkamers, veel gebeund altijd maar bij mij moest je niet aankomen met een snel-snel karweitje want dat kan ik gewoon niet, ik probeerde altijd perfectie na te streven en had daarom(zonder op te willen scheppen) alleen maar tevreden klanten.
    Er zijn gewoon mensen die kunnen niet anders dan knoeien, toch heb je die soms ook nodig....maar ik niet .
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

Pagina 2 van 19 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •