Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 52

Onderwerp: A3 98' 1.8t AGU /k04/ project--->klaar! 240PK met 450NM koppel!

  1. #1

    Standaard A3 98' 1.8t AGU /k04/ project--->klaar! 240PK met 450NM koppel!

    hallo mensen,

    ik zal me even voorstellen,
    ik ben dus ruben en ik kijk al een tijdje rond op het audiforum.heb n paar andere merken gereden
    maar ik moest en zou een a3 kopen en een maat van me die ook op dit forum zit rickjog heeft dezelfde a3 en loopt iets voor op mij en is ook heel erg goed bezig met ze auto!.www.audiforum.nl/forum/projecten/46799-audi-a3-1-8t-k04-001-247-pk-397-nm.html

    heb me a3 nu bijna een jaar en er is al het ene en andere aan verandert
    en er moet nog wel het ene en andere aan gebeuren en dan bedoel ik vooral motorisch.

    wat is er verandert:

    -custom made cold air intake
    -fmic kit
    -catvervanger +downpipe 3''
    -hks ssqv dumpvalve

    -r8 velgen 18''
    -turbodrukmeter

    de spullen die er nog op gaan en die ik al heb liggen zijn:

    -k04 turbo
    -sachs g60 vliegwiel
    -sachs g60 kopp + drukgroep
    -injectoren 308 cc
    -koude bougies

    -en de hks dv zit er nog geen week op daarmee voorzag ik allemaal problemen zoals ik ook hier op het forum gelezen heb dat veel mensen een recirculating of diverter valve gebruiken,dat begrijp ik allemaal wel maar ik wou het toch proberen omdat dit een oudere a3 is,hij zit er nu vanaf dinsdag op en ik heb echt helemaal geen problemen met rijgedrag of met me motor die raar gaat doen helemaal niet.het geluid is echt hard of ik er verder ook wat aan heb na het chippen dat betwijfel ik maar ik ben wel gecharmeerd van die dv
    -verder wil ik de auto gaan chippen bij beek autoracing in het forepark in denhaag.
    -en deze week gaat mischien de sachs koppelingset erop.

    verder heb ik al een hoop geleerd van dit forum! dus iedereen blijf zo doorgaan!
    ik hou jullie op de hoogte van de aanpassingen.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door RaudiA3; 10-04-10 om 08:22.

  2. #2

    Standaard Re: A3 98' 1.8t AGU /k04/ project

    hier nog n foto van de k04 met de downpipe en katvervanger,
    en een foto van de sachs kopp set.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  3. #3

    Standaard Re: A3 98' 1.8t AGU /k04/ project

    Goed bezig gozer!! Begint er op te lijken!! jij heb alleen een demper op die K04 ik niet...
    Audi A3 1.8 20VT - 247PK 397NM - K04-001 - 440CC Bosch injectors - 4Bar FPR - FMIC - Milltek Full Exhaust - Forge Split-R - K&N inlegfilter - TIP

  4. #4

    Standaard Re: A3 98' 1.8t AGU /k04/ project

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickjog Bekijk Berichten
    Goed bezig gozer!! Begint er op te lijken!! jij heb alleen een demper op die K04 ik niet...
    heej gozer, neej die zijn wel 308cc dus ja.
    en die demper wat is t verschil dan met die van jou?alleen wat geluid? laterrr
    Laatst gewijzigd door RaudiA3; 20-01-10 om 15:30.

  5. #5

    Standaard Re: A3 98' 1.8t AGU /k04/ project

    hier zie je nog n foto van de intercooler in doos plus het buizenpakket, het was nog een heel gepuzzel want die kit was eigenlijk voor een golf gti ,maar het is gelukt.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen


  6. #6

    Standaard Re: A3 98' 1.8t AGU /k04/ project--->>FOTO S

    Welcome to the club.

  7. #7

    Standaard Re: A3 98' 1.8t AGU /k04/ project--->>foto's

    Welkom, je pakt 'm wel gelijk goed aan zeg!
    Car: Honda
    Bike: Honda CB600F Hornet '09

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: A3 98' 1.8t AGU /k04/ project--->>foto's

    Welkom, altijd leuk die turbo projecten!
    || A3 1800 20v turbo ihi vf 36 twinscroll project ||

  10. #9

    Standaard Re: A3 98' 1.8t AGU /k04/ project--->>foto's

    Mooi project!, waar heb je die intercooler kit eigenlijk vandaan, en wat heb je ervoor betaald?
    Audi A3 1.8T
    Audi S4 limousine 2.7 Biturbo

  11. #10

    Standaard Re: A3 98' 1.8t AGU /k04/ project--->>foto's

    Gozer 308cc ?? dat is te weinig denk ik man!! ik rijd met 440cc en de meeste met 380cc, maar kijk maar even wat beek racing er van zegt... jaa die demper is puur voor het geluid!
    Audi A3 1.8 20VT - 247PK 397NM - K04-001 - 440CC Bosch injectors - 4Bar FPR - FMIC - Milltek Full Exhaust - Forge Split-R - K&N inlegfilter - TIP

  12. #11

    Standaard Re: A3 98' 1.8t AGU /k04/ project--->>foto's

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickjog Bekijk Berichten
    Gozer 308cc ?? dat is te weinig denk ik man!! ik rijd met 440cc en de meeste met 380cc, maar kijk maar even wat beek racing er van zegt... jaa die demper is puur voor het geluid!
    heej rickiej,

    neejo zal toch wel meevallen jah maar 440 is teveel ik vraag t wel nog als t nou niks scheelt dat hoef ik ook geen grotere hehe,
    zie jou.
    later

  13. #12

    Standaard Re: A3 98' 1.8t AGU /k04/ project--->>foto's

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LEDlight Bekijk Berichten
    Mooi project!, waar heb je die intercooler kit eigenlijk vandaan, en wat heb je ervoor betaald?
    heej ,ledlight

    die kit komt van ebay daar kost het niet veel maar kijk wel uit wat je koopt want het is bijna allemaal rommel.en zo;n kit heb je denk ik al vanaf 150€ als je voor een a3 kunt vinden.die van mij was voor een golf4 maar met wat aanpassen lukt het dan wel.

  14. #13

    Standaard Re: A3 98' 1.8t AGU /k04/ project--->>foto's

    Gozer! ik hoorde van Mick dat je je koppeling ging monteren... is het nog gelukt??

    En hoe rijd die? ik hoor het wel gozer!! ben benieuwd...
    Audi A3 1.8 20VT - 247PK 397NM - K04-001 - 440CC Bosch injectors - 4Bar FPR - FMIC - Milltek Full Exhaust - Forge Split-R - K&N inlegfilter - TIP

  15. #14

    Standaard Re: A3 98' 1.8t AGU /k04/ project--->>UPDATE:SACHS KOPP.

    Zo eindelijk weer n update hehe, donderdag avond is me sachs g60 koppeling + vliegwiel erin gegaan!!!! 1 woord: beterr!!!
    echt heel veel beter mijn oude koppeling was helemaal op en het intrappen ging echt heel zwaar, maar nu voelt het onwijs licht aan , heb nu totaal geen slip meer uiteraard en hij rijdt stukken beter nu!
    dus nu binnenkort aan de turbo erin!!
    ik zal een paar foto;s van de oude koppeling erbij doen, dan kan je het wel zien deze is duidelijk helemaal versleten........
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  16. #15

    Standaard Re: A3 98' 1.8t AGU /k04/ project->Foto update: Sachs kopp.

    Ziet er goed uit! :P hahah.... wat een verschil he, nu kan het echte werk beginne! spreek je snel weer gozer!
    Audi A3 1.8 20VT - 247PK 397NM - K04-001 - 440CC Bosch injectors - 4Bar FPR - FMIC - Milltek Full Exhaust - Forge Split-R - K&N inlegfilter - TIP

  17. #16
    Kaboutermans's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Leeftijd
    33
    Posts
    2.456
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 98' 1.8t AGU /k04/ project->Foto update: Sachs kopp.

    Leuk project zo,

    Maar waar heb je die Sachs g60 koppeling vandaan en wat heb je er voor betaald? Ik rij zelf ook een A3 1.8T (197 pk) en m'n originele koppeling begint langzaam te overlijden. Dus ik wil uhm gaan vervangen voor iets dat ook wat meer vermogen aan kan, ik ga er vanuit dat die van jou daar ook voor gemaakt is.
    A3 8L 1.8T chipped by Hartog!

  18. #17
    私は王午前 Manus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    3.412
    Kudos
    0

    Standaard Re: A3 98' 1.8t AGU /k04/ project->Foto update: Sachs kopp.

    Heb je nou je dual mass vliegwiel vervangen voor een enkel vliegwiel ?
    "In Nederland mag niks, maar is alles toegestaan."

  19. #18

    Standaard Re: A3 98' 1.8t AGU /k04/ project->Foto update: Sachs kopp.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kaboutermans Bekijk Berichten
    Leuk project zo,

    Maar waar heb je die Sachs g60 koppeling vandaan en wat heb je er voor betaald? Ik rij zelf ook een A3 1.8T (197 pk) en m'n originele koppeling begint langzaam te overlijden. Dus ik wil uhm gaan vervangen voor iets dat ook wat meer vermogen aan kan, ik ga er vanuit dat die van jou daar ook voor gemaakt is.
    het was een set met vliegwiel dus is anders dan dat je alleen de kopp laat vervangen, maar deze set was bijna 400€ incl verzendkosten vanuit america.en die set is zeker daar voor gemaakt om meer vermogen aan te kunnen. mijne moet nog gechipt worden dus als ik daar met die oude kopp heenging dan ging het 100% nie goed komen, maar het rijdt echt heel lekker weer!
    Laatst gewijzigd door RaudiA3; 08-02-10 om 15:52.

  20. #19

    Standaard Re: A3 98' 1.8t AGU /k04/ project->Foto update: Sachs kopp.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Manus Bekijk Berichten
    Heb je nou je dual mass vliegwiel vervangen voor een enkel vliegwiel ?
    heej manus, jah dat moest wel als je een g60 kopp wil .en het schijnt dat die dualmass nog weleens verrot gaan. greetz

  21. #20
    Kaboutermans's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Leeftijd
    33
    Posts
    2.456
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 98' 1.8t AGU /k04/ project->Foto update: Sachs kopp.

    Maar als ik richting 250pk ga zou ik dus ook het vliegwiel moeten vervangen omdat ik die anders ook kapot rijd?
    A3 8L 1.8T chipped by Hartog!

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •