Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 52

Onderwerp: A3 98' 1.8t AGU /k04/ project--->klaar! 240PK met 450NM koppel!

  1. #21

    Standaard Re: A3 98' 1.8t AGU /k04/ project->Foto update: Sachs kopp.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kaboutermans Bekijk Berichten
    Maar als ik richting 250pk ga zou ik dus ook het vliegwiel moeten vervangen omdat ik die anders ook kapot rijd?
    uhm , neej dat hoeft niet maar dat heb ik vervangen omdat die nog weleens kapot gaan,toen heb ik die meteen maar vervangen, en toen dus voor een g60 kopp en vliegwiel gegaan. maar het hoeft niet perse want je hebt ook sachs kopp voor een a3 dus dat kan ook, maar ik heb zoiets van als alles toch open moet kan je dat maar beter ook vervangen.en een a3 vliegwiel is een dualmass en die van een g60 niet en dat is beter maar dat vind ik.en dat oude vliegwiel was ook een stuk zwaarder dus hoe lichter hoe beter, of een afgedraaid vliegwiel. greetz
    Laatst gewijzigd door RaudiA3; 09-02-10 om 16:51.

  2. #22
    Kaboutermans's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Leeftijd
    33
    Posts
    2.456
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 98' 1.8t AGU /k04/ project->Foto update: Sachs kopp.

    Heb je misschien een link waar de je koppeling vandaan hebt?
    A3 8L 1.8T chipped by Hartog!

  3. #23

    Standaard Re: A3 98' 1.8t AGU /k04/ project->Foto update: Sachs kopp.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RaudiA3 Bekijk Berichten
    uhm , neej dat hoeft niet maar dat heb ik vervangen omdat die nog weleens kapot gaan,toen heb ik die meteen maar vervangen, en toen dus voor een g60 kopp en vliegwiel gegaan. maar het hoeft niet perse want je hebt ook sachs kopp voor een a3 dus dat kan ook, maar ik heb zoiets van als alles toch open moet kan je dat maar beter ook vervangen.en een a3 vliegwiel is een dualmass en die van een g60 niet en dat is beter maar dat vind ik.en dat oude vliegwiel was ook een stuk zwaarder dus hoe lichter hoe beter, of een afgedraaid vliegwiel. greetz

    Vliegwiel houdt je motor in balans. Als je lichter gaat hoeft het motortje minder kilo's rond te draaien, waarvan hij een stukje feller wordt. Het nadeel is dat je motor er stationair een stuk onrustiger van wordt, dus lichter is niet altijd beter.
    || A3 1800 20v turbo ihi vf 36 twinscroll project ||

  4. #24

    Standaard Re: A3 98' 1.8t AGU /k04/ project->Foto update: middendemper eruit

    tijd voor een update:

    vrijdag 12-2 is de middendemper weg gehaal en er een recht stuk pijp tussen gelast , en het verschil is meteen merkbaar niet echt kwa geluid dat is iets zwaarder onderin maar vooral met vermogen scheelt het wel iets.er zitten nog een paar foto's bij waarop op 1 foto je heel duidelijk het nieuwe stuk pijp kunt zien zitten.toch weer een stapje dichterbij. groet
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  5. #25
    MikeV's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2004
    Leeftijd
    40
    Posts
    2.665
    Kudos
    39
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 98' 1.8t AGU /k04/ project->Foto update: middendemper eruit

    netjes maar was er geen nettere oplossing dan het aan elkaar bakken?
    Laatst gewijzigd door MikeV; 17-02-10 om 13:17.
    Het leven is een spel, de regels moet je leren!

    Audi TT, 225 PK Q, Speedport tuning, Forge DV007, Forge intakehose, Forge turbo hose.


  6. #26

    Standaard Re: A3 98' 1.8t AGU /k04/ project->Foto update: middendemper eruit

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeV Bekijk Berichten
    netjes maar was er geen nettere oplossing dan het aan elkaar bakken?
    jah een oplossing is een andere uitlaat of een andere middendemper, maar ik ben heel tevreden zo.hehe

  7. #27

    Standaard Re: A3 98' 1.8t AGU /k04/ project->Foto update: middendemper eruit

    je kan toch ook het middenstuk pakken van een tdi, heb je hem ook zonder middendemper
    Geen 80 in z'n vijf, maar 80 in z'n Drive

  8. Ad
  9. #28

    Standaard Re: A3 98' 1.8t AGU /k04/ project->Foto update: middendemper eruit

    Jaa Ruben... daar heb TOMBR gelijk in... mijn einddemper van milltek is van een TDI... :P past gewoon
    Laatst gewijzigd door Rickjog; 17-02-10 om 17:19.
    Audi A3 1.8 20VT - 247PK 397NM - K04-001 - 440CC Bosch injectors - 4Bar FPR - FMIC - Milltek Full Exhaust - Forge Split-R - K&N inlegfilter - TIP

  10. #29
    dennisaudi's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2006
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: A3 98' 1.8t AGU /k04/ project->Foto update: middendemper eruit

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RaudiA3 Bekijk Berichten
    hallo mensen,

    ik zal me even voorstellen,
    ik ben dus ruben en ik kijk al een tijdje rond op het audiforum.heb n paar andere merken gereden
    maar ik moest en zou een a3 kopen en een maat van me die ook op dit forum zit rickjog heeft dezelfde a3 en loopt iets voor op mij en is ook heel erg goed bezig met ze auto!.www.audiforum.nl/forum/projecten/46799-audi-a3-1-8t-k04-001-247-pk-397-nm.html

    heb me a3 nu bijna een jaar en er is al het ene en andere aan verandert
    en er moet nog wel het ene en andere aan gebeuren en dan bedoel ik vooral motorisch.

    wat is er verandert:

    -custom made cold air intake
    -fmic kit
    -catvervanger +downpipe 3''
    -hks ssqv dumpvalve

    -r8 velgen 18''
    -turbodrukmeter

    de spullen die er nog op gaan en die ik al heb liggen zijn:

    -k04 turbo
    -sachs g60 vliegwiel
    -sachs g60 kopp + drukgroep
    -injectoren 308 cc
    -koude bougies

    -en de hks dv zit er nog geen week op daarmee voorzag ik allemaal problemen zoals ik ook hier op het forum gelezen heb dat veel mensen een recirculating of diverter valve gebruiken,dat begrijp ik allemaal wel maar ik wou het toch proberen omdat dit een oudere a3 is,hij zit er nu vanaf dinsdag op en ik heb echt helemaal geen problemen met rijgedrag of met me motor die raar gaat doen helemaal niet.het geluid is echt hard of ik er verder ook wat aan heb na het chippen dat betwijfel ik maar ik ben wel gecharmeerd van die dv
    -verder wil ik de auto gaan chippen bij beek autoracing in het forepark in denhaag.
    -en deze week gaat mischien de sachs koppelingset erop.

    verder heb ik al een hoop geleerd van dit forum! dus iedereen blijf zo doorgaan!
    ik hou jullie op de hoogte van de aanpassingen.
    hey!!!goed bezig!ik had een vraag: waar kun je de hks dumpvalve kopen,heb er nu een van forge maar wil een hks bvd dennis

  11. #30

    Standaard Re: A3 98' 1.8t AGU /k04/ project->Foto update: middendemper eruit

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickjog Bekijk Berichten
    Jaa Ruben... daar heb TOMBR gelijk in... mijn einddemper van milltek is van een TDI... :P past gewoon
    en wat heeft dat voor meerwaarde dan?
    die demper moet gewoon weg van mij hoe minder hoe beter
    Laatst gewijzigd door RaudiA3; 19-02-10 om 16:58.

  12. #31

    Standaard Re: A3 98' 1.8t AGU /k04/ project->Foto update: k04 turbo zit erin!!

    hallo iedereen, weer tijd voor een update en wel n aardige.voor me auto dan hehe!

    -zaterdag 20-2:
    zijn we begonnen met het weghalen van de oude k03 met 2 vrienden dus:rickjog heeft meegeholpen van het forum en kleine!
    maargoed het weghalen viel niet tegen en datg verliep allemaal prima op een paar leidingen dan die op een erg moeilijke lokatie zitten dat was wel minder maar het is gelukt,wat tegenviel was dat we bepaalde pakkingen niet meer hadden en ook niet bij de turbo gehad hebben dat was vooraf te regelen maar is niet gebeurt en de audi dealer was al dicht na 13:00 helaas,dus toen volgende week pas weer verder dat viel wel tegen maar het was niet anders.

    zaterdag 27-02:
    had ik intussen alle pakkingen plus nieuwe olie ,koelvloeistof, ringen nieuwe bouten en moeren,en inbussen.
    dus we konden weer verder gelukkig!en toen was de week ervoor dus de k03 eraf gegaan en konden we beginnen met overzetten van de olieleidingen, waarbij 1 inbus verrot gegaan is toen moest de k03 een stukje open om erbij te kunnen zoals je kan op 1 foto,toen verder met het inbouwen daarbij zaten ook nog wat dingen tegen zoals de inlaat die buis was ineens te groot, deze turbo is toch wel iets anders dan een originele kkk ,maarja uiteindelijk is het gelukt en toen nog de olie bijvullen en koelvloeistof .
    toen het starten van de oliedruk met de bobinestekkers eruit.toen dat gebeurt was was het echt starten en dat ging goed de auto rijdt nu zonder problemen en lekkage;s gelukkig dus dat is geslaagd nu op naar het chippen!
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door RaudiA3; 28-02-10 om 14:29.

  13. #32

    Standaard Re: A3 98' 1.8t AGU /k04/ project->Foto update: k04 turbo zit erin!!

    Hebben we tog maar ff gedaan he maat! en dat op de grond! haha.... binnekort knalle met dat ding!!!

    Ben benieuwd... sooo ik heb tog pijn me knie van op de blokkie liggen haha!

    spreek je gozer!!!
    Audi A3 1.8 20VT - 247PK 397NM - K04-001 - 440CC Bosch injectors - 4Bar FPR - FMIC - Milltek Full Exhaust - Forge Split-R - K&N inlegfilter - TIP

  14. #33
    MikeV's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2004
    Leeftijd
    40
    Posts
    2.665
    Kudos
    39
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 98' 1.8t AGU /k04/ project->Foto update: k04 turbo zit erin!!

    netjes heren, nu begint het echte werk :-) wat verwacht je te halen qua vermogenswinst?
    Het leven is een spel, de regels moet je leren!

    Audi TT, 225 PK Q, Speedport tuning, Forge DV007, Forge intakehose, Forge turbo hose.

  15. #34

    Standaard Re: A3 98' 1.8t AGU /k04/ project->Foto update: k04 turbo zit erin!!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeV Bekijk Berichten
    netjes heren, nu begint het echte werk :-) wat verwacht je te halen qua vermogenswinst?
    jah zeker hehe ik verwacht ook iets om en nabij de 250 dat hoop ik dan he, maar we zullen het zien ,er staat een afspraak geplant voor maandag 08-02!ben benieuwt

  16. #35

    Standaard Re: A3 98' 1.8t AGU /k04/ project->Foto update: k04 turbo zit erin!!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickjog Bekijk Berichten
    Hebben we tog maar ff gedaan he maat! en dat op de grond! haha.... binnekort knalle met dat ding!!!

    Ben benieuwd... sooo ik heb tog pijn me knie van op de blokkie liggen haha!

    spreek je gozer!!!
    hahah jah vind je het gek weet je hoe je op me blok lag haha.spreek jou!!

  17. #36

    Standaard Re: A3 98' 1.8t AGU /k04/ project->Foto update: k04 turbo zit erin!

    haha jaa idd en dat allemaal voor jou! haha we gaan het zien wat hij maandag doet gozer! ik hoor het wel!
    Audi A3 1.8 20VT - 247PK 397NM - K04-001 - 440CC Bosch injectors - 4Bar FPR - FMIC - Milltek Full Exhaust - Forge Split-R - K&N inlegfilter - TIP

  18. #37
    Kaboutermans's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Leeftijd
    33
    Posts
    2.456
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 98' 1.8t AGU /k04/ project->Foto update: k04 turbo zit erin!

    Netjes ben benieuwd waar je uiteindelijk op uit gaat komen.
    A3 8L 1.8T chipped by Hartog!

  19. #38

    Standaard Re: A3 98' 1.8t AGU /k04/ project->Foto update: k04 turbo zit erin!

    8-02 is het al geweest...... Al nieuws??
    (ben wel benieuwd)

    Oeps, zal wel 8-03 zijn..... aan de datum van de eerdere posting te zien.....
    Laatst gewijzigd door Eagle57; 05-03-10 om 13:48. Reden: onjuiste info

  20. #39

    Standaard Re: A3 98' 1.8t AGU /k04/ project->Foto update: k04 turbo zit erin!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eagle57 Bekijk Berichten
    8-02 is het al geweest...... Al nieuws??
    (ben wel benieuwd)

    Oeps, zal wel 8-03 zijn..... aan de datum van de eerdere posting te zien.....
    heej jah haha
    sorry 8-2 ik bedoelde natuurlijk 8-3 ik leef nog in het verleden schijnbaar hehe
    maar morgen niet ma 8-3 gaat het gebeuren,
    ik heb nog wat laatste dingen nagelopen bredere slangeklemmen op gezet,
    ik laat nog een foto zien van een t i p buis die er nu ook op zit,
    en morgen hehe ik kan niet wachten dan gaat het gebeuren!ik ben benieuwt, en hoe iedereen op de hoogte zo
    snel mogelijk!nog maar 1 nachtje slapen als het slapen word hehe.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door RaudiA3; 08-03-10 om 21:34.

  21. #40

    Standaard Re: A3 98' 1.8t AGU /k04/ project->Foto update: k04 turbo zit erin!

    zo n late update:

    maandag 8feb eindelijk word die gechipt! om 9uur had ik een afspraak bij beek autoracing en dat ging goed hehe......
    tot aan 1,5 bar: toen schoot steeds een slang van een buis af die net na de turbo zit standaard zit daar een soort rare s-bocht of je hoe je het kan noemen en die past niet op de turbo dat is punt 1 en dan past die niet in die buis punt2 maar er zit ook een klein nippel aan die slang die dan dus op die buis gelast moet worden waarna ik die buis wat kan verplaatsen zodat die recht boven de turbo uitkomt,
    maargoed al met al n irritant probleem toen hebben hun besloten dat ik maar moest terugkomen als het gelukt was,dus daar ben ik nog mee bezig om het zo netjes en goed vast te krijgen heel erg kl*te maarja ik heb in iedergeval 2 uitdraaien mee gehad de 1e is een uitdraai van 1.0 bar waarbij die net over de 200pk gaat,
    en nog een run (1.5bar) was bezig toen die buis eraf klapte dat kan je wel zien op de uitdraai die ik erbij doe wat wel te zien was dat ie zoiezo 375nm heeft.
    maar niet getreurt want ik wil hem op 2bar druk hebben dus er zal nog wel wat bijkomen daar ben ik niet bang voor.
    dus tot de volgende update!
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door RaudiA3; 11-03-10 om 19:17.

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •