Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 40 van de 40

Onderwerp: S4 biturbo K03 naar K04 ombouw

  1. #21

    Standaard

    Zeer fraai project dit, hierover kan ik voorlopig alleen nog maar dromen.
    Als ik het goed heb dan loop je met deze set-up toch tegen het probleem aan dat je niet verder kunt gaan dan ongeveer 400 pk omdat de compressie zo hoog wordt dat je tegen de pingel grens aanloopt?
    "Objects in my rear view mirror may disappear faster than they appear."

  2. #22

    Standaard

    Klopt helemaal, een RS4 heeft een lagere compressie-verhouding waardoor hogere turbodrukken zijn toegestaan. De RS4 heeft ook veel meer het karakter van een turbomotor, dus onderin wat minder kracht todat de turbo's inkomen.
    Als je verder wilt gaan dan 400pk moet je dus de compressie verlagen en dat staat niet op het programma.

  3. #23

    Smile

    Vandaag de S4 opgehaald.

    WOW. Wat een transformatie, het goede (soepele motor) is gebleven maar als ik wat verder op het gas ga staan dan lijkt het wel of je afgeschoten wordt. Wat een power. Het is een heerlijke rijmachine geworden, mooi doseerbaar over het hele bereik.
    De meting heeft aangegeven dat het vermogen nu zo'n 403pk is en het koppel gaat richting de 580Nm.

    Pedro heeft werk van topklasse afgeleverd. Highly recommended!!

    Binnenkort volgen nog wat foto's.

  4. #24
    a4drieliter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2008
    Leeftijd
    63
    Posts
    5.688
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Mooi project met een heel goed resultaat.

    En nu lekker genieten.
    Dus....

  5. #25
    muizenissen
    Guest

    Standaard

    Van harte!


  6. #26

    Standaard

    Kijk dat zijn de betere berichten.

    Volgende week zondag van de partij bij de toerrit?

  7. #27

    Standaard

    Gefeliciteerd! Het lijkt er op dat Pedro weer een ouderwets stukje vakwerk heeft afgeleverd. Ik wens je veel probleemvrije en snelle km's toe!
    "Objects in my rear view mirror may disappear faster than they appear."

  8. Ad
  9. #28
    Sjoers's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    15
    Kudos
    5
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard

    Wat een super resultaat, gefeliciteerd.
    Ik ben zelf ook in de race om mijn K03's te laten vervangen voor K04's (bij Pedro) dus heb je topic met veel intresse gelezen.
    Zou je misschien ook de G-tech uitdraai willen posten? Dan kunnen we ook mooi de opbouw van het vermogen zien.

  10. #29

    Standaard

    De uitdraai van de G-tech.
    Bijgevoegde Bestanden Bijgevoegde Bestanden

  11. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door S4Erik Bekijk Berichten
    De uitdraai van de G-tech.
    De maximale hoeveelheid PK's ligt al bij ongeveer 5000 tpm. Hierna worden de teugels wat aangehouden, maar dat was al bekend. Wat ik niet helemaal snap: 290 hp max (Ik neem aan wiel hp) * 1,25 om de 25 procent aandrijflijn verlies te compenseren is 362. Ik kom niet aan de 400 pk, wat doe ik fout? Zijn het Amerikaanse HP's?

    Overigens besef ik me dat getallen geen maatstaf geven voor beleving, ben gewoon nieuwsgierig.
    "Objects in my rear view mirror may disappear faster than they appear."

  12. #31

    Standaard

    Zo, dat zijn lekkere getallen.
    Veel plezier ermee
    Car: Honda
    Bike: Honda CB600F Hornet '09

  13. #32
    Sjoers's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    15
    Kudos
    5
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard

    Zo dat is een mooie bult koppel extra, zeker in het middengebied.
    Wat ik persoonlijk ook fijn vind om te zien is dat qua opspoelen ze niet onder de K03's komen.
    Dit betekend dat het blok nog steeds fel op het gaspedaal reageert voor een turboblok.
    Nogmaals super resultaat en ik hoop dat je er nog zeer veel km's van mag genieten.

  14. #33
    muizenissen
    Guest

    Standaard

    @ Vagorbust: in de PDF staat een factor 1.4 (niet vergeten: quattro heeft meer verlies in de aandrijving dan FWD, en da's vaak al 20% of meer).

    1.4 x 290 = 406..

  15. #34

    Standaard

    Ik heb er al een flinke rit mee gemaakt. Het opspoelen van de K04's is niet anders dan ik van de K03's gewend was. Wel kwamen de K03's de laatste tijd wat moeizamer opgang, ze hadden hun beste tijd blijkbaar gehad. Uiteraard gaan de K04's veel langer door.
    Het grappige is dat het brandstofverbruik alleen maar lager is geworden ondanks dat ik het vermogen af en toe toch aardig heb gebruikt.

    Als er op termijn nog eens een rollenbank bij Pedro komt ben ik benieuwd naar de meting maar ach cijfers zeggen niet alles, de S4 rijdt super wat de getallen ook moge zijn. Pedro heeft er goed z'n best op gedaan.

  16. #35

    Standaard

    Hallo Erik,

    Ziet er goed en zeer netjes uit, je ombouw project!
    Je kunt nu vooruit met de ombouw en je nieuwe blauwe S4 interieur

    Succes ermee!!

  17. #36

    Standaard

    Zeer mooi project, lijkt me een genot om te rijden..

    ff terugkomend op je vermogensgrafiek.. het valt me op dat de main en 1st run de auto 1821 KG weegt en 2nd 3th 1722 KG

    dat is toch 99 kilo die verdwijnt,


    mvg, Ruben
    Women might be capable of faking orgasms..But men can fake entire relationships

  18. #37

    Standaard

    Dat is het gewicht van de versnellingsbak die eerst achterin lag en later eronder

  19. #38

    Standaard

    of weten we nu hoeveel Pedro weegt
    Laatst gewijzigd door rubenverhaaf; 30-04-09 om 16:55.
    Women might be capable of faking orgasms..But men can fake entire relationships

  20. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marietje Bekijk Berichten
    Dat is het gewicht van de versnellingsbak die eerst achterin lag en later eronder
    ow, ik zou eerder denken dat dat het gewicht is van de versnellingsbak die er eerst onder hing, en later in een hoekje van de garage lag

    niet dat het veel uitmaakt natuurlijk
    "Any society that would give up a little liberty to gain a little security...
    deserves neither and will lose both!"

  21. #40

    Standaard

    Bij de eerste run zat ik ook nog naast Pedro en inderdaad een zware bak achterin.
    S4 stage 3 tuned by Hartog. 403pk 580Nm

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •