Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 56

Onderwerp: 7A Revisie en ombouw

  1. #1

    Standaard 7A Revisie en ombouw

    Eindelijk is het zover, ik heb nu de plek, een extra auto erbij als daily, en de euro's om eens lekker te sleutelen!
    Ik rij alweer een tijdje in mijn audi 80 cabrio en het is een hele fijne en goede auto. En ik wil er graag nog even in blijven rijden.
    Echter komen er nu met de tijd wat technische mankementjes. Zoals: koelvloeistof lekkage, geen laadspanning, slecht lopen, geen goede stationair loop, lekke carterontluchting, olie lekkage, etc. Dus daarom ga ik het ff goed aanpakken.
    Ook heb is er de vraag naar meer vermogen, daarom moeten er dus ook meer pk's bij gaan komen.
    Verder zal ik nog wat aanpassingen maken die ik zelf graag wil.



    Daarom een mooie tijd om eens aan de slag te gaan!
    Vanavond 23-11-09 begonnen met het uitbouwen van het blok, dit ging redelijk snel, alleen de uitlaat, voorbumper, het front, en de motorsteunen zitten er nog op.

    Ik heb al wat begin foto's gemaakt en zal deze morgen even posten. (ben me kabeltje ff zo snel kwijt)
    Laatst gewijzigd door M.Nieland; 10-02-10 om 15:52. Reden: Wilde thread description aanpassen, maar dat gaat zo niet?

  2. #2

    Standaard

    Cool, plannen zien er serieus uit!
    Succes man, wordt vast een leuke klus!

  3. #3
    theeuwke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    3.888
    Kudos
    1
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard

    Waar ga je de pk's vandaan halen? 2.5L ombouw, of alleen de flow optimaliseren?
    Ben benieuwd naar de foto's, one for the bookmarks.
    Koos Audiloos, want mijn Audi heeft Koos. Nog altijd op zoek naar een Audi Ur-Quattro of Ur-80 Quattro.

  4. #4

    Standaard

    denk dat er nu een 2.3 10V in ligt en er een 2.3 20V voor in de plaats komt
    my first quattro was a wilkinson

  5. #5

    Standaard

    Er lag vroeger een 2.3 10v in, daarna is er een 2.3 20v ingezet, echter is dat niet helemaal netjes gedaan.
    Deze (20v) motor blijft er wel in, enkel worden er wat dingen bij en afgeschroefd. En alles word netjes gemaakt.

    Zal vanavond de foto's even posten.


  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door theeuwke Bekijk Berichten
    Waar ga je de pk's vandaan halen? 2.5L ombouw, of alleen de flow optimaliseren?
    Ben benieuwd naar de foto's, one for the bookmarks.
    Ik ben er nog niet helemaal uit, ik zit daar wel aan te denken aan een 2.5l ombouw, zo en zo de flow verbeteren.
    Verder andere lm meter, inlaat, uitlaat, gasklep aanpassen, etc.

    Eerst maar eens alles uit elkaar en kijken wat het waard is. Daarna kan ik knopen door gaan hakken.

  7. #7

    Standaard

    Bij deze de foto's van gisteravond, vanavond weer een update.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  8. Ad
  9. #8

    Smile

    Mooi project, ik ben benieuwd hoe jouw blok er van binnen uit ziet.
    Is bij die auto ook de kabelboom en computer ed. mee overgebouwd?
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  10. #9

    Standaard

    Maar het makkenlijks met het blok eruit halen is toch wel de bumper en front er even voor weg te pakken en dan alles eruit halen en demonteren, en bij terugplaatsen net zo.

  11. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bleuq20v Bekijk Berichten
    Mooi project, ik ben benieuwd hoe jouw blok er van binnen uit ziet.
    Is bij die auto ook de kabelboom en computer ed. mee overgebouwd?
    ja maar die draadboom is echt een zooitje, daarom ga ik ook een nieuwe maken. Heb de schema's hier liggen.

  12. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coupe20v Bekijk Berichten
    Maar het makkenlijks met het blok eruit halen is toch wel de bumper en front er even voor weg te pakken en dan alles eruit halen en demonteren, en bij terugplaatsen net zo.
    Ja heb ik vanavond gedaan, zo kan ik het blok er wat makkelijker uit pakken.

  13. #12

    Standaard

    weer even een kleine update... het is allemaal nog niet echt spannend, maar wil jullie toch niet de foto's onthouden.
    (zo kun je ook voor en na zien zometeen :P)

    niet heel erg veel gedaan verder, beetje alles uit elkaar gehaald en even alles snel met het oog nagekeken.
    zag er allemaal best goed uit, behalve dat 1 cillinder niet erg lekker mee bleek te draaien. (zie foto kop)
    en de looprol was aardig versleten wat een slijtage plek maakte op de distririem.
    verder vond ik de nokkenasketting erg slap staan. Dit moet ik nog even meten.

    Nu alleen nog het onderblok eruit takelen en op de bloksteun zetten, dan dat ook even uit elkaar halen en dan alles opmeten etc.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  14. #13
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard

    Dat spruitstuk... Het blijft toch bijzonder fraai om te zien. Je bent niet de eerste met een 7a revisie hier maar veel succes ermee, en er is in elk geval genoeg over te vinden .

  15. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Y0®iZz Bekijk Berichten
    Dat spruitstuk... Het blijft toch bijzonder fraai om te zien. Je bent niet de eerste met een 7a revisie hier maar veel succes ermee, en er is in elk geval genoeg over te vinden .
    Ja het is een mooi stukje staal.
    als je wil mag je hem kopen?

  16. #15
    quattro84
    Guest

    Standaard

    Doe mij de nokkenassen dan maar

  17. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door quattro84 Bekijk Berichten
    Doe mij de nokkenassen dan maar
    aiii helaas, die wou ik er waarschijnlijk nog wel even inhouden...

  18. #17

    Standaard

    weet iemand toevallig wat de maximale speling mag zijn van de ketting tussen de nokkenassen?
    ik kan dit nergens vinden in de originele audi werkplaatshandboeken...

    de ketting die er nu omheen hangt heeft wat mij betreft wat teveel speling...
    grote kans dat er een nieuwe omheen gaat, maar ik was wel benieuwd of iemand het misschien weet hier???

  19. #18

    Standaard

    Als je alles uit elkaar hebt liggen ga je dan ook alle delen laten stralen??

    Mijn alu delen worden deze week gestraalt, maar eens kijken hoe de delen er uit komen te zien.

  20. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coupe20v Bekijk Berichten
    Als je alles uit elkaar hebt liggen ga je dan ook alle delen laten stralen??

    Mijn alu delen worden deze week gestraalt, maar eens kijken hoe de delen er uit komen te zien.
    was ik wel van plan ja, ik heb een straalbakkie staan, dus alles word zometeen mooi schoon,
    en daarna zit ik te denken om sommige delen te poedercoaten of spuiten.

    als je dan toch bezig bent, dan moet je het goed doen vind ik.

  21. #20
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M.Nieland Bekijk Berichten
    Ja het is een mooi stukje staal.
    als je wil mag je hem kopen?
    Als ik dan ook 170 pk krijg, best...

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •