Pagina 1 van 31 1234511 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 609

Onderwerp: Audi Competition naar 350 pk Audi S2 (upd p27 Video's!)

  1. #1
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard Audi Competition naar 350 pk Audi S2 (upd p27 Video's!)

    Net terug van Sjoerd, en daar de dönor bekeken waar we interesse in hadden. Deze is compleet met RS2 uitlaatspruitstuk, RS2 injectoren en verder gewoon de S2 delen. We hebben ervoor gekozen om extremer te gaan dan in eerste instantie gepland was. Er komt een RS2 ECU met 350 pk en een RS2 turbo op.

    Sjoerd heeft ons verteld dat de orginele drijfstangen en zuigerveren geen moeite hebben met dit vermogen, en wat rondkijken op het internet bevestigt dit. De koppeling wordt wel versterkt, er komt een degelijke intercooler voor en eventueel nog een extra waterkoeler. Aanbetaling is gedaan, dus de eerste stap is gezet.... Volgende week kan de donor als het goed is naar de geheime werkplaats. We beginnen dan met het vervangen van alle pakkingen, en distrigebeuren. Dan komen hier ook wel updates....

    Natuurlijk komt er nog een hoop bij maar dat ga ik even niet allemaal uittypen.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  2. #2
    quattro84
    Guest

    Standaard

    Mooi dat het er dan toch van komt.. succes in de 'geheime werkplaats'

  3. #3
    Roofless wolfie030's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    4.443
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard

    Succes! RS2.......
    1998 Cabrio 2.6 automaat (Daily leasel: VW Tiguan 1.4 TSI 150 pk)
    (Ex: '91 80 1.6/'92 80 2.6/'92 80 2.8q/'93 80 2.0/'97 A4 1.6/'98 A8 4.2)

  4. #4

    Standaard

    de zuigerveren wel, maar de drijfstanglagers? Mij is verteld dat die waardeloos zijn boven de 300 pk.

    als je nog een RS2 turbo zoekt :wink:
    my first quattro was a wilkinson

  5. #5
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard

    Ja drijfstanglageres wel En ik wou je op MSN aanspreken over die turbo maar je bent er niet... Als er maar geen speling in de lagers zit ofzo maar je weet dat zelf wel beter dan mij dus dat komt verder wel in ordnung


  6. #6

    Standaard

    me MSN doet helemaal niks meer en krijg 'm ook niet meer aan de praat, maar goed het is bedtijd, wekker gaat om 5.45.

    back on topic
    my first quattro was a wilkinson

  7. #7

    Standaard

    Leuk, Ik ben benieuwd naar je ervaringen.
    Audi 80 2.8E Quattro '92 / Audi A8 2.8 Quattro '99 / Audi S2 Avant 709pk '94

  8. Ad
  9. #8
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard

    Ik ook

  10. #9
    rogek's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2005
    Leeftijd
    43
    Posts
    5.604
    Kudos
    49
    Auto
    Audi S4

    Standaard

    aby s2 motor = rs2 adu motor op de uitlaat nokkenas na..

    mooi overzichtje:

    http://s2central.net/tuning_02.html
    Es gibt etwas, das noch mehr Spaß macht als ein Turbo. Zwei
    - '15 Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Lease Pro
    - '99 Audi S4 Sedan LY7M MRC Mapped 362.8PK/561NM

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Leeftijd
    38
    Posts
    19
    Kudos
    0

    Standaard

    Was een leuk uitje. Leuk akkoordje is eruit gekomen en daarmee is de comp een stapje dichter bij z'n upgrade van flinstone naar batmobiel.

  12. #11

    Standaard

    Puike upgrade, ben erg benieuwd. Maak veel foto's!

  13. #12

    Standaard

    Ten eerste: Supergaaf dat jullie dit gaan doen! Een S2 sedan bouwen is retecool...3B of ABY.

    Is er een rede waarom jullie met een Comp als basis beginnen ipv een 80Q V6? Of had pleh al een comp en geen zin om een 80Q V6 aan te schaffen?

    Iig, wat zijn de voor- en nadelen van Comp vs. V6 te gebruiken?

    Is het een idee om een AAN inlaatspruitstuk te gebruiken ipv de 3B. Als ik het goed begreep, heeft de AAN motor set up, een korter druklucht systeem, dus makkelijker om in te bouwen.

    Wat gaan jullie met de remmen en ophanging doen? Ik kan even niet herinneren wat julie daarmee gingen doen.

    Mag ik vragen wat jullie als budget hebben geplanned?

    En voor tips, check: www.motorgeek.com

    Daar staat bakken met info en behulpzame mensen. Echt retecool wat die amerikanen zelf voor elkaar krijgen.

    Success!
    1995 Audi 80 2.0E; Weitec 40mm. Project auto
    1996 Audi S6 2.2 20vT Limo PRJ chip set.

  14. #13
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard

    @chris,

    Thomas had zijn competition al, en hij vond 'm sowieso wat langzaam. De bak is niet in orde, synchroomringen van 1e naar 2e versnelling zijn rot. De planning om eens te kijken wat er mogelijk is mbt meer vermogen was er al langer, en toen we voor een nieuwe bak gingen kijken hebben we besloten maar meteen het blok mee te vervangen

    Voordeel is dat een comp al het uiterlijk van een S2 heeft, qua bumpers enzo. En hij had hem dus al. De comp is niet gekocht met deze intentie, maar het is er pas later van gekomen.

    Remmen komen porsche's op is de bedoeling, daar zijn we nog mee in overleg, van een 993. Foto's volgen er ook nog wel genoeg. Mbt inlaatspruitstuk durf ik zo niet te zeggen...

  15. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Y0®iZz
    Thomas had zijn competition al, en hij vond 'm sowieso wat langzaam. De bak is niet in orde, synchroomringen van 1e naar 2e versnelling zijn rot. De planning om eens te kijken wat er mogelijk is mbt meer vermogen was er al langer, en toen we voor een nieuwe bak gingen kijken hebben we besloten maar meteen het blok mee te vervangen

    Voordeel is dat een comp al het uiterlijk van een S2 heeft, qua bumpers enzo. En hij had hem dus al. De comp is niet gekocht met deze intentie, maar het is er pas later van gekomen.

    Remmen komen porsche's op is de bedoeling, daar zijn we nog mee in overleg, van een 993. Foto's volgen er ook nog wel genoeg. Mbt inlaatspruitstuk durf ik zo niet te zeggen...
    Mbt de bak, is de 6-bak echt te veel voor het budget? Ze zaten ook in de UrS4 en 6.

    Kwa S2 uiterlijk: AHA! Daar heb je gelijk in.

    Mbt blok, een AAN blok is geen optie? Dan ben je gelijk van een boel komplicaties af m.i. Ik begrijp dat jullie de kosten willen drukken.
    Ik zag een AAN blok voor €1000 op ebay.de.
    Ben een beetje fan van de AAN... Heb er nog geen, maar dat moet veranderen.

    Om daar op verder te borduren, de ontsteking van de 3B heeft zijn kuren. Als de HO coil kit van 034MS erop kan, zou dat mooi zijn. Oh nee, kan niet met de 3B ECU zeker...

    Stoer dat er 993 remmen opkomen.
    Even een vraagje tussendoor. Kunnen de G60 schijven en klauwen van een 2.8/S2 op de achterassen van een 80Q gezet worden? Scheelt mss wat centen.
    Veel plezier.

    Deze auto word echt 'da bomb' op AF/De Meern en S2power.
    1995 Audi 80 2.0E; Weitec 40mm. Project auto
    1996 Audi S6 2.2 20vT Limo PRJ chip set.

  16. #15

    Standaard

    Oh en trouwens, ik ben echt jaloers.

    In Thailand bestaan er geen S2s of 80Qs.

    Alleen B4 80 met de 2.0 AUTOMAAT. Snurk...
    Importeren is ook geen optie. Als een import auto "te leuk" is wordt die "verbeurt" verklaart door de douane.

    Vervolgens zie je een of andere hoge Thaise pief er mee rond tuffen.
    1995 Audi 80 2.0E; Weitec 40mm. Project auto
    1996 Audi S6 2.2 20vT Limo PRJ chip set.

  17. #16
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ChrisAudi80
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Y0®iZz
    Thomas had zijn competition al, en hij vond 'm sowieso wat langzaam. De bak is niet in orde, synchroomringen van 1e naar 2e versnelling zijn rot. De planning om eens te kijken wat er mogelijk is mbt meer vermogen was er al langer, en toen we voor een nieuwe bak gingen kijken hebben we besloten maar meteen het blok mee te vervangen

    Voordeel is dat een comp al het uiterlijk van een S2 heeft, qua bumpers enzo. En hij had hem dus al. De comp is niet gekocht met deze intentie, maar het is er pas later van gekomen.

    Remmen komen porsche's op is de bedoeling, daar zijn we nog mee in overleg, van een 993. Foto's volgen er ook nog wel genoeg. Mbt inlaatspruitstuk durf ik zo niet te zeggen...
    Mbt de bak, is de 6-bak echt te veel voor het budget? Ze zaten ook in de UrS4 en 6.

    Kwa S2 uiterlijk: AHA! Daar heb je gelijk in.

    Mbt blok, een AAN blok is geen optie? Dan ben je gelijk van een boel komplicaties af m.i. Ik begrijp dat jullie de kosten willen drukken.
    Ik zag een AAN blok voor €1000 op ebay.de.
    Ben een beetje fan van de AAN... Heb er nog geen, maar dat moet veranderen.

    Om daar op verder te borduren, de ontsteking van de 3B heeft zijn kuren. Als de HO coil kit van 034MS erop kan, zou dat mooi zijn. Oh nee, kan niet met de 3B ECU zeker...

    Stoer dat er 993 remmen opkomen.
    Even een vraagje tussendoor. Kunnen de G60 schijven en klauwen van een 2.8/S2 op de achterassen van een 80Q gezet worden? Scheelt mss wat centen.
    Veel plezier.

    Deze auto word echt 'da bomb' op AF/De Meern en S2power.
    We kunnen ofwel een 6bak kopen en niet weten in welke staat die is (bovendien is die ook niet standaard op 500 Nm koppel berekend), of een 5bak waarvan we de koppeling vervangen, zorgen dat die wel berekend is op die kracht en houden we nog geld over. Dan is voor ons de keus wel gemaakt.

    Of het AAN blok zomaar past weet ik niet, maar de 3b is nu het makkelijkst, goedkoopst en levert degelijk vermogen . Vooral nu er al een RS2 ECU en RS2 spruitstuk bij het 3b blok komt, en RS2 injectoren, is er maar weinig meer nodig behalve de RS2 turbo dan.

    Of de G60 klauwen achterop passen weet ik zo niet, maar als dat kan, dan gooien we ze er wel op ze zitten toch op de donor.

  18. #17

    Standaard .

    Mijn 6 bak handelt ook nog steeds 508 Nm..

    Is zo'n comp een 4 cilinder?

    Hoe ga je dat doen met de keuring als je er een 5 pitter inhangt?

  19. #18
    Erik Brouwers's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Leeftijd
    45
    Posts
    815
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard

    Leuk project ben benieuwd als het klaar is! veel succes er mee!
    Vijf in lijn blijft zeer fijn 2.3NG Cabriolet

  20. #19
    heslie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Leeftijd
    54
    Posts
    1.415
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S6

    Standaard

    Ik wil geen spelbreker zijn, maar het achterdiff gaat het echt niet houden met vermogens dik boven de 200 pk.
    Of het moet natuurlijk zo zijn dat je het diff van de S2 eronder kunt krijgen.

    En laat je hem ddl ook omkeuren als hij eenmaal klaar is?

    Het zal in ieder geval een schitterende wagen worden, eindelijk de prestaties die bij de looks passen
    Ik heb een bloedhekel aan bumperklevers, vandaag zat er weer eentje voor me.

  21. #20
    Lee's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2005
    Leeftijd
    41
    Posts
    6.178
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Leuk project! Dit ga ik volgen! 8)

Pagina 1 van 31 1234511 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •