Pagina 3 van 20 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 398

Onderwerp: Audi 80 Competition motorswap -> 2.3 20v -> RS2 onderstel -> 20v Turbo

  1. #41
    theeuwke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    3.888
    Kudos
    1
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bleuq20v Bekijk Berichten
    Ik vind het gewoon altijd jammer om een Coupé gesloopt te zien, beetje een tik van mij

    Ik zie dat je de motor uit de auto hebt gehaald zonder de bak, bij mijn Coupé moet het blok er ook ooit nog eens uit maar ik heb ook geen brug of put, is dat een beetje te doen op deze manier en, zou het terug bouwen ook gaan ?
    Hoe dat zo, voor een nieuwe koppeling?
    Zie mijn topic, is best te doen, al had ik een takel. Maar als je het voorfront er afhaalt en de onderste bouten van de motorsteunen zou je hem ook met een karretje naar voren kunnen duwen.
    Koos Audiloos, want mijn Audi heeft Koos. Nog altijd op zoek naar een Audi Ur-Quattro of Ur-80 Quattro.

  2. #42

    Smile

    Die van mij gaat waarschijnlijk een ander blok krijgen, ik ben het olieverbruik een beetje zat.
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  3. #43

    Standaard

    juist! dat klinkt goed
    my first quattro was a wilkinson

  4. #44
    Jeroen GT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    7.943
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard

    Zo'n comp. is toch een toerenmachine. Hoe gaat de 5 cilinder hier mee om?
    4 Ringen, 5 cilinders...
    '86 Coupe quattro, '87 90 quattro.

  5. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen GT Bekijk Berichten
    Zo'n comp. is toch een toerenmachine. Hoe gaat de 5 cilinder hier mee om?
    Is een 20v, dus die rijd hetzelfde als een 4cyl van de comp.


  6. #46
    RoyvW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2007
    Leeftijd
    36
    Posts
    2.660
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bleuq20v Bekijk Berichten
    Die van mij gaat waarschijnlijk een ander blok krijgen, ik ben het olieverbruik een beetje zat.
    Is misschien een verstandige keuze Mario, niet alleen voor het olie verbruik. Denkelijk mis je ook een aantal pk's lijkt me. Een NG non-quattro mag toch met nat weer normaal gesproken niet op een 20V Quattro inlopen lijkt me, laat staan als het droog is.

    @ Herman
    Mooi filmpje! Ik ben helemaal verslingerd geraakt aan dat geluid en het kost me zoveel benzine om iedere keer weer even het gas in te trappen om die roffel te horen wat door de Remus nog even duidelijker wordt gemaakt, heerlijk!
    Auto's:
    Audi 80 B4 2.0E - Audi Coupé 2.3E B3 - Hyundai Santa Fe 4WD - Volvo S60 2.4 LPG - BMW 320/6 Aut. BAUR 1981 - Volvo V70 2.5D Aut. - Audi A6 4F avant 2.4 V6

  7. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bleuq20v Bekijk Berichten
    Die van mij gaat waarschijnlijk een ander blok krijgen, ik ben het olieverbruik een beetje zat.
    Koprevisie zal toch wel genoeg zijn? Als try-out een cilinderkop klaar maken uitwisselen op je eigen motor en kijken of het werkt. kun je altijd nog voor een heel blok gaan toch?

  8. Ad
  9. #48

    Smile

    Het zal "morgen" allemaal nog niet gaan gebeuren maar ik wil eigenlijk heel het blok open gaan maken en zien (meten) hoe het eruit ziet.
    De enige motorblok ervaring die ik heb is beperkt tot Zundapp's en oude KTM's , ik ben mezelf al volop aan het inlezen over in en uitbouw en werkzaamheden aan de 7A motor.
    Ondertussen blijf ik gewoon rijden met de Coupe' en als het allemaal een beetje wil lukken met het revisieblok dan gaat het ooit overgebouwd worden, mijn blok zuipt zoveel olie dat het bijna wel de zuigerveren moeten zijn, klepsteelrubbers zijn al eens vervangen.
    Het doel is dus een mooi uitziend, gereviseerd blok met uiteraard nieuwe pakkingen ,keeringen ed.in de Coupe' te krijgen, het huidige blok verkoop ik dan wel weer of ik hou het voor reserve.

    Omdat ik dit allemaal van plan ben is dit topic natuurlijk leuk om te lezen, wanneer ik ga beginnen open ik ook een nieuw topic en het is de bedoeling de revisie en de motorswap hier helemaal zichtbaar te maken.
    Ik zal alleen de kosten een beetje moeten gaan spreiden omdat wij ook last gaan krijgen van de recessie (vrouw moet uren inleveren) en we nog een boel op stapel hebben staan die niks met auto's te maken hebben.
    Vandaar dat ik een los blok heb gekocht zodat ik alle tijd kan nemen.
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  10. #49

    Standaard

    Haha... zullen we simultaan gaan opbouwen. mijn coupje kan ook wel 'nieuwe spirit' gebruiken!

  11. #50

    Standaard

    Heb voor mijn coupe 20v blok ook een half jaar uitgetrokken.

    Als je alleen al kijkt hoeveel geld er in gaat zitten in al die kleine dingen, pakkingen lagerschalen kopbouten zuigerveren nieuwe boutjes enz.

    1000 euro ben je zo kwijt.

  12. #51

    Standaard

    precies! dat gaat héél hard. was alleen al 1000 euro kwijt aan uit- en inbouw, pakkingen en kleprubbers en een hele hoop ditjes en datjes..

  13. #52

    Smile

    Ik heb eens ergens gelezen dat het blok van die XF-18-FZ al eens vervangen is bij CD, als het goed is zou het dus een goed blok moeten zijn voor de Competition.
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  14. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bleuq20v Bekijk Berichten
    Ik heb eens ergens gelezen dat het blok van die XF-18-FZ al eens vervangen is bij CD, als het goed is zou het dus een goed blok moeten zijn voor de Competition.
    oh, dat klinkt goed! waar heb je dat gelezen?
    Laatst gewijzigd door herman1988; 27-10-09 om 17:31.
    '03 Audi S4 avant H6

  15. #54

    Smile

    Volgens mij op de site van het ACGN.
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  16. #55

    Standaard

    waar ligt eigenlijk de toerenbegrenzer van de 7A? heb er nu NG tellers in zitten en volgens mij kloppen die wel. maar zag gisteren dat ik hem vlot tot de 8000tpm kan doortrekken. ik dacht altijd dat de toerenbegrenzer op 7000tpm lag.., hij trekt ook nog gewoon goed bij 8000tpm. zou de teller dan toch verkeerde waardes aangeven?
    '03 Audi S4 avant H6

  17. #56

    Smile

    8000rpm? Dat is veel, dat doet de mijne niet maar in een 7A zit wel een andere verdeling, dwz, het rode gebied staat vanaf 7000, net een stukje verder dan bij een NG.
    De toerenteller van een comp. ken ik niet.
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  18. #57

  19. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bleuq20v Bekijk Berichten
    8000rpm? Dat is veel, dat doet de mijne niet maar in een 7A zit wel een andere verdeling, dwz, het rode gebied staat vanaf 7000, net een stukje verder dan bij een NG.
    De toerenteller van een comp. ken ik niet.


    Rode gebied zul jij niet vaak halen mario, haha


    Heb hem bij mijn oude coupe 20v geregeld gehaalt. Laatst op de nurburgring ook bij de vr6, maar toen had ik het niet in de gaten en dacht wat is dit nou.

  20. #59
    theeuwke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    3.888
    Kudos
    1
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door herman1988 Bekijk Berichten
    waar ligt eigenlijk de toerenbegrenzer van de 7A? heb er nu NG tellers in zitten en volgens mij kloppen die wel. maar zag gisteren dat ik hem vlot tot de 8000tpm kan doortrekken. ik dacht altijd dat de toerenbegrenzer op 7000tpm lag.., hij trekt ook nog gewoon goed bij 8000tpm. zou de teller dan toch verkeerde waardes aangeven?
    Begrenzing word door de computer geregeld.
    ik zou zeggen de toerenteller krijgt 1 puls per omwenteling, dus zou 4 of 5 cyl niet uit mogen maken. De enige instellingen die je kan maken, zijn die van de boordcomputer als je de hebt.

    Misschien het aantal toeren eens nameten met een "de wat betere" stroboscoop lamp met toerenaanduiding.
    Koos Audiloos, want mijn Audi heeft Koos. Nog altijd op zoek naar een Audi Ur-Quattro of Ur-80 Quattro.

  21. #60
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door herman1988 Bekijk Berichten
    waar ligt eigenlijk de toerenbegrenzer van de 7A? heb er nu NG tellers in zitten en volgens mij kloppen die wel. maar zag gisteren dat ik hem vlot tot de 8000tpm kan doortrekken. ik dacht altijd dat de toerenbegrenzer op 7000tpm lag.., hij trekt ook nog gewoon goed bij 8000tpm. zou de teller dan toch verkeerde waardes aangeven?
    ki's 7A doet ook makkelijk 8000 toeren ofzo....


Pagina 3 van 20 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •