Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 38 van de 38

Onderwerp: gt5s gekocht, onderdelen ombouwen naar 80GL

  1. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Leon Bekijk Berichten
    No offence, maar zo te zien (en lezen) heb je nul kennis van auto's, dat ombouwen is niet zomaar even gedaan, ik zou het lekker bij het opknappen van de coupe laten...
    je moet ooit ergens beginnen, of niet dan...

    kan nog iemand vertellen hoe het zit met het groene lampje?

  2. #22
    al_bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.697
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 80

    Standaard

    Als ik het zo van een afstand zie zou ik deze coupe houden en een andere slechtere donor vinden voor de GL. Dus dan heb je 2 auto's met 5 cylinders...

    Dat groene lampje wil zeggen dat de motor nog koud is. Je hebt een carb. versie met een autochoke. Wanneer de choke er af is dan is dit lampje ook uit.
    Dus wanneer het lampje aan is dan de motor niet te zwaar belasten. Wanneer deze uit is planken. Zo heeft die van mij al ~340dkm uitgehouden met een zware rechter voet.
    Het lampje moet wel uit gaan, als deze aan blijft dan is er ergens een schakelaar kapot of een rubbere ring is dichtgeslibt tussen het inlaat spruitstuk en de kop.

  3. #23

    Standaard

    Gefeliciteerd met je aankoop. Absoluut deze coupé opknappen en niet opofferen voor een 80. Zie dat je 'm in perfecte staat krijgt en je hebt een steeds zeldzamer wordende auto; ik zou het wel weten.

    Tip: koop een handboek voor deze wagen, dan worden veel vragen beantwoord.
    A4 B5 Avant 1.8T Quattro AEB / DJJ K03-0073 | APR 2.5" | Milltek kat | APR hose | HT FMIC | TAR*OX 312 | JD - 176kW 350Nm

  4. #24
    urquattropower's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2006
    Leeftijd
    40
    Posts
    3.849
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Is een mooie coupe hoor, hoe is die van binnen.
    Audi A2
    Audi quattro '84
    Audi 80 quattro 5E `83

  5. #25

    Standaard

    Dat groene lampje wil zeggen dat de motor nog koud is. Je hebt een carb. versie met een autochoke. Wanneer de choke er af is dan is dit lampje ook uit.
    Dat is precies wat ik dacht dat het was, wou het alleen even bevestigd horen. Bedankt.

    Ik weet nu ook bijna zeker dat ik hem niet ga slopen, maar de foto's doen meer geloven dan hoe de auto er werkelijk aan toe is. De bekleding van de voor stoelen is gescheurd, de achterbank is nog wel gaaf. Verder zitten er veel blaasjes in de lak en diverse roest plekjes. De 80 is wel degelijk in een veel betere staat, die heeft ook nog maar 90000km gereden.

    Waarschijnlijk gaat de audi 80 in de verkoop dus geïnteresseerden kunnen contact opnemen.

    Verder vermoed ik dat de coupe lek is bij de bijrijders stoel in de bodem, hier ligt nu ijs op de bekleding namelijk. Verder is het rubber in de achterbak ook niet meer goed. Vraag me af of de rubbers nog een beetje te krijgen zijn.

    Ps het groene/blauwe lampje gaat wel netjes na een tijdje uit.
    Laatst gewijzigd door Lateralus; 11-01-09 om 21:55.


  6. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lateralus Bekijk Berichten
    je moet ooit ergens beginnen, of niet dan...
    Ja, bij het begin en niet bij een klus voor gevorderden.. (die er waarschijnlijk niet eens aan beginnen)
    Audiwereld.nl: Uw retrofitspecialist

    Led upgrades | Grilles | Chiptuning | MMI retrofit | Cruise control | S-line / S / RS ombouw | Facelift upgrades| Bluetooth | DAB(+) | PDC | Camera upgrades | Schade reparatie | Velgen | VCDS

  7. #27
    al_bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.697
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 80

    Standaard

    Natte bijrijderskant is meestal door het lekken van de voorruit. Mijn type 81 (geen coupe) heeft er ook last van. De ruit is eigenlijk net te kort in de onderste hoeken. Met wat kit zou dit dicht gemaakt kunnen worden.
    Ik zou de vloerbekleding eens loshalen aan beide kanten (dus ook bestuurderskant) en grondig het plaatwerk en naaden controleren. Als hier al behoorlijk wat roest aanwezig is dan ga er maar van uit dat de dorpel aan de onderkant ook al aardig op weg is.

    Het meest lastigste lijkt mij het zichtbare en vooral het ontzichtbare roest aan deze auto. Andere delen zijn nog wel gemakkelijk te vervangen.

  8. Ad
  9. #28

    Standaard

    Citaat:
    Oorspronkelijk geplaatst door Lateralus
    je moet ooit ergens beginnen, of niet dan...

    Ja, bij het begin en niet bij een klus voor gevorderden.. (die er waarschijnlijk niet eens aan beginnen)
    hoe kun je nou alleen aan de hand van wat ik hier getypt heb zeggen hoe het mijn mijn auto kennis zit. Ik heb een tijdje VW t2's verlaagd, aan kevers en spijlbussen gewerkt, technische kennis zat, alleen mijn auto-motor kennis is nog gering, maar wat maakt mij dat uit, ik leer het allemaal wel.

    @al_bundy

    ik het vocht bij de ruit maar is inspecteren... hoop niet dat het dashboard er uit moet om e.e.a. goed te kunnen zien

  10. #29
    al_bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.697
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 80

    Standaard

    Bij mij is de lekkage ook haast niet te zien, alleen bij heel veel regen zie je dat de binnenkant van de raamrubber nat is.
    Achter het dash hoef je niet te zijn. Vloerbekleding moet je loshalen door de lange strip bij de deuropening los te schroeven en het driehoekig plastic stukje met stof erop in de onderhoek van de deur. Hier zitten 2 schroeven onder, dus de bekleding moet je in de hoeken lostrekken.
    Dan de deurrubber gedeeltelijk loshalen en kun je de bekleding loshalen.

    Het kan ook zijn dat de voorkant van de dorpel doorgerot is en dat zo het water naar binnenkomt tijdens het rijden.

  11. #30

    Standaard

    ik heb nou niet echt de indruk dat de coupe een stuk sneller is dan de audi 80... Heb een beetje de indruk dat het e.e.a. aan de motor opnieuw afgesteld moet worden.

    heeft dit 5 cilinder blok ook hydraulische kleppen? Of zijn ze te stellen?
    Iemand enig idee waar wat ontsteking/carburatie afstel gegevens te vinden zijn ?
    Laatst gewijzigd door Lateralus; 13-01-09 om 16:45.

  12. #31
    al_bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.697
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 80

    Standaard

    Kan zijn dat de carb vies is. Je hebt PB.

    Ik verwacht niet dat er hydraulische kleppen in zitten. Heb je de de bougies en verdeelkap al nagekeken?

  13. #32

    Standaard

    Thanks voor je pb!

    Over de bougies/verdelerkap, nee heb er nog niet naar gekeken. Ik zal de bougies even op kleur en elektroden afstand checken, die afstand zal wel in het handboek zitten dat je stuurt. Verdelerkap heb ik nog nooit bestudeerd, zal hem gelijk bekijken, maar weet niet waar ik op moet letten.

    Denk je dat als deze ontstekings delen niet goed zijn, en dus waarschijnlijk een zwakke vonk geven, de motor prestaties erg nadelig beinvloeden? Ontstekingstijdstip lijkt me belangrijker?

    Ik zal gelijk even het luchtfilter controleren en eventueel schoonmaken. Misschien heb ik op mijn werk een ultrasoon rijniger voor de carb, dat moet ik even nakijken.

  14. #33

    Standaard

    bougie typen zijn dus

    bosch w5dc
    beru 14-5 ad
    champion n6yc

  15. #34
    al_bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.697
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 80

    Standaard

    Als de motor gewoon goed stationair loopt en niet slecht met hogere toerentallen dan zou ik nog even van de carb afblijven.
    Ontsteking kan veel invloed hebben op het vermogen. Dus bougies, verdeelkap, bougiekabels en tijdstip even controleren. Voor dat laatste heb je wel een lamp nodig waar je de vervroeging kan instellen, er is geen gradenboog aanwezig op de motor.

  16. #35

    Standaard

    ok.

    Heb het eerste deel van je handboek in tekst omgezet, en op mijn website geplaatst.


    Audi Gt5S Afstelgegevens
    Laatst gewijzigd door Lateralus; 13-01-09 om 23:42.

  17. #36
    al_bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.697
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 80

    Standaard

    Geen punt, ook handig voor andere mensen

    leuk gedaan trouwens. Helemaal overgetikt of OCR?

  18. #37

    Standaard

    ocr maar dat ging niet helemaal zonder problemen :-P Het is ook niet 100% netjes maar goed genoeg dunkt me.









    mayonaise achtige blubber bij het luchtfilter, daar waar de slang van het kleppendeksel vandaan komt. Oliedop op het kleppendeksel heeft die blubber niet, alleen mooie zwarte olie. Motor olie op de pijlstok is ook in orde.

    Met mijn tweetakt kennis zou ik aan de hand van de bougie kunnen zeggen dat de motor wat arm afgesteld is, weet niet of dat voor deze 4 takt ook zo is. Afstand tussen de elektroden gemeten met een digitale schuifmaat (geen voelermaartjes bij de hand) meet +/- 8/10mm.
    Laatst gewijzigd door Lateralus; 14-01-09 om 16:23.

  19. #38
    al_bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.697
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 80

    Standaard

    Die blubber in het filterhuis komt mij ook bekend voor. Vochtige maanden en korte afstanden zorgen dat de olie, die via de carterontluchting terug komt, drap wordt. (vocht+olie=drap)

    Verder lijken mij de bougies ook nog in een redelijke staat.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •