Resultaten 1 tot 16 van de 16

Onderwerp: Project Coupe GT '86

  1. #1

    Standaard Project Coupe GT '86

    Hallo,

    Ik ben pas nieuw hier op het forum en ik kon zo snel geen voorstel topic vinden, dus doe ik dat ook hier gelijk maar even.

    Ik ben Marcel en sinds kort in het bezit van een coupe gt. bouwjaar is 1986 en de keur is oceanic bleu metallic.
    Ik heb de auto als een bouwpakket gekocht van iemand die wel een liefhebber was, maar er gewoon geen tijd meer voor had (en ook de finaciele middelen niet)

    Er zit hier en daar een roestplekje (raamstijl en beneden bij de a stijl in de deur sponning) , maar over de carrosserie maak ik me niet druk, ik ben zelf plaatwerker/spuiter van beroep, het opbouwen zal meer tijd kosten, want een auto in elkaar zetten terwijl iemand anders hem gedemonteerd heeft is op z'n zachtst gezegd een rot klus.
    Maargoed wellicht dat hier genoeg info te vinden is over wat waar moet.

    Verders heeft de motor vermoedelijk een hydraulische klepstoter die droog staat, bij het starten ratel die even, maar na nog geen seconde is dat ratelen weg en hoor je 'm redelijk zacht tikken.

    Foto volgen zo snel mogelijk!

    Groet Marcel

  2. #2

    Standaard

    oceanic blue is erg mooi, ben benieuwd naar de foto's
    my first quattro was a wilkinson

  3. #3

    Standaard

    Welkom en veel succes met het puzzelwerk, maar zoals je zegt, hier zijn veel mensen die van wanten weten, dus geen probleem.
    We kijken al uit naar de foto's.
    Dominique

  4. #4
    Jeroen GT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    7.943
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard

    Leuke wagen en zeker een mooie kleur. als je vragen hebt over hoe het zaakje in elkaar zit zijn er hier genoeg experts. heb zelf ook al heel wat gesleuteld aan dat type coupe.

    Foto van het bouwpakket zou welkom zijn
    4 Ringen, 5 cilinders...
    '86 Coupe quattro, '87 90 quattro.

  5. #5

    Standaard

    Bedankt voor de positive reactis tot nu toe!

    Momenteel staat ze buiten onder een stevig afdekzeil, had dit liever niet gedaan, maar het probleem is dat ik niet mee dan één auto binnen kan zetten.
    Ik huur een werkruimte bij een bevriend schade bedrijf waar ik 's avonds en in het weekend aan 't werk ben.

    Zodra ze binnen staat maak ik wat foto's.

    Het enige waar ik me nu een beetje zorgen om maak, dat zijn de klepstoters. Wat gaat t kosten, hoe ga ik ze vervangen. Op sleutel gebied kan ik me redelijk tot goed redden, maar hydrauische klepstoters heb ik nog nooit vervangen, maargoed voor alles is een eerste keer.

    Ook zoek ik nog naar mooie velgen, er zitten nu ronal velgen onder, op zich natuurlijk prima! maar ik zie eigenlijk liever een setje brede honingraat velgen met gepolijste rand. Iemand toevellig nog zo'n set liggen?


  6. #6
    Chaos's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    11.405
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard

    Klepstoters zijn niet zo heel duur, mijn broertje had ze gekocht via ebay voor iets van 5 euro per stuk.
    Audi 200 Quattro 20V | 2.2T 220pk | KONI Sport geel | H&R 40mm verlaging | 16" BBS V8 | GTM oliekoeler | GTM radiator | CAC RVS exhaust


  7. #7

    Standaard

    Welcome to the club.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Heel veel succes met dit project, Oceanic blue is echt een gave kleur
    Ik heb geen drumstel nodig om een roffel te creëren

  10. #9
    theeuwke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    3.888
    Kudos
    1
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard

    is het een van deze?

    Koos Audiloos, want mijn Audi heeft Koos. Nog altijd op zoek naar een Audi Ur-Quattro of Ur-80 Quattro.

  11. #10
    Chaos's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    11.405
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard

    iig een heel erg gave kleur voor op een coep.
    Audi 200 Quattro 20V | 2.2T 220pk | KONI Sport geel | H&R 40mm verlaging | 16" BBS V8 | GTM oliekoeler | GTM radiator | CAC RVS exhaust


  12. #11

    Standaard

    Hoi Theeuwke, het is idd een van die op de foto. De achterste!
    Heb jij die andere?

    Maar er is inmiddels niet veel veranderd, ik heb wel de onderdelen een beetje uitgezocht, maar ik heb nog geen tijd gehad om aan de auto te beginnen. Ik moet zelfs nog een voorruit en een kofferklep ophalen bij de vorige eigenaar.
    Ik heb met mezelf afgesproken dat ik er binnen nu en 3 maanden aan bezig moet zijn, anders gaat hij de verkoop in. Want het is dood zonde om zo'n auto zomaar te laten staan niksen.

  13. #12
    coupé's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    10.129
    Kudos
    155
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard

    die gaat dus de verkoop in hahahhaaha
    Audi A2 1.4 aua

  14. #13
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.864
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Die auto is van QuattroNL geweest. Was wel iets meer dan 'een beetje roest' aan.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  15. #14
    QuattroNL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    54
    Posts
    6.426
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Goh, zie dit topic nu pas

    My beloved Oceanic.... oh wat was ie mooi, op de roest na dan want daar had ie best wel last van.
    Ben je er nog steeds niet aan begonnen Marcel? Je hebt 'm al een tijdje...

    Als je nog parts zoekt, ik doe, als alles meezit, binnenkort vrij veel weg.

  16. #15

    Standaard

    Nope nog steeds niet aan begonnen, ik werk iedere avond aan auto's en motoren van anderen en m'n eigen projecten blijven staan.
    Maargoed, ik ben nu aan de laatste klus bezig, een ouwe beemer 735 en als die af is dan mag de audi naar binnen.....eindelijk.

    Quattro nl, ben je de eigenaar waar ik hem van heb? Of ben jij ooit eigenaar van deze auto geweest?
    Ik heb in princiepe nog niks nodig, want als ik jou begrijp ben ik nog wel ff bezig me t de carrosserie ;P ik moet zeggen dat ik hem nog niet heeel goed bekenen heb, enige wat ik zo weet is gat in kofferbak, raamstijl en onderaan de a stijl. deuren en schermen zijn nog hard, hoe het met de bodem is weet ik nog niet.

  17. #16
    QuattroNL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    54
    Posts
    6.426
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oceanic blue coupe GT Bekijk Berichten
    Quattro nl, ben je de eigenaar waar ik hem van heb? Of ben jij ooit eigenaar van deze auto geweest?
    Ik heb 'm verkocht aan degene van wie jij 'm gekocht hebt. Hij heeft er zelf nauwelijks in gereden.
    Er zit best wel wat roest op en aan. Maar ik neem aan dat je 'm kaal maakt? Dan kom je alles wel tegen

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •