Pagina 13 van 15 EersteEerste ... 39101112131415 LaatsteLaatste
Resultaten 241 tot 260 van de 295

Onderwerp: Nooit af project...Audi TTtdi.

  1. #241

    Standaard Re: Nooit af project...Audi TTtdi.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jos_br Bekijk Berichten
    Om wat meer grip te krijgen heb ik de banden verwisselt van Conti CSP5 225/40r18 naar Michelin Pilot Sport4 235/40r18. Opvallend is dat de band behoorlijk groter in alle richtingen is. Zou 1cm breder en een iets grotere omtrek moeten hebben, de Michelin is wanneer je meet, bijna 2cm breder en de teller geeft 6%! minder aan. De band is tegenover een nieuwe Conti bijna 2,5cm hoger......
    Dat is me al eerder opgevallen; ik rij 's winters op 225/40/18 en 's zomers op 235/35/19, en dat zou vrijwel even groot moeten zijn. Ook ik zie een goeie inch aan hoogteverschil tussen de twee banden; het lijkt er dus echt op alsof 225/40/18 gewoon schijt is qua maatvoering...

    http://www.audiforum.nl/forum/audifo...ml#post1714760
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  2. #242
    jos_br's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    63
    Posts
    1.229
    Kudos
    13
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Nooit af project...Audi TTtdi.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Dat is me al eerder opgevallen; ik rij 's winters op 225/40/18 en 's zomers op 235/35/19, en dat zou vrijwel even groot moeten zijn. Ook ik zie een goeie inch aan hoogteverschil tussen de twee banden; het lijkt er dus echt op alsof 225/40/18 gewoon schijt is qua maatvoering...

    http://www.audiforum.nl/forum/audifo...ml#post1714760

    Het is nog gekker. Tussen de Primacy en de Sport4 van Michelin, beide 225 breed, zit zelfs een behoorlijk verschil! Dus dan officieel nog een centimeter (235) breder, en het verschil is helemaal groot. Op zich ben ik er blij mee aangezien ook de rolomtrek, dus ook het oppervlak dat de weg raakt ook groter is, heb ik nog minder wielspin.

    Jos.

  3. #243
    jos_br's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    63
    Posts
    1.229
    Kudos
    13
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Nooit af project...Audi TTtdi.

    Overigens inmiddels weer 22000km met de motor/set-up gereden zonder problemen of olie verbruik. Motor heeft zich al wel moeten bewijzen, wordt niet bespaard. Temperaturen (olie/water en uitlaat) zijn er echt goed uit, ook na "uitlaat" ritten in Duitsland.

    Jos.

  4. #244
    jos_br's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    63
    Posts
    1.229
    Kudos
    13
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Nooit af project...Audi TTtdi.

    Na 9 jaar intensief gebruik en een mislukte poging de voorspatborden uit te rollen krijgt de TT een cosmetische opfrisser. Deze voorspatborden zijn nu wel 11mm breder met behoud van het originele model. Ik zal de gaatjes, deukjes en krassen gaan missen!

    Jos.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door jos_br; 03-08-17 om 21:56.

  5. #245
    jos_br's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    63
    Posts
    1.229
    Kudos
    13
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Nooit af project...Audi TTtdi.

    En weer terug zonder krassen, gaten en deuken,

    TT klaar1.jpg

    TT klaar2.jpg

    TT klaar3.jpg

    Alleen de achterklep en dak zijn onbewerkt gebleven.

    Jos.


  6. #246
    jos_br's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    63
    Posts
    1.229
    Kudos
    13
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Nooit af project...Audi TTtdi.

    Na 30000km toch iets stuk,



    Kan de 3+ bar overdruk dus niet aan.....

    Jos.
    Laatst gewijzigd door jos_br; 03-10-17 om 22:02.

  7. #247
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Nooit af project...Audi TTtdi.

    Photobucket is dood, beter direct op het forum uploaden.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  8. Ad
  9. #248
    RickH's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    602
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Nooit af project...Audi TTtdi.

    Eens met tom, hoewel er wel een plugin is voor Chrome om de afbeeldingen zichtbaar te maken: https://chrome.google.com/webstore/d...fegnfnflicjjgj
    A4 B6 - 1.8T Sedan (2003) ​Ming Blauw--> https://tinyurl.com/tlp4vcs
    A4 B8 - 2.0TDI Avant (2014) Briljant Zwart --> https://tinyurl.com/szfqvt3

  10. #249
    jos_br's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    63
    Posts
    1.229
    Kudos
    13
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Nooit af project...Audi TTtdi.

    Inmiddels 33000km verder met deze motor, 5 minuten 275km/u (Duitsland) gereden, das best lang........, middagje circuit (Meppen), in ieder geval het bewijs dat de motor in de basis ijzersterk is. Zeer tevreden, zelfs olieverbruik is met 1ltr op 10000km zeer netjes te noemen aangezien er toch zeer fors gereden word. Intercoolsysteem is gortdroog, dus veel carterdruk is er ook niet. Paar kleine updates aan de motor en onderstel wil ik nog doorvoeren, verder een fijne auto.

    Jos.
    Laatst gewijzigd door jos_br; 22-10-17 om 17:02.

  11. #250
    jos_br's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    63
    Posts
    1.229
    Kudos
    13
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Nooit af project...Audi TTtdi.

    Om wat torque steering (rijd nu met 600nm) te verhelpen heb ik nu Powerflex Black series in de voorste draaagarmen geplaatst. Beetje risicovol omdat er trillingen van de motor of toch een te hard onderstel zou kunnen ontstaan, toch geplaatst. Ben eigenlijk verbaasd aangezien er niets van beide te verwachten "bijwerkingen" te ontdekken is, behalve dat de boel strakker aanvoelt. Beetje vals spel aangezien de oude rubbers gewoon van '99 zijn........

    Affijn, de TTtdi mag mee voor een trip naar Berlijn.

    Jos.
    Laatst gewijzigd door jos_br; 12-11-17 om 23:00.

  12. #251

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2017
    Posts
    301
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Nooit af project...Audi TTtdi.

    Naar aanleiding van je nieuwe TT-topic dit hele topic doorgebladerd. Zonde dat de foto's het niet doen, maar wat een beest van een auto!

  13. #252
    jos_br's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    63
    Posts
    1.229
    Kudos
    13
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Nooit af project...Audi TTtdi.

    Zo, eerst maar weer letterlijk de TT afstoffen.......,

    Had twee jaar geleden een lumineus idee om met een andere ecu te gaan werken, maar bepaalde dingen wilde dan niet goed meer functioneren (origineel dashboard, cruisecontrole), dus om verdere frustraties te vermijden bedacht om hem weer terug te bouwen naar de oorspronkelijke ecu. Aangezien de stekkers voor de ecu ook verbouwd waren maar een kabelboom van een (TDI) donorauto gepakt en ga deze weer aanpassen voor de TT. Eerste deel (auto>ecu) zit erin, nu die van de motor aanpassen zodat die past en de TT binnenkort weer rijd.

    Jos.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  14. #253

    Standaard Re: Nooit af project...Audi TTtdi.

    Al 12 jaar bezig, wordt tijd voor iets anders Jos


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  15. #254
    struikie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2005
    Posts
    3.235
    Kudos
    48
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Nooit af project...Audi TTtdi.

    Hahaha, iets met werkverschaffing

    JW
    | 1993 | Audi 80 quattro | +500pk long term project |
    | 2006 | BMW E91 335d touring | 410pk 745 Nm | daily driver |

  16. #255
    jos_br's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    63
    Posts
    1.229
    Kudos
    13
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Nooit af project...Audi TTtdi.

    Affijn, TT schoon laten maken, ook, en eigenlijk voornamelijk het interieur zijn weer brandschoon..........,

    Blij mee, nu dingetjes klaarmaken voor de apk.

    Schoon4.jpg

    Schoon.2jpg.jpg

    Schoon.jpg

    Schoon3.jpg

    Jos.
    Laatst gewijzigd door jos_br; 11-10-20 om 18:05.

  17. #256
    jos_br's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    63
    Posts
    1.229
    Kudos
    13
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Nooit af project...Audi TTtdi.

    Ook heb ik alle lampen laten polijsten en voorzien van een zelfherstellende en UV beschermende folie. Deze zijn zo beter dan nieuwe. Ook de koplampen met origineel xenon na van alles geprobeerd te hebben zoals xenon en led in de bestaande lampen. Eens kijken hoe dat bevalt nadat ik pas in een TT gereden heb waar deze originele lampen inzaten.

    Koplamp.jpg

    Koplampen.jpg

    Lampen achter.jpg

    Lampen achter1.jpg

    Achterlamp gemonteerd.jpg

    Achterlamp gemonteerdr.jpg

    Jos.

  18. #257

    Standaard Re: Nooit af project...Audi TTtdi.

    Die folie is wel geweldig
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  19. #258

    Standaard Re: Nooit af project...Audi TTtdi.

    Mooi zo'n auto als je dan toch lekker bezig bent dan zou ik die oude (lelijke) kentekenplaten even omruilen bij de automaterialen zaak voor de versie met opgelegde letters dat ziet er imho wel echt meer af uit, kost je met wat korting misschien €30,- oude inleveren nieuwe mee frist ie flink van op.

  20. #259
    jos_br's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    63
    Posts
    1.229
    Kudos
    13
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Nooit af project...Audi TTtdi.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JINXED Bekijk Berichten
    Mooi zo'n auto als je dan toch lekker bezig bent dan zou ik die oude (lelijke) kentekenplaten even omruilen bij de automaterialen zaak voor de versie met opgelegde letters dat ziet er imho wel echt meer af uit, kost je met wat korting misschien €30,- oude inleveren nieuwe mee frist ie flink van op.
    Ik zelf heb niets met die kenteken met opgelegde letters/cijfers, zeker aan de voorkant wanneer die niet schoongehouden worden vindt ik ze zelfs lelijk. Op onze MKIII TT heb ik ze er ook niet op gezet. Daarbij vindt ik het wel iets hebben dat de originele platen er nog opzitten, het is ook nog een originele NL'er.

    Daarbij ben ik niet echt zo'n poetser, de lampen zo netjes maken heeft ook een praktisch nut. Je hebt domweg beter licht, en ze blijven na deze behandeling ook langer heel.

    Wanneer het orgel weer rijdt, wordt die ook weer serieus gebruikt, misschoen ook wel weer een paar keer het circuit op tijdens Audi dagen wanneer de Golf niet mee mag doen!

    Jos.

  21. #260

    Standaard Re: Nooit af project...Audi TTtdi.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jos_br Bekijk Berichten
    Ik zelf heb niets met die kenteken met opgelegde letters/cijfers, zeker aan de voorkant wanneer die niet schoongehouden worden vindt ik ze zelfs lelijk. Op onze MKIII TT heb ik ze er ook niet op gezet. Daarbij vindt ik het wel iets hebben dat de originele platen er nog opzitten, het is ook nog een originele NL'er.

    Daarbij ben ik niet echt zo'n poetser, de lampen zo netjes maken heeft ook een praktisch nut. Je hebt domweg beter licht, en ze blijven na deze behandeling ook langer heel.

    Wanneer het orgel weer rijdt, wordt die ook weer serieus gebruikt, misschoen ook wel weer een paar keer het circuit op tijdens Audi dagen wanneer de Golf niet mee mag doen!

    Jos.
    Je krijgt geen 1 op je kentekenplaat als je ze 1 op 1 wisselt oude inleveren nieuwe mee (maar misschien doel je meer op het behouden van de huidige platen met hun bijpassende versleten / verweerde look), bij de platen met niet opgelegde letters zie je vaak dat het zwart van de letters verdwijnt door steenslag, wassen en vliegen ik vind het er zelf altijd nogal sleets uitzien en op een Audi mogen best de luxe platen daar worden ze door de importeur / dealer normaliter ook mee afgeleverd. Maar ieder z'n dingetje, ik snap dat als het een beetje een track beater is en de verweerde look je bevalt dat je ze dan er op laat zitten.

Pagina 13 van 15 EersteEerste ... 39101112131415 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •