Jezus bouw mijn tt ook maar om haha als dit al in een golf 4 kan
Een van de monteurs hier (Stefan)heeft een zelfde motor als in de TTtdi zit voor zijn '99 Golf IV 90pk tdi gebouwd, echter met een andere turbo en verstuivers. Motor is een AJM 115pk onderblok en BKD 140pk kop.
Met het eerste resultaat rijdt hij om de bak te sparen,
Hier vandaan is die teruggezet,
Jos.
Als je ze al vind zijn ze erg duur... Maar goed als ik het lijste upgrades in je topic zie dan moet dit er wel bijkunnen
Vandaag de KW clubsportset verwisselt voor de Bilstein B16kit. Wel heb ik de verstelbare topmounts van KW weer gebruikt, dit paste na een set andere toplagers te gebruiken. Ondanks dat deze set behoorlijk comfortabeler is stuurt de auto werkelijk strak en vertrouwd.
Ik heb de set verwisselt omdat de Audi TT nauwelijks nog op het circuit gebruikt gaat worden en de Clubsport erg hard is op de gewone weg. Deze set heeft ruim 60000km er onder gezeten en ziet er (ondanks meer dan intensief gebruik) zeer goed uit, het kan dus wel!
Jos.
Tja, nu letterlijk wéér stof afblazen hier. Na meer dan een jaar stilstand toch de TT weer reanimeren. Intercooler bleek ook nog lek, deze wordt vervangen door een aangepaste S3 intercooler. Ook de kop wordt vervangen door een geflowd exemplaar incl. nog wat aanpassingen zoals andere verstuivers en turbo om wat dingen te proberen.
Staat er nu wat zielig bij,
Jos.
Even van de kopbewerker wat tekst en een filmpje gepikt. Een kop is klaar om gemonteerd te worden,
"Een VW Tdi16v op de flowbank ..Voor en na het bewerken van de in en uitlaatkanalen. Hier de flowcurves en swirlcurve van het standaard inlaatkanaal en het bewerkte inlaatkanaal. Het bewerkte inlaatkanaal heeft circa 20-23% meer flow dan standaard. De swirlcurve van de standaard AMC kop is met 0,3 op 10 mm kleplift behoorlijk lager dan die van een standaard VW kop (AMC is een aftermarket koppenfabrikant) . Die zou eigenlijk 0,42 moeten zijn.. maar dat is dus ook dik in orde. Voor de dieselbeten onder ons: swirl is eigenlijk de draaibeweging die de binnenstromende lucht in de cilinder opwekt . Als een draaikolk beweegt de lucht zich door de cilinder waardoor de diesel bij het inspuiten goed met de lucht vermengt wordt. Als de swirl er niet is zal een dieselmotor behoorlijk slecht lopen. De VW 16v tdi is een kop waarbij nog meer winst in flow te halen is maar dat doe ik niet omdat anders de kop op sommige plekken te slap wordt . Eerst dit maar proberen ..."
https://video-ams2-1.xx.fbcdn.net/hv...31&oe=5586A7D0
Ook is er een coating in de kanalen aangebracht als een test. De AMC kop is qua materiaal dus goed bruikbaar, de kleppen zagen er niet meteen hoopvol uit. Deze waren dus niet rond, slingerde op de draaibank en hebben we hier weer standaard kleppen voor laten modificeren.
Jos.
Vanmorgen een testrit door Duitsland gemaakt, motor voelt zeer levendig aan. Door een domme fout van mezelf was de complete uitlaat zo'n beetje vol gelopen met olie, miste toen ongeveer 3 ltr, liep er zelfs gewoon uit. Dit is er na zo'n 1000km incl. een ritje door Duitsland eindelijk uit. Volgende keer er maar uit laten lopen door de uitlaat te demonteren en leeg te laten lopen ........
Jos.
Die intercooler en luchtfilter hebben hun nut al bewezen op mijn (race)Golf V met dezelfde motor, bij de TT is de motor nog verder aangepast dus moet alles eromheen wel goed voor elkaar zijn.
Die oliewalm is waarschijnlijk niet echt fijn om achter te rijden denk ik......., maar is nu weg.
Weet nog niet wanneer de auto afgesteld gaat worden. Dit soort projecten parkeer ik meestal maar bij JD Engineering, kan er de tijd voor genomen worden.
Jos.