Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Resultaten 41 tot 45 van de 45

Onderwerp: -

  1. #41

    Standaard

    [img][/img[
    Laatst gewijzigd door Toblerone; 07-04-10 om 21:11.

  2. #42

    Standaard

    En vergeet niet alle pakkingen te vernieuwen, bespaart je een hoop ellende.

  3. #43
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ruud Bruls Bekijk Berichten
    Ik heb even wat dingetjes nagekeken.
    De compressor zit inderdaad, van voren gezien, linksonder. Hij zit bevestigd met compressorsteun 026260885B. Er loopt een aparte v-riem naartoe (die alleen voor de compressor dient), met onderdeelnummer 026260849A.
    Het kachelhuis voor automatisch geregelde klimatronic is moeilijker te vinden dan ik dacht, althans op ebay.de. Weet natuurlijk niet wat Coen Donkers allemaal heeft liggen. Heb wel gezien dat het bedieningspaneeltje van de airco in de 80/90 bij automatisch geregelde airco overeenkomt met het paneel uit de 100. Dat zou betekenen dat de kabelboom ook vergelijkbaar is, en daar heb ik een hoop schema's van en kan ik je dus wel mee helpen.
    De kabelboom voor manuele airco zal een stuk eenvoudiger zijn.
    Ik weet niet wat je nu voor een dynamo hebt (65 of 90A?), maar daar zul je hoogstwaarschijnlijk ook een stapje mee omhoog moeten. Heb je 65A, moet je dus naar 90A, en heb je nu 90A, dan moet je naar 110A. Dat heeft te maken met de verzwaarde koeling (die meer stroom trekt dan de huidige koelventilator). Ik heb afgelopen zomer een tijdje met de originele 90A dynamo rondgereden omdat de 110A gesneuveld was, en ik kan je uit ervaring melden dat die 110A echt niet overdreven is; ik heb redelijk vaak met een lege accu gestaan omdat de accu nauwelijks werd bijgeladen bij het rijden met airco aan.
    Over die koelventilator:
    Je hebt nu waarschijnlijk een enkele 60 of 100W ventilator. Met airco heb je een dubbele nodig, maar ik kan op vagcat.com niet precies zien welke dat zijn.

    Waar ik mee zou beginnen als ik jou was, is het zoeken naar een kachelhuis. Is dat een kachelhuis voor automatische airco dan zoek je daar de onderdelen voor, is het een kachelhuis voor handmatige airco, ga je op zoek naar onderdelen die daarvoor geschikt zijn. Het enige verschil tussen automatisch en handmatig is het kachelhuis (de verdamper, aanjager, kachelradiateur en sensoren zitten daar ook in), de kabelboom en het bedieningspaneel. Het hele koelmiddelcircuit inclusief compressor, droger en condensor, en het verzwaarde koelsysteem is bij automatisch en handmatig gelijk.

    En het laatste waar je op moet letten:
    Zorg dat al je spullen geschikt zijn voor R134a, dan hoeft je aircovuller niks aan te passen om het systeem te vullen. De droger en het expansieventiel (zit in het kachelhuis, net vóór de verdamper in de leiding) moet je sowieso nieuw kopen, niet 2e hands. Maar dat is tientjeswerk. En hou ons op de hoogte!

    Zo, ontzettend bedankt voor je uitzoekwerk. Ik ga binnenkort eens rondloeren bij coen. Heb nu volgens mij een 125A dynamo dus dat moet wel goed komen. Heb er al eens zelf een nieuwe in gezet, kan voor de zekerheid nog wel eens kijken hoeveel die is. Wbt die vin zal ik ook even moeten zoeken.

  4. #44
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.704
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    er wordt nu bij 100online.de{mr.polisch} een kabelboom voor de ECC aangeboden voor 75 euri (zonder schakelkast)
    kabelbaum vom ganzen auto klima usw.ohne dem zum steuergerät
    inklu versand 75 euro
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  5. #45
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard

    Hmm... Ik was bij coen donkers vandaag, hij zegt als je alle onderdelen hebt is het een prima klusje, anders zou ik er niet aan beginnen. Hij heeft alles daar liggen, dus ik overweeg eens om een dagje onderdeelnummers in de libelle op te gaan zoeken en daar alles bij mekaar te zoeken. Zijn vraagprijs was echt een prikkie, ik weet alleen niet of hij die boom ook heeft. Langzaam eens wat gaan rondneuzen.


Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •